HIFK:n peliesitykset kaudella 2019–2020

  • 370 899
  • 2 470

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Olisit vielä lisänny, että paskaa ja vittu kenkää ilman mitään perusteita, niin olisit ollut asian ytimessä. Ja olet oikeassa, mua ottaa saatanan koville se, että maailman edistyksillisimpiin rankattu koulujärjestelmämme ei ole kyenny koulimaan noihin dropoutteihin alkeellisimpia keskustelukulttuurin ja asiallisen väittelyn alkeita. Opettelisivat edes vittuilemaan, mutta kun ei pää riitä edes siihen. Masentavaa.
Onko joku jättänyt perustelematta esim miksi pikulle pitäisi antaa kenkää? Onko joku jättänyt perustelematta miksei peleissä viihdy? Sinulle keskustelukulttuuri tuntuu olevan omien tilastojen esittämistä siinä valossa, jonka koet milläkin hetkellä omaan agendaasi kuuluvaksi. Kun joku esittää tähän vastaväitteen, tai on erimieltä kanssasi, heittäydyt marttyyriksi ja arvostelet muut. Erittäin hyvin on meidän opetusjärjestelmä sinutkin kasvattanut.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Onko joku jättänyt perustelematta esim miksi pikulle pitäisi antaa kenkää? Onko joku jättänyt perustelematta miksei peleissä viihdy? Sinulle keskustelukulttuuri tuntuu olevan omien tilastojen esittämistä siinä valossa, jonka koet milläkin hetkellä omaan agendaasi kuuluvaksi. Kun joku esittää tähän vastaväitteen, tai on erimieltä kanssasi, heittäydyt marttyyriksi ja arvostelet muut. Erittäin hyvin on meidän opetusjärjestelmä sinutkin kasvattanut.

On tultava vähän tähän väliin.

On selvää, että @Lätty-ylämummo on monien mielestä yltiöpositiivinen sekä seuraa että sen valmentajaa kohtaan. Mutta on myös musta esittänyt ihan hyviä perusteluja ja kaivanut esiin musta ihan kiinnostavia tilastoja tukeakseen mielipiteitään. Minusta itsestäni noin niin kuin pikaseurannalla kyseinen nimimerkki tuo enemmän dataa näihin keskusteluihin kuin suurin osa tänne kirjoittavista.

Eritoten, kun aika iso osa, kun on vaan, että "Tällä budjetilla pitäisi pelata paremmin, kenkää!", tason analysointeja. Siksikin en missään nimessä haluaisi kadottaa @Lätty-ylämummo kirjoittajien joukosta. Kuin en myöskään "negasiipeä".

Nyt on vaan tää väittely vähän karannut käsistä ja mennyt tunteisiin. Josko otettaisiin nyt vaikka seuraavaan peliin asti pieni happitauko tästä suorasta haukkumisesta ja vittuilusta? Ja osoitan ehdotuksen nyt kyllä kaikille väittelyn osapuolille.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
On tultava vähän tähän väliin.

On selvää, että @Lätty-ylämummo on monien mielestä yltiöpositiivinen sekä seuraa että sen valmentajaa kohtaan. Mutta on myös musta esittänyt ihan hyviä perusteluja ja kaivanut esiin musta ihan kiinnostavia tilastoja tukeakseen mielipiteitään. Minusta itsestäni noin niin kuin pikaseurannalla kyseinen nimimerkki tuo enemmän dataa näihin keskusteluihin kuin suurin osa tänne kirjoittavista.

Eritoten, kun aika iso osa, kun on vaan, että "Tällä budjetilla pitäisi pelata paremmin, kenkää!", tason analysointeja. Siksikin en missään nimessä haluaisi kadottaa @Lätty-ylämummo kirjoittajien joukosta. Kuin en myöskään "negasiipeä".

Nyt on vaan tää väittely vähän karannut käsistä ja mennyt tunteisiin. Josko otettaisiin nyt vaikka seuraavaan peliin asti pieni happitauko tästä suorasta haukkumisesta ja vittuilusta? Ja osoitan ehdotuksen nyt kyllä kaikille väittelyn osapuolille.
Eli mitä enemmän annat analyysia ja kaivat tilastoja ja uskot ns lapsenomaisesti, et voi ottaa vastaan toista näkemystä, joka nyt sattuu perustumaan ihan siihen sarjataulukkoon ja omiin silmiin. Jos IFK:n sarjasijoitus olisi vakiintunut sijoille 1-3 ymmärtäisin, että täällä posikerho vaatisi perusteluja, miksi negasiipi kukoistaa. Nyt näin ei ole, vaan IFK taistelee totutusti vain suorasta poffi paikasta.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On selvää, että @Lätty-ylämummo on monien mielestä yltiöpositiivinen sekä seuraa että sen valmentajaa kohtaan. Mutta on myös musta esittänyt ihan hyviä perusteluja ja kaivanut esiin musta ihan kiinnostavia tilastoja tukeakseen mielipiteitään. Minusta itsestäni noin niin kuin pikaseurannalla kyseinen nimimerkki tuo enemmän dataa näihin keskusteluihin kuin suurin osa tänne kirjoittavista.
Määrällisesti kyllä, mutta sisältö on pelkkää propagandaa ja oman fanituksen hehkutusta sekä muiden eri mieltä olevien dissaamista ja vähättelyä, josta tuo viimeisin näyte meni jo törkeäksi.
Ps. lainauksen boldaus oma.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Eli mitä enemmän annat analyysia ja kaivat tilastoja ja uskot ns lapsenomaisesti, et voi ottaa vastaan toista näkemystä, joka nyt sattuu perustumaan ihan siihen sarjataulukkoon ja omiin silmiin. Jos IFK:n sarjasijoitus olisi vakiintunut sijoille 1-3 ymmärtäisin, että täällä posikerho vaatisi perusteluja, miksi negasiipi kukoistaa.

Se ei ollut mun pointtini toki tässä viestissä. Toivoin myös @Lätty-ylämummo ottavan hieman happea. Tämä ei ollut hyökkäys pelkästään ns. "negaosastoa" kohtaan.

Olen itsekin pettynyt kuudenteen sijaan ja vaikka on tullut voittoja, niin olen skeptinen kotietuun nousemisen suhteen, koska pelin taso on mitä on. Pääsyy on tietenkin valmentaja ja uskon, että jos vaikka KJ olisi valmentanut tätä poppoota kesästä lähtien, niin oltaisiin eri sijoilla.

Musta on kuitenkin silloin tällöin kiva, kun joku avaa vähän tilastoja. Se myös avaa omia silmiäni, että mitäköhän muita syitä siellä voisi olla myös/ja/tai.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katsomonosassamme on viime viikkojen aikana enemmän ja enemmän alkanut elinkautisvankeja jättämään otteluita väliin ja lähtemään matseista kesken pois. En vähättele sarjasijoituksen ja pelien voittamisen merkitystä esim. päävalmentajan suorituksen arvionnissa, mutta kyllähän pelaamisen tasolla, pelityylillä ja ottelun viihdearvolla on ainakin maksavan, ja aikaansa IFK-otteluihin uhraavan, kannattajan silmään iso merkitys ja se on IFK:lla tällä hetkellä heikossa tilassa.

Euroopassa on ainakin jalkapallon puolella perinteisiä seuroja, joissa tietynlainen pelityyli on itsessään instituutio ja, jos sitä ei noudateta, valmentaja voi joutua lähtemään, vaikka joukkue olisi sarjassa ensimmäisenä. IFK on seurana täysin kadottanut tällaisen pelaamiseen liittyvän identiteetin.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Katsomonosassamme on viime viikkojen aikana enemmän ja enemmän alkanut elinkautisvankeja jättämään otteluita väliin ja lähtemään matseista kesken pois. En vähättele sarjasijoituksen ja pelien voittamisen merkitystä esim. päävalmentajan suorituksen arvionnissa, mutta kyllähän pelaamisen tasolla, pelityylillä ja ottelun viihdearvolla on ainakin maksavan, ja aikaansa IFK-otteluihin uhraavan, kannattajan silmään iso merkitys ja se on IFK:lla tällä hetkellä heikossa tilassa.

Euroopassa on ainakin jalkapallon puolella perinteisiä seuroja, joissa tietynlainen pelityyli on itsessään instituutio ja, jos sitä ei noudateta, valmentaja voi joutua lähtemään, vaikka joukkue olisi sarjassa ensimmäisenä. IFK on seurana täysin kadottanut tällaisen pelaamiseen liittyvän identiteetin.

Tästä 100% samaa mieltä. Oli flabat eiliseen peliin ja jätin silti väliin. Telialta sitten väijyin samalla kun tein jotain muuta. Lopun jäähytaistelu oli kyllä hienoa katsottavaa. Oli hallissa varmasti tunnelmaa jätkien uhrautuessa jengin eteen.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan tämä tietysti ollut tiedossa, mutta että 10 prosenttia. Aika ainutlaatuinen suomalainen, menestyvä suurseura.

"Tiivis HIFK-yhteisö, perhe, on Valtasen mukaan seuralle kaikki kaikessa. Laadukas jääkiekko on HIFK:n ydintoimintaa, mutta itse peliä pitää HIFK:n tutkimusten mukaan tärkeimpänä vain 10 % seuran kannattajista."

Lähde: 10.fi, Jukka Valtasen haastattelu
 

Makija

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Onhan tämä tietysti ollut tiedossa, mutta että 10 prosenttia. Aika ainutlaatuinen suomalainen, menestyvä suurseura.

"Tiivis HIFK-yhteisö, perhe, on Valtasen mukaan seuralle kaikki kaikessa. Laadukas jääkiekko on HIFK:n ydintoimintaa, mutta itse peliä pitää HIFK:n tutkimusten mukaan tärkeimpänä vain 10 % seuran kannattajista."

Lähde: 10.fi, Jukka Valtasen haastattelu
Valtaselle riittänee jatkossakin sijat 4.-6. kunhan porukka eksyy hallille ja perheellä on kivaa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
"Tiivis HIFK-yhteisö, perhe, on Valtasen mukaan seuralle kaikki kaikessa. Laadukas jääkiekko on HIFK:n ydintoimintaa, mutta itse peliä pitää HIFK:n tutkimusten mukaan tärkeimpänä vain 10 % seuran kannattajista."
Tämä ei ole ongelma, sillä jokaisella meillä täällä on oikeus fanittaa &kannattaa IFKta ihan haluamallaan tavalla. Jos se iso punainen perhe on se tärkein instituutio ja arvo niin hyvät sille fanille/kannattajalle. Samalla tavalla minulle tärkein arvo olisi, että IFK nousisi Kärppien ja Tapparan rinnalle, ja mielellään ohi, pelaamaan mestaruudesta joka ainoa kausi.

Ongelma sen sijaan on, että itse näen, IFK urheilupuolella tai siihen vaikutuksessa olevilla johtoportaan henkilöillä, olevan myös tällaisia henkilöitä joille tämä IFK-yhteisö, perhe, on se prioriteeti menestyksen sijaan. Esimerkkeinä itse pidän Petrellin ja Kangen sekä muiden adoptoitujen omien poikien jatkosopimuksia sekä Kiva-Harria että Tanskaa. Ei olla välttämättä valmiita tekemään niitä kipeitä "ulostuksia", mitä Nokka teki aikanaan, jota menestyminen vaatisi. Salmelaisella uskoisin olevan munaa tähän, mutta kuten olen aiemmin spekuloinut niin onko hänellä lopulta valtaa tehdä täydellistä putsausta?
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
IFK on seurana täysin kadottanut tällaisen pelaamiseen liittyvän identiteetin.
Mielestäni IFK meni pilalle kun alettiin tavoitella "urheilullisuutta" ja meistä tuli "puolen Suomen köyhän miehen Kärpät". Mäkiaho, Nielikäinen, Vopat, Ruuttu, OJ, Zidlicky, Rafalski, Caloun, Bednar, Halkidis, Gillies, Ustrnul, Brennan, Järvi, Boyko jnejne. olivat nimiä joiden takia oikein odotti milloin pääsee taas hallille. Nykyään ei jaksa vaikka pääsisi ilmaiseksi. Yleisö haluaa nähdä tähtiä eikä mitään "omia junnuja". Jos haluan nähdä junnuja menen Kollien matsiin. Toki jääkiekko lajinakin on muuttunut todella kuivaksi mutta on onneksi muitakin viihtymismuotoja olemassa.
 
Viimeksi muokattu:

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Valtaselle riittänee jatkossakin sijat 4.-6. kunhan porukka eksyy hallille ja perheellä on kivaa.

Tässähän ei ollut kyse Valtasen mielipiteestä, vaan kannattajille tehdyn kyselyn tuloksista.

Se on yllättävää, ja varmasti poikkeuksellista, että yli 7100 hengen katsojakeskiarvolla painavan jengin kannattajista saadaan irti tällainen luku. IFK on kyllä kerrassaan poikkeuksellinen instituutio.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Olen jättänyt tällä kaudella viimeiseen 15 kauteen eniten pelejä välistä. Eilenkin katsoin vain sivusilmällä matsia ja se mitä näin oli erittäin tylsän oloista. Näin on käynyt aika useasti viime aikoina. Harmi että IFKsta on tullut näinkin tylsä.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen jättänyt tällä kaudella viimeiseen 15 kauteen eniten pelejä välistä. Eilenkin katsoin vain sivusilmällä matsia ja se mitä näin oli erittäin tylsän oloista. Näin on käynyt aika useasti viime aikoina. Harmi että IFKsta on tullut näinkin tylsä.
Olen kiinnittänyt näihin samoihin asioihin huomiota. Eniten mua vituttaa se, että tästä kaudesta mulla on jäänyt parhaiten mieleen Lennun seurasaaressa kuvaamat lokit. Ei vittu ihan oikeasti. Meillä on jumalaton jengi, mutta mä muistan vaan ne saatanan lokit tai lohet. Urheiluruudussa kun tulee HIFK:n matsista kooste, niin logon nähdessäni näen Lennun heijastuksen Canonin kanssa seurasaaressa, linsissä joku vitun talitintti #nosunshine.

Toivon hartaasti että Pikkarainen kääntää keväällä silinterihatusta kanin ulos ja toi jengi alkaa pelaa uskottavasti, tai vähintääkin kaivaa munat esiin ja alkaa rummuttamaan kuten ton tason jengin kuuluukiin.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
On tultava vähän tähän väliin.

On selvää, että @Lätty-ylämummo on monien mielestä yltiöpositiivinen sekä seuraa että sen valmentajaa kohtaan. Mutta on myös musta esittänyt ihan hyviä perusteluja ja kaivanut esiin musta ihan kiinnostavia tilastoja tukeakseen mielipiteitään. Minusta itsestäni noin niin kuin pikaseurannalla kyseinen nimimerkki tuo enemmän dataa näihin keskusteluihin kuin suurin osa tänne kirjoittavista.

Eritoten, kun aika iso osa, kun on vaan, että "Tällä budjetilla pitäisi pelata paremmin, kenkää!", tason analysointeja. Siksikin en missään nimessä haluaisi kadottaa @Lätty-ylämummo kirjoittajien joukosta. Kuin en myöskään "negasiipeä".

Nyt on vaan tää väittely vähän karannut käsistä ja mennyt tunteisiin. Josko otettaisiin nyt vaikka seuraavaan peliin asti pieni happitauko tästä suorasta haukkumisesta ja vittuilusta? Ja osoitan ehdotuksen nyt kyllä kaikille väittelyn osapuolille.

Muuten tästä ihan samaa mieltä, mutta "negasiiven" menettämisestä en olisi kovinkaan huolissaan. Harvempi heistä joidenka lasi on puoliksi tyhjä antaa juuri mitään tälle foorumille. Monelle heistä tuntuu tuottavan tuskaa luoda mitään kahta lausetta pidempää, joissa niissäkään ei ole yleensä mitään sisältöä – yksisormijärjestelmä ja jaloviinapullo. Eniten ihmetyttää se, että sitten vielä onnistutaan suuttumaan, jos joku näkee asiat positiivisessa valossa. Ikäänkuin palstalla olisi joku näkymätön konsensus, että omaa jengiä on pakko vihata – jos et ole haukkumassa dinoja, Salmelaista, Pikkaraista tai yleisesti vain "puuhastelevaa seuraa", olet heitä vastaan tai jopa "Linnanvallin kätyri". "Hei eikö saa vaatia vaikka katson aina tekstiTV:stä tuloksen".

Ja ketjun aiheeseen; mielestäni on ollut hienoa nähdä, että ollaan otettu ennakkoon henkisesti vaikeilta jengeiltä puolivaloillakin pisteitä. Ja itse asiassa eilenhän IFK oli jopa fyysisen pelin herra. Mikäli tuota kohti mennään, on varmaan parempikin ettei fyysisemmäksi menevän pelin tiimellyksessä nähdä asennevammaista peukaloista. Veskat on kaiken lisäksi ruvenneet löytämään tasoaan ja omaan silmään näyttää siltä, että Järvisen liike on parantunut. Ehkä tää tästä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen myös huolissani pelin tasosta ja viihdyttävyydestä. Voitetaan Sport kotona 2-1, niin muutamat nimimerkit alkavat piikittelemään pelin aikana peliesitystä kritisoineita. Tuo eilisen kaltainen olisi ihan OK esitys, jos se olisi irrallinen peli, isossa kuvassa peli rullaisi ja oltaisiin siellä sijoilla 1-2. Fakta on kuitenkin se, että eilisen kaltainen esitys on ollut hyvin tyypillinen tämän kauden kotipeli ja tuollaisilla esityksillä on kotona myös paljon hävitty. Sportilla oli tontit ottaa kolmen pisteen voitto. Pääsääntöisesti kotihallissa pitäisi ottaa selkeä voitto tuon tason joukkueista ja tasoeron näkyä jo alkumetreillä. Nyt oikeasti HIFK:n viihdyttävät runkosarjakotipelit viimeisten kausien aikana ovat todella harvassa. Kuntopuntarikin näyttää kivalta, mutta pitää muistaa, että ollaan kohdattu kriisijoukkue JYP ja muuten häntäpään jengejä. Muutamia huippupelejä, jotka kiistatta tulleet kärkijengejä vastaan, lukuunottamatta iso kuva on todella sekava. Kyllä itse odottaisin HIFK:n olevan vahva kotijoukkue, joka kotihallissa suurimmassa osassa kotipelejä laittaa karusellin pystyyn ja vastustajalla ei ole kivaa. Parhaimmillaan sitten vielä ollut myös fyysisesti vahva joukkue, joka tarvittaessa alistanut vähän silläkin sektorilla. Nyt ei oikein tapahdu mitään näistä, niin ymmärrän hyvin turhautumisen.
 
Viimeksi muokattu:

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Oli pakko vilkaista sarjataulukkoa taas muutaman kierroksen tauon jälkeen - valloilla olevasta paniikista johtuen täällä palstalla.

Kolmanteen sijaan on tosiaan kokonaiset kuusi pistettä, ja meillä yks peli vähemmän alla. Tapparan toiseen sijaan 9 pistettä. Perjantaina jos Ilves menettää pisteitä Tapparalle ja viime aikoina piristymisen merkkejä esittänyt TPS kiusaa Lukkoa niin homma helpottuu entisestään vaikka meillä ei ole edes peliä.

Äärimmäisen mielenkiintoinen vajaa viimeinen neljännes tulossa. Jotenkin on sellainen kutina, että joku kolmikosta Ilves-KooKoo-Lukko tulee hyytymään vielä ennen runkosarjan loppua. Myös Tapparalla voi suvantovaihe vielä jatkua.

Ja kun tässä nyt ollaan orastavassa voittoputkessa, vaikka joidenkin mielestä on väärin voitettua Sportia yms. alla, niin kyllä mulla on kova luotto jengiin. Vielä kun sairastupa tyhjenee ja Pike saa vaihdettua sport -asetuksen driven sijaan viime kauden lopun tapaan, niin en olisi vielä lainkaan huolissani.

Tämä ei sitten ole sinulle henkilökohtaisesti, mutta onhan se nyt ihme että joudutaan katselemaan muiden jengien tuloksia omasta sijoituksesta.
 

Tackler

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olin tyytyväinen eiliseen voittoon. Joukkueen esitys oli nousujohteinen. Ilmeisesti peliin oli tiedostamatta lähdetty hieman vajaalla asenteella, koska toisen erän lopussa tapahtui selkeä ryhtiliike aikalisän jälkeen. Toki peli-ilmeeseen varmasti vaikutti myös loukkaantumisten takia muuttunut kokoonpano. Kolmas erä oli mielestäni kelpo esitys. Tosin kolmen ylivoimapelin aikana olisi pitänyt iskeä viimeinen naula arkkuun. Lähellä se toki olikin, kun Keränen ampui Leskisen syötöstä ylärimaan. Lopussa oli mielestäni huonoa tuuria, kun Muuli joutui kakkoselle tahattomasta, toki selkeästä korkeasta mailasta. Sen jälkeen jouduttiin kovaan paikkaan, kun Järvinenkin joutui vielä istunnolle kampista. Joukkue kuitenkin taisteli hienosti ja kesti loppuun saakka, vaikka Sport jauhoi parhaimmillaan kuudella kolmea vastaan. Siinä otettiin monta hienoa blokkia ja Atte hoiteli loput maalissa. Itse uskon, että tuo lopun loistava taistelu tekee hyvää joukkueelle ja nostaa itseluottamusta.

Olen sitä mieltä, että kaikki voitot ovat yhtä arvokkaita tulivat ne kotona tai vieraissa, kärki- tai häntäpään joukkueita vastaan. Liigassa ei ole niin huonoja joukkueita, että voitto olisi etukäteen kirkossa kuulutettu. Eihän pelejä kannattaisi edes pelata, jos jo etukäteen lopputulos olisi selviö. Jokaisessa pelissä joudutaan tekemään täysi työmäärä voiton eteen. Eilinen oli siitä hyvä osoitus ennen kaikkea joukkueelle, mutta myös meille kannattajille.

Ensi viikolla on muuten mielenkiintoista nähdä, minkälainen kokoonpano saadaan jalkeille, kun Sallinen ja Tuohimaa ovat maajoukkuekomennuksella. Paajanen ei valitettavasti taida sinne päästä loukkaantumisen vuoksi.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Muuten tästä ihan samaa mieltä, mutta "negasiiven" menettämisestä en olisi kovinkaan huolissaan. Harvempi heistä joidenka lasi on puoliksi tyhjä antaa juuri mitään tälle foorumille. Monelle heistä tuntuu tuottavan tuskaa luoda mitään kahta lausetta pidempää, joissa niissäkään ei ole yleensä mitään sisältöä – yksisormijärjestelmä ja jaloviinapullo. Eniten ihmetyttää se, että sitten vielä onnistutaan suuttumaan, jos joku näkee asiat positiivisessa valossa. Ikäänkuin palstalla olisi joku näkymätön konsensus, että omaa jengiä on pakko vihata – jos et ole haukkumassa dinoja, Salmelaista, Pikkaraista tai yleisesti vain "puuhastelevaa seuraa", olet heitä vastaan tai jopa "Linnanvallin kätyri". "Hei eikö saa vaatia vaikka katson aina tekstiTV:stä tuloksen".

Ja ketjun aiheeseen; mielestäni on ollut hienoa nähdä, että ollaan otettu ennakkoon henkisesti vaikeilta jengeiltä puolivaloillakin pisteitä. Ja itse asiassa eilenhän IFK oli jopa fyysisen pelin herra. Mikäli tuota kohti mennään, on varmaan parempikin ettei fyysisemmäksi menevän pelin tiimellyksessä nähdä asennevammaista peukaloista. Veskat on kaiken lisäksi ruvenneet löytämään tasoaan ja omaan silmään näyttää siltä, että Järvisen liike on parantunut. Ehkä tää tästä.

Ja siinä yksi joka nostaa itsensä muiden yläpuolelle.
Ehkä otettu puolivaloilllla henkisesti vaikeilta jengeiltä pisteitä (ainakin himassa hehheh) . Mutta luuletko että tällä nykyisellä pelillä voitetaan neljä matsia noita oikeita kärkijengejä vastaa?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Onhan tämä kausi ollut jokseenkin kummallinen. Alkuun pelattiin todella hyvin, pelejä vietiin ihan mielin määrin ja oikeasti tappiot pystyivät laittamaan huonon tuurin piikkiin sekä tehottomuuteen (ja osittain huonoon maalivahtipelaamiseen). Sitten alkoi tulemaan voittoja, mutta samalla tuntui, että se semmoinen raikkaus ja pelinopeus sekä taito katosivat jonnekin. Jotenkin se pelillinen käyrä on tuntunut olevan pääsääntöisestä läpi kauden laskeva (pl. jotkut pienet hetket kuten voitot Tapparasta ja Kärpistä 24h sisään) ja ainoastaan ylivoima on ollut semmoista mihin isossa kuvassa on voinut olla tyytyväinen. Sarjasijoitus ei tyydytä ainakaan minua eikä myöskään pelien viihdearvo, nuo ylivoimat on ainoastaan semmoisia joita yleensä mielellään katsoo kun taitomäärä on todella suuri ja se on toiminut hienosti, mutta 5 vs. 5 pelaaminen on ollut todella tylsää katsottavaa ja fyysisyyttä tässä joukkueessa ei tunnu olevan yhtään. Onko muuten nähty vielä yhtään tappelua tällä kaudella IFK:lta?! Ei taida olla yhtäkään ja taklauksia tulee todella vähän, maalejakaan joukkue ei saa tehtyä kuin ylivoimilla ja peli on hidasta.

Eikä tätä tilannetta auta yhtään se, että joukkueen viihdyttävin sekä paras pelaaja on telakalla. Muutenkin nuo poissaolomäärät rupeavat kyrsimään todella isosti kun sama ongelma on vuodesta toiseen. Ihan sama millaisen tähtisikermän sitä kasaa kun ei sitä tähtisikermää kuitenkaan kentällä koskaan näe, aina siitä puuttuu puolet.

Viihdearvoon vaikuttaa myös Liigan toimet negatiivisesti ja Nordiksen umpisurkea jää. Mitään suurta HIFK-huumaa tai Liiga-huumaa ei ole ikävä kyllä tällä hetkellä.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Tämä ei sitten ole sinulle henkilökohtaisesti, mutta onhan se nyt ihme että joudutaan katselemaan muiden jengien tuloksia omasta sijoituksesta.
Niin siis en minäkään ole tyytyväinen tän hetkiseen sijoitukseen ja peliin kokonaisuudessaan. Tarkoitin sitä, että ei tätä kautta ole vielä mihinkään hävitty ja hyvät saumat on vielä kakkoseks runkkarissa. Positiivista asennetta yritän kuitenkin ylläpitää vielä, kun pelit on kesken..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös