Viestin lähetti Power
Asiahan ei minulle kuulu, mutta kuka sitten täyttäisi nuo molemmat kriteerit?
Kuuluuhan se Sinulle ihan hemmetisti, minusta, varsinkin kun tunnut osaavan keskustella aiheesta asiallisesti. Aiheesta keskustelu ei ole mitenkään IFK-kannattajien yksinoikeus.
Onko sellaista valmentajaa olemassakaan? Voi hyvin olla, ettei ole. Jos pelkkää menestystä katsotaan, niin WS-ajassa oli jotain "sitä". Kuten toisaalla olen kirjoittanut, Summaseen liittyy iso riski ja ehkä vielä isompi mahdollisuus. Tänään näyttää siltä, että mies on menossa värikynineen Espooseen.
Tietämättä asiaa, minusta tuntuu, että IFKn valmentaja ei tule olemaan kukaan miehistä: Jortikka, Heikkilä, Jalonen, Jursi jne. Nyt jos täytyy arvata, laitan roponi tällä hetkellä akselille Kuitunen - Surenkin. Joku käyttäisi tästä veikkauksesta termiä "paluu juurille". Toinen vaihtoehto on "musta hevonen", joka saattaisi tukkia Jatkoajan serverit hetkeksi.
Viestin lähetti Power
Toistan aikaisemman kysymykseni: mistä löydätte vapaana olevan koutsin, joka kykenee yhtä hyvin yhdistämään mystisiin sfääreihin asti kohottamanne pelityylin ja kohtuullisen menestyksen?
Olet ilmeisesti riittävän perillä, sillä: ei sellaista välttämättä ole olemassakaan. IFK on "erikoistuote". Se on tänään kallein tai ainakin yksi kalleimmista, mutta ilman lähihistorian kiekkomenestystä. Tää on tätä. IFKn taustalla on paljon pitkän linjan kiekkomiehiä ja yhdistys, jolla on kunnialliset liikunnalliset ja nuorisokasvatukselliset periaatteet. Hankala yhtälö, josta voi seurata kaikenlaista mielenkiintoista. IFK on "sisäpiiri", jossa aina ei järki ja tunne kulje käsi kädessä. IFK on "perhe", jossa mennään talon tavoilla. Niissä rationalisuus, tuloshakuisuus ja looginen päättely eivät aina ole päällimmäisiä arvoja. Saatanan mielenkiintoinen tuote se joka tapauksessa on, kun sitä on riittävän pitkään seurannut. Ymmärrän hiton hyvin pienesti taustoja tuntiessani seuran "kaipuun vanhaan". Siihen ei Ara kuulu, ilman suurempaa dramatiikkaa, kuten mies itse ilmaisi.
Viestin lähetti Power
Tietenkin jos toiveissa on yksipuolisesti tuotteen mukaista rymistelyä menestyksen kustannuksella kuten Eavesin tai Mälkiän kausilla niin sopiva (muttei pätevä) valmentaja löytynee helposti.
Ei seurajohdon yksisilmäinen tavoite ole täällä kiljuttu rymistely. Yksi, siis yksi syy Ara-option käyttämättömyyteen on joukkueen kiekkomenestyksen epäsuhde rosterin hintaan. Tuosta rosterista olisi tullut ja tulisi saada enemmän irti, kiistatta.
Tiedän, että moni IFK-kannattaja on eri mieltä, mutta minusta Jortikka olisi yksi mahdollisuus IFKlle. Hän on on-off -tyyppi. Tulos tai ulos -mies. Älkääkä alkako hokea mantraa, että haluanko minä muka nähdä Jortikan Tepsin tai Jortikan Jokereitten näköistä peliä IFKssa. Jortikka peluuttaa Tepsiä Tepsin keinoin ja eväin, Jokereissa heidän eväin. Mulla vain on sellainen solupuutos päässä, että uskoisin Jortikan osaavan, EHKÄ, yhdistää IFKn tarkkis-kiekon, josta hevikannattajat saavat orkkuja, ja menestyksen. Jos karistetaan mielikuvat Jortikasta as a person, ajatus ainakin on mielenkiintoinen. En väitä, että se olisi edes mahdollinen. Jortsu ja Penan tosin ovat siviilissä hyvää badia.
Viestin lähetti Power
On helppo sanoa että Ara ei sovi brändiin, mies vaihtoon; joku toinen koutsi voisi epäilemättä noin teoriassa peluuttaa Hifkiä fyysisemmin ja menestyä paremmin.
Mahdoton vastattava. Yhtä mahdoton kuin se, että miksi IFK kiinnostaa vuosikymmenestä toiseen omine täysin epäloogisine toimintoineen ja valintoineen. Se on kallis, mutta ei vaan menesty. Se on vittumainen, mutta vain muiden mielestä. Jos sitä rakastaa, se on ikuista. Ei ole olemassa järkiperäistä selitystä, mikä siinä on. Se vaan ON.
Ara ei ollut osa sitä. Onko sitten Kuitunen-Surenkin vai onko "musta hevonen"? Pääasia, ettei kiinnostus ratkaisuun hiivu.
edit: pari typoa