En viitannutkaan tällä Turuseen, vaan jääkiekkomediaan yleensäkin, jolla nuo vanhat mielikuvat tuntuu pyörivän päässä vuodesta toiseen faktoja sen paremmin tuntematta.Turunen on kylläkin pelaaja. Mut joo, kiitos tiedosta.
En viitannutkaan tällä Turuseen, vaan jääkiekkomediaan yleensäkin, jolla nuo vanhat mielikuvat tuntuu pyörivän päässä vuodesta toiseen faktoja sen paremmin tuntematta.Turunen on kylläkin pelaaja. Mut joo, kiitos tiedosta.
Ajattelin kyllä, et jengi osais nähdä tuloksen taakse, mutta eihän Jatkoaika ikinä petä. Osa on toki sen hopeareunuksen nähnyt eilesestä. Pelicans pelasi mahtavan vieraspelin kotijäällään ja rikkominen on tunnetusti helpompaa kuin rakentaminen. Se ei ole ainaista bullshittiä ja kiekkojargonia se ensimmäisen maalin merkitys, eilen se kongretisoitui kunnolla. Mun mielestä on aivan mahtavaa nähdä noin ylivertainen pelaaja kuin Karhunen kantällä, vaikka nyt kärsijänä olikin se oma ja rakas joukkue. Lisäksi nuo hyökkäyssinisen virheet varmasti korjataan kauden kestäessä. Nythän siellä paineli niitylle päästetty orilauma ja koko 60 minuuttia ei pysynyt lapasessa. Lisäksi siinä 1-0 maalissa on Pelsuilta todella hyvä prässinpurku.
Tämä oli ehdottomasti vähintäänkin kuukauden paras viesti, ja jatkoajan historian kärkisijoilla, sekä ennenkaikkea sisällöllisesti parhaiten nykyaikaisen IFK-fanituksen kriteerit tiivistänyt viesti, ja tästä naurun säestämänä suuret mutta vilpittömät kiitokset.Joo, fanit on ihan tyhmiä pyllypäitä, kun kehtaavat elää tunteella. Itse ainakin kaipaan etenkin katsomoon sellaisia kylmän analyyttisiä faneja, jotka suosikkijoukkueensa tehdessä maalin kääntävät katseensa vierustoveria kohti ja katseiden kohdatessa molemmat nyökkäävät hyväksyvästi tilanteelle. Kun vierasjoukkue tekee maalin, diskuteerataan hetki ja avataan tilannetta, kuinka vastustaja toteutti siinä hetkessä taktiikkaansa ja kuinka omalla suosikkijoukkueella ei vain ollut mitään tehtävissä ko. tilanteessa. Ottelun jälkeen katsotaan tulostaululle ja mahdollisen voiton riemun hetkellä näytetään varovasti vähän littipeukkua kentän suuntaan. Mikäli ottelu kuitenkin päättyi tappioon (vastustajan hyvyyttä), niin mahdollinen harmistus pyritään peittämään kaikin keinoin ja lakonisesti todetaan, kuinka 99 kertaa sadasta tuollaisella pelillä voitetaan ja nyt kävi vain vähän huono tuuri. Seuraavaan peliin saavutaan kuitenkin paikalle Excel kourassa, jotta voidaan taas avata näkemäänsä numeroiden valossa. Ja samalla paheksutaan sitä, että joku kehtasi osoittaa tunnetta pelin aikana. Tai, taivas varjele, pelin jälkeen! Täysin edesvastuutonta toimintaa.
Itse menen nyt pukeutumaan säkkiin ja tuhkaan ja häpeämään käytöstäni.
Entäpä jos joudutaankin koko kausi katselemaan niiden numeroiden taakse?@Ishmael Tottakai saa, pitää ja kuuluu vituttaa hävityn pelin, todellaki. Mutta se että julistat joukkueen maalitekoon kysenemättömäksi yhden pelatun pelin jälkeen tai se että julistat seuraavan pelin pakkovoitoksi on jo aika puusilmäistä touhua. Kyllä mä ymmärrän kunnon tunnepläjäykset pelin lopussa tai ihan sen jälkeen, mutta vaikka saunan ja bissen jälkeen jos ei pysty numeroiden taakse katsomaan, on kummallista.
Kyllä mä eilisessä esityksessä näin aika paljon enemmän positiivistä kuin negatiivistä. Yhden höntyilevän pakin rauhoittaminen ja ykkösveskarin kuntoutuminen jos on suurimpia ongelmia, niin hyvä tästä tulee.
Ja vaikka mulla ei Stigun vertaa ole kokemusta matsien katsomisista, niin antaisin kyllä ottelulle arvosanaksi vähintään 8, varsinkin ottaen huomioon vuodenajan.
Kiitän kunniasta, mutta tarkennan että omat arvosanani annan ottelun viihdearvon perusteella. Eilenkin kävin matsin aikana lämmittämässä paljua, tänään grillasin reilusti ensimmäiseln erätauon yli.Ja vaikka mulla ei Stigun vertaa ole kokemusta matsien katsomisista, niin antaisin kyllä ottelulle arvosanaksi vähintään 8, varsinkin ottaen huomioon vuodenajan.
Mites Kousa veti? Maalin teki, mutta entä puolustuspäässä?
Kolmosella varaa parantaa. Välillä näkyi hyviä aihioita mutta Lundellilla ehkä harjoituskauden rikkonaisuus vähän näkyy. Jääskä tekee paljon duunia ja riistää kulmissa kiekkoja. Keränen ollut aika näkymätön. Uskon, että Lundell tuosta parantaa melko nopeastikin.