Olisi mielenkiintoista nähdä joku kattava tilasto tästä, jos jollain riittäisi viitseliäisyyttä siihen.Ei tuo välttämättä mitään todista mutta mielenkiintoinen juttu silti.
Edit. Johanneksella näköjään oli viitseliäisyyttä.
Olisi mielenkiintoista nähdä joku kattava tilasto tästä, jos jollain riittäisi viitseliäisyyttä siihen.Ei tuo välttämättä mitään todista mutta mielenkiintoinen juttu silti.
minusta eilinen oli erinomainen esimerkki Kipin tarpeellisuudesta. Viime kevään poffseissa Rajamäki pommitti HIFK-pelurit yksinään mustelmille ja osittain tästä syystä sarja kääntyi bluesille. Eilen oli toisin, HIFK:lla oli heittää samanlainen, jopa kovempi luu kehiin ja HIFK hallitsikin fyysistä peliä. Kysykääpä Matikaiselta, että miksi se pitää Rajamäkeä ja Lostedtia joukkueessa? Käsien takia? en usko.Joku oli jo jossain ketjussa laskenut, että suurin osa HIFK:n pisteistä on tullut Brennanin pelatessa, eli Kipin ollessa poissa pojoja ei ole juurikaan kertynyt.
Noh eilen taas Brennan pelasi ja kaksi pistettä matkasi Nordikselle. Ei tuo välttämättä mitään todista mutta mielenkiintoinen juttu silti.
Et ole. Jaan mielipiteesi ja sanon myös epämuodikkaasti että Kip "-5" Brennan on turhake. Tällaisen sanominenhan on tavattoman rohkeaa Hifk-osiossa jossa kaikkien pitää ihailla varauksetta näitä kolmemetrisiä luistelutaidottomia puukäsiä - muuten et ole oikea Hifk-fani :-)Huomaan olevani melko yksin mielipiteeni kanssa. Onneksi J-A:n ulkkopuolella meitä Brennan-anti-diggareita on ainakin J-P Jalo, Tinke, Jortikka, Aravirta ja Jukka Koivu. Taitaa olla ensimmäinen kerta kun olen kolmen turkulaisen kanssa samaa mieltä.
minusta eilinen oli erinomainen esimerkki Kipin tarpeellisuudesta. Viime kevään poffseissa Rajamäki pommitti HIFK-pelurit yksinään mustelmille ja osittain tästä syystä sarja kääntyi bluesille.
http://kuvat.jatkoaika.com/albuo58/IMG_7910.jpg
Joku oli jo jossain ketjussa laskenut, että suurin osa HIFK:n pisteistä on tullut Brennanin pelatessa, eli Kipin ollessa poissa pojoja ei ole juurikaan kertynyt.
Noh eilen taas Brennan pelasi ja kaksi pistettä matkasi Nordikselle. Ei tuo välttämättä mitään todista mutta mielenkiintoinen juttu silti.
Omasta mielestäni tämän kauden IFK on täynnä niitä oikeitakin fyysisen pelin pelaajia- siis sellaisia jotka osaavat luistella, syöttää, sijoittua, tehdä maaleja, ja siinä sivussa vielä pelata fyysisestikin. Mutta kieltämättä, kyllähän Nokkakin jotain Kipissä näkee, kun häntä peluuttaa.
No mutta mitä sanot tästä, vielä löytyy numeroita:
Ifk:n voittoprosentit, kun Kip on kokoonpanossa = 59%. Kun Kip ei ole kokoonpanossa, lukema on 14%. Ja copypaste Dragonin viestistä: Brennanin ollessa HIFK:n pelaavassa kokoonpanossa joukkueen saldona on 10 voittoa ja 7 tappiota. Brennanin puuttuessa tulos on ollut murheellinen, 1 voitto - 6 tappiota. Lisäksi HIFK on tehnyt liki 2 maalia enemmän Brennanin kanssa kuin ilman Brennania.
+/- -tilastoa arvioitaessa on suhteutettava pelaajan rooliin joukkueessa ja katsottava tarkkaan sitä, miten tuo +/- -on muodostunut, eli plusmaalit vs. miinusmaalit. Lisäksi plusmaalien ja miinusmaalien määrää on suhteutettava joukkueen kokonaismaalimääriin.Brennan +/- on IFK:n huonoimpia -5 ainoastaan Keränen ja Ahtola on -7. Jos pelaa tuossa roolissa niin pitää hoitaa ettei mene omiin. Maalit ovat ekstraa.
Tuo kolmoskohta ihmetyttää minua. Oletetaan, että joukkueen hankintalistalle on kartoitettu pelaajat x, y ja z, jotka rooliensa puolesta voidaan asettaa tuohon nimenomaiseen tärkeysjärjestykseen, mutta eivät kuitenkaan ole toisiaan poissulkevia vaihtoehtoja. Jos silloin pelaaja z löytyy ennen kuin x ja/tai y, niin eikö tuon pelaajan voi silloin rekrytoida siitäkin huolimatta, että muiden vaihtoehtojen kartoitus jatkuu? Jokuhan heitti aiheesta tämän ruokakauppavertauksen, että jos on menossa kauppaan tarkoituksena ostaa leipää, voita ja maitoa ja sitten leipä ja voi on loppu, niin jättääkö silloin maidonkin ostamatta?3) ajankohta, jolloin poliisi palkattiin (joukkue huuti jo kesän tienoilla paria oikeaa pelaajaa)
5) perusteettomat, faktoina esitetyt mielikuvat Brennanin hyödystä IFK:lle
6) valittaminen ja argumentointi on hauskaa
1987-88 Rick Strachan 41 0+3=3 18. Bob oli siis varsinainen pistelinko.Uncle Bobilla on varmasti pienimmät pisteet, mitä kukaan koko kauden pelannut ulkomaalainen HIFK-pakki on koskaan saavuttanut, 1+6 =7. Tosin runkosarja oli vain 29 ottelun mittainen.
Jonkun Brennanin tapaisen roolipelaajan kokonaismerkitys joukkueen menestykseen on ehkä 1-2%.
Mä luulen, että Brennanin pelaamisesta 08/09 HIFK:ssa tehdään vielä monta kalvoa, joita näytellään erilaisissa valmentajaseminaareissa. Kyllä 97/98 oli varmasti ankeaa ilman Jatkoaikaa :). Olen monesti hekumoinut ajatuksella "mitä jos jatkoaika olisi ollut olemassa jo syksyllä -97". Olen pomminvarma, että 90% kirjoittajista ei olisi nähnyt mitään hyvää. Silloinkin HIFK oli itse asiassa pitkään sijan 5 paikkeilla, jäähyjä paukkui, Halkidis oli täysi puukäsi jne. .
Silloinkin HIFK oli itse asiassa pitkään sijan 5 paikkeilla, jäähyjä paukkui, Halkidis oli täysi puukäsi jne. Uncle Bobilla on varmasti pienimmät pisteet, mitä kukaan koko kauden pelannut ulkomaalainen HIFK-pakki on koskaan saavuttanut, 1+6 =7.
Itsessäni on kasvanut umpikyynikko vasta ihan viimeisten 2-3 kauden aikana. Saa nähdä onko pysyvä olotila.
Muistan kun Halkidis tuli jengiin, ja saatoinpa istua katsomossa lähellä JHagin mainostamaa isukkia, joka joka ottelussa muisti haukkua Halkidista hyödyttömäksi "murjaaniksi".
Mä näen Brennanissa paljon hyvää. Kun Brennan on mukana niin IFK pelaa paremmin. Siihen ei tarvita edes tilastojen tukea. Sen toteamiseen riittää omat silmät.
Jos Kip tällä kaudella osuu maalitolppien väliin kotiottelussa, niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä hän ansaitsee sillä runkosarjan kovimmat suosionosoitukset ja vilpittömän riemun suurimmassa osassa yleisöä, vaikka kausi on ollut vähän sitä sun tätä. Kovasti toivon olevani paikalla silloin, jos (kun!) näin pääsee käymään - ehkä jo perjantaina?Oikeastihan Kipistä(kin) digataan katsomossa melko yleisesti.