Mainos

HIFK:n sponsorit

  • 22 673
  • 108

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mtmela kirjoitti:
Ei ole, se on ihan varma. Tulevat vuodet voivat olla aika mielenkiintoisia kaikkien joukkueiden kohdalla. Palkkakatto voi olla lähempänä kuin kuvitellaan, jos sponsoritulot laskevat niin rajusti mitä nyt maalaillaan. Siinä vaiheessa taas on tärkeää olla millä rahastaa. Hjalliksellahan on taas hallin oikeudet myynnissä ja niillä selviää muutaman vuoden helposti. Oulussa taas jos kylläisyys jatkuu, se voi näkyä huonoina kausina rahallisesti, mutta onneksi sinne lompakon pohjalle on rahaa kerätty juuri näitä hetkiä varten. Luulen, että jotkut ovat varautuneet tätä hetkeä varten paremmin kuin toiset, onhan se seuroissakin ollut pakko laskea tämän Canal+-diilin seuraukset ja sitä kautta tippuva näkyvyys.
Mutta onko kukaan oikeasti yrittänyt edes tehdä asialle mitään, muuta kuin laittaa rahaa vähän säästöön. Kuten sanoin aikasemminkin, niin mitään ei ole oikeasti tehty vuosiin. Täällä ollaan joka seurassa oltu tyytyväisiä, vaikka koko buumi perustui yhteen maailmanmestaruuteen. Vähän fiksummat ovat sen tajunneet, mutta hekin ovat vain toivoneet uutta MM-voittoa. Seurojen johdossa ei myönnetä omia virheitä ja kyvyttömyttä parantaa yhteistyösuhteita.

Yhteistyösopimusten arvon laskeminen, eikä sen tarvitse olla edes dramaattinen, johtaa kyllä helposti ongelmiin, joista ei millään palkkakatolla selviä. Jokainen ymmärtää sen, että mitä käy, jos täällä tulee palkkakatto ja Ruotsissa, Saksassa, Sveitsissä ja Venäjällä palkat jatkavat samaa nousuaan. Täällä pelataan silloin muiden maiden farmisarjaa.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
tkks kirjoitti:
Mutta onko kukaan oikeasti yrittänyt edes tehdä asialle mitään, muuta kuin laittaa rahaa vähän säästöön. Kuten sanoin aikasemminkin, niin mitään ei ole oikeasti tehty vuosiin. Täällä ollaan joka seurassa oltu tyytyväisiä, vaikka koko buumi perustui yhteen maailmanmestaruuteen. Vähän fiksummat ovat sen tajunneet, mutta hekin ovat vain toivoneet uutta MM-voittoa. Seurojen johdossa ei myönnetä omia virheitä ja kyvyttömyttä parantaa yhteistyösuhteita.

Suomalaisen seurajohtamisen kyvyttömyys on ollut tiedossa vuosikausia, niin liigatasolla kuin seuratasollakin. Päätöksiä tehdään ajattelematta seurauksia, tää on varmaan hyvä juttu-pohjalta. Farmisarja voi olla hyvinkin lähitulevaisuutta, mutta onko suomalainen pelaaja-aines sitä mitä muut maat haluavat? Täältä on viety kärkiaines jo vuosia, ja tullaan viemään myös jatkossakin. MM-toiveiden ja uuden buumin varaan on aivan turha laskea mitään. Nyt tarvitaan radikaaleja ratkaisuja, eikä enää voi laittaa päätä pensaaseen ja toivoa, että kyllä se tästä, on noi meille ennenkin rahaa antaneet.
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mtmela kirjoitti:
Nyt tarvitaan radikaaleja ratkaisuja, eikä enää voi laittaa päätä pensaaseen ja toivoa, että kyllä se tästä, on noi meille ennenkin rahaa antaneet.
Samaa mäkin odoton, mutta toivo on mennyt jo kauan sitten. Samat pallinaamat istuvat joka seuran johdossa eivätkä näe toimissaan mitään vikaa. Kaksi miestä luulee pystyvänsä hoitamaan kymmenen hommat. Tj:t huutaa vaihtoaitiossa ja hoitaa samalla scouttien, markkinointipäällikköiden ja myyntimiesten tehtävät. Fanit unohdetaan ja heitä kohdellaan kuin saastaa pahimmillaan, lippujen hinnat ovat taivaissa suhteessa peliin ja olosuhteisiin. Ja sitten ihmetellään, kun firmat vievät rahansa muualle.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
aika epeli kirjoitti:
Onko Sinebrychoff ainoa SM-liigan suursponsori, joka laskee panos/tuotto -suhteita uudestaan? En usko.
Eikös Pohjola ole kanssa miettimässä sponsorikuvioita uudelleen?
 

scholl

Jäsen
Dodge palaa Suomen automarkkinoille ja mikä olisikaan tuolle perinteiselle, äijämäiselle automerkille parempi sponsorointikohde kuin IFK. Miettikääpä itse. Valmentajana Francis, pelaajistossa Jeren tyylisiä pelaajia ja toimarina Pentti. Kaiken lisäksi Dodgelle punainen väri on aina sopinut kuin nyrkki silmään. Nuorille pelaajille Caliberit tai Nitrot tassuun ja Pentti voi sitten kurvailla Hemi-koneisella RAM pick-upilla tai Viperilla.

Mites se niiden slogani menikään "grab life by the horns".
 

Arttu#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
scholl kirjoitti:
Dodge palaa Suomen automarkkinoille ja mikä olisikaan tuolle perinteiselle, äijämäiselle automerkille parempi sponsorointikohde kuin IFK. Miettikääpä itse. Valmentajana Francis, pelaajistossa Jeren tyylisiä pelaajia ja toimarina Pentti. Kaiken lisäksi Dodgelle punainen väri on aina sopinut kuin nyrkki silmään. Nuorille pelaajille Caliberit tai Nitrot tassuun ja Pentti voi sitten kurvailla Hemi-koneisella RAM pick-upilla tai Viperilla.

Mites se niiden slogani menikään "grab life by the horns".
http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?joukkue=Jokerit&sivu=kolumnit&id=4725
Dodge ainakin on valinnut "äijämäis-imagoa" kunnioittaen Jokerit?
 

scholl

Jäsen

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
scholl kirjoitti:
Dodge palaa Suomen automarkkinoille ja mikä olisikaan tuolle perinteiselle, äijämäiselle automerkille parempi sponsorointikohde kuin IFK. Miettikääpä itse.

Josko annetaan pysyä totken naapurissa vaan, kun Hirsonkin veivät. Sinänsä Dodge-yhteistyö Jokereihin selittynee janalla: Nissanin maahantuonti siirtyy pois Aro-Yhtymältä, - joka jatkaa Chrysler-tuontiaan lisäten sitä Dodgella - Aro-Yhtymä yhteistyö jatkuu Jokereitten kanssa, mutta edellisten seurauksena merkki vaihtuu Nissanista Dodgeksi.

Totkellahan amerikassa ajavat farmarit, heinähatut ja murtaenpuhuvat (öykkäritilalliset toki Vipereillään), joten se siitä äijämäisyydestä ja mielleyhtymistä. Josko meilläpäin vaan Mersuilla edelleen... Sikälimikäli olen oikein ymmärtänyt, IFKn ja Mersun yhteistyö voi aivan hyvin. Mitä sitä muuttamaan.
 

scholl

Jäsen
Senior kirjoitti:
Totkellahan amerikassa ajavat farmarit, heinähatut ja murtaenpuhuvat (öykkäritilalliset toki Vipereillään), joten se siitä äijämäisyydestä ja mielleyhtymistä. Josko meilläpäin vaan Mersuilla edelleen... Sikälimikäli olen oikein ymmärtänyt, IFKn ja Mersun yhteistyö voi aivan hyvin. Mitä sitä muuttamaan.

Itse olen aika erimieltä tuosta, kuka Amerikassa Dodgella ajaa. No pick-upeilla ajavat landet, mutta malliston muutoksen myötä ovat ulkonäöltään ja tehoiltaan sen näköistä kamaa, ettei ihan perus Chevyn, Fordin, Camryn tai Accordin ostajalle uppoa. Chargerin demograafinen positiointi kertoo jotain siitä, mihin pyrkivät eli tavoitellaan nuoria hyvintienaavia autoilijoita (65-90k$). Sama juttu monen muunkin mallin kohdalla, puhumattakaan SRT versioista. Uudet pikkuautot puolestaan positioidaan varmasti niin, että asiakaskunta on nuoria, kaupunkilaisia, mahdollisesti ensiauton ostajia. Olihan Neon jo aikoinaan nuorison auto, jonka vaihtoehto olisi ollut ostaa joku käytetty rousku tai japsi tai korealainen.

Sinänsä erikoista, että DaimlerChryslerin tuotteet ovat sekä IFK:n että Jokereiden sponsoreina. Toki tuo Mersu-kuvio toimii nykyään ainakin paremmin kuin mitä Ford-diili aikoinaan, mutta siitäkin huolimatta se tuntuu olevan vähän nappikauppaa. Tulevaisuus toki voi näyttää, että yhteistyöstä on tullut yhtä menestyksekäs ja hedelmällinen kuin mitä KOFFin kanssa on saatu aikaan, mutta siitäkin huolimatta tulee mieleen sanonta it doesn't make sence. Ja juuri sen fiiliksen vuoksi tuntuu siltä, että jossakin vaiheessa automerkki vaihtuu joka tapauksessa. Mersun ja IFK:n imagot eivät oikein kohtaa. Eikä kaikkia munia pidä laittaa KOFFin koriin.

Veemäisintä on se, että Hjalliksen golfkenttä on nimetty Mersun mukaan ja Mercedes lehdessä tuosta kentästä sekä Minea Blomqvistista jauhetaan oikein huolella kun taas IFK jää aivan pimentoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös