Kyllä eilinen ylivoima pyki ensinnäkin siksi, että Pelsut oli kovassa iskussa varsinkin sen ottelun alun 5min -jäähyn aikana. HIFK oli aktiivinen ja kiekollinen, mutta Pelsuilla oli kyllä jalat kunnossa. Loppua kohti HIFK:n yv:n olisi pitänyt parantua, koska vierasjoukkue selvästi väsyi, mutta mielestäni syytä vaisuun ylivoimaan ei tarvitse hakea kovin kaukaa. Syy on täysin arkinen. Meiltä puuttuu nyt kavereita, jotka ovat normaalisti yv-miehiä: Loppi, Bates, Lennu, Kibe. Varsinkin sentterien puute rupeaa näkymään.
Hirso oli hyvä, pari-kolme viiltävää syöttöä avopaikkoihin, joista Piku teki yhden ja nosti yhden tolpan sisäsyrjään. Kaikki kunnia Wärnille, mutta ainakin ensimmäisessä erässä Hirson kentällisen ylivoima tukehtui kahteen asiaan: Wärniin tai Pikun liian aikaiseen viivalle menoon. Wärnillä ei ole kokemusta ja rutiinia siirtyä suoraan alemmista ketjuista pelaamaan ylivoimaa liigan piste- ja maalikunkun kanssa. Ei tietenkään. Ja tämän sanoin jo aiemmin. Wärnin sijoittuminen oli puutteellista ja kiekon saatuaan hän kadotti sen. Hirso laittoi kerran myös Wärnille vapaaseen paikkaan. Lisäksi Pikun käyttäminen viivassa on myös riskaabelia -kuten olen todennut myöskin. Eilen näkyi monta kertaa, että hyökkääjä ei ole niin hyvä pitämään viivaa kuin pakki ja mielestäni Ara käytti tämän viiltävän hienosti hyväkseen. Liki kaikki purut lyötiin Pikun puolelta. Olin jo aivan varma, että Pikun pelihuumori menee kokonaan, onneksi olin väärässä. Luttinenhan siirtyi myöhemmin Wärnin paikalle. Ylivoima parani myös silloin, kun KJ otti kaksi pakkia viivaan. Malliesimerkki tästä nähtiin 5-3 yv:ssa, jota ei millään saatu kasaan ennenkuin sisään otettiin Hank & Bono, jotka levittivät pelin suhteellisen vaivatta. Kaanit on, oli ainakin eilen, poikkeuksellisen hyvä alivoimajoukkue ja siihen kun yhdistetään HIFK:sta sivussa olevat, saadaan aika peruskauraa oleva selitys vaisuudelle.