HIFK:n sponsorit

  • 22 280
  • 108

scholl

Jäsen
Jääkiekkohan pyörii aika pitkälti liigatasolla jo yhteistyökumppaneiden varassa. Silti ei ole niistä yhtään ketjua.
Itseäni askarruttaa muutama asia:

1) KOFF
- miksi pirussa HIFK:n paidoissa on se neitimäinen teksti koff.net, eikä reilusti KOFF?
- mitä se vaikuttaa, että Blueskin on nyt Koffin tallissa? Jo aiemmin mm. TPS on jo saanut sieltä sponssihilloa, joten tilanne ei ole oikein hyvä. HIFK ei enää ole Koffin jengi. Sponsorirahat eivät siis varmaankaan ole kasvussa, eikä sieltä kantsi pyytää T.Ruudun palkkaan pelimerkkejä.

2) Onko pronssimitali muutaman huonomman kauden jälkeen tuonut lisää sponsoreita tai isompia diilejä olemassa olevilta sponsoreita? Entä onko sponsorisopimuksissa menestysbonareita, sillä kyllähän mitalipelit lisäävät sponsoreiden näkyvyyttä ja ennen kaikkea tuovat heille muutenkin positiivista fiilistä?

3) MB
- Miksei esim. uusi A Mersu näy paremmin hallissa? Johtuuko Bogosta? Pari punaista Mersua hallin käytävillä niin luulisi tulevan HIFK:lle lisää rahaa ja Mersulle ehkäpä lisää asiakkaita. Varsinkin jos olisi koeajolappuja tarjolla ja kenties IFK-lainen saisi vieläpä parintuhannen varustepaketin, jos vaihtaa autonsa punaiseen MB A IFK-editioniin.

4) DNA
- Miksei HIFK markkinoi omaa liittymäänsä? Niitähän on nyt jokaisella mukaanlukien ravintolatkin. IFK liittymällä voisi olla etuja kuten esim. kännykällä tilatuista lipuista joku hintaetu, hallissa voisi maksaa safkat ja juomat kännykällä ja sisäänpääsy halliin voisi olla kätevää kännykkälipulla. Ja näistä kaikesta + puheluista jne. HIFK saisi tuloja.

5) Tallink
- Silja Linen kanta-asiakasmatkojen tapaan voisi olla IFK-hintaisia risteilyjä. Ja jos hinnat olisivat sopivat niin eiköhän talven pimeydessä vaikka kerran kuussa aika moni voisi tehdä IFK-risteilyn. Varsinkin, jos laivalla olisi sinä iltana hyvä meininki.

jne. Tässä nyt alkuun.

EDIT: JOs työsulkupelaajat tulevat niin saadaanko heille henk.koht. sponsoreita tai lisää sponssirahaa nykyisiltä?
Carrollshan ilmeisesti maksoi Selänteen ja Kurrin pelit viimeksi Jokereissa.
 
Viimeksi muokattu:

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
1) asiaa täytyy tiedustella Sinebrychoffin markkinointiosastolta. Jos HIFK Koffin sponsorirahat haluaa, paidassa lukee vaikka Jokerit. Kuulemma ensi kaudella paidassa lukee "Nikolai Sinebrychoff" kaunokirjoituksella ja oikein homolla, kimaltelevalla värillä.

2) en tiiä.

3) eikö noita pikkumersuja ekan matsin erätauolla pyöritelty kaukalossa? Ajatus siitä, että hallin ahtaille käytäville parkkeerattaisiin kaiken lisäksi autoja, on perin tyhmä.

4) ei sovi brändiin, ja hyvä niin. HIFK edustaa muun muassa perinteitä ja - uskallan väittää - laatua. HIFK-liittymä olisi väistämättä halpasellainen. En minä Hesburger-liittymääkään ostaisi, sillä Hesburger ei ole teleoperaattori. DNA on jo aivan riittävän paska.

5) kelpo idea. Hyvä vaihtoehto keskustan kantakapakalle.

edit: Hyvä, että aiheesta avattiin ketju.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti scholl
1) KOFF
- miksi pirussa HIFK:n paidoissa on se neitimäinen teksti koff.net, eikä reilusti KOFF?
- mitä se vaikuttaa, että Blueskin on nyt Koffin tallissa? Jo aiemmin mm. TPS on jo saanut sieltä sponssihilloa, joten tilanne ei ole oikein hyvä. HIFK ei enää ole Koffin jengi. Sponsorirahat eivät siis varmaankaan ole kasvussa, eikä sieltä kantsi pyytää T.Ruudun palkkaan pelimerkkejä.

IFK on varmaankin KOFFin suurin yhteistyökumppani liigajäillä. Sitten tulee TPS ja Ilves. Ja tällä kaudellehan Bluesin lisäksi Koff sponsoroi myös HPK:ta ja Ässiä. Eli jo lähes puolet jengeistä on "Koffin tallissa".
 

Ölly

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cardiff City
IFK:n sponsoreista tiedän ainakin, että Koffin tehtaalla Keravalla on ison jehun huoneen ovessa juliste tms. "Pelleily kielletty" logoineen.. :) :)
 

IFK4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Viestin lähetti Ölly
IFK:n sponsoreista tiedän ainakin, että Koffin tehtaalla Keravalla on ison jehun huoneen ovessa juliste tms. "Pelleily kielletty" logoineen.. :) :)

Vahvistan tämän tiedon ;)
(sikäli, mikäli se ketään kiinnostaa)
 

Medi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kärpät, WOHOO!!
Viestin lähetti Ölly
IFK:n sponsoreista tiedän ainakin, että Koffin tehtaalla Keravalla on ison jehun huoneen ovessa juliste tms. "Pelleily kielletty" logoineen.. :) :)

Aivan loistavaa! Huomaa, että "isotkin" ovat samalla fiiliksellä mukana.
 

scholl

Jäsen
Naurettavaa piipitystä A-studiossa Koffin markkinointipomolta tässä vaiheessa kautta. Ihmettelen, että tuli edes 5 kierroksen jälkeen kommentoimaan tuollaisia liigan kriisipuheita.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
scholl kirjoitti:
Naurettavaa piipitystä A-studiossa Koffin markkinointipomolta tässä vaiheessa kautta. Ihmettelen, että tuli edes 5 kierroksen jälkeen kommentoimaan tuollaisia liigan kriisipuheita.

Hitto, meni koko haastis ohi. Et viittis muistikuvinesi referoida, mitä puhuttiin?
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Senior kirjoitti:
Hitto, meni koko haastis ohi. Et viittis muistikuvinesi referoida, mitä puhuttiin?
Panu marisi pudonneista tv-katsojaluvuista ja kertoi firman päättävän syksyn kuluessa, mitä tehdään. Kaikki vielä avoinna, mahdollisuuksia joko jatkaa nykyiseen malliin tai sulkea sponssihanat kokonaan.
 

IFK4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Niin, tästähän kirjoitin eilen toiseen ketjuun, taisi vain hukkua muun kitinän sekaan. Iltalehdessä oli isokin juttu asiasta eilen.

Ymmärtäähän sen (KOFFin huolestumisen), kun miettii näkyvyyttä televisiossa. Viime kaudella katsojia 400.000-500.000, tällä kaudella alle 100.000 Nelosen ohjelmilla ja samaa luokkaa ilmeisesti Canalilla. Eihän tässä ole kyse pelkästään halleissa käyvistä katsojista, vaan nimenomaan "suurista massoista" jotka seuraavat lajia telkkarista.

Mutta saa nähdä miten käy, mielestäni ihan hyvä tuoda tämä asia esille. Itse ainakin tuulettelin kun julkaistiin lähetysoikeuksien siirtymisestä pois maikkarilta viime keväänä. Tätä puolta kolikosta en silloin tajunnut ajatella - varsinkaan kun itseltäni löytyy Canal+.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koff saa syyttää osittain ihan itseään. Laimentaa nyt tuollalailla panostustaan - nythän jo melkein joka toisella liigajengillä lukee KOFF rinnassa. Toista se oli ennen, ja silloinkin piti lukea KOFF I tai PEPSI. Tottakai tuollainen ahneus ja joku suuntaan pyllistely kalahtaa omaan nilkkaan. Surkeaa hakea siihen sitten ulkopuolisia syyllisiä kun on kuravedet vaipoissa. Ainakin espoolaisille sopisi paremmin Golden Cap.
 

scholl

Jäsen
IFK4ever kirjoitti:
Niin, tästähän kirjoitin eilen toiseen ketjuun, taisi vain hukkua muun kitinän sekaan. Iltalehdessä oli isokin juttu asiasta eilen.

Ymmärtäähän sen (KOFFin huolestumisen), kun miettii näkyvyyttä televisiossa. Viime kaudella katsojia 400.000-500.000, tällä kaudella alle 100.000 Nelosen ohjelmilla ja samaa luokkaa ilmeisesti Canalilla. Eihän tässä ole kyse pelkästään halleissa käyvistä katsojista, vaan nimenomaan "suurista massoista" jotka seuraavat lajia telkkarista.

Mutta saa nähdä miten käy, mielestäni ihan hyvä tuoda tämä asia esille. Itse ainakin tuulettelin kun julkaistiin lähetysoikeuksien siirtymisestä pois maikkarilta viime keväänä. Tätä puolta kolikosta en silloin tajunnut ajatella - varsinkaan kun itseltäni löytyy Canal+.

Olen aika pitkälti Harkimon linjoilla tässä asiassa. Hän sai kuulatoimittajan (joka itse asiassa ei tajunnut kysyä missään vaiheessa ulkomaalaiskiintiöstä) ja KOFFin tyypin näyttämään naurettavilta.

Olennaistahan on todella se, että:
- mitä yhteistyökumppanit saavat ottelutapahtumasta irti (ravintolat, palvelut jne. heidän vierailleen)
- Canal + ja Nelonen rakentavat pakettiaan eri tavalla kuin MTV3. Näkyvyyttä tulee useammin viikossa, vaikka kerralla ehkä potentiaalisia katsojia vähemmän
- samalla tavalla kuin talvi tuo jengin halleihin niin se tuo myös ruutujen ääreen
- muutos on aina muutos ja vie aikaa sopeutua siihen. Ruotsissa on toiminut hyvin, miksei tapahtuisi täälläkin

Harkimo ja SM Liigan hallituksen pj olivat mielestäni oikeassa myös siinä, että ennen joulua on turha tehdä mitään ratkaisuja. Vasta joulun aikoihin voidaan sanoa, mihin on menty. Kausi on muutenkin poikkeuksellinen ja erilainen verrattuna viime kauteen johtuen monistakin seikoista.

IFK:sta on ainakin puhuttu ja kirjoitettu koko alkukausi valtavasti. Onhan se kumma jos KOFFin logo ei ole mukamas lehdissä ja tv:ssä tarpeeksi näkynyt.

Lätkä muuttuu niinkuin moni muukin asia, mutta vaikka alkukausi on IFK:n osalta ollut odotettua heikompi niin tylsä se ei ole ollut. En olisi sponsorina lainkaan huolissani siitä, ettei ole enää "parhaat paikat" kehissä, sillä onhan meillä media (jopa Urheiluruutukin näyttää entistä enemmän lätkää ja Hesari + Iltapäivälehdet kirjoittelevat isojen kuvien kera yötäpäivää sm-liigasta), hallissa käyvät ihmiset ja katukeskustelut. Tavallisen kaduntallaajankin on aika vaikeata missata se, että KOFF sponssaa HIFKiä.

Joka tapauksessa plan B voisi olla se, että katsottaisiin joku toinen sponsori, jonka osuutta voitaisiin kasvattaa. En jotenkin jaksa uskoa, että DNA, Seiska-lehti tai kumppanit tällaisia todella isoja sponsoreita olisivat. Nyt ollaan vähän liikaa KOFF-painotteinen ja siihen pitäisi saada tasapainottavaa voimaa.
 

Flancke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän nyt Koffin pääpointti ole kuitenkin siinä että koko sm-liigan taso on romahtanut - ja reilusti. Jengit on täynnä mestis tason pelaajia ja omia nuoria junnuja - ja nimimiehiä/käsiä ei näy enää missään.

Sitä ei tietenkään haluta sanoa Koffin suusta suoraan - joten asia naamiodaan eri "syihin".

Kaikki parhaat pelaajat pelaavat ulkomailla - rahan takia - ja se taas on osaksi politikkojen vika (lue sdp). Emme tietenkään pysty kamppailemaan NHL:n ja Venukoiden kanssa mutta esim. Ruotsin kanssa voisimme hyvinkin olla samalla viivalla - ja se vaatisi vain pari pykäläviilausta rahastointisäännöissä - mikä kuitenkin on turha toivo tässä sossarimaassa. Kun jo 20 pelaajaa saataisiin Ruotsista takaisin Suomeen olisi jo aivan eri markkinat - ja pelit. Tämä pykäläviilaus toisi varmasti myös pari pelaajaa takaisin Sveitsistä.

Ja on aivan turha räyhätä Koffille - kyseessä on yhtiön OMAT RAHAT - ja he ovat oikeutettuja tekemään niillä aivan mitä haluavat - vaikka sijoittamaan ne uppopalloon.
 
Viimeksi muokattu:

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
scholl kirjoitti:
Lätkä muuttuu niinkuin moni muukin asia, mutta vaikka alkukausi on IFK:n osalta ollut odotettua heikompi niin tylsä se ei ole ollut. En olisi sponsorina lainkaan huolissani siitä, ettei ole enää "parhaat paikat" kehissä, sillä onhan meillä media (jopa Urheiluruutukin näyttää entistä enemmän lätkää ja Hesari + Iltapäivälehdet kirjoittelevat isojen kuvien kera yötäpäivää sm-liigasta), hallissa käyvät ihmiset ja katukeskustelut. Tavallisen kaduntallaajankin on aika vaikeata missata se, että KOFF sponssaa HIFKiä.

Tämän aamuisen Hesrain kun aukaisin huolestuin. Alle puolensivun verran oli sm-liigan kierroksesta ja pääasiassa HIFK-HPK matsista. Positiivista sponsorin näkökulmasta oli iso kuva (näkyikö KOFF, en muista??). Ylempänä oli suurempi juttu Kai "Neiti" Nurmisesta ilman "sponssikuvaa" (siis KOFF). Viereisellä sivulla
iso juttu MyPan Uefa-Cupin matsista, jonka hävisivät. Kuva mukana mutta ei mairittele sponsoreita. Mitäköhän olivat katselijaluvut eilisen TV2:lla (MyPa-Grasshoppers) ja Canal+ :lla ? (Canal+ -lehdykkään mukaan piti eilen tulla joku muu HPK:n peli kuin HIFK:ta vastaan, tuliko ylipäätään mitään?)
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Flancke kirjoitti:
Eiköhän nyt Koffin pääpointti ole kuitenkin siinä että koko sm-liigan taso on romahtanut - ja reilusti. Jengit on täynnä mestis tason pelaajia ja omia nuoria junnuja - ja nimimiehiä/käsiä ei näy enää missään.

Itse veikkaan kyllä, että sylttytehdas on Carlsberg. Suomen olutmarkkinoiden kannattavuus on hinnoittelun vapauduttua romahtanut. Eniten olutpomoja kumminkin raavituttaa se fakta, että merkkiuskollisiksi luullut suomalaiset ostavat pääosin hinnan mukaan. Tämä houkuttaa (ja pakottaa) siirtämään markkinointipanostuksia mainonnasta ihan puhtaaseen kauppatason hintakilpailuun.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Tämän kaiken on pakko olla kepulaisten salajuonia. Raitis kepulipääministeri laski alkoholiveroa ja entinen kielto keppanan persnettomyynnistä on haudattu jonnekin Hyssälän takapihalle.
Tästä seurauksena tullut oluen alennusmyynti on viemässä kaupunkilaisilta joukkueilta sponssirahat ja kohta liigan suuri sponssi on kepulaisille traktoreita myyvä Valtra, joka pitää majaansa Pekkarisen naapurissa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eiköhän tähänkin vaikuta se, ettei KOFF ole saanut kyllästettyä Canal+:n lähetyksiä Parhailla Paikoillaan ja muulla saastalla, joihin Maikkari tarttui kuin henkihieverissään.

Paskat tippuu rattailta, kuten sanotaan. Jos KOFF osoittautuu heikoimmaksi lenkiksi niin tervemenoa vaan.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Juhaht kirjoitti:
Paskat tippuu rattailta, kuten sanotaan. Jos KOFF osoittautuu heikoimmaksi lenkiksi niin tervemenoa vaan.


Juuri näin! KOFFin keravalaiset kisällit tekevät juuri niinkuin Kööpenhaminassa päätetään.Siitä asti kun KOFF'in johtoon tuli tämä snobi Furuhjelm on meno ollut ihme piipitystä ja holhousta koko ajan. Seuraava lanseerettava olutkin on varmaa KOFF mieto irjatulonen light lager.
Vaihtoon vaan!
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Flancke kirjoitti:
Ja on aivan turha räyhätä Koffille - kyseessä on yhtiön OMAT RAHAT - ja he ovat oikeutettuja tekemään niillä aivan mitä haluavat - vaikka sijoittamaan ne uppopalloon.

Niillä mitään omia rahoja edes ole. Carlsberg'in rahoja kaikki.
 

Borsato

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, NYR
hu huu..

Juhaht kirjoitti:
Eiköhän tähänkin vaikuta se, ettei KOFF ole saanut kyllästettyä Canal+:n lähetyksiä Parhailla Paikoillaan ja muulla saastalla, joihin Maikkari tarttui kuin henkihieverissään.

Paskat tippuu rattailta, kuten sanotaan. Jos KOFF osoittautuu heikoimmaksi lenkiksi niin tervemenoa vaan.

Voi voi sentään eiköhän se ole aika helppo laskutoimenpide, kun maikkari keräsi viikossa n. 1 milj. kontaktia Hockey Night ohjelmilla.(su matsi+ tulosruudun yhteydessä oleva maalikooste) ja nyt nelonen + canal saa aikaiseksi max 300tuhatta kontakatia. Olisin itse ainakin vitun huolissani jos olisin ko yrityksen markkinointi vastaava. Muuten juhaht > faija sanoi mulle pienenä että jos et tajuu asiasta, niin älä sano mitään... (( :
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Borsato kirjoitti:
Olisin itse ainakin vitun huolissani jos olisin ko yrityksen markkinointi vastaava. QUOTE]

Kuten Hjalmari totesi, eihän sitä nyt voi 5 ekan rundin jälkeen tietää millainen ' katsojapeitto' tulee olemaan. Lisäksi näkyvyyttä on Canal+ koko viikon ajan(mm.makasiiniohjelmat) ja pleijarit päälle.
KOFF'lle kenkää!
 

Borsato

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, NYR
joo..

Brewer kirjoitti:
Borsato kirjoitti:
Olisin itse ainakin vitun huolissani jos olisin ko yrityksen markkinointi vastaava. QUOTE]

Kuten Hjalmari totesi, eihän sitä nyt voi 5 ekan rundin jälkeen tietää millainen ' katsojapeitto' tulee olemaan. Lisäksi näkyvyyttä on Canal+ koko viikon ajan(mm.makasiiniohjelmat) ja pleijarit päälle.
KOFF'lle kenkää!
makasiinit laskettu jo mukaan... mutta se on Koffin ja muiden sposoreiden murhe, tarkoitus oli vaan tuoda ongelman syy esille, eli kaikille kenkää ja penalle tietty erikoisesti.....
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Asian otsikkoon viitaten

Tuskin mikään homma maailmassa on helpompaa, kuin hankkia IFKlle rahakas uusi pääsponsori. Mm.useat korealaiset elektroniikka ja autovalmistajat hakevevat Pohjoismaista kiihkeästi urheilusponssattavaa.
Hyundai HIFK, hmmmm, ei paha..........
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Senior kirjoitti:
Hitto, meni koko haastis ohi. Et viittis muistikuvinesi referoida, mitä puhuttiin?
Sama ongelma. Osaako joku sanoa, mikä ohjelma oli kyseessä. Ylen nettisivuilla (videosali) voi jälkikäteen katsella ajankohtaisohjelmia. Tämä vaikuttaisi sellaiselta ohjelmalta, että jossakin vaiheessa ohjelman voi kotikoneella katsella.

Aikataulusta ym. en viitsi veikata mitään. Vuosi jälkilähetysten varassa opetti varovaiseksi. Ja älkäätte te kansalaiset pelästykö, jos uusinta urheiluruutua klikatessa avautuu kolmen vuoden takainen a-studio, Ylen hämäyksiä, niihin tottuu.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
A Plus oli ohjelman nimi. joku aivan pihalla oleva munapää toimittaja haastatteli Hjalmaria ja Kari... eiku Faija Rajalaa aiheesta Jääkiekkobusiness laskusuunnassa tjsp.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös