HIFK:n peliesitykset kaudella 2011-2012

  • 745 236
  • 2 462

HIFK Keiju

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään mennään taas. Ilves on vastassa. Toivottavasti nähdään nälkäinen joukkue! Kyllä tätä halliin pääsyä on jo oottanutkin. Talviklassikko antoi toivoa hyvästä pelistä. Pessi ja Kousa oli ihan pirteitä EHT.ssä ja se tietää Hifk.lle hyvää. Toivottavasti heidän voimat kantaa myös pleijareihin.

Tuohon uskoasiaan: Mulla on myös huoli siitä, että en oikein usko tänä vuonna mestaruuteen. Viime vuonna mulla oli vahva luotto koko porukkaan ja jaksoin toivoa koko ajan. Nyt tuo toivo on lähinnä siinä, että näkisi viihdyttävää peliä mahdollisimman pitkään.
Tottakai toivon, että olen TÄYSIN VÄÄRÄSSÄ :)
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Nämä tällaiset pelit jumboa vastaan ovat tietenkin vaikeita, mutta nämä pitää hoitaa, ja tyylillä= kaksinumeroiset luvut taululle ja mielellään Ilveksen maaliin.
 

strava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainakin se, että minulta puuttuu usko. Viime kaudella uskoin ennen kauden alkua ja koko ajan kauden aikana, että voitetaan mestaruus.
Aika erikoista, ettet kirjoittanut siitä mitään. Kävin juuri esim 1/3 pelattu ketjussa vuoden 2010 marraskuulla katselemassa kommenttejasi, eikä niistä juuri luottoa HIFK:n mestaruuteen näkynyt. Pikemminkin samaa mollaamista, kuin tääkin kausi. Ehkä sittenkin syvällä sisimmässäsi uskot kuitenkin kannuun?
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On tämä vaan ihme joukkue. Peliesitykset on illasta toiseen keskinkertaisia, jopa heikkoja kuten tänään, mutta silti vaan jätkät lataa sen 3-5 häkkiä sisään ja Endras pitää maalin puhtaana.

Ässät kolmen pisteen päässä ja saattaapi olla, että tällä viikolla mennään jo ohi, jos kaikki menee hyvin. Perjantaina pelataan Oulussa Kärppiä vastaan ja lauantaina vittumainen JYP. Oulu on viime vuosina sopinut meille erittäin hyvin, mutta saa nähdä miten on ton lauantain matsin kanssa. JYP on perseraiskannut meitä aika huolella tällä kaudella. Pakkohan sen tilastovoiton on jo tultava?
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Pakkohan sen tilastovoiton on jo tultava?
Sehän tuli jo Tammikuun tasauksen toisessa osaottelussa!

Kärpät Raksilassa ja Jyp himassa eivät ole ne kaikista helpoimmat ottelut, mutta ottaen huomioon, että nyt on hoidettu kunnialla se pakollinen viikon perseily alta pois, niin voidaan taas odottaa parempaa karvapersekiekkoa loppuviikolla.

MGn vaisut otteet jatkuvat (0+2 huolimatta), joten olisiko ihan oikeasti aika hajoittaa tuo Oravapartio kokonaan? Endras oli taas onneksi oma huikea itsensä.
 

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainakin se, että minulta puuttuu usko. Viime kaudella uskoin ennen kauden alkua ja koko ajan kauden aikana, että voitetaan mestaruus.
Nyt Scholl lataa sellaista scheissea että en olisi uskonut. Kävin lukemassa viime kauden peliesitysketjua ja suosittelen sitä muillekkin. Taidat ollakkin jotenkin jakautunut persoonallisuus tai sitten se onkin ollut joku toinen jalkahoitaja joka viime kaudella kirjoitteli.
 

Stigu

Jäsen
Aika hyvin paskin-ikinä-missään-Petun jengi vetää: 20 voittoa viimeisestä 26 pelistä. Itse kaipaan edelleen mm. niitä rintamahyökkäyksiä, ja hieman muutoksia kokoonpanoihin, mutta hyvä se näköjään näinkin tulee. IFK:lla on nyt 48 pelistä 85 pistettä, kun mm. Nokan ensimmäisellä kaudella pisteitä oli samaan aikaan 69. Joku voi tsekata nuo Nokan toisen ja kolmannenkin kauden pisteet, mutta veikkaan, että samassa tahdissa vetää Petu tällä hetkellä. Ai niin, mutta eihän Petu valmenna jengiä, vaan mikä-sen-nimi-nyt-olikaan-kakkosvalmentaja. Ja ai niin ai niin, mutta IFK:llahan on paperilla nimekkäin joukkue, aivan samaan tapaan kuin esim. Jokereilla on ollut jo vuosia. Ja ai niin ai niin ai niin, mutta perkele kun IFK:ta valmentaisi esim. Bluesin Marjamäki tai Jokereiden Westerlund. Ja ai niin ai niin ai niin ai niin, mutta kyllä Nokan aikana kaikki oli paremmin.

Positiivisia pilkahduksia esittivät tänään Huhtanen ja Retiisi: Huhtaselta löytyi kädet ja Retiisiltä jalat. Jos sama kehitys jatkuu, on IFK:lla neljä vahvaa kentällistä pleijareihin. Lisäksi, vaikka Ville ja Micke valtelevat hieman yössä tällä hetkellä, napsii jengi voittoja. Hienoa.

Ja ai että teki hyvää nähdä Kanki pakistossa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Hammassärky ja sen jälkeen hammaslääkärissä käynti pitivät mut poissa matsista, johon olisin mielelläni tullut. HIFK-Ilves 14.2.2012 on näköjään muodostumassa klassikoksi ja kauden kulminaatiopisteeksi. Kävin itse otteluketjussa ja siellä oli äsken peräti 3 viestiä, jotka oli kirjoitettu matsin jälkeen. Ilmeisesti Ipa oli totutun koomassa (ja Urheilulehti ruoskii taas Seppo Hiitelää) ja HIFK nappasi rutiinivoiton? 3 pinnaa kelpaa aina.

Ja itsekin olen miljoonasti kehottanut itse kutakin käymään viime kauden peliesitykset -ketjussa katsomassa kuinka helvetin hyvin matseissa viihdyttiin ja kuinka absoluuttisen varmalta mestaruus näytti heti alkukaudesta alkaen. Hyvin suuri osa Petun mollaamisesta on aiheellista, pelikirja ei ole kovin vakaa, mutta hyvin suuri osa kyseisestä mollaamisesta on täysin aiheetonta louskutusta ja Nokan järjetöntä jälkikäteiskehumista. Mä uskon sarjataulukkoon joka kausi. Ollaan neljäntenä, viime kaudella kolmantena ja sitä ennen neljäntenä. Runkosarja menee siis ihan samaan malliin kuin kahdella edellisellä kaudella. Mestaruutta ei ole mitenkään enemmän menetetty nyt kuin oltiin viime vuonna samaan aikaan. Ei myöskään voitettu. HIFK:lla on toista kevättä peräkkäin hyvä maalivahti ja hyvä maalintekokeskiarvo. Tämä voi päättyä kannuun tai ynnä muuta -sijoille. Ei voi mitään, pakko lusia kausi loppuun ja katsoa.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä uskon sarjataulukkoon joka kausi. Ollaan neljäntenä, viime kaudella kolmantena ja sitä ennen neljäntenä. Runkosarja menee siis ihan samaan malliin kuin kahdella edellisellä kaudella. Mestaruutta ei ole mitenkään enemmän menetetty nyt kuin oltiin viime vuonna samaan aikaan. Ei myöskään voitettu. HIFK:lla on toista kevättä peräkkäin hyvä maalivahti ja hyvä maalintekokeskiarvo. Tämä voi päättyä kannuun tai ynnä muuta -sijoille. Ei voi mitään, pakko lusia kausi loppuun ja katsoa.

Tähän sama. Mä en osta tätä yksilöt ovat kannatelleet ajatusta tästä kaudesta. Tämän kolmen kuukauden aikana, kun HIFK on ollut liigan kovin jengi, on joukkue pelannut voittoisasti ilman niitä yksilöitäkin. Kun Granlundit olivat mömmärijäillä ja samaan aikaan sairastuvalla oli runsasta trafiikkia, pystyi joukkue silti ottamaan voittoja. Ei tämän kauden peli ole kaunista ollut varsinkin, kun pelitapaa/tapoja on muutettu kesken kauden, mutta kyllä sieltä silti se valmennuksen luoma punainen lanka löytyy. Kauden katastrofaalisesta alusta olen päätynyt tämän hetkiseen tyytyväisyyteen ja kyllä Petu on ainakin mulle jo todistanut paljon positiivista. Joukkue jatkaa samaan malliin, niin hyvä tulee. Tällä hetkellä suurin huoleni on joukkueen kaksiminuuttisten määrä. En usko varsinaiseen kurittomuuteen, vaan kyseessä on kauden aikana elänyt pelitapa, joka aiheuttaa vielä ongelmia alakerran sujuvassa toiminnassa. Vahvana optimistina uskon tämän korjaantuvaan pudotuspeleihin mennessä ja olevan yksi merkittävä osa-alue tulevassa menestyksessä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tähän sama. Mä en osta tätä yksilöt ovat kannatelleet ajatusta tästä kaudesta. Tämän kolmen kuukauden aikana, kun HIFK on ollut liigan kovin jengi, on joukkue pelannut voittoisasti ilman niitä yksilöitäkin.

Tässä pätee jo massan laki. Pelejä on pelattu vähän vajaat 50 kpl, ei 5 kpl, ja joukkue on pystynyt kaltaistensa seurassa vakaaseen pistetahtiin. Jotain tehdään HIFK:ssa vakavasti oikein, vaikka kuinka haluaisikin uskoa toisin. Kuinka monella antipetulla tämä on enää kiinni periaatteesta? Kerran paskaksi määritelty, aina paska. Ja voi sitä riemua, kun HIFK häviää. Mähän olen fanina yhtä helppo kuin suomalainen etelänmatkaajanainen jorgoksille: jos näen paskaa peliä ja huonoja tuloksia, olen helvetin vihainen, mutta mun pään saa käännettyä heti, kun ruvetaan pelaamaan voittoisasti. 20/26 voittoa ei ole huono saavutus eikä myöskään sattumaa. Ja turha tätä on selitellä niinkään, että sarjan taso on "huono". Häh? 14 joukkuetta pelaa ja liigassa on tällä hetkellä todella paljon EHT-tason jätkiä ja jokunen tuore maailmanmestarikin. Totuus on se, että SM-liigan taso on noussut huimasti Baxterin ajoista, jolloin koko liiga kävi aivan pohjamudissa. Ja kyllä, myös maalivahtitaso on noussut noista ajoista.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Sihvoslaisuuden alkuhan on kun voitetaan väärin ja ollaan parhaita, vaikka hävitään. Leijonat ovat Euroopan ykkösiä, vaikka ottavat toistuvasti pataan Venäjältä ja Ruotsilta. Venäjäkin pelkää meidän peliä ja lähtee puolustamalla voittamaan. Huh.

Tämä on ollut vaikea kausi, kun peli tökkii tehokkaasti. Olen itsekin kironnut pakittelua, oman pään sekoilua, pelaajarulettia, veskareiden peluutusta, ketjuja, harhasyöttöjä, paskan syöntiä, Petua, kaljan hintaa jne. Silti voittoja vain tulee. Voittavatko muut kärkijengit siistimmin? En ole seurannut, niin en tiedä. Jäähallissa voi tällä hetkellä seurata liigan tehokkainta kiekkoa. Se on fakta.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
koko helvatan paska

Veli OldShit niputtaa nätisti homman. Ai niin, kaikki on paskaa. Mistä tuo Retiisi tulee?!

Itse kaipaan noiden rintamahyökkäysten lisäksi vielä sitä viimeistä 60min keskittymistä. Nokka osasi(kehuja) hyökätä nätisti mutta aivan liian usein kävi niin että HIFK:maisella tavalla ruvettiin lopussa aukomaan rotseja ja päästettiin vastustaja liian lähelle/kaunistelee numeroita. Petulla ei tätä tapahdu mutta vastapallona tulee aivan liikaa(vieläkin) niitä koomahduksia, totaaliaivopieruja ja käsittämättömiä nukahduksia.

Väitän että Petu on saanut psyykkauksen kohilleen mutta välillä se ajaa järjen yli. Nokkamainen kliininen järki ripoteltuna tähän niin hyvä tulee pleijareissa. Nyt vielä runkosarjassa saa päästellä turhia aggreja ulos. Saataisko yksi kpl joukkomyllyjä vielä? :)
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK on kyllä jollain käsittämättömällä tavalla noussut runkosarjan kärkipään kahinoihin mukaan. Ei kyllä voi ymmärtää kun peliä katsoo, mutta tulos ratkaisee.

Jatkakaa samaa rataa vaan. Ainakin tuloksellisesti.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tähän sama. Mä en osta tätä yksilöt ovat kannatelleet ajatusta tästä kaudesta. Tämän kolmen kuukauden aikana, kun HIFK on ollut liigan kovin jengi, on joukkue pelannut voittoisasti ilman niitä yksilöitäkin. Kun Granlundit olivat mömmärijäillä ja samaan aikaan sairastuvalla oli runsasta trafiikkia, pystyi joukkue silti ottamaan voittoja. Ei tämän kauden peli ole kaunista ollut varsinkin, kun pelitapaa/tapoja on muutettu kesken kauden, mutta kyllä sieltä silti se valmennuksen luoma punainen lanka löytyy.

Juurikin näin. Ja kun ollaan kai kärjessä jossain about 30 matsin kuntopuntarissa, niin sattuma ja pelkillä yksilöillä ratsastaminen on käytännössä mahdotonta. Alkukaudesta on monilla(välillä itselläkin) jäänyt vähän levy päälle tuon paskan suhteen, ja normit keskitalven rutiinisuoritukset tuomitaan armotta paskaksi viime kevättä muistellen.

Jotain perääkin silti, ja kyllä tuo hyökkäyksiin lähtö vain edelleen tökkii. Ja tämähän se on, minkä normikatsojakin ensin havaitsee, kun hyökkäyksiin lähtö on tuskaista. Koko pelikirja sen sijaan ei ole enää levällään, vaan puolustuspeli toimii vähintäänkin tyydyttävästi. Alkukaudesta, kun oltiin oikeasti ihan paskoja, myös puolustuspäässä juostiin päättömästi vastustajan perässä, ja helpotkin syötöt meni jo omissa harakoille toisen tavatessa viivelähdön alkeita ja toisen koomaillessa Kojon pelikirjan kanssa. Myös viisikon etäisyydet repeilivät järkyttävästi, ja vastustaja tuli usein lentäen keskialueen yli = ISO ONGELMA. Petu purki ongelmat oikeasta päästä, ja voittoja alkoi tulla heti, kun puolustus saatiin kuntoon. Ehkäpä tämän hyvän puolustuspelin ja maalivahdin ansiosta ollaan muutamia pisteitä sitten yksilötaidollakin saatu(hyökkäyksessä), mutta koko totuus tämä ei siis tietenkään voi olla.

Nyt ovat alkaneet myös ketjut asettua, lotto jäänyt vähemmälle Granlundin kisoista paluun jälkeen. Oikeastaanhan vain poissaolot ovat sen jälkeen rikkoneet perusrakennetta. Ihan hyvältä näyttää nyt kevättä ajatellen, mutta parannettavaakin löytyy kyllä.
 

Kinkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kiffen
HIFK seilaa hyvässä voittoputkessa, mutta peluuttamisessa ja kurittomuudessa on vielä paljon työtä. Tämä kaikki työ on Matikaisen itse saatava tehtyä ennen pleijareita.

Luulin, että ylivoimapeluuttaminen olisi asettunut uomiinsa sen surullisen 4 hyökkääjää -episodin jälkeen, mutta eilen Matikainen heitti ensimmäisessä erässä jäälle kolmosketjun (mm. Åsten, Silfver). Luultavasti tasatakseen kuormitusta, mutta yli viikon maajoukkuetauon jälkeen tuo on käsittämätöntä, kun ottelu olisi pitänyt ratkaista juuri silloin.

Tuo mainitsemani kurittomuus näkyy 2 minuutin jäähyissä, joita HIFK on ottanut eniten koko liigassa. Koko kapteenisto: Peltonen, Wirtanen, Söderholm ja Kuhta ottavat aivan käsittämättömiä (hyökkäyspään) jäähyjä, esim. Peltonen eilen. Söderholm veti 3 poikittaista vatustajan selkään alivoimalla, onneksi ei jäähyä tullut. Sitten saadakseen 2 aloittajaa jäälle laitetaan alivoimaan tulikuumana käyvä Liivik (Talviklassikossa iso nippu kurittomia jäähyjä). Eilen hommasta selvittiin säikähdyksellä, mutta tulevat vastustajat (JYP, Kärpät) tuskin antavat Matikaiselle armoa. Varsinkin ensi viikon matka Poriin tulee kertomaan paljon siitä, miten HIFK pystyy hillitsemään hermonsa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
HIFK:lla tulee olemaan khinkkinen loppuohjelma runkosarjassa:

JYP (2*k)
Pelicans (2*v)
SaiPa (v,k)
Kärpät (v)
KalPa (v)
Ässät (v)
Blues (k)
Tappara (v)
HPK (k)

Ei voi sanoa helpoksi ohjelmaksi, koska Tappara, SaiPa ja HPK taistelevat kaikki vielä pääsystä säälipleijareihin. JYP on aina vaikea, vaikka kotona ovatkin molemmat ottelut. Kärkijengejä vastaan pelataan yhteensä 7 matsia 12:sta (lasken Kärpät tähän mukaan). Se on myös huomioitavaa, että vierasmatseja on enemmän. Ensi+sitä seuraavalla viikolla tulee kolme vierasmatsia putkeen. Se on tietysti mukavaa, että saa nähdä todennäköisesti kovia ja tiukkoja otteluita, kun taistellaan tärkeistä pisteistä illasta toiseen. Kevät on fanille hienoa aikaa, ainakin HIFK:n fanille viime aikoina. :)

Tosin, aika luottavaisena tässä ollaan, koska joukkue näyttää olevan hyvällä itseluottamuksella liikenteessä ja nyt on hiukan nähtävissä samanlaista henkeä, kuin viime keväänäkin. Ehkä tämän kauden kokeilut on nyt kokeiltu pelitavoissa ja nyt aletaan viilaamaan joukkuetta kevään koitoksiin. Eilinen matsi tuli katsottua pikakelauksella suurimmaksi osaksi, mutta eipä Ilveksellä ollut oikeastaan mitään mahdollisuuksia. Hyvä matsi tauon jälkeen mielestäni. Pe ja la tuleekin sitten kovempi testi, kun ensiksi matsi Oulussa ja la matsi Nordiksella JYP:ä vastaan.

Kinkku: Eilisessä pelissä peluutus oli juuri sellaista, mitä se keväällä pitääkin olla. Pyritään kuormittamaan mahdollisimman tasaisesti joukkuetta. On tehokkaampaa vyöryttää neljällä ketjulla. Ja eilisessä pelissä tuo jäähyily myös osaksi pakotti tasaiseen peluutukseen. Yhdellekkään hyökkääjälle ei tullut suuria minuuttteja ja pakitkin pelasivat suht tasaisesti.
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
En kyllä oikein osaa sanoa juuta enkä jaata näihin HIFK:n peliesityksiin.
Puolustuksen osalta paketti mielestäni romahtaa vieläkin liian usein. Kousa pelaa tällä hetkellä sellaisella tasolla, jolla pärjäisi NHL:ssäkin - tämä pelastaa usein HIFK:n puolustuspäässä. Kyllä on niin paljon vielä parannettavaa ennen play-offeja, että ihan hirvittää.

Ja Petu, voisitko laittaa ne kaksi vanhusta pelaamaan Miken kanssa? Pesonen sitten kivasti Wirtasen kanssa ja elämä hymyilee. Nih.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ja Petu, voisitko laittaa ne kaksi vanhusta pelaamaan Miken kanssa? Pesonen sitten kivasti Wirtasen kanssa ja elämä hymyilee. Nih.

Tätä mä en ymmärrä, miksi nämä pitäisi laittaa yhteen, kun Wirtasen kanssa pelaaminen luistaa. PW+Kibe+VP= n. 100 tehopistettä, eikö riitä? On mielestäni toimiva kokonaisuus ja ovat tottuneet pelaamaan yhdessä. Ei noita ketjuja kannata sen takia muuttaa, että se olisi nasta juttu. Mitä laajemmalla rintamalla löytyy ratkaisuvoimaa, sen parempi se on koko joukkueelle. HIFK:lla on tällä hetkellä neljä vaarallista ketjua.
 
Viimeksi muokattu:

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Itse jaan aina runkosarjan seurannan kahteen osaan, koti- ja vieraspeleihin. Nyt on saatu kotipeleistä keskinkertainen 1,76/peli pisteitä ja vieraspeleistä 1,78/ottelu, joka on ihan kiitettävää tasoa. HIFK on ollut hieman parempi vieras- kuin kotijoukkue, joka on minusta aina hieman outoa. KJ:n kanssa tuli mestaruus sitten, kun kotipelit sujuivat runkosarjassa reilusti yli 2 pistettä/peli vauhdilla. Nyt minustakin Petua moititaan ihan liikaa, mutta omat mestaruusodotukset ovat kuitenkin huomattavasti pienemmät kuin kausi sitten, jolloin HIFK oli ykkössuosikki niukasti jo joulun jälkeen mestariksi, ei nyt, mutta mahdollisuuksia on keväällä 2012 myös ihan mihin vaan, flopista playoffeissa mestaruuteen saakka.
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Tätä mä en ymmärrä, miksi nämä pitäisi laittaa yhteen, kun Wirtasen kanssa pelaaminen luistaa. PW+Kibe+VP= n. 100 tehopistettä, eikö riitä? On mielestäni toimiva kokonaisuus ja ovat tottuneet pelaamaan yhdessä. Ei noita ketjuja kannata sen takia muuttaa, että se olisi nasta juttu. Mitä laajemmalla rintamalla löytyy ratkaisuvoimaa, sen parempi se on koko joukkueelle. HIFK:lla on tällä hetkellä neljä vaarallista ketjua.

Ei ole mitään ongelmaa sen suhteen, jos näillä ketjuilla jatketaan koko loppukausi - eli en minä sitä tarkoittanut, että olisi "nasta juttu".

Sitä vain, että MikkeMakkePesonen ei minun mielestä ole paras mahdollinen kolmikko pelaamaan keskenään. Toki tulee hienoja kuvioita jne. mutta puolustuspäässä tämä kolmikko on aika kaukana loisteliaasta. Wirtanen olisi Pesoselle ja Makelle hyvä puolustava osapuoli, kun taas Peltonen olisi Mikelle ja Kuhdalle.

Mielipideasioitahan nämä. All is well.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Joo, on kyllä uskomatonta että HIFK ilta toisensa jälkeen silti voittaa vaikka itse peli on aikamoista kurapaskaa. Endrakselle kyllä megakiitokset, meinaan ilman tätä saksanpoikaa voittosarake olisi huonommassa jamassa. Pakit tekee aivan liikaa virheitä, eikä oikein kaikki hyökkäyspään ketjutkaan ota toimiakseen. MIKSEI paskansyöjä kasaa VP-MG-KK??? Onko se sen takia koska Kojo peluutti nämä herrat yhdessä? Petu ei halua "matkia"!!???

Kaiken kaikkiaan HIFK pysynee 6 jengissä, ja jopa kotiedusta taistellaan, mutta se ei kyllä johdu pelitavasta, pelikirjasta vaan yksinkertaisesti koska jengistä löytyy muutama huippiyksilö. Miettikää miltä meno näyttäisi JOS HIFK;lla olisi valmentaja jolla OLISI pelikirja??
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Hyvä huomio Kousasta! Onko tässä ensimmäinen HIFK-pelaaja kautta aikojen, jolle maajoukkuekomennus on tehnyt hyvää? Södekin on täysin aliarvostettu omien keskuudessa, minä mukaanlukien. Kuuntelin korvat punaisena erään narrifanin Söde-ylistystä sisältäen useita yksityiskohtia hänen pelaamisestaan. Mulle Söde on ollut vähän liikaa vain Söde. Joskus mokailee. Söde, Kibe, Simo, Fernholm kuuluvat pelaajiin, jotka eivät ehkä aina loista, mutta joiden arvon huomaa heti, jos he lähtevät. Vrt. Wärn. Micke, Ville, Kousa, Endras ovat tähtiä omienkin silmissä, heidän loistavuudeltaan on vaikea sulkea silmiään.

HIFK:lla ei munkaan mielestäni ole vieläkään pelitapaa, jonka ääressä voisi katsomossa rauhoittua. Eilisen katsoin Urhon kautta ja pakko myöntää, että aina pitää odottaa se 60min täyteen ennenkuin uskaltaa tuulettaa. SW:n HIFK:n aikaan ei ollut mitään hätää, jos joukkue johti 3. erän alussa. Paljon on HIFK:ssa kohdallaan olevia yksittäisiä elementtejä ja niiden yhteisvaikutuksella joukkuetta on "pirun vaikea voittaa", kuten Erkka asian muotoili ja se on oikeastaan aika hyvin sanottu. HIFK ei ole vieläkään -vaikka tulokset kelpaavatkin- pomminvarma otteluiden voittaja. Sen sijaan HIFK on loistavan maalivahtinsa myötä joukkue, jota on vaikea voittaa. Näiden ominaisuuksien välillä on ero ja jos HIFK saa sen kurottua umpeen, on tie auki pitkälle. Petu pystyy paikkaamaan paljon runkosarja-ajasta, jos hän on edelleen parhaimmillaan playoffeissa. Kun pelataan neljästä voitosta, se joukkue jota on vaikea voittaa, vie sarjan. Ikävä piirre tässä on se, että voitot tulevat todennäköisesti lukemin 4-3/2 höystettynä luunmurtumilla.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Itse jaan aina runkosarjan seurannan kahteen osaan, koti- ja vieraspeleihin. Nyt on saatu kotipeleistä keskinkertainen 1,76/peli pisteitä ja vieraspeleistä 1,78/ottelu, joka on ihan kiitettävää tasoa.

Tämä vuoden puolella on pelattu 15 ottelua tähän mennessä, 9 kotona ja 6 vieraissa. Kotiotteluissa on tullut voittoja 6 ja vierasmatseissa 5 (3:n tai 2:n pisteen voittoja). Kotiotteluissa on kuitenkin tapahtunut selkeä muutos alkukauteen, joten sen puolesta en olisi huolissani, pistkeka on noussut kotiotteluissa tasaisesti. Tuo pisteka kertoo joukkueesta aika hyvin sen, ettei ole merkitystä pelaako kotona vai vieraissa, pisteitä matkaa kotiin suurella todennäköisyydellä joka tapauksessa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Tämä vuoden puolella on pelattu 15 ottelua tähän mennessä, 9 kotona ja 6 vieraissa. Kotiotteluissa on tullut voittoja 6 ja vierasmatseissa 5 (3:n tai 2:n pisteen voittoja). Kotiotteluissa on kuitenkin tapahtunut selkeä muutos alkukauteen, joten sen puolesta en olisi huolissani, pistkeka on noussut kotiotteluissa tasaisesti. Tuo pisteka kertoo joukkueesta aika hyvin sen, ettei ole merkitystä pelaako kotona vai vieraissa, pisteitä matkaa kotiin suurella todennäköisyydellä joka tapauksessa.

Totta, mutta kokonaisuus runkosarjasta on kuitenkin sellainen, että on odottele itse kevättä 2012 yhtä positiivisesti kuin vuosi sitten, vaikka nyt voittoputkessa on turha lietsoa pessimismiä esiin.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Vrt. Wärn. Micke, Ville, Kousa, Endras ovat tähtiä omienkin silmissä, heidän loistavuudeltaan on vaikea sulkea silmiään.

Max Wärn tähti? Pelaaja joka teki viime kaudella 43 pelissä 6+6 tehot. Ja playoffseissa 10 peliä 1+2 tehoin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös