HIFK:n peliesitykset kaudella 2023–2024

  • 1 119 950
  • 22 268

VSP73

Jäsen
Kyllä. Mut joidenkin ei tarvitse pelata miettien kuka tulee vastaan. Tapparalle tulee vastaan kuka tulee. Siinä asennossa meidänkin pitää olla.
Juuri näin. On yksi ja sama kuka tulee vastaan. Kun vaaditaan neljä (4)! voittoa joukkueesta, jota vastaan väännetään ilta illan jälkeen, parempi takuulla löytyy. Ja se on kilpaurheilussa oikein hyvä niin!

Ainakaan minä en osaa sanoa mikä joukkue olisi "ihanteellinen" meille. Olen ihan varma, ettei mikään joukkue halua meitä vastaansa.

Kauden HIFK on kieltämättä suht iäkäs. Samalla pitäen sisällään puolen tusinaa "kaiken" nähnyttä ja kokenutta. Jos nämä herrat eivät suorita - ja näytä eteen - playoffseissa, nostan käteni pystyyn.

Totta vieköön, kättä saavat siinä tapauksessa nostaa myös tarkoittamani pelimannet (nimiä ei tarvinne mainita).
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan sama kuka tulee vastaan. Jos tamperelaisia vastaan halutaan lähteä aidosti taistelemaan voitosta, niin Kärpät/Jukurit/Pelicans -kolmikosta pitää kaikkien kaatua vakuuttavasti. Tiistaina runkkari pakettiin hyvällä tasapainoisella esityksellä, niin katsotaan sen jälkeen mihin riittää. Huolenaiheet ovat tällä hetkellä ihan siinä IFK:n omassa tekemisessä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan sama kuka tulee vastaan. Jos tamperelaisia vastaan halutaan lähteä aidosti taistelemaan voitosta, niin Kärpät/Jukurit/Pelicans -kolmikosta pitää kaikkien kaatua vakuuttavasti. Tiistaina runkkari pakettiin hyvällä tasapainoisella esityksellä, niin katsotaan sen jälkeen mihin riittää. Huolenaiheet ovat tällä hetkellä ihan siinä IFK:n omassa tekemisessä.
Jukurit kaatuu. Kärpille voidaan hävitä. Pelikaanit voitetaan 2 loukkaantumisen kanssa.
 

Eemin76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kunhan mv-pelissä päästään tasoihin ja 3/4 ketjua pelaa tasollaan(kaikki ei kuitenkaan niin tee) ja erikoistilanteet hoidetaan ok tasolla. Silloin uusinta välierä tapparaa vastaan ja sit porkkanaa pataan niin perkeleesti!!
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
En jaksa kyllä murehtia pätkääkään siitä että kuka tulee pleijareissa vastaan. Jos halutaan voittaa niin meidän pitää voittaa. Yksinkertaista. IFK:n pelillinen ilme on se joka tässä kohtaa kiinnostaa, ja siinä on nyt omat epävarmuutensa. IFK osaa olla tällä kaudella erinomainen, suorastaan ylivoimainen, ketä tahansa vastaan. Nyt se pitää vaan lunastaa, kun H-hetki alkaa olla käsillä.
 

Kane88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Hawks
Sen verran ylivertaista ollut marssi runkosarjassa, että nyt se on enää pääkopasta kiinni. Halutessamme tamperelaiset ovat ihan paperia.
Vaihdetaan nyt ensin runkosarja viimeisiin viikkoihin, ketä nyt kiinnostaa mitä tapahtui marraskuussa saipoja vastaan. Halutessamme voitetaan ihan jokainen noista kolmesta puolivälierässä. Manselaiset on sitten asia erikseen, siihen tarvitaan lisää vaihdetta silmään mutta nekin kaadettavissa.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Vaihdetaan nyt ensin runkosarja viimeisiin viikkoihin, ketä nyt kiinnostaa mitä tapahtui marraskuussa saipoja vastaan. Halutessamme voitetaan ihan jokainen noista kolmesta puolivälierässä. Manselaiset on sitten asia erikseen, siihen tarvitaan lisää vaihdetta silmään mutta nekin kaadettavissa.
Näin kannattajana ainakin itseäni. Näihin saipoihin ja marraskuihin on menetetty iso kasa pisteitä. Toisaalta itse seuraan runkosarjaa kokonaisuutena. Tulos kertoo todellisuuden.
Voihan tuota runkosarjaa pyöritellä miten haluaa ja tilastollisesti etsiä jonkun huipun, missä suoritettu top2 tasolla. Itse mielelläni ottaisin puolivälierissä vastaan jonkun säälipoffeista, mutta taso ei riittänyt tähän.
 

Kane88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Hawks
Näin kannattajana ainakin itseäni. Näihin saipoihin ja marraskuihin on menetetty iso kasa pisteitä. Toisaalta itse seuraan runkosarjaa kokonaisuutena. Tulos kertoo todellisuuden.
Voihan tuota runkosarjaa pyöritellä miten haluaa ja tilastollisesti etsiä jonkun huipun, missä suoritettu top2 tasolla. Itse mielelläni ottaisin puolivälierissä vastaan jonkun säälipoffeista, mutta taso ei riittänyt tähän.
Kun on näin kokenut ryhmä kasassa niin yleensä se on aika perussettiä et sytytään pelaamaan vasta kevään peleihin. Olen samaa mieltä et niistä saipoista olisi pitäny ottaa enemmän pojoja mutta nyt sitten vasta nähdään mihin tämä joukkue pystyy. Ollaan jo nähty teaseriä playoffin peleihin kun pelattiin ilvestä, kärppiä ja pelicansia vastaan.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kun on näin kokenut ryhmä kasassa niin yleensä se on aika perussettiä et sytytään pelaamaan vasta kevään peleihin. Olen samaa mieltä et niistä saipoista olisi pitäny ottaa enemmän pojoja mutta nyt sitten vasta nähdään mihin tämä joukkue pystyy. Ollaan jo nähty teaseriä playoffin peleihin kun pelattiin ilvestä, kärppiä ja pelicansia vastaan.
Olen ihan samaa mieltä, mutta sen verran haastan, että näin kokeneen ryhmän pitäisi myös hallita johtoasemassa pelaaminen. Kuka se täällä linkkasikaan sen faktan, että IFK on menettänyt useimmiten kahden maalin johtoaseman, oliko se nyt peräti kahdeksan kertaa.

Kokeneen jengin pitää osata tappaa peliä sen verran, että kahden maalin johtoasema säilyy useammin. Pelataan sitten tärkeistä pisteistä perjantai-iltana TPS:ää vastaan täyden tuvan edessä tai SaiPaa vastaan merkityksettömältä tuntuvaa matsia. Näihin menetetyt neljä pistettä olisivat esimerkiksi nyt todella arvokkaita.

Kahden maalin johto on vaarallisin johto on hemmetin typerä sananlasku sekin, koska sille ei löydy minkäänlaista perustetta. Tämä vaan pitäisi kertoa tämän kauden IFK:lle.
 
Sen verran ylivertaista ollut marssi runkosarjassa, että nyt se on enää pääkopasta kiinni. Halutessamme tamperelaiset ovat ihan paperia.
Melkosta paperia kun areenalta edelleen yksi vai kaksi pistettä plakkarissa. Pahin skenaario että kannun edessä on molemmat.
Runkosarjaan mahtui 8 peliä eli 4 molempia vastaan. Näistä irtosi yksi suora voitto ipanoista sekä jatko häviö piste molemmilta. Tampereelle mennyt 19 kun tänne jäänyt 5 pistettä.
Ne on mennyt ne pelit mutta täytyy muistaa jos paperisista puhutaan, että sielläkin osataan painaa kaasua lisää kun poffit alkaa.
Itse jotenkin näin sen viimeisen tappura pelin että meillä jo poffimoodia kohti naksautettu kun toiset pelasi vielä runkosarjaa.
 

Kane88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Hawks
Olen ihan samaa mieltä, mutta sen verran haastan, että näin kokeneen ryhmän pitäisi myös hallita johtoasemassa pelaaminen. Kuka se täällä linkkasikaan sen faktan, että IFK on menettänyt useimmiten kahden maalin johtoaseman, oliko se nyt peräti kahdeksan kertaa.

Kokeneen jengin pitää osata tappaa peliä sen verran, että kahden maalin johtoasema säilyy useammin. Pelataan sitten tärkeistä pisteistä perjantai-iltana TPS:ää vastaan täyden tuvan edessä tai SaiPaa vastaan merkityksettömältä tuntuvaa matsia. Näihin menetetyt neljä pistettä olisivat esimerkiksi nyt todella arvokkaita.

Kahden maalin johto on vaarallisin johto on hemmetin typerä sananlasku sekin, koska sille ei löydy minkäänlaista perustetta. Tämä vaan pitäisi kertoa tämän kauden IFK:lle.
Kyllä, se maalin/kahden maalin johtoaseman tuhnailu on ollut kyllä yksi kohta, joka parhaassa tapauksessa opettanut ja kasvattanut joukkuetta. Kokeneen joukkueen on totta kai hallittava johtoasemassa pelaamista paremmin, mutta samalla muistutan itse pelikentän dynamiikasta. Jääkiekko on äärimmäisen taktinen ja tunneperäinen laji, ja jokainen peli on omanlaisensa. Viime viikkojen peleissä joukkueemme on osoittanut vahvuutensa ja kykynsä nousta haasteiden yläpuolelle. Jäädään seuraamaan onko puheeni täysin kasa paskaa vai onko sillä jotain perää.
 

Rantasen_Åbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Colorado Avalanche
HIFK oli tosiaan tehokas 1 erässä, toiseen erään mielestäni Tepsi nosti tempoa ja me jämähdettiin ja pudottiin vähän kyydistä. Sitä ihmettelen miten te olette noilla sijoilla jos peli näyttää aina meitä vastaan tuolta?
Sielä on vähän ollut juurikin sitä ailahtelevaisuutta erittäin paljonkin. Materiaali ei juu todellakaan tällä kaudella ole mitään mitä se oli meidän parin viime kauden aikana, mutta on sielä ollut saatanan isoja peikkoja saada joukkue sellaiseen hurmokseen, että saipa kaatuisi vieraissa loppusyksystä tai jypit, hpk muut keskellä viikkoa kaamoksen aikana. Ihan viimeisimpänä todellisena munauksena ja esimerkkinä Kuopion reissu tästä kevät talvesta mitä 9-1 tuli turpiin? Eli juurikin joukkueen valmistautuminen ollut suurilta osin täysi nolla ja lataus täysin nolla.

Ymmärrän fanina hyvin ettei kaikki matsit ole runkosarjassa sitä kiisselin ryystämistä ja kivaa ja komiaa, mutta kyllä sen sokea lehmäkin tietää, että jos on tälläinen hulabaloo koko kauden ja sytytään vain silloin tällöin sunnuntaisin tai jos vastustaja IFK niin pitkää kevättä ei ole tiedossa. Siihen on ihan syy miksi Tappara nostaa kannua ja Turussa ja Helsingissä itketään krokotiilinkyyneleitä. Eletään liikaa sen vanhan suurseuranmaineen turvin vaikkei niitä mestaruuksia ole tullut lähivuosina. Se on vain tyly fakta. Kabinetissa liikaa idiootteja rahaa palaa molemmissa seuroissa kuin heinää ja teillä on vielä sama ongelma kun meillä oli 4 kautta sitten (suojatyöpaikan omaava valmentaja). Täälä Turussa sitten sen lisäksi että palaa rahaa tehdään yli 2miljoonaa kaudessa tappiota :)
 
Viimeksi muokattu:

shells

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Näyttää enemmän runkosarjan ekalta kun vikalta peliltä, hirveetä sähläystä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös