Mainos

HIFK:n sponsorit

  • 22 670
  • 108

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
MasBe kirjoitti:
Joo en usko että kukaan faneista toivoisi KOFF:n katoavan paidoista.. Kyllä se kuuluu siihen ku nenä päähän.. Tosin voisivat sen .net:n ottaa siitä pois ja palata pelkkään KOFF tekstiin..

Muistuu mieleen tuo Narrien 90-luvun tilkkutäkki.. SE oli hirvee.. ihan täys mainoksia ja kaupanpäälle nuo kuuluisat Hackmannin kattilat päässä.. Sentää niin pitkälle ei pikkupedot oo onneks menny
Se oli kyllä jotain uskomatonta. Tuliko ihan liigalta kielto, että esim. ne 95e:t ja radioasemat piti poistaa oikeiden pelinumeroiden tieltä. Ainakin Jokerit, Kalpa ja Jyp aikoinaan kunnostautuivat myös siinä, että joukkueen logo oli pieni läntti jossain rinnuksessa ja joukkueen nimi oli enemmänkin esim. Panda.

Liigassa pelasi yhteen aikaan myös aika monta pelaajaa sen suuntaisilla nimillä, kuin vaikkapa Lainapeite ym. Jotain fiksua liigassakin on sentään tässä muutaman vuoden aikana päätetty, kun nuo pahimmat viritykset heivattiin pois.
 

MasBe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
kolome kirjoitti:
Tällä kaudella on pelattu pelkkä KOFF- teksti rinnuksissa. Silmätkin kuuluvat päähän.

Heh.. Olis ilmeisesti pitäny perehtyy eka ennenku alkaa kirjottaa.. Yhessä matsissa tällä kaudella käyny, eikä sillon tullu tuijoteltua KOFF:a, pääasia et oli siinä ja se riitti.. Oli kai sit viimekaudel ku oli se .net ja paljonhan jengi sitä dissaski

OT:nä voisin kysyy et onko SM-liigassa pakollista että paidassa on pelaajan nimi? Eihän esim futiksessa taida kaikilla joukkueilla lukee pelaajan nimee.. Tällai sais kärpät sun muut tilkkutäkit lisää mainostilaa paitoihin :)
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
MasBe kirjoitti:
OT:nä voisin kysyy et onko SM-liigassa pakollista että paidassa on pelaajan nimi? Eihän esim futiksessa taida kaikilla joukkueilla lukee pelaajan nimee.. Tällai sais kärpät sun muut tilkkutäkit lisää mainostilaa paitoihin :)
Kyllä se taitaa olla, ainakin välillisesti, koska ymmärtääkseni on määritelty se tietty alue peliasusta nimelle, johon viittasinkin siinä, että vielä muutama vuosi sitten se nimi saattoi lukea perseen kohdalla, kun näkyvämpi paikka (nykyinen nimien paikka) oli varattu jollekin firmalle.

Jalkapallosahan on enemmänkin historiaa sillä, että pelinumero oli sidottu pelipaikkaan, ei pelaajaan. Eli esim. numero 10 oli aina sen paikan pelaajalla, ja se pelaaja saattoi vaihtua aina seuraavaan peliin. Silloin ei myöskään nimiäkään käytetty, koska paitaan olisi joka tapauksessa pitänyt usein vaihtaa kuitenkin numero. Samaa taitaa tapahtua yhä ainakin jossain mittakaavassa.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Kyynikko kirjoitti:
Selventäisitkö mistä olet moista kuullut? Itselläni useita tuttuja, jopa työskennellyt Koffilla itsekin, eikä kukaan heistä ole kuullutkaan että Koff lopettaisi sponssaamisen! Näitä mutu-juttuja tällaisista asioista ei tänne pitäisi heittää!! Eri asia on joku pelaaja-huhu.

Tämä asia on kuultu kahdelta eri henkilöltä jotka työskentelevät KOFF'lla.
Varmaksi he sanoivat että KOFF vähentää merkittävästi jääkiekon sponsorointia. HIFK'n tilanteesta eivät olleet täysin varmoja. Muistaakseni tarkka sanamuoto oli: "jos jonku jättävät, se on HIFK".

- tinke-80
 
Viimeksi muokattu:

MasBe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tinke-80 kirjoitti:
Tämä asia on kuultu kahdelta eri henkilöltä jotka työskentelevät KOFF'lla.
Varmaksi he sanoivat että KOFF vähentää merkittävästi jääkiekon sponsorointia. HIFK'n tilanteesta eivät olleet täysin varmoja. Muistaakseni tarkka sanamuoto oli: "jos jonku jättävät, se on HIFK".

- tinke-80

Aika jännä juttu et ne olis jättämässä eka HIFK:n, jos jonkun jättäsivät.. Kuitenkin just HIFK taitaa näist jengeistä olla eniten julkisuudessa, minkä ansiosta saa HIFK:n avulla eniten mainosta. Muutenki HIFK:n kanssa ollu "suhde" pisimpään.. kuten tässä aiemmin oliki jo puhetta, KOFF ja HIFK kulkee samassa lauseessa
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
tkks kirjoitti:
Siinä mielessä sekin voi olla aika turhaa väkisin pitää yllä kytkentää Hifk+Koff.
Kysymys kuuluu, kuinka paljon HIFK-yhteistyö on hyödyttänyt Oy Sinebrychoff Ab -merkkistä panimoa? Veikkaan, että aika vähän. Koff-olut on tuotteena dyykannut jo vuosia, kun panimon hittituotteeksi on noussut Karhu.
Onko IFK-yhteistyö hidastanut Koffin laskua, on toinen juttu, mutta panimon kokonaismarkkinoinnin kannalta punapaitojen sponssaus on aika omituisilla kantimilla, koska brändin mediaesiintyminen on silkkaa sontaa, ja kaukana - onhan, onhan - HIFK:n ns. tuotemielikuvasta.
Anyway, luulen, että Sinebrychoff leikkaa panostustaan muiden kiekkoseurojen kohdalla, ja keskittyy siihen kuuluisaan "olennaiseen" eli pk-seudun brändin ja tuotekysynnnän kasvattamiseen. Joten cobol voi olla oikeassa: yhteistyösuhde jatkuu, mutta ehkä vain HIFK:n kanssa.
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
MasBe kirjoitti:
Muutenki HIFK:n kanssa ollu "suhde" pisimpään.. kuten tässä aiemmin oliki jo puhetta, KOFF ja HIFK kulkee samassa lauseessa
Mutta kulkeeko se riittävästi jääkiekon ulkopuolella? Vaikka Hifk ja Koff onkin varmaan ainoa joukkue+sponsori-yhdistelmä, minkä moni jääkiekkoa seuraamatonkin tunnistaa, ei se siltä välttämättä riitä.
 

MasBe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
aika epeli kirjoitti:
Kysymys kuuluu, kuinka paljon HIFK-yhteistyö on hyödyttänyt Oy Sinebrychoff Ab -merkkistä panimoa? Veikkaan, että aika vähän. Koff-olut on tuotteena dyykannut jo vuosia, kun panimon hittituotteeksi on noussut Karhu.
Onko IFK-yhteistyö hidastanut Koffin laskua, on toinen juttu, mutta panimon kokonaismarkkinoinnin kannalta punapaitojen sponssaus on aika omituisilla kantimilla, koska brändin mediaesiintyminen on silkkaa sontaa, ja kaukana - onhan, onhan - HIFK:n ns. tuotemielikuvasta.
Anyway, luulen, että Sinebrychoff leikkaa panostustaan muiden kiekkoseurojen kohdalla, ja keskittyy siihen kuuluisaan "olennaiseen" eli pk-seudun brändin ja tuotekysynnnän kasvattamiseen. Joten cobol voi olla oikeassa: yhteistyösuhde jatkuu, mutta ehkä vain HIFK:n kanssa.

Julkisuutta se negatiivinenki julkisuus on. Jokainen kuva mitä HIFK:n pelaajasta on otettu, sisältää ison KOFF:n mainoksen. Se tosiaankin on kannattavaa. Lostedt toi alkukaudesta mielettömästi seuraajia ja jokainen niistä varmasti näki KOFF logon paidassa. Kaikki tuo on kotiinpäin. Paljon enemmän KOFF on HIFK:n paidassa ollu näkyvillä ku missää muussa..
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
MasBe kirjoitti:
Julkisuutta se negatiivinenki julkisuus on. Jokainen kuva mitä HIFK:n pelaajasta on otettu, sisältää ison KOFF:n mainoksen. Se tosiaankin on kannattavaa. Lostedt toi alkukaudesta mielettömästi seuraajia ja jokainen niistä varmasti näki KOFF logon paidassa. Kaikki tuo on kotiinpäin.
Et ole tainnut olla koskaan minkään firman markkinoinnista vastaavien joukossa?
Tuolla periaatteella jokainen IFK:n pelaaja voisi kerran päivässä mennä Kolmen Sepän patsaan juurelle ja vilauttaa persettään. Jee! Julkisuutta! Negatiivista ... no sviddu, mitä siitä, kunhan logo näkyy.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
MasBe kirjoitti:
Aika jännä juttu et ne olis jättämässä eka HIFK:n, jos jonkun jättäsivät.. Kuitenkin just HIFK taitaa näist jengeistä olla eniten julkisuudessa, minkä ansiosta saa HIFK:n avulla eniten mainosta. Muutenki HIFK:n kanssa ollu "suhde" pisimpään.. kuten tässä aiemmin oliki jo puhetta, KOFF ja HIFK kulkee samassa lauseessa

Must toi tiexä meinas, et niinq HIFK jää, ku se on se vanhin kumppani.

Mut voi kyl ol, et ne jättäis HIFKin, mut se ois tosi tyhmää!!!!111!
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
aika epeli kirjoitti:
Anyway, luulen, että Sinebrychoff leikkaa panostustaan muiden kiekkoseurojen kohdalla, ja keskittyy siihen kuuluisaan "olennaiseen" eli pk-seudun brändin ja tuotekysynnnän kasvattamiseen. Joten cobol voi olla oikeassa: yhteistyösuhde jatkuu, mutta ehkä vain HIFK:n kanssa.

Tämä voisi olla muutenkin fiksu veto Sinebrychoffilta. Sen sijaan, että tavoitellaan suuria osuuksia maanlaajuisesti näinkin hintapainotteisella alalla, ko. lafka voisi keskittyä valtaamaan pk-seudun ja tekemään brändinsä suurimmaksi, näkyvimmäksi ja menestyvimmäksi täällä.

Kuulostaisi loogiselta, että ensin leikataan muut jengit pois listalta ja katsotaan taas tilannetta pelkän IFK:n kanssa.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Pärde kirjoitti:
Kuulostaisi loogiselta, että ensin leikataan muut jengit pois listalta ja katsotaan taas tilannetta pelkän IFK:n kanssa.
Juuri näin. Jos HIFK = Koff, ja päinvastoin, niin miksi halvatussa kukaan tepsiläinen ostaisi "HIFK-olutta"?? Koska panimon sponsorointijuuret ovat IFK:ssa, tämä on tilanne!
Tästä syystä, ja nyt, kun televisiointi on jemmattu kaapelikanaviin, Sinebrychoffin on entistä helpompi tehdä päätös, joka olisi pitänyt tehdä jo vuosia sitten. Yksi panimo, yksi seura. Yhtenäinen brändisynergia. Voisi hyödyttää molempia, ja luultavasti eniten nykytilanteessa - panimon tuotemerkkiä.
 
Viimeksi muokattu:

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
MasBe kirjoitti:
Aika jännä juttu et ne olis jättämässä eka HIFK:n, jos jonkun jättäsivät.. Kuitenkin just HIFK taitaa näist jengeistä olla eniten julkisuudessa, minkä ansiosta saa HIFK:n avulla eniten mainosta. Muutenki HIFK:n kanssa ollu "suhde" pisimpään.. kuten tässä aiemmin oliki jo puhetta, KOFF ja HIFK kulkee samassa lauseessa

Tinke-80 ilmeisesti tarkoitti että Koff lopettaa sponsoroinnin mutta jos jos jotain sponssataan on se Hifk.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tämä on yleisestikin mielenkiintoinen kysymys, sillä käsittääkseni koko sponsorointiskene on pienentymässä rahavirroissa mitattuna aika paljon tuleville kausille koko SM-liigassa. Kun samaan aikaan pelaajien palkat jatkavat nousuaan, on seurojen toimareilla tulevina vuosina kovia haasteita vastassa.

Olisi todella mielenkiintoista tietää minkälaisella panostuksella Sinebrychoff on mukana TPS:n, Bluesin ja Ilveksen (ja oliko HPK:kin nykyään jonkinlaisessa yhteistyössä panimon kanssa?) sponsoroinnilla jos HIFKiin upotetaan miljoona (vai enemmän?) euroa kaudessa. Kyllähän sen maalaisjärkikin jo sanoo, että tuollainen summa kontra nykyinen näkyvyys on kestämätön yhtälö sponsorille.

Jos veikata pitäisi, uskoisin Sinebrychoffin keskittävän KOFFin mainostuksen pelkästään HIFKiin ja ehkä johonkin toiseen joukkueeseen. Firman muita tuotteita voisi sitten mainostaa muissa jo tutuissa joukkueissa. Oli miten oli, sponsoroinnin suuruus tulee muuttumaan tulevina vuosina ja papukaijamerkki anti-Pena-lätkällä lähtee sille seurapomolle, joka ensiksi keksii lääkkeen tähän kulurakenteen muutokseen.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Juhaht kirjoitti:
- - -
Olisi todella mielenkiintoista tietää minkälaisella panostuksella Sinebrychoff on mukana TPS:n, Bluesin ja Ilveksen (ja oliko HPK:kin nykyään jonkinlaisessa yhteistyössä panimon kanssa?) sponsoroinnilla jos HIFKiin upotetaan miljoona (vai enemmän?) euroa kaudessa.
- - -

Viime kauden jälkeen, joka ohimennen sanottuna meni Koffilla ylimääräisen sponssauksen kautta lopulta ihan persiilleen, Koffin markkinointi päätti jakaa jatkossa sponsorointiaan "varmuuden vuoksi" hieman laajemmalle, mm. Bluesiin. Ihan vaan siltä varalta että Summanen-Heikkilä -akseli saattaisi tuoda yllättävää näkyvyyttä ja kun HIFKin valmentajakuviot olivat pitkään enemmän kuin epäselvät puhumattakaan koko joukkueen rakenteen totaalimuutoksesta.

Onneksemme, ainakin toistaiseksi, Blegin peli on jatkanut samaa rataa kuin vuosikaudet aiemmin. Näillä näkymin kun Koff pienentää jääkiekkoon kohdistettua kokonaismarkkinointia, sen vaikutus juuri HIFKiin ei liene kovin suuri, kiitos Sheddenin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
fiftyeight kirjoitti:
Onneksemme, ainakin toistaiseksi, Blegin peli on jatkanut samaa rataa kuin vuosikaudet aiemmin. Näillä näkymin kun Koff pienentää jääkiekkoon kohdistettua kokonaismarkkinointia, sen vaikutus juuri HIFKiin ei liene kovin suuri, kiitos Sheddenin.

Toisaalta jos noin on - Bluesin menestys vaikuttaisi HIFKin ja Koffin suhteeseen - on HIFKin ja Koffin välinen yhteistyö huomattavasti heikommilla jalansijoilla kuin itse kuvittelin. Sinänsä jännä juttu, sillä luulisi pitkän historiankin painavan jonkun verran vaa'assa. Muistan yhä myös ne 90-luvun puolivälin lehtijutut, joissa Koffin pomomiehet vakuuttivat sanatarkasti näin "uppoavaa laivaa ei jätetä" HIFKistä puhuessaan. No, uppoaminen oli kaukana kuten sittemmin nähtiin, mutta mistä lie nykyinen tyytymättömyys sitten johtuu? Joukkueen urheilullisesta tuloksesta, henkilökohtaisista skismoista vai mistä?
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
90-luvun puolivälistä on pitkä matka kauteen 2005-06 tai siitä eteenpäin. Miehiä tulee ja menee, sekä IFKoossa, Bluesissa että Koffilla.

Vaikka perinteet on pitkät, niin nämä juniorimerkonomiplantut eivät niistä juuri välitä. Money talks.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
fiftyeight kirjoitti:
Viime kauden jälkeen, joka ohimennen sanottuna meni Koffilla ylimääräisen sponssauksen kautta lopulta ihan persiilleen, Koffin markkinointi päätti jakaa jatkossa sponsorointiaan "varmuuden vuoksi" hieman laajemmalle, mm. Bluesiin. Ihan vaan siltä varalta että Summanen-Heikkilä -akseli saattaisi tuoda yllättävää näkyvyyttä ja kun HIFKin valmentajakuviot olivat pitkään enemmän kuin epäselvät puhumattakaan koko joukkueen rakenteen totaalimuutoksesta.
Jos tämä pitää kutinsa, se on huikea näyttö panimon markkinointi-immeisten lyhytnäköisestä ajattelusta. Näkyvyys korvaa sisällön? Jesus Fucking Christ. Kenkää kaikille.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
aika epeli kirjoitti:
Jos tämä pitää kutinsa, se on huikea näyttö panimon markkinointi-immeisten lyhytnäköisestä ajattelusta. Näkyvyys korvaa sisällön? Jesus Fucking Christ. Kenkää kaikille.

Niin teidän viime kausi oli riskipeliä kaikilla aloilla ja se kusi mahtavasti. Luuletko että Koff ottaa montaa kertaa moisen riskin. Ennemmin voisi ajatella, että teillä oli mahdollisuutenne ja kusitte sen. Tack och adjö. Ainoastaan ne perinteet ja voimassa oleva sopimus pitävät nimen rinnassa. Eiköhän sopimukset neuvotella aika hyvin uusiksi moisen fiaskon jälkeen. Ainakin jos itse olisin Koffin sponsoroinnista vastaava, laskisin uudet arvot perinteille ja potentiaalille. Tänä vuonna IFK sentään menestyy hyvin urheilullisellakin puolella, yhtenäisellä joukkueella, se tuo hieman lisäarvoa kummankin brändille.

Ja jos näkyvyys on avainsana, luulisi joukkuemäärän kasvavan ja joukkuekohtaisen panostuksen pienevän, sillä tv-katsojien määrän pudottua, se on melkein ainoa tapa lisätä näkyvyyttä. Sisältöhän on ollut homeessa jo vuosia. Sekä liigan, että IFK:n.
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
mtmela kirjoitti:
Niin teidän viime kausi oli riskipeliä kaikilla aloilla ja se kusi mahtavasti. Luuletko että Koff ottaa montaa kertaa moisen riskin. Ennemmin voisi ajatella, että teillä oli mahdollisuutenne ja kusitte sen. Tack och adjö. Ainoastaan ne perinteet ja voimassa oleva sopimus pitävät nimen rinnassa. Eiköhän sopimukset neuvotella aika hyvin uusiksi moisen fiaskon jälkeen. Ainakin jos itse olisin Koffin sponsoroinnista vastaava, laskisin uudet arvot perinteille ja potentiaalille. Tänä vuonna IFK sentään menestyy hyvin urheilullisellakin puolella, yhtenäisellä joukkueella, se tuo hieman lisäarvoa kummankin brändille.

Ja jos näkyvyys on avainsana, luulisi joukkuemäärän kasvavan ja joukkuekohtaisen panostuksen pienevän, sillä tv-katsojien määrän pudottua, se on melkein ainoa tapa lisätä näkyvyyttä. Sisältöhän on ollut homeessa jo vuosia. Sekä liigan, että IFK:n.

Onko porot karanneet tunturiin, vai mikä Lapin poikaa noin ahdistaa, kun pitää tulla tänne itkemään?
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suomessa on urheilun sponsoroitni vähentynyt jo vähän aikaa ja näyttäisi vauhti vain kasvavan. Seuroille kyseessä on vielä useissa tapauksissa tosiaan sponsorointi, mistä ei todellakaan ole enää useimpien yritysten kohdalla. Yritykset eivät sponsoroi. Yritykset sijoittavat rahojaan ja haluavat niille vastinetta. Tätä eivät monet vieläkään ole tajunneet.

Täällä on menty tähän asti MM-voiton huumassa ja luultu, että asiat ovat hyvin ja jatkuvat ikuisesti tällaisina, vaikka mitään ei tehtäisi.

Koff on toisen yrityksen omistuksessa ja muutenkin on kyseessä osakeyhtiö, joka on listautunut pörssiin. Sellainen yritys ei voi jakaa sijoittajien rahaa mihin tahansa pelkästään huvin vuoksi. Muuten nousee iso haloo, jos sen rahan olisi voinut käyttää tuottavamminkin. Mikäli Koffin johdossa huomataan, että samalla rahalla saa muuta kautta paljon suuremman näkyvyyden, niin totta kai se toimiin niin. Tyhmiähän ne muuten olisivat. Sillä ei ole mitään tekemistä merkonomien kanssa, eivätkä mitkään merkonomit muutenkaan niin isoissa yrityksissä juuri mitään päätä.

Kyse yhteistyössä ei muutenkaan ole tosiaan pelkästään mainosten ostamisesta, vaan paljon muustakin. Näissä muissa ei vaan ole taidett Suomessa kovinkaan hyvin onnistua.
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juhaht kirjoitti:
Sinänsä jännä juttu, sillä luulisi pitkän historiankin painavan jonkun verran vaa'assa. Muistan yhä myös ne 90-luvun puolivälin lehtijutut, joissa Koffin pomomiehet vakuuttivat sanatarkasti näin "uppoavaa laivaa ei jätetä" HIFKistä puhuessaan. No, uppoaminen oli kaukana kuten sittemmin nähtiin, mutta mistä lie nykyinen tyytymättömyys sitten johtuu? Joukkueen urheilullisesta tuloksesta, henkilökohtaisista skismoista vai mistä?
Nykyisen omistajan päässä ei varmaan perinteet kiinnosta. Ja miksi niitä kiinnostaisikaan. Eivät ne Sinebrychoffia huvikseen ostaneet. Se mitä Koffilla on joskus 10 vuotta sitten luvattu ei voi paljo painaa. Tuskin ovat lupaajat enää edes firmassa töissä.

Koffin ja muiden panostuksen väheneminen johtuu siitä, että jääkiekko ja toiminta seuroissa ei ole Suomessa kehittynyt pitkään aikaan. Täällä on eletty valheessa jo vuosia. Nyt olisi hyvä sauma kunnon kriisille. Tosin, jos se hoidetaan huonosti, niin ollaan vielä syvemmässä kusessa, jos hoidetaan hyvin niin saadaan tarvittavat muutokset ja yritysten panostus samanlaiseen nousuun kuin vaikkapa Ruotsissa.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Buccaneer kirjoitti:
Onko porot karanneet tunturiin, vai mikä Lapin poikaa noin ahdistaa, kun pitää tulla tänne itkemään?

Ei kai urheilusponsorointi ja sen tajuaminen ole ainoastaan teidän hiekkalaatikon yksinoikeus. Mua ahdistaa puusilmäisyys, jolla ei ole mitään tajua asioista. Ei muu. Jos Budwaiser löis 10 miljoonaa euroa pöytään ja haluais nimen teidän paitaan, siinä ei olisi perinteillä mitään sanottavaa. Ja Koffilta on tullut selviä viestejä julkisuuteen, että sponsorointia pitää tarkistaa, ja teidän asema ei viime kauden sössimisten ja Koffin megapanostuksen kusemisella ainakaan parantunut, jos Koff lisänäkyvyyttä ja uusia asiakkaita himoitsee. Sen näkee jo täältä Lapistakin, paitsi Hietalahdessa tosin asustan.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
mtmela kirjoitti:
Ja Koffilta on tullut selviä viestejä julkisuuteen, että sponsorointia pitää tarkistaa, ja teidän asema ei viime kauden sössimisten ja Koffin megapanostuksen kusemisella ainakaan parantunut, jos Koff lisänäkyvyyttä ja uusia asiakkaita himoitsee.
Luulenpa silti, että ensimmäisenä karsittavien listalla ovat Tepsi ja Ilves. Koffista ei saa koko Suomen janojuomaa, ei ainakaan niin kauan, kun brändi leimautuu IFK:hon. Ja panimollahan on toinen tuote, joka myy Kehä III:n ulkopuolella(kin) kiitettävän hyvin.
Tv-oikeuksien siirtymisen vaikutukset ylipäänsä on mielenkiintoinen aihe. Onko Sinebrychoff ainoa SM-liigan suursponsori, joka laskee panos/tuotto -suhteita uudestaan? En usko.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
aika epeli kirjoitti:
Tv-oikeuksien siirtymisen vaikutukset ylipäänsä on mielenkiintoinen aihe. Onko Sinebrychoff ainoa SM-liigan suursponsori, joka laskee panos/tuotto -suhteita uudestaan? En usko.

Ei ole, se on ihan varma. Tulevat vuodet voivat olla aika mielenkiintoisia kaikkien joukkueiden kohdalla. Palkkakatto voi olla lähempänä kuin kuvitellaan, jos sponsoritulot laskevat niin rajusti mitä nyt maalaillaan. Siinä vaiheessa taas on tärkeää olla millä rahastaa. Hjalliksellahan on taas hallin oikeudet myynnissä ja niillä selviää muutaman vuoden helposti. Oulussa taas jos kylläisyys jatkuu, se voi näkyä huonoina kausina rahallisesti, mutta onneksi sinne lompakon pohjalle on rahaa kerätty juuri näitä hetkiä varten. Luulen, että jotkut ovat varautuneet tätä hetkeä varten paremmin kuin toiset, onhan se seuroissakin ollut pakko laskea tämän Canal+-diilin seuraukset ja sitä kautta tippuva näkyvyys.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös