HIFK:n peliesitykset kaudella 2022–2023

  • 1 005 071
  • 17 673

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Onhan IFK:lla isoja pelillisiä ongelmia ja valmennuksen kyky reagoida ei ole vakuuttanut. Kaikkihan tuon näkivät eilenkin.

Mutta ei eilisen kaltaista voittoa ole mahdollista ottaa, jos joukkueella ei ole isoa sielua ja kollektiivista taistelutahtoa.

Sitä kyllä ihmettelen miksi ei aikaisemmin tehty jotain herättävää esimerkiksi ketjumuutosta . Vaikka Peltonen tunnusti itse, että kaikilla oli jännä kakka housussa.
 

Paroni_81

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Julle Tyrväisen musta silmä
Mikäli Jääskää ei saada heti Tappara-sarjan alkuun mukaan täytyy 1. ketjuun laittaa keskelle oikea sentteri. Härkä ja VesaLaine menee täysin hukkaan, jos eivät saa pelata omilla pelipaikoillaan riittävän puolustustaitoisen sentterin kanssa.

Itse kokeilisin Paajasta tai jopa Väänästä ykköseen mikäli Jäky on vielä sivussa. Alaketjut saadaan kyllä miehitettyä, mutta tulosketjujen kanssa ei voida antaa yhtään tasoitusta. Tosin ideaalitilanteessa myös alaketjuista löytyy tarvittavaa ratkaisuvoimaa.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Sitä kyllä ihmettelen miksi ei aikaisemmin tehty jotain herättävää esimerkiksi ketjumuutosta . Vaikka Peltonen tunnusti itse, että kaikilla oli jännä kakka housussa.

Mihin perustuu oletus, ettei pelaajat olleet hereillä? Olisiko tilanne jotenkin muuttunut paremmaksi sillä, että olisi sotkettu peliä vielä ketjukoostumuksetkin sekoittaen? Kaikessa päätöksenteossa on ensin mietittävä tarkkaan se, onko mitään päätöstä tehtävä. Aina. Sitten mietitään vaihtoehdot ja punnitaan niiden keskinäiset hyödyt ja haitat. Ja vasta sitten tulee päätöksen teon hetki muutoksen suhteen. Valmentaja voi teeskennellä näyttävästi tekevänsä kaikkensa joukkueen eteen sotkemalla kaikki ketjut, vahtamalla maalivahdit viidesti ja paiskomalla jäälle kaiken löytämänsä. Tai luottaa joukkueeseensa, ja siihen, että kun tehdään sitä mitä osataan niillä kokoonpanoilla millä sitä on tehty, niin odotettu tulos syntyy. Yleisöä voi sirkustempuilla kosiskella, mutta ammattipelaajat eivät arvosta sitä paskan vertaa.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun voittaa Liigaa pitkään johtaneen, ja lopulta runkosarjan kolmanneksi tulleen ennakkoasetelmiin nähden valtavasti peliään parantaneen joukkueen 4-2 niin millä helvetillä perustelet IFK:n pelin olleen paskaa? Jos vastustaja painaa päälle hullun kiilto silmissä, niin silloin saatana puolustetaan, eikä levitellä persettä, että tuuppaa tohon. Ja sen puolustamisen IFK hoiti niin hyvin, että voitti sarjan. Sekö on paskaa jääkiekkoa? Oliko Lukon parempaa, kun hävisivät?
Väitän, että Lukon eilisen pelaamisen edessä aika moni muukin joukkue olisi joutunut puolustamaan. Olisiko sekin ollut paskaa jääkiekkoa?

Täällä vinkuminen alkoi toukokuussa maalivahdeista, peliä tekevistä senttereistä, kiekollisista pakeista, välikausista, ja nyt kun noiden niskaan ei pääse enää paskaa kaatamaan, niin vinkulelut vinkuu pelistä? Jolla pudotettiin todella kova jengi jatkosta? Nyt pelataan taas mitaleista, jota pidän tämän kauden Liigassa erinomaisena saavutuksena. Kärkikuusikon ulkopuolelle jäi muutamakin mestariehdokas, mutta niin vain IFK on se, joka siitä mestaruudesta vielä pelaa. Paskalla jääkiekolla sitä ei tässä Liigassa tapahdu 100% varmasti.

Otahan välillä happea. Ei kannata noin kiihtyä, kyllä mielipiteitä maailmaan mahtuu. Minun mielestäni IFK:n pelaaminen oli aivan surkeaa eilen aivan loppua lukuunottamatta. Perustelen tätä vaikkapa yksinkertaisesti maaliodottamalla ja ihan sillä minkänäköistä tuo peli on kun ollaan koko ajan potkun perässä ja roiskitaan kiekkoa päättömästi sinne tänne.

IFK hävisi eilen maaliodottaman aivan pystyyn ja pääsi vain silloin tällöin hyökkäysalueelle. Puoleen peliin vastustajan veskarilla kolme torjuntaa. Tuollaisella pelillä voitti nyt, mutta lähes aina häviää. Siksi en oikein pidä, että IFK pelaa näin paskaa ja varsinkin pelokasta jääkiekkoa kotiyleisön edessä ratkaisevassa pelissä. Puolustavaa kiekkoakin voi pelata rohkeasti ja niin, ettei vastustaja saa noin paljoa hyviä maalintekopaikkoja. Nyt tarvittiin tuuriakin, että Lukko oli noin tehoton useammassa pelissä. Toisaalta viitospelissä IFK oli hyvä, vaikka sen hävisikin. Mutta varmaan jos vain tulosta katsoo, niin IFK oli siinä pelissä sitten huono.

IFK hävisi maaliodottaman viidessä pelissä kuudesta. Mutta oli kuitenkin pelissä jotenkin kiinni yleensä. Eilen IFK oli aivan surkea, se on minun mielipiteeni ja vaikka kuinka kiroilet tai perustelet niin se ei muutu ikinä miksikään. Ymmärrän sinun mielipiteesi, että IFK voitti ja siitä syystä peli oli hyvää. Sinulla on oikeus mielipiteeseesi ja niin on minullakin. Pelkkä puolustaminen ei ole paskaa jääkiekkoa, mutta se että kiekkoa siirrellään pelokkaana sinne tänne ja vastustaja saa luotua maalipaikkoja paljon ei ole hyvää puolustamista. Nimenomaan minun mielestäni.

En tykkää, että kotikaukalossa tullaan pelokkaana selviytymään, silloin todennäköisyydet tappioon kasvavat. Pelokkuus näkyi juurikin kiekollisissa ratkaisuissa omassa päässä. Onneksi tuurit oli nyt IFK:n puolella ja tällaisella pelillä pääsi jatkoon. Saat aivan vapaasti olla sitä mieltä, että IFK pelasi hyvän pelin ja puolusti hyvin.
 
Viimeksi muokattu:

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Mihin perustuu oletus, ettei pelaajat olleet hereillä? Olisiko tilanne jotenkin muuttunut paremmaksi sillä, että olisi sotkettu peliä vielä ketjukoostumuksetkin sekoittaen? Kaikessa päätöksenteossa on ensin mietittävä tarkkaan se, onko mitään päätöstä tehtävä. Aina. Sitten mietitään vaihtoehdot ja punnitaan niiden keskinäiset hyödyt ja haitat. Ja vasta sitten tulee päätöksen teon hetki muutoksen suhteen. Valmentaja voi teeskennellä näyttävästi tekevänsä kaikkensa joukkueen eteen sotkemalla kaikki ketjut, vahtamalla maalivahdit viidesti ja paiskomalla jäälle kaiken löytämänsä. Tai luottaa joukkueeseensa, ja siihen, että kun tehdään sitä mitä osataan niillä kokoonpanoilla millä sitä on tehty, niin odotettu tulos syntyy. Yleisöä voi sirkustempuilla kosiskella, mutta ammattipelaajat eivät arvosta sitä paskan vertaa.

Olisi muuttunut niin kuin nyt nähty osoitti. Tietysti huomaa, että Peltonen Jalosen kisälli kun Jalosella ihan sama filosofia, että mitään ei muuteta missään tilanteessa. Siinä mielessä pidin Törmäsestä, että jos joku asia ei toiminut niin pyrittiin pienellä muutoksella viilaamaan. Kyse ei ole mistään sirkustempusta vaan pyrkimys saada focus siihen itse pelaamiseen.
 

Tavares

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins & HIFK
Mikäli Jääskää ei saada heti Tappara-sarjan alkuun mukaan täytyy 1. ketjuun laittaa keskelle oikea sentteri. Härkä ja VesaLaine menee täysin hukkaan, jos eivät saa pelata omilla pelipaikoillaan riittävän puolustustaitoisen sentterin kanssa.

Itse kokeilisin Paajasta tai jopa Väänästä ykköseen mikäli Jäky on vielä sivussa. Alaketjut saadaan kyllä miehitettyä, mutta tulosketjujen kanssa ei voida antaa yhtään tasoitusta. Tosin ideaalitilanteessa myös alaketjuista löytyy tarvittavaa ratkaisuvoimaa.
Itse laittaisin Väänäsen ehdottomasti, koska on käytännössä samasta puusta veistetty, kuin Jääskä. Paajanen on liian hidas korvaamaan Jääskä.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Neljän sakissa. Kuka olisi uskonut marraskuussa?

06.10.2022

Lite bättre. Siinä on mun näkemys. Tuolla nipulla on pärjättävä. Se ei ole Liigan kovin, mutta kaikki menestysmahdollisuudet sillä on päätyyn saakka. Valmennus riittää, ja seuran resurssit on kunnossa vastata mahdollisiin avainpelaajien loukkaantumisiin. Mutta nykyisiä on turha korvata kenelläkään ennenkuin joukkue pelaa sillä tasolla, mihin tuon nipun on pystyttävä. Lite bättre joka ukko.

0/ eikä usko horjunut marraskuussakaan.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Olisi muuttunut niin kuin nyt nähty osoitti. Tietysti huomaa, että Peltonen Jalosen kisälli kun Jalosella ihan sama filosofia, että mitään ei muuteta missään tilanteessa. Siinä mielessä pidin Törmäsestä, että jos joku asia ei toiminut niin pyrittiin pienellä muutoksella viilaamaan. Kyse ei ole mistään sirkustempusta vaan pyrkimys saada focus siihen itse pelaamiseen.
Jos viittaat ketjumuutoksiin, niin kumman luulet vaikuttaneen niihin enemmän, Väänäsen ulosajon vai tarpeen herätellä joukkuetta? Lienee mahdotonta todentaa, että kenen focus oli missäkin. Joukkueen focus riitti voittoon, ja se riittää minulle erinomaisesti.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kuinka monta ylivoimakuviota tiedät, mitä vastustajat eivät ole 'lukeneet' pois? Itse en tiedä yhtään ainutta.
Vesalaiselle pelaamista pidän perusteltuna kahdesta syystä:
-Zagidulinin tasoiselle maalivahdille suoralla laukauksella maalin tekeminen on käytännössä mahdotonta ilman, että hänet pakotetaan poikittaisliikkeeseen. Siihen on kaksi keinoa, joko syöttö neliön läpi, tai nopea takakolmion syöttöpeli.
-Vesalainen teki runkosarjassa lukuisia maaleja tuon kuvion päätteeksi. Mikää ei takaa sitä, etteikö se toimisi jatkossakin. Syöttöjen laadun on kylläkin parannuttava.
Rantakarilta neliön läpi syöttö Vesalaiselle ei onnistu eikä näköjään Berglundiltakaan enää. Vesalaista ja hänen vetooan voisi koitaa käyttää hyödyksi jollain toisellakin tavalla. Toinen ongelma on myös samaisten pelaajien kyky tuoda kiekko alueelle.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Onhan IFK:lla isoja pelillisiä ongelmia ja valmennuksen kyky reagoida ei ole vakuuttanut. Kaikkihan tuon näkivät eilenkin.

Mutta ei eilisen kaltaista voittoa ole mahdollista ottaa, jos joukkueella ei ole isoa sielua ja kollektiivista taistelutahtoa.
Niin, pelottaa ajatellakin miten olisi kurottu umpeen Lukon johto, jos ne (taisi ainakin olla 2) pari tolppaa olisi lirahtanut sisään. 4-0 ja 3 minuuttia jäljellä.
Jos ja jos, sitten olisi ollut matka Raumalle edessä.
Jos ei jos tiellä ois'
Lehmät lentää vois'
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Jos viittaat ketjumuutoksiin, niin kumman luulet vaikuttaneen niihin enemmän, Väänäsen ulosajon vai tarpeen herätellä joukkuetta? Lienee mahdotonta todentaa, että kenen focus oli missäkin. Joukkueen focus riitti voittoon, ja se riittää minulle erinomaisesti.

Ei sillä ole väliä vaan sillä mitä tapahtui ketjumuutosten jälkeen. Toivottavasti Peltonen myös heräsi, että joskus kannatta katsoa laatikon ulkopuolelle.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Otahan välillä happea. Ei kannata noin kiihtyä, kyllä mielipiteitä maailmaan mahtuu. Minun mielestäni IFK:n pelaaminen oli aivan surkeaa eilen aivan loppua lukuunottamatta. Perustelen tätä vaikkapa yksinkertaisesti maaliodottamalla ja ihan sillä minkänäköistä tuo peli on kun ollaan koko ajan potkun perässä ja roiskitaan kiekkoa päättömästi sinne tänne.

IFK hävisi eilen maaliodottaman aivan pystyyn ja pääsi vain silloin tällöin hyökkäysalueelle. Puoleen peliin vastustajan veskarilla kolme torjuntaa. Tuollaisella pelillä voitti nyt, mutta lähes aina häviää. Siksi en oikein pidä, että IFK pelaa näin paskaa ja varsinkin pelokasta jääkiekkoa kotiyleisön edessä ratkaisevassa pelissä. Puolustavaa kiekkoakin voi pelata rohkeasti ja niin, ettei vastustaja saa noin paljoa hyviä maalintekopaikkoja. Nyt tarvittiin tuuriakin, että Lukko oli noin tehoton useammassa pelissä. Toisaalta viitospelissä IFK oli hyvä, vaikka sen hävisikin. Mutta varmaan jos vain tulosta katsoo, niin IFK oli siinä pelissä sitten huono.

IFK hävisi maaliodottaman viidessä pelissä kuudesta. Mutta oli kuitenkin pelissä jotenkin kiinni yleensä. Eilen IFK oli aivan surkea, se on minun mielipiteeni ja vaikka kuinka kiroilet tai perustelet niin se ei muutu ikinä miksikään. Ymmärrän sinun mielipiteesi, että IFK voitti ja siitä syystä peli oli hyvää. Sinulla on oikeus mielipiteeseesi ja niin on minullakin. Pelkkä puolustaminen ei ole paskaa jääkiekkoa, mutta se että kiekkoa siirrellään pelokkaana sinne tänne ja vastustaja saa luotua maalipaikkoja paljon ei ole hyvää puolustamista. Nimenomaan minun mielestäni.

En tykkää, että kotikaukalossa tullaan pelokkaana selviytymään, silloin todennäköisyydet tappioon kasvavat. Pelokkuus näkyi juurikin kiekollisissa ratkaisuissa omassa päässä. Onneksi tuurit oli nyt IFK:n puolella ja tällaisella pelillä pääsi jatkoon. Saat aivan vapaasti olla sitä mieltä, että IFK pelasi hyvän pelin ja puolusti hyvin.
Juuri noin minäkin näin pelin.
Ja taisin olla vähällä kirjoittaa, että oli ihme, että Lukolla oli yhteensä 5 torjuntaa kahteen erään ja että meidän kaksi ensimmäistä lähes vaarallista maalintekotilannetta tuli noin 30 minuutin kohdalla.
Se on sitten eri juttu, että meillä oli jatkoajalla kaiketi nolla torjuntaa ja muutenkin tilastot vaikuttivat olevan ihan toisesta matsista.
Toki tuo älykiekkotilasto verrattuna esim. NHL:än tilastoon ja Liigan entiseen antaa ihan toisen kuvan.
Tuollaisella ja syksyllä pelatulla pelillä mielenkiinto katsoa matseja vaimenee, ainakin lätkäihmisellä.
Ne jotka tulevat hallille showta ja dokaamista varten ja näkymään muille, voivat olla eri mieltä.
Sen verran olen NHL-pelejä nähnyt että voin sanoa, että kun peli siellä on tuollaista jengi istuu kalja tai cokis kädessä ja juttelee. Aika useinkin. Sitten kun peli on kuin 57 minuutin jälkeen, siellä ollaan innostuneita.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Ei sillä ole väliä vaan sillä mitä tapahtui ketjumuutosten jälkeen. Toivottavasti Peltonen myös heräsi, että joskus kannatta katsoa laatikon ulkopuolelle.
Väänänen ajettiin ulos 32:16 On erittäin hienoa, jos siitä aiheutuneet ketjumuutokset jotenkin purivat ja auttoivat joukkuetta aivan kolmannen erän lopussa. Tuossa välissä omaan silmään ei kyllä havaittavaa muutosta tapahtunut. Mutta hyvä tietää, että jos joukkueen reagointi ketjumuutoksiin on näinkin hidasta, niin muutoksia ei enää kolmannessa erässä kannata tehdä. Mieluummin heittelee sitten vaikka vesipulloja.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Itse kokeilisin Paajasta tai jopa Väänästä ykköseen mikäli Jäky on vielä sivussa. Alaketjut saadaan kyllä miehitettyä, mutta tulosketjujen kanssa ei voida antaa yhtään tasoitusta. Tosin ideaalitilanteessa myös alaketjuista löytyy tarvittavaa ratkaisuvoimaa.
Itse laittaisin Väänäsen ehdottomasti, koska on käytännössä samasta puusta veistetty, kuin Jääskä. Paajanen on liian hidas korvaamaan Jääskä.
Samaa mieltä tästä, mutta Sampon arvontapallon tuntien Väänänen tulee olemaan 2 peliä vähintään pelikiellossa sarjan alussa, joten siinäkin mielessä Jääskän paluu ensiarvoisen tärkeää.

Niinköhän Kevin Roy on ollut koko Lukko-sarjan Hero Malin kuntokuurilla ja Kiben luistelukoulussa? Tulee tähän sarjaan Peter Whiten jalanjäljissä ratkaisemaan finaalipaikan meille.
 

Paha Elvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
No mitä nyt? Eikös se voittaminen enää olekkaan ainoa autuaaksi tekevä asia? Mistä hetkestä tyylipisteistäkin tuli tärkeitä? IFK voitti kolme ekaa peliä suvereenisti, mutta ei kait kukaan olettanut sarjakolmosen antautuvan taistelematta tuolla rosterilla ja maalivahdilla? Lukolle hatunnosto kovasta sarjasta, mutta he ovat nyt ulkona käppäröiden, tepsukoiden, jypperöiden ja parin muun kanssa. IFK jatkaa.
Ihme vinkumista taas.
Kyllä tärkeintä on se, että HIFK on jatkossa. Taponen ja puolustus pitää, tehtiin tarvittavat maalit ja se riitti Lukkoa vastaan. Ja olihan se eilinen näyttävä loppu sarjalle, siitä saa tyylipisteitä ainakin 19 ilman telemark-alastuloakin. Pysyn silti kannassani, mestaruuteen asti pelilliset eväät eivät riitä. Mutta vältettiin sentään edellä mainitsemiesi jengien katastrofit.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt iso kysymys on se, miksi Peltonen ei saa jumpattua joukkueeseen sitä pelotonta fiilistä päälle tärkeissä peleissä, vaan pelko vie joukkuetta aina kun pitäisi pakko-voittaa. Ehkä tuo toteemipaalumainen ote saa aikaan vaan sen jännityksen ja pelin tärkeyden korostamisen, joka on myrkkyä. Siellä pitää olla niin, että Peltonen sanoo miten pelataan ja JOKU MUU keventää sitten tunnelman ja luo raivon päälle.
Olen aina ajatellut että siellä on Kibe just tuota varten.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei sillä ole väliä vaan sillä mitä tapahtui ketjumuutosten jälkeen. Toivottavasti Peltonen myös heräsi, että joskus kannatta katsoa laatikon ulkopuolelle.
Toisaalta meillä olisi nyt kaksi puhkipeluutettua sentteriä ja ketjut sekaisin, jos olis sotkettu kuviot heti Väänäsen ulosajon jälkeen.
Hyvin ajoitettu Villeltä!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@BOL

Täällä ollaan käsi pystyssä hävityn vedon merkiksi. Tai oikeastaan; mullahan on edelleen molemmat kädet pystyssä eilisen voiton jäljiltä.

En ala selittelemään mitään, sillä se on luusereiden hommaa. Olen aina sanonut, että urheilussa saa sen minkä ansaitsee. HIFK on nyt välierissä ja sen ansainnut, joten olan yli on turha katsoa taakse muussa kuin oppimismielessä. Tobias teki kauden aikana hyviä paikkausliikkeitä ja siitä krediitit hänelle. Ja joukkue itse uskoi tekemiseensä.

Ja nyt tuo panoksena ollut julkinen tunnustus: valo voittaa pimyden ja optimistisuus pessimismin. Hienoa että meillä on sinun kaltaisiasi kannattajia, jotka uskovat omiinsa silloinkin kun olisi helpompaa lähteä arvostelemaan. HIFK pelaa nyt mitaleista ja se on hemmetin hieno juttu. Ja uskon että positiivisuuden kautta siitä saa enemmän irti kuin vikoja etsien. Bonuksena ja opetuksena itselleni aion jatkossa siirtyä lähemmäs sinun polkuasi, eli nähdä enemmän niitä positiivisia asioita. Kritiikkiäkin varmasti jatkossa annan, mutta en lähde enää siihen sisällöttömään kaikki on paskaa -linjaan.

Ensimmäistä kertaa elämässäni oli hienoa hävitä veto. Eli eiköhän BOL nautita jäljellä olevasta lätkäkeväästä.

Arvostan viestiäsi ja virtuaalielettäsi, mutta ei tässä nyt mistään sen kummemmasta kyse ole kuin humoristisesta vedosta :).

Mäkään en oikeasti todellakaan ole mikään nami-nami-postiivari, mutta kyllä mulla lasi on ennemminkin puoliksi täynnä kuin puoliksi tyhjä. Tässä vedossa suurin opetus on ehkä ajan ja asenteen merkitys. Jos pelaajat olisivat itse syksyllä todenneet, että vitut tästä mitään tule, ei varmasti olisi tullutkaan. Mutta kun tiimalasissa oli oikeasti vielä niin paljon hiekkaa jäljellä, ettei sellaiseen meininkiin ammattilaiset voi ryhtyä, heidänkin oli tehtävä valintoja. Joko oli valittava usko itseen ja siihen, että se on hyvin pienestä kiinni, että ne tappiot lopulta kääntyvät voitoiksi tai luovuttavat ja heidät tullaan muistamaan joukkueena, joka floppasi totaalisesti. Tapparallahan oli sama tilanne viime kaudella ja lopussa nostettiin taas kannua. Että siinäkin oli hyvin konkreettinen esimerkki lähimenneisyydestä. Vaikka joukkueen kokoaminen on täällä haukuttu moneen kertaan alimpaan helvettiin, tähän jengiin on kuitenkin hankittu pelaajia, joilla on pelitaitojen lisäksi myös timanttinen asenne ja luottamus myös toisiaan kohtaan. Se ei ole itsestäänselvyys.

Jos joukkue ei olisi saanut juonenpäästä kiinni eikä voitot olisi kääntyneet tappioiksi, kyllähän mäkin olisin joutunut jossain vaiheessa toteamaan, että toivoa paremmasta ei enää ole ja tämä kausi oli pettymys. Mutta niin ei nyt käynyt, onneksi.

Tämä kausi on ollut kaikille meille hyvää harjoittelua kärsivällisyyden merkityksestä. Kausi on edelleen kesken ja nälkä tietenkin kasvaa syödessä, mutta tämä kausi ja matka tähän tilanteeseen ja hetkeen, on ollut äärimmäisen mielenkiintoinen ja täynnä tunteita. Kyllä tässä itse kukin on usein saanut olla pää kylmänä ja tehdä päätöksiä itsensä kanssa, että keskeneräisestä duunista ei parane tehdä liian aikaisin liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä, täysin olemattomin tiedoin. Mullakin alkaa olla sen verran harjaantunut silmä HIFK:n suhteen ja kiinnitän huomioita tiettyihin pieniin ei-niin-ilmeisiin-juttuihin heti alkukaudesta, että niistä mä näen aika varhaisessa vaiheessa, onko menestystä realistista odottaa vai ei ole. Nämä jutut eivät niinkään ole pelillisiä, vaan kaikenlaisia muita merkkejä.

HIFK on nyt todellinen musta hevonen, eikä joukkueella ole mitään hävittävää. Eikä kukaan haluaisi siksikään HIFK:ta vastaansa. Herkullinen lähtökohta. Eikä kovin usein ole HIFK:n kohdalle tällainen lähtökohta osunut.
 
Viimeksi muokattu:

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Arvostan viestiäsi ja virtuaalielettäsi, mutta ei tässä nyt mistään sen kummemmasta kyse ole kuin humoristisesta vedosta :).

Mäkään en oikeasti todellakaan ole mikään nami-nami-postiivari, mutta kyllä mulla lasi on ennemminkin puoliksi täynnä kuin puoliksi tyhjä.
Joo, juuri näin. Huumoristiselta pohjalta toki, mutta kyllä se "tappio" pitää pois kuitata. Ja en nyt sua minään laput silmillä -positiivarina ole pitänyt, jos sellaisen kuvan annoin.

Itse käyn vähän fiiliksellä ja hetkessä, niin tulee monesti lauottua turhan hätäisesti mielipiteitä. Toissakesänä oli todella hyvä ja luottavainen fiilis rosterin suhteen ja kun sitten viime kesänä jäi (omasta mielestäni) siitä aika paljon vajaaksi, niin tuli vähän tuuletettua ajatuksia. Varmaan sekin vaikutti, että viime keväänä täällä viriteltiin melkoisia fantasiarostereita, kun sisään piti tulla ties ketä Markus Granlundia tai Hartikaista. Jäi sitten niistä hahmotelmista aika paljon vajaaksi. Vaikka eipä ne varmaan hirveän realistisia missään kohdassa olleetkaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös