Viestin lähetti Carlos
[B kumman ottelun jälkeen on parempi mieli sitten kun illalla kotiin palattua katselee sporttivarttia sohvalla?[/B]
Niinpä. Itse älähdin samasta asiasta parissakin ketjussa tuossa jokunen aika sitten, kun alkoi olemaan sitä täysin vastakkaista henkeä, ettei voitoilla ja pärjäämisellä ole mitään merkitystä, kunhan ylilyödään. Fyysisyys kuuluu IFK:n peliin, mutta ei se nyt mikään ainoa sisältö sentään ole, paitsi ehkä joillekin (propagandisteille?).
Tosielämässä en ole tavannut niitä tyyppejä jotka _aidosti_ tyytyväisenä lähtevät selkein numeroin hävitystä pelistä, jossa on sentään tapeltu ja taklattu.
Toisaalta,
En myöskään ole tavannut niitä tyyppejä, jotka lähtevät _aidosti_ tyytyväisenä umpitylsästä runkosarjan puolustussumppupelistä, jonka IFK voittaa 3-1. Ehkä kärkijengejä vastaan voitto kun voitto saa jonkinlaisia fiiliksiä aikaan. Ei kuitenkaan niitä parhaita.
Otapa siitä selvää.
Itse idealisoin IFK:n pelin Kanadan tyyliseksi. Fyysisyys ja rujot otteet, ajottaiset ylilyönnitkin kuuluvat pakettiin sisäänrakennettuna. Ne vain ovat, ei niitä tarvitse erikseen korostaa.
Myös joka solulla voittoon pyrkiminen kuuluu mielestä pakettiin, jos lähdetään "Come on Canada, Let's play hockey"-linjasta. Kiekko vaikka syödään tarvittaessa. Taistellaan loppuun asti, taklataan, tsempataan, tapellaan, sikaillaan, mitä se sitten vaatiikin. Kaikki kuitenkin pohjimmiltaan tähtää voittamiseen, ainakin niin kauan kuin se on mahdollista. Sen jälkeen voi antaa palaa ja hakea asetelmia seuraavalle pelille tms. Ja tarvittaessa vaikka neppaillaan joku erä jos se sitä vaatii. Sellainen Bob Halkidis-tyylinen, pilke silmäkulmassa-pelimies-IFK, sitä mä haluan nähdä.
Ja jos hävitään, niin tottakai paljon mieluummin johonkin umpityhmään väkivaltaisuusjäähyyn kun koukkimisjäähyyn tai munattomuuteen. Kaikki kiteytyy siihen, että mielestäni IFK-tyylin(kin) pitää palvella pohjimmiltaan joukkueen etua.
Eli omaleimainen jengi, joka pyrkii voittamaan valitsemallaan pelityylillä. Ei jengi, joka pelkästään hilluu ja heiluu sinne tänne ja "viihdyttää". Mitäs me sitten huippukoutseilla tai Päröillä tehdään. Lihaa vaan laatikkoon.
Ja vielä Tinkelle: En näkisi hommaa noin mustavalkoisena että joko ylilyönti-IFK tai Jortikka IFK. Siltä väliltäkin löytyy paljon, esim. yllä kuvailemani Kanada/W & S IFK.