Sillä oletuksella, että meillä olisi huippuveskari ykkösenä. Kyllä se Juha siihen luukun avaamiseen kelpaa, luulisin.
Pyhä fuck! Kyllä kakkosenkin pitää pystyä pelaamaan edes joka 15 ottelu.
Ja valmennuksesta. Täällä annetaan työrauha Jaloselle, ja ihan ok, mutta entäpä sitten kun aiempien flopanneiden valmentajiemme tapaan tammikuussa kirjoitetaan, että vieläkö pitää antaa aikaa, olisi päätökset pitäny tehdä silloin heti kun ongelma huomattiin.
Tietysti Jaloselle ei kenkää voi antaa vielä, eikä sitä edes vaatia, mutta merkit ovat ilmassa. En tiedä kun en kopissa ole ollut, mutta jotenkin on Jalosesta sellainen viheltelijäfiilis, sellainen herrasmieshiipijä. Modernina aikana HIFK:ssa on onnistunut kaksi valmentajaa ja ne ovat olleet tätä kovasuista motivoijaa, psyykkaajakoulukuntaa molemmat, sellaista joka saa paskan pelaamaan ylärajoilla.
Nämä runkkausskaboja järjestävät "HIFK:ssa jo Branderin keikkokoulusta" -jäbät petrellit ja lopit, mä luulen että ne vitut veisaa joistain hiihtelijöistä ja nauraa näitä aravirtoja ja jalosia sieltä pukukopista vanhaan malliin pois. Ja kun joukossa on ipikkaraisia ja näitä muita "sonneja", ei kohteliaitten valmentajien säännönmukainen epäonnistuminen ole ihme. Kun ei voi vaan luottaa siihen, että myös pelaaja ajattelee ylipäätään mitään.
Omista joukkueurheiluajoistani muistan kyllä, että joukkuekulttuuri siirtyy vanhalta pelaajalta uusille vuosista ja vuosikymmenistä toiseen, saati nyt sitten edarissa, jonne pääsee yleensä ne kaikkein rasittavimmat.
Itse olin Jalosen tuloon tyytyväinen, mutta pelkäsin pahinta. Vielä ei olla tätä kautta hävitty, mutta pian sekin on varmaan edessä.
Tällaisten konttaamisvuosien jälkeen nimittäin ei - niin kaunis ajatus kuin se onkin - sisäänajamiselle ole aikaa. Ei tosiaan löydy kärsivällisyyttä. Minäkään en jaksanut tänään edes radiosta kuunnella, vaikka ennen kauden alkua olin innoissani kun nyt kuulee vierasmatsitkin. Sentään kiihkeä kannattaja, mutta pitkälti yli parikymmentävuotta paskanlapiointia takana ja kyllähän se alkaa tuntua.