Mä en nyt lähde tämän enempää tähän jankutukseen, joka on käyty jo ties kuinka monta kertaa, mutta kysyn nyt kuitenkin vielä, että ovatko nämä kumpikin sinun arvostamasi valmentaja HIFK:n arjessa mukana? Tai perustuuko heidän tietonsa tämän kauden jengistä tulleisiin sisäpiiritietoihin? Koska tämän kauden joukkueen ihan oikealla tilanteella ja olosuhteilla on vain merkitystä, ei muiden mielipiteillä. Mulla ei ole mitään muuta tietoa kuin se, mitä pelaajat julkisuudessa ovat sanoneet ja tiedän varsin hyvin, että eivät todellakaan ala valmentajaa julkisesti arvostelemaan. Mutta myöskään valmennusta ei erikseen tarvitse kehua, jos ei oikeasti koe niin. Sehän on suorastaan valehtelemista.
Totta kai Pakarisen kohdalla vaikutti moni muukin asia kuin Ville. Se on ihan selvä. Mutta, ihan turha kuvitella, että Pakarinen olisi sitoutunut HIFK:hon kolmeksi vuodeksi, joista Villellä on 2 v. sopimus, jos Ville olisi raskas tyyppi. Tiedämme, että Iiro Pakarinen on tehnyt nyt toisen sopimuksen putkeen Ville Peltosen jengiin. Ja se on fakta.
Joku kirjoitti siitä, että Villellä on kylmä katse ja hän olisi joukkueellekin sellainen kuin lehdistötilaisuudessa. Suosittelen katsomaan alla olevan Sylva-päivän videon, missä nuori syöpää sairastanut tyttö pääsi koppiin ja Ville toimi hänen isäntänään. Tämä Ville on lämmin ja aito. Tunnisti hienosti, miten nuorta tyttöä jännitti ja yritti rentouttaa tilannetta ilman, että oli kornia. Eikä siinä ollut mitään feikkiä ja päälleliimattua. Mä luulen, että toi on se Ville, jonka joukkue tuntee. Koska tuntuisi oudolta, että pelaajat kehuisivat sellaista Viileä-Villeä ihmisläheiseksi valmentajaksi.
HIFK:n hyväntekeväisyyskumppani Sylva oli näkyvästi esillä keskiviikon HIFK-JYP-ottelussa. Avauskiekon kävi pudottamassa 14-vuotias Melis. Melis sairastui ensimmäisen kerran syöpään 3-vuotiaana ja on selättänyt taudin kahdesti. Joukkue kutsui Meliksen koppiinsa ennen ottelua lukemaan illan...
hifk.fi
Käsillä on kauden karseimmat hetket. Ja tätä me olemme koko kauden odottaneet. Ei ole ihan terveiden ihmisten hommia. Onneksi tässä saa nyt viikon hermoloman.