Käsi sydämelle, kaikki te viisaat!
HIFK / K.Jalonen on ottanut opikseen virheistään. Oletteko te?
Jos tarkoitat virheistä oppimisella sitä, että pitää silmänsä auki ja huomioi & tunnustaa Nenän HIFK:n pelaavan juuri nyt lähes unelmalätkää, niin vastaukseni on KYLLÄ! Jos tarkoitat sitä, että sen lisäksi pitäisi ylistää myös kahta aiempaa floppikautta, niin tähän junaan en lähde. Kausi kerrallaan, katse reaaliajassa. Sanoin jo aiemmin, etten pystyisi, vaikka haluaisin, pitää mielessäni menneisyyttä, kun nyt on nyt. Kojon flopit eivät muuksi muutu, vaikka niitä kuinka veivaisi, mutta nyt ei ole mitään esteitä kenelläkään järkevällä ihmisellä myöntää hänen ansioitaan. Hyvin yksinkertaista. Vastaa tilannetta, jossa pituushyppääjä Heli Koivula kävi ryssimässä monet suurkisat peräkkäin, kunnes onnistui upeasti yksissä EM-kisoissa. Ei tullut kenellekään mieleen kelailla, että oikeasti hän hyppäsi helvetin hyvin myös aiemmin. Tulosurheilussa ei ole kuin nykyhetki. Mitalit jaetaan nyt - ja nyt pitää olla hyvä. Muu on merkityksetöntä. Luetaan historiaa ja tilastoja sitten jälkeenpäin!
Ai niin, sorry, kysymys oli osoitettu viisaille, vastasin kuitenkin. Hieman mua hymyilyttää kyllä se, että nettipalstallakin monet nickit ovat niin hienohipiäisiä, että eivät pysty muuttamaan kerran kiveeen hakattua mielipidettään. Elämähän on muutosta ja mun mielestäni kaikki lähtee siitä, että muutoksen keskellä HIFK pysyy. Kaikki sen työntekijät ovat vaihtuvia. Jos joku heistä on toisinaan duunissaan huono, älähdän heti. HIFK kärsii. Jos sama heebo on duunissaan hyvä, kehun heti. HIFK hyötyy. Erittäin simppeliä logiikkaa. Itse asiassa pelaajille hyväksytään koutseja helpommin tason heittely. Mutta vain hieman helpommin. Vallin on ollut nyt todella hyvä ja kyllä sen on kehdannut sanoa. Ville on ollut todella vaisu viime aikoina, sekin kehdataan sanoa. Mikä herranjumala siinä on vaikeaa, että kun on todennut Kojon olleen äärimmäisen paska kahtena aiempana pleijarikeväänä, ei uskalla tulla sanomaan, että nyt toimii. Ai niin, mielipiteiden pitää olla kiveenhakattuja. Mutta siis - siitä en tingi, että aiemmin on nähty paskaa. Nyt tästä oululaisesta kolvinokasta jää hyvä fiilis. Hyvä, että onnistui nimenomaan viimeisellä kaudellaan.
Tämän päivän HIFK pelaa vastustamatonta kiekkoa. Pelaa sitä hetkellä, jolloin oikeasti on merkitystä pelien lopputuloksella. Millään muulla ei olekaan. Nyt.
Juuri näin. Kaikki on alisteista tulokselle ja tämä on MUUTTUNUT aiemmista keväistä. Silloin pelattiin pleijareita kuin runkosarjaa. Säästeltiin voimia, koetettiin painaa siitä mistä aita on matalin. Pakiteltiin kun saatiin johto. Ei sisäistetty sitä, että vastustaja tulee kuitenkin täysillä, nythän on playoffit. Nyt pelataan vain voitosta.
En ole KJ fani, en myöskään KJ-antifani.
Tähän voisi sanoa: Mitä liigaa pelaa henkilö tai seura nimeltä KJ ? Minä olen HIFK-fani. KJ on duunissa HIFK:ssa ja KJ:t tulevat ja menevät, HIFK pysyy.
Kaikkien on silti hyvä muistaa kaiken olevan pahasti kesken: tilanteet ovat vasta 2-1 & 0-2.
Juuri näin. Lukkoa ei ole vielä lyöty. Mulla ei ole mitään ongelmia sietää jopa sitä, että Lukko jostain syystä rynnisi ohi - KUNHAN HIFK on edelleen antanut aivan kaikkensa. Niin masokisti en kuitenkaan ole, että tällaista jaksaisin pohdiskella. Ennustin ennen sarjaa 4-1/2 HIFK:lle, enkä ole nähnyt vielä mitään sellaista, joka saisi mut muuttamaan käsitystäni. On itse asiassa aivan sairaan pienestä kiinni, etteikö HIFK johtaisi nyt 3-0. Vaikka
turkulainen JP Jalo onkin koko ajan sitä mieltä, että Lukon voitot ovat jääneet pienestä kiinni ja kiekot ovat pomppineet HIFK:lle. Katso lopputuloksia ääliö! Lukon ainoa voitto on jatkoajalla. HIFK on voittanut kerran kahden maalin erolla, kerran kolmen maalin erolla.
Juuso Riksman: Nyt 10 peliä, 16 päästettyä. GAA 1,6, voittoprosentti 60%. Eräs NHL:stä Suomeen tullut utj on vuodesta toiseen kertonut, että maalivahdin tulee tarjota vakaa suoritustaso ja pieni GAA niin, että päästettyjen maalienkin vaihteluväli on pieni. Tästä seuraa hyvä voittoprosentti. Torjuntaprosenteilla ei ole mitään merkitystä tämän rinnalla, ei myöskään veskarin haamuhanskapelastuksilla. Kun statsit pysyvät tällaisena, ei silläkään ole mieletöntä merkitystä (koskee erityisesti playoffeja!) jos jotkut niistä vähistä päästetyistä ovat olleet helppoja. Näillä ottelumäärillä mukana on pakko olla myös gamesavereita. Jos mv pystyisi vielä minimoimaan statsejaan näistä päästämättä ainuttakaan helppoa, hän ei pelaisi SM-liigaa.
Ja jep - kyllä se oli Ahtola.
edit: Wärn ei ole loukkaantunut.