HIFK:n peliesitykset

  • 1 152 245
  • 4 653
Tila
Viestiketju on suljettu.

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rapatessa roiskuu ja aktiivisesti taklatessa (mitä itsekin haluan nähdä) vahinkoja sattuu. Vaikka lätkä on nopea peli, niin tuollaisissa tilanteissa (jossa vastapelaajan on huonossa asennossa ottamaan taklausta vastaan) pitäisi kuitenkin olla sen verran järkeä mukana, että jättää sen taklauksen tekemättä. Hyöty on vähäinen ja riski suuri.

Jäähy oli tyhmä, mutta teko ei ollut mitenkään brutaali. Vastaavia tilanteita on nähty lukuisia liigassa erilaisten pelaajatyyppien tekemänä, mutta tietty I. Pikkarainen saa skeidaa snadisti ylimääräisesti sekä omilta että vierailta. Normisti vastaavissa tilanteista vihelletään 2+10 min laitataklauksesta.
 

mac6666

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samat heitin toisessa ketjussa. Muistetaanpas myös Pikun takomat maalit vastineeksi. Matsista raportoitiin mulle Pasi Saarisen todenneen, että 5+20 oli oikeusmurha kyseisestä taklauksesta, jossa Huzckowski käänsi selkää eteen. Kyllä mä olisin siitä 2min antanut, koska Pikkarainen vei taklauksen tarpeettomasti loppuun, olisi ehtinyt väistää selän kääntänyttä pelaajaa. Mutta 2 min maksimissaan. Nyt Piku jäi vielä aukomaan päätään ja luulin silloinkin, että lopputulos on 2+10. Lennu kelasi erittäin paljon rumemmalla pommilla jonkun Bluesin miehen vähän aikaisemmin. Brennan muuten taklaa halutessaan erittäin puhtaasti, nostan hattua dumareille siitä, että näissä taklauksissa ei nimi painanut. Mielestäni dumaritkin tulivat Pikun suhteen siihen tulokseen, että tuomio oli kova, sillä lopussa HIFK:ta hyvitettiin: Hank Pikkaraisen päivänselvä kamppi viimeisellä minuutilla jätettiin viheltämättä. Matsi oli vaikea dumareille ja nämä pari pientä kauneusvirhettä siitä jäi. Mutta yleisesti ottaen tuomarit jäivät selkeästi plussan puolelle ja antoivat pelata kovaa. On se kyllä paskaduunia olla seepra. Huh ja rispekt.

Itse asiassa tuossa tilanteessa olisi pitänyt oikeastaan antaa molemmille 2 minuuttia, mikäli säännöt sen sallisivat (nyt eivät sitä valitettavasti tee). Selän kääntämisestä pitäisi rangaista pelaamisesta itselleen vaarallisesti.

Tuomareilta kaiken kaikkiaan hyvä esitys, vaikka pientä epäjohdonmukaisuutta tosiaan olikin. Mikäli Pikun ulosajon sijaan olisi tuomittu 2 minuuttinen, niin jäähyjakauma olisi ollut aika kohdillaan. Kuitenkin aivan eri tason suoritus kuin lauantainen JyP-matsissa. Brennan on saanut aika monta jäähyä pelkällä nimellä puhtaista taklauksista, mutta on niitä oikeasti epäpuhtaista otoista tullut ihan ansaittujakin reilusti.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
On se van myönnettävä herran otteiden heilahtelu tällä kaudella otteluiden välissä, mutta sitä samaa on tehnyt koko jengi tälläkin kaudella melkoisesti.
Kyllä näköjään tuntuu riittävän ykköseksi, silti Loppia odotellessa...

Joo, siis sen ymmärrän, että mielipide jostain pelaajasta voi olla negatiivinen. Mutta ei sen pitäisi estää sitä, että myöntää kaverin pelilliset ansiot kuitenkin. Itse en ole esimerkiksi voinut sietää Marko Kiprusoffia koskaan pätkän vertaa. Mutta sitä en voi kiistää, etteikö Tukkamarko ole ollut parhaimmillaan aivan viiltävän hyvä pakki.

Hirso on itse asiassa eräs tasaisimmista pelaajista liigassa. Hän on HIFK:n koko joukkueen alun hapuilun jälkeen edennyt liki järkähtämättömästi pinna per ottelu tahdissa aika pienellä vaihteluvälillä. Jos joskus on tullut 2 tai 3 pinnaa, on voinut mennä sitten matsi tai korkeintaan kaksi nollille. Ihan erilainen pistetaulukko kuin esimerkiksi Batesilla. Joukkue elää kuitenkin sillä, että joku ketjuista / hyökkääjistä on joka ilta vähintään pinnan-parin iskussa. Lisäksi Hirson ratkaisut eivät ole sutaisuja, hän miettii liikaakin. Mainio pelisilmä, hyvät kädet ja mainittakoon sekin, että hyökkääjistämme vain Hirso pystyy pelaamaan liigan huipputasolla keskellä, laidassa ja jopa pakkina. Pelkäsin itse Hirson tullessa, että hän pelaa pitkiä kausia hyvin pistein ja pitkiä kausia ilman pisteitä, kuten narreissa. Nythän tämä on meille hyvä, että HIFK-paita aikaansaa kaverissa suoritustason paranemisen narrinuttuun verrattuna. Guollaan verrattuna Hirso aivan huikea parannus 1-sentterin tontille - ja tämän uskalsin "luvata" jo ennen kautta.
 

roskis

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Detroit Red Wings
Eilen oli hieno ilta. Eka erä loi hyvän illan hengen, toka meinasi tuhota sen ja kolmas antoikin jo sitä mitä matsista haetaan.

Pitkis oli mies paikallaan, niinkuin kaikki tietävät. Pohjalta on aina yksi suunta ja se suunta on nyt pidettävä. Potentiaalia kerran on niin jos nyt se valjastettaisiin käyttöön, olisi meillä ykkösveskari. Toivotaan että mies fiilistelee itsekin onnistumisiaan yhtä paljon kuin me, niin seuraavat pelit ovat aina odotukseltaan parempia.

Puolustus oli taas mitä oli, mutta hoiti tonttinsa kuitenkin sen verran kuin pystyi.

Hanky toi hyökkäyssuuntaan kyllä lisää apua, mutta puolustukseen ei saatu hirveästi mitään lisää. Hyvä paluu kuitenkin.
Melart oli ihan positiivista katseltavaa kun ottaa huomioon kokemuksen ja iän eli kaverista saadaan vielä meille puolustaja. Ei ole vielä ehkä liigakelpoinen, mutta harva on suoraan eli jos ei saa yrittää, saattaa jäädä ikuisesti siihen rajalle.
Heikkiseltä paras peli minkä itse olen nähnyt pitkään aikaan. Kentällä rupeaa välillä jopa tapahtumaan ja odotusarvoa viime kauden perusteella lunastetaan pikkuhiljaa.
Muut puolustajat esittivät oikeastaan samaa tavaraa kuin aina. Kanki tosin oli ihan mukavassa vedossa.

Hyökkäyksessä kaksi ensimmäistä ketjua ovat kyllä sitten sellaisia miltä aina voi odottaa tapahtumia. Hyökkäys on toimiva ja saa painetta kaverin puolelle.
Brennanin nostaisin esille kyllä, koska kun hän on kentällä tai ilmeisesti edes pukeneena, on jotenkin aivan toisenlaista peliä fyysisellä puolella. Kun kaverilla olisi astetta ripeämmät kintut, olisi vastustajan pojat vieläkin arempia hänen ollessa jäällä. Pari kertaa sattu juhaa leukaan ja aika painavilla taklauksilla. Kävi lähes sääliksi. Ja tietysti maestron elkeet ilmotella kavereille mitä täällä ei tehdä tai muuten sä lähdet asenne on hienoa. Lostedistakin näki että mä en haluis olla tässä ku toi huutaa mulle mutku kaverit kattoo.
Hirso oli tänään sitä mitä Hirsolta aina odotan. Nyt lunasti lippunsa ykkössentteriksi täysin. Ei tainnut kertaakaan tulla ns. kebabkiska kohtaa, että ennen syöttöä pitää kaveria viedä sumpille tai vastaavaa vaan pelasi juuri niinkuin pitää. Tämän illan Hirsolla mennään pitkälle.
Liiviikin pelaamattomuus on itselle mysteeri. Pelaamissaan peleissä tekee Hackermaista duunia, mutta omaa päälle hieman enemmän käsiä.
Hacker on kyllä niinkuin monet ovat sanoneet, hellyyttävän kova tsemppari, mutta kun se ei vaan osaa. Lähes näin hän tänäänäkin veti. Eestaas hirveellä tahdilla ja päin kaveria, mutta kun saa kiekon niin sitten tulee se mitäs nyt ilme. Minun puolestani saa peluuttaa niin paljon kuin halutaan, kunhan katsellaan kaverille samalla uutta seuraa.

Itse koin Bluesin jäähyttömyyden yhdeksi hyväksi asiaksi. Silloin kun ylivoima ei toimi, niin se on vaarallinen kaksiminuuttinen. Sen näkee alasarjoista jo. Yritetään pelata ylivoimaa, mutta kun viivalla ei ole käsiä ja yv on ennalta-arvattavaa, on sitä helppo katkoa ja päästä joko purkamaan tai jopa vastaiskuihin. Tämän illan yv oli tätä ja onneksi ei tullut enempää.

Hieno voitto kuitenkin kärkijoukkueesta ja jos tällä konseptilla voitetaan aina, vedän kaikki lapselliset kritiikkini takaisin ja annan kavereiden tehdä mitä ikinä haluaa, jos joka pelistä tulee vähintään kaksi pistettä.

Isoin kiitos kuitenkin Pitkämäelle, joka piti huonon puolustuksen voittavana puolustuksena.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hirso on ollut mulle positiivinen yllätys. Eilenkin antoi alivoimalla loistavan syötön Petrellille, josta Lennart läpi.

Jos molemmat, sekä Loppi että Porthen, palaa kehiin haluaisin että KoJo kokeilisi Hirsoa laidassa. Hirso - Bates - Pesonen voisi olla kova sana.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos molemmat, sekä Loppi että Porthen, palaa kehiin haluaisin että KoJo kokeilisi Hirsoa laidassa. Hirso - Bates - Pesonen voisi olla kova sana.

Itse en missaan nimessa edes kokeilisi Hirsoa laidassa. Hirsohan on aivan tyylipuhdas sentteri(vaikka osaakin pelata pakkia ja laituria) ja omalla paikallaan yksi liigan parhaista. Taman takia en nae mitaan jarkea Hirson siirtamisella laitaan, han on meidan tarkein pelaaja eli annetaan miehen pelata siella missa han on parhaimmillaan.

Ja kun Loppi ja Jermu palaavat en nae mitaan syyta miksi emme kayttaisi poikkeuksellisen laajaa sentteriosastoa hyvaksemme. Yksi kokeilemisen arvoinen juttu tosin olisi laittaa Ramu laitaan. Kun katselee kaverin pelia niin mielestani tuo pelityyli sopii enemman laiturille kuin sentterille. Nain hanen ei myoskaan tarvitsisi funtsia puolustamista niin paljoa, sehan ei tunnetusti ole Ramun vahvimpia puolia.

Lennu - Hirso - Kuhta
Luttinen - Bates - Pesonen
Piku - Loppi - Ramu
Brennan - Porthen - Liivik

Odotukset nousevat pakostikin, kun katselee tuota hyokkaysarsenaalia. Harmi vaan, etta pakisto (ja maalivahtiosasto *saikohan pitkis juonesta kiinni...*) ei vastaa samalla tavalla huutoon.
 

Stigu

Jäsen
järkähtämättömästi pinna per ottelu tahdissa aika pienellä vaihteluvälillä. Jos joskus on tullut 2 tai 3 pinnaa, on voinut mennä sitten matsi tai korkeintaan kaksi nollille. Ihan erilainen pistetaulukko kuin esimerkiksi Batesilla.
Niin, Batesilla on myös mennyt tuo matsi, tai korkeintaan kaksi ilman pisteitä. : )

Hirso ei ole sentyyppinen pelaaja, joka nostaisi joukkueen suosta, kun eniten tarvitaan. Canalplussan selostajat sanoivat mielestäni Hirsosta hyvin: hän on joukkueen peli (!) . Eli pelaa hyvin silloin, kun muukin joukkue pelaa hyvin, ja peilaa siis omalla peliesityksellään IFK:n peliä. Itse miellän hänet enemmänkin taiteilijamaiseksi primadonnaksi. Bates taas on paitsi ammattimies, myös armoton tsemppaaja.

Jos kaikki menee hyvin, on IFK:lla keväällä kasassa kyllä ihan hyvä hyökkäyskalusto.
- Hirso, Loppi, Bates, Petrell, Luttinen ja Kuhta ovat omissa rooleissaan liigan kärkikamaa- parhaana päivänä
- Pikkarainen ja Pesonen ovat parempaa keskitasoa.

Tuossa on jo yhtä pelajaa vaille kolme ketjua, ja neljän hyökkääjän paikasta taistelevat Ahtola, Hacker, Wärn, Ramsted, Liivik, Brennan, Pöysti ,Keränen ja Porthen. Itse pistäisin noista Hackerin kolmoseen ja rakentaisin nelosesta Liivik-Porthen-Wärn/Ahtola-ketjun.

Rakensi nuo ketjut miten tahansa, on selvää, että jos kaikki pelaajat ovat kuntoutuneita, on a) IFK:lla laadukas hyökkäys ja b) liikaa hyökkääjiä. Tuohon kun vielä lisää faktam että pakistoon on pakko hankkia yksi pelaaja (kahdesta tuskin kannattaa haaveilla) , on osasta hyökkääjiä luovuttava.

On kyllä totta, että Hacker on noista pelaajista aivan varmasti parasta kauppatavaraa, ja korvattavissa (ainakin osittain) omilla pelaajilla. Kip "-5/116min" Brennanilla ei tee joukkueessa mitään, mutta ongelmana on, että häntä saa tuskin myydyksi muualle, kuin Saksan kakkosliigaan. Siellä hän tosin pysyisi varmasti paremmin vauhdissa mukana, ja voisi pelotella paikallisilta Horsteilta, Dietereiltä ja Gunthereiltä scheisset lederhoseneihin.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mielestäni Hirso ei ole vieläkään ykkössentteri vaan Bates on se tällä hetkellä. Hirson henkinen kantti ei ole lähelläkään Batesin tasoa. Hirson pelillinen taso nousi välittömästi kun Bates tuli mukaan. Nyt kun ei tarvitse yksin kantaa kaikkea vastuuta kulkee peli paremmin.
Mitä Pikkaraiseen tulee niin näitä vastaavia on aina Hifkissä tullut ja saa tulla vastakin. Ne jäähyt pitää vaan tappaa tai sitten tehdä itse enemmän maaleja. Ylilylönnit kuuluvat Hifkin peliin ja sillä siisti.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kip "-5/116min" Brennanilla ei tee joukkueessa mitään, mutta ongelmana on, että häntä saa tuskin myydyksi muualle, kuin Saksan kakkosliigaan.
Päinvastoin - Kipille olisi todennäköisesti yhtä helppoa löytää uusi seura kuin Batesillekin. Brennanin kaltaisille roolipelaajille riittää kyllä pelipaikkoja - ei tosin Euroopassa - ja kaiken lisäksi Kip on omassa roolissaan tottunut siihen, että seura saattaa vaihtua hyvinkin taajaan.

Eli jos Brennanista oikeasti haluttaisiin eroon, niin tuskin vaatisi kuin nimellisen kertakorvauksen ja agentti löytäisi nopeasti uuden seuran - todennäköisesti AHL:stä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Brennanin nostaisin esille kyllä, koska kun hän on kentällä tai ilmeisesti edes pukeneena, on jotenkin aivan toisenlaista peliä fyysisellä puolella. Kun kaverilla olisi astetta ripeämmät kintut, olisi vastustajan pojat vieläkin arempia hänen ollessa jäällä. Pari kertaa sattu juhaa leukaan ja aika painavilla taklauksilla. Kävi lähes sääliksi. Ja tietysti maestron elkeet ilmotella kavereille mitä täällä ei tehdä tai muuten sä lähdet asenne on hienoa. Lostedistakin näki että mä en haluis olla tässä ku toi huutaa mulle mutku kaverit kattoo.

Katso nyt Stigu, moni muukin näkee Brennanille kummasti käyttöä, ei tää mun sooloprojekti ole :). Kaiken lisäksi pistäisin Brennanin pois, jos Hacker olisi ollut 1-2 ketjun tasoinen pelillisesti. Pelaajat itse diggaavat Kipiä, eikä vähiten kulloinkin pelaava maalivahti. Tommi Kovanen sanoi ihan ääneen Raumalla, että meidän jätkät oli kyllä ihan paskat housussa Brennanin takia. Nyt kun matseja on kohtuullisesti takana, voi nähdä ihan selkeästi että HIFK joukkueena on ollut selvästi fyysisempi Brennanin kanssa kuin ilman häntä. Pelkästään tämän efektinkin takia Brenkku on tärkeä hahmo. Täyttää klassisen määritelmän: Mieluummin omassa joukkueessa kuin vastustajalla.

Mutta Liivikin tilanne todellakin ihmetyttää, sillä hänhän on selkeästi Hackeria potentiaalimpi kaveri rymistelemään alemmissa ketjuissa. Taklauksissa on tehoa ja käsiä riittää pisteidentekoonkin. Käsittääkseni Siim hieman loukkaantui Ässä-matsissa taklaustilanteessa ja huilasi sen vuoksi kyseisen matsin lopun. Olisiko vielä fyysisesti toipilas? Yleensä valmentajalla ei ole kauheasti ongelmia miettiä sitä, laittaako neloseen 3+4 -tehot kuitanneen miehen vai 0+1 vastaavalla peliajalla nakuttaneen kaverin. Luulen, että KJ haluaa kaivaa Hackerin avulla liikettä hänen ketjuunsa ja luistimilla Hacker onkin Siimiä nopeampi. Mutta silti Hacker pelaa laidassa ja sieltä harvemmin liidataan koko ketjun liikkumista. Outoa. Mutta eipä sinänsä ole valitettavaa, koska eilinenkin matsi voitettiin.

Hacker on kuin naisautoilija valoissa ja tämä kävi aikanaan myös Markku Hurmeeseen: Kone ulvoo ja savuaa, kauhea effortti ja yritys paistavat kilometrin päähän - ja mitään ei tapahdu. Yksityiskohdat hämäävät koko kuvaa, mutta vain hetkisen verran. Ja kyllä, halusin Markku Hurmeen jengiin, sillä tuo kuvaus on hänen 2000-luvun alkuhetkistä. Hurme Hackerin paikalla olisi pelillinen parannus ja varmasti edullisempi ratkaisu. Itse asiassa Hurmeilla lunastetaan juuri se tilanne, että alempiin ketjuihin ei tarvita ulkkareita. Ota kotimainen low-interest -tuote Hurme, niin saat rahalle vastinetta ja pääset keskittymään kuumemmassa tuoteryhmässä varmoihin menestystuotteisiin.

edit: Hyvä kommentti Pikusta mixulta! Tosiaan, mikäs marttakerho tänne on kehittynyt? Meillähän on ollut riveissä myös Jarkko Ruutu, jonka veskarinajelujen ynnä muiden rinnalla Pikun eilinen myöhästynyt taklaus on ihan nypertelyä.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Hirso vs. Bates: Molemmat erinomaisia ja se oli kuitekin Hirso eilen, joka laittoi rankkarinsa sisään, Bates ei. Ja molemmat tekivät itse ottelussa yhden häkin. Liigan kotimaisten sentterien osalta Hirso on aivan kärkipäässä, ei siitä mihinkään pääse. Vai olisiko kiva saada Guolla takaisin?
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Hirso vs. Bates: Molemmat erinomaisia ja se oli kuitekin Hirso eilen, joka laittoi rankkarinsa sisään, Bates ei. Ja molemmat tekivät itse ottelussa yhden häkin. Liigan kotimaisten sentterien osalta Hirso on aivan kärkipäässä, ei siitä mihinkään pääse. Vai olisiko kiva saada Guolla takaisin?

Olisi, jos liksa ei olisi sama kuin viimeksi. Guollan paskana oleva selkä yksinkin on parempi kuin Hacker.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Guollan paskana oleva selkä yksinkin on parempi kuin Hacker.

Tästä olen täysin samaa mieltä. Tarkoitin kuitenkin kysymyksessäni Guolla vs. Hirso -asetelmaa eli 1-senan paikkaa. Mutta funtsikaapa, jos Hackerin paikalla olisi Guolla, Vesce tai Murray. Jokainen näistä halusi jatkaa ifk:ssa.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni Hirso ei ole vieläkään ykkössentteri vaan Bates on se tällä hetkellä. Hirson henkinen kantti ei ole lähelläkään Batesin tasoa. Hirson pelillinen taso nousi välittömästi kun Bates tuli mukaan. Nyt kun ei tarvitse yksin kantaa kaikkea vastuuta kulkee peli paremmin.
En kyllä oikein tiedä tästä. Mun mielestä Hirson panos eilisessä pelissä oli huikea. Hän auttoi puolustajia valtavasti omalla alueella, tappoi jäähyjä sekä teki ensimmäisen ja ratkaisumaalin voittomaalikilpailussa. Mua häiritsee Batesissa se kuinka helposti hän turhautuu hyökkäyspäässä joka vaikuttaa tottakai sitten puolustukseen. Meillä on kaksi vahvaa sentteriä tällä hetkellä ja en lähtisi nimittelemään kumpi on juuri se ykkössenteri. Jos se Bates olisi ykkössenteri niin hän kyllä tarvitsisi kyllä maalintekijän, eli Kiben rinnalleen, mutta turha kai Hirso-Kibe kaksikkoa hajottaa.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Tästä olen täysin samaa mieltä. Tarkoitin kuitenkin kysymyksessäni Guolla vs. Hirso -asetelmaa eli 1-senan paikkaa. Mutta funtsikaapa, jos Hackerin paikalla olisi Guolla, Vesce tai Murray. Jokainen näistä halusi jatkaa ifk:ssa.

Juu oikeassa olet. Ollaan Hirson johtajantaidoista mitä mieltä tahansa, niin eipä se Guollankaan vahvimpia puolia ollut.
Eipä liity ketjun asioihin, mutta olenko väärässä käsityksessä, vai oliko niin, että Guolla&Murray liikkuvat yhdessä? Eli jos Murray olisi jäänyt Helsinkiin, niin Guolla myös?
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mitä Bates-Hirso kaksikkoon tulee niin kaikkea ei voi mitata pisteissä. Bates on johtajatyyppi toisin kuin Hirso.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisi, jos liksa ei olisi sama kuin viimeksi. Guollan paskana oleva selkä yksinkin on parempi kuin Hacker.

Hirso-Loppi-Bates-Guolla. Olisi ihan kohtuullinen sentteriosasto ja Guollan sijaan voitaisiin hyvinkin haikailla Murraysta. Lopin ja Porthenin palatessa voidaan vihdoinkin Ramstedt siirtää pienemmälle vastuulle. Vaikka eilen Ramu teki tärkeän maalin, ei hänen tasonsa oikein vakuuta. Ramstedtin johtaman ketjun hyökkäykset katkeavat jatkuvasti keskialueella hänen heikkoihin syöttöihinsä tai siihen, että hän kuskaa itsensä tyhmästi nurkkaan, jossa sitten häviää kaksinkamppailun heppoisesti.
 

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta funtsikaapa, jos Hackerin paikalla olisi Guolla, Vesce tai Murray. Jokainen näistä halusi jatkaa ifk:ssa.

Olen varmaan ainoa, muuta en haluaisi juuri tällä hetkellä ketään noista IFK:hon Hackerin tilalle vaan haluaisin vastaavan tasoisen ulkomaisen pakin. Eli yhden miehen missioni myydä Hacker jatkuu. Myönnän, että oli paljon tuuria, että Bates oli voittava arpa, mutta hänhän edustaa juuri sitä syytä miksi nuo viime vuoden pelaajat laitettiin pois. Haluttiin jotain parempaa.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä Bates-Hirso kaksikkoon tulee niin kaikkea ei voi mitata pisteissä. Bates on johtajatyyppi toisin kuin Hirso.

Hirso kantaa pelillisesti ja varmasti myös kapteenina pelien ulkopuolella todella isoa vastuuta IFK:ssa. Varsinkin nyt, kun Porthen on loukkaantuneena, joutuu Hirso jatkuvasti tappamaan alivoimaa. Kim on kasvanut hirveästi pelaajana ja hän on joukkueen ehkäpä tärkein yksilö niin erikoistilanteissa kuin peruspelissäkin. Kyllä hän on ollut iso positiivinen yllätys näin alkukaudesta ja toivottavasti tahti jatkuu samana aina kauden loppuun saakka. Toki on hyvä, että Batesin ja myöhemmin Lopin palatessa kokoonpanoon Hirson kantama pelillinen vastuu kevenee.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Hirso-Loppi-Bates-Porthen-Ramstedt on liigan eliittiä sentteriosastolla ihan varmasti. Porthen on hieno nelossentteri mestaruutta tavoittelevaan HIFK:hon. En kaipaa Guollaa, Murray ja Vesce pystyisivät pelaamaan laidassakin. Kahta pakkia me tarvitaan juuri nyt tänään 26.11. kaikkein eniten, kun Pitkämäki on hetkeksi nostanut tasonsa "riittävän hyväksi". Jos haluttaisiin taistella mestaruudesta oikeasti, niin tottakai mv-osastoa pitäisi vahvistaa vieläkin uudella signauksella.

Jos kaikki sentterit tervehtyy, niin senttereitä me tarvitaan yhtä paljon kuin lisää voimalaitureita. Rem Murray toisi meille myös lisää johtajuutta ja Ryan Vesce on hyvä sniper. Laitahyökkääjiksi voitaisiin hankkia Murray ja Vesce, jos olisivat saatavilla ja hintalappu mahtuisi budjettiin.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tosiaan, mikäs marttakerho tänne on kehittynyt? Meillähän on ollut riveissä myös Jarkko Ruutu, jonka veskarinajelujen ynnä muiden rinnalla Pikun eilinen myöhästynyt taklaus on ihan nypertelyä.
Olisikin ollut myöhästynyt taklaus. Valitettavasti tosta ei saa taklausta hakemallakaan. Piku luistelee Blues-pakkia kohti ja työntää tämän selästä naama edellä laitaan: se oli käsillä tapahtunut tönäisy eikä taklaus. Typerä temppu ja oikeutettu femma, mikä meinasi viedä IFK:n voiton. Silti ihmettelen kommentteja, että Piku pitäisi heivata jonnekin helvettiin. Pikkarainen on ajoittaisista ylilyönneistään ja hölmöilyistään huolimatta (tai niistä johtuen) IFK:n näköinen mies: armotonta taistelua alusta loppuun ja runsaasti maaleja siinä sivussa. Eilinenkin temppu meni nähdäkseni vain ylilatautumisen ja liiallisen yrittämisen piikkiin.

Muttama hajahuomio eilisestä pelistä:
- IFK taklasi uskomattoman paljon etenkin 3. erässä: etenkin Lennulta, Kipiltä ja Hackeriltä jatkuvia niittejä
- IFK:n tv-pelit tällä kaudella loistavia
- Pitkämäki, Hirso ja Norman kentän kingit: Batesin peliäly aivan uskomaton ja ratkaisut hyvin omaperäisiä ja yllättäviä
- Brennanilta hyvä matsi ja monta onnistunutta, kovaa ja puhdasta niittiä: Jalon ja Tinken kommentit Kip "0+3" Brennanista varsin naurettavia
- Bono otti paikkansa alakerran liiderinä
- Hankilta hyvä paluu muutamaa pahaa virhettä lukuun ottamatta
- yksi maali meni Melartin piikkiin, muuten hyvä peli junnulta
- Haveriseltakin kelpo esitys, vaikka ei saakaan niitä kiekkoja ikinä edes maalia kohti
- hienoa, että Walsh katsomossa
- Ramstedt-Pessi-Hacker pelasi ketjuna hyvin
 

Stigu

Jäsen
Katso nyt Stigu, moni muukin näkee Brennanille kummasti käyttöä, ei tää mun sooloprojekti ole :). Kaiken lisäksi pistäisin Brennanin pois, jos Hacker olisi ollut 1-2 ketjun tasoinen pelillisesti....Nyt kun matseja on kohtuullisesti takana, voi nähdä ihan selkeästi että HIFK joukkueena on ollut selvästi fyysisempi Brennanin kanssa kuin ilman häntä.
Liivikistä ja Melartista todellakin samaa mieltä, mutta nyt tuohon Brennaniin: Se onko kaveri jäällä vai katsomossa ei hirveästi hetkauta IFK:n joukkueen isoa kuvaa. Mutta se ei poista sitä faktaa, että Brennan on pelillisesti surkea. 116 jäähyminuuttia ja -5 plusmiinustilastossa eivät ole ns. jarrukentän kaverin lukemia. Nuo siis faktaa. Ja nyt niihin ei-faktoihin:

1. Vastapuolen pelaajien body-language.
En ole nähnyt yhtään luisteluradan muutosta, kasvojen suojaamista käsillä, pelokkaita ilmeitä, vapisevia alahuulia , kilpikonna-asentoja, kiekosta suosiolla luopumisia, mailan tutinaa tai paskan lötinää jäänpintaan kun Brennan on ollut kentällä.

2. Omien pelaajien pituuskasvu
En ole huomannut että yksikään pelaaja olisi kasvanut Kipin rinnalla. Ahtola on edelleen 192 senttiä, Keränen 178 senttiä, ja Sakkekin tiettävästi edelleen puolitoistametrinen. Ja noihin plusmiinustilastoihin liittyen, kannattaa tsekata paitsi Kipin, myös Kipin ketjukavereiden ja Kipin kaltaisten örvelöiden (Nielikkä, Pulkki, Virtanen, Nickerson) plusmiinustilastot: Onko sattumaa, että näillä kaikilla on plusmiinustilastiot aika pahasti pakkasen puolella?

3. Taklaukset ja fyysisyys
Taklauksia Brennan on jaellut, muttei yhtään enempää, kuin kuka tahansa IFK-pelaaja. Kaverilla on massaa, mutta hän on auttamattoman hidas ollakseen erikoisosaaja tällä alueella. Ja tuohon fyysisyyteen liittyen, asia taitaa olla niinpäin, että kun Nokka haluaa IFK:lta fyysistä peliä, niin Brennan on kentällä, eikä toisinpäin.

4. Pukukoppipelaaminen
Vaikea kommentoida, kun en näe mitä pukukopissa tapahtuu. Mutta onko sattumaa, että pukukoppipleaaminen otetaan yleensä esille pelaajien kohdalla, jotka eivät jäällä hirveästi vakuuta?

Eli ei se Brennan oikein vakuuta meikäläistä. Olisi pelillisesti korvattavissa täysin vaikkapa Ahtolalla. Jos diggaa/odottaa show-paineja, niin ymmärrän Kipin hypetyksen. Mutta Kipin, kuten kaikkien pelaajien kohdalla, kannattaa katsoa faktoja, ei omia mielikuvia tai spekulatiivisia odotuksia kaverista.

Huomaan olevani melko yksin mielipiteeni kanssa. Onneksi J-A:n ulkkopuolella meitä Brennan-anti-diggareita on ainakin J-P Jalo, Tinke, Jortikka, Aravirta ja Jukka Koivu. Taitaa olla ensimmäinen kerta kun olen kolmen turkulaisen kanssa samaa mieltä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Huomaan olevani melko yksin mielipiteeni kanssa. Onneksi J-A:n ulkkopuolella meitä Brennan-anti-diggareita on ainakin J-P Jalo, Tinke, Jortikka, Aravirta ja Jukka Koivu. Taitaa olla ensimmäinen kerta kun olen kolmen turkulaisen kanssa samaa mieltä.

Petteri Sihvonen kuuluu käsittääkseni myös tähän porukkaan, joka ei arvosta Brennanin osaamista kovin korkealle. Jos en väärin kuullut, niin viime viikon Urheilukanavan lätkämakasiinissa Petteri nimesi Brennanin koko sm-liigan pahimmaksi turhakkeeksi. Jos kuulin omiani, niin pahoittelut kaikille osapuolille.

Brennania olisi tarvittu ainakin JYP-pelissä 22.11., silloin kun Heikki Laine tökki Heikkistä ja sai tämän hermostumaan. Meillä ei ollut omaa ärsyttäjää siinä pelissä, kun piti peluuttaa Walshia loukkaantumisten takia vielä kerran. Itse en osaa oikein sanoa mitään Brennanista. On roolinsa ansiosta hyödyllisempi HIFK:lle kuin Hacker tai Walsh, mutta sopisi paremmin kivikovaan huippujengiin kuin HIFK:hon. Meillä on vielä aukkoja puolustuksessa ja mv-osastokin on siinä ja siinä riittääkö. Brennan on nyt vähän sellaista ylellisyyttä, johon keskinkertaisella HIFK:lla ei ole vielä varaa ilman onnistuneita paikkoja muille pelipaikoille.
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
1. Vastapuolen pelaajien body-language.
En ole nähnyt yhtään luisteluradan muutosta, kasvojen suojaamista käsillä, pelokkaita ilmeitä, vapisevia alahuulia , kilpikonna-asentoja, kiekosta suosiolla luopumisia, mailan tutinaa tai paskan lötinää jäänpintaan kun Brennan on ollut kentällä.

http://kuvat.jatkoaika.com/albuo58/IMG_7910.jpg

Joku oli jo jossain ketjussa laskenut, että suurin osa HIFK:n pisteistä on tullut Brennanin pelatessa, eli Kipin ollessa poissa pojoja ei ole juurikaan kertynyt.
Noh eilen taas Brennan pelasi ja kaksi pistettä matkasi Nordikselle. Ei tuo välttämättä mitään todista mutta mielenkiintoinen juttu silti.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
HIFK on niissä peleissä 1-0-2-4, joissa Brennan ei ole pelannut sekuntiakaan eli saalistanut 5 pistettä 7:stä pelistä. Kun Brennan on pukenut, niin olemme saaneet 30 pistettä 18 pelistä. Brennan vs ei-Brennan on n. 1,66-0,71/peli. Voi tämäkin olla sattumaa, mutta ei huono tilasto Brennanin hyödyllisyydelle HIFK:ssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös