Juu, kyllä kaikki edellä kirjoittaneet ovat oikeassa siinä, että HIFK:lla on vaikeuksia pelata Kalpan ja TPS:n kaltaisia kiekkokontrollijoukkueita vastaan. Mutta niin oli myös Nokan aikana ja mun mielestäni on tärkeintä, että valmentaja ei yritä rakentaa jotain käsittämätöntä hybridijengiä, millä on suunnilleen neljä erilaista pelitapaa täysin identtisinä selkärangassa. Kalpakin tulee olemaan vielä kusessa oman pelitapansa vuoksi. Pleijareissa vastustaja tulee olemaan rohkeampi prässipelissään ja silloin viimeistään massa on voimaa. Pidän jonkunlaisena fiksuutena sitä, että Nokka ja Petu ovat kuitenkin valikoineet HIFK:n pelaajamateriaalin ns. brändin näköiseksi ja tekevät omat systeeminsä sen ympärille. Meillä on kokoa ja näköä ja turha dissata HIFK:ta fyysisyyden puuttumisesta. Sanon näin päin: itse fanina haluan mieluummin isokokoisen HIFK:n, jossa on mukana ylivertaista taitoa, kuin tasaisen kasvottoman HIFK:n, joka kykenee robottilaumana polkemaan lujaa kaikki ottelunsa. Tähän nähden HIFK pelaa omalla tyylillään -ei millään vitun maajoukkueen meidän pelillä- kohtuullisen menestyvää lätkää tällä hetkellä. Sanoisin, että jos meillä napsahtaisi 3-ketjukin kohdalleen, olisimme pirun hankala joukkue voittaa. Riittävän hankala voitettava HIFK on nytkin - joukkue voittaa useammin kuin häviää. Ja jotta lätkä olisi mielenkiintoista - HIFK voitti 2 kertaa putkeen Suikkasen Pelicansin, joka voitti 2 kertaa putkeen Kalpan.
Olen linnun kanssa samoilla linjoilla; uskon esimerkiksi Pesoseen todella lujasti. Hän tulee olemaan keväällä kovassa iskussa. Jokela voi hyvinkin tehdä vallinit: epävakaa runkosarja, mutta pleijareissa toimii. Tähän vielä se, että Matikaisen kausi tuntuu olevan loppupainotteinen ihan syksystä alkaen: runkosarjan eka neljännes kuraa, sitten 2,0 pisteen toinen neljännes. Ehkäpä Petu meidän kaikkien "iloksi" aloittaa jo nyt treenaamisen pleijareita varten ja tammikuun puoliväliin asti edessämme on raskaan jalan HIFK ja me vetelemme ranteita auki. Ja sitten taas lähtee. Tai sitten ei. Tää on kaikesta huolimatta jännittävä kausi, haluan oikeasti nähdä tämän loppuun asti ja pidän edelleen jopa kannua mahdollisena. Shoot me, olen optimisti! Sanoin kuitenkin mahdollisena, en varmana. Pidän myös loppusijoitusta kuudes mahdollisena. Joten pakko tässä on venttailla ja toivoa. Ja se kirjoittaja, jonka mielestä HIFK:n pelitapa hajoaa paineessa - en voisi olla enemmän samaa mieltä. Mutta nyt meillä ainakin on pelitapa, joka hajoaa. Alkukaudesta HIFK hajosi ihan itsekseen ja siinä sivussa meillä ei ollut tunnistettavaa pelitapaakaan. Ja Ville-case; nyt on pelaajalla itsellään ongelmia, eikä täällä ole mitään syytä nähdä Petua syyllisenä. Näin todella läheltä kuinka Ville törsi Micken järkkäämän avopaikan ja näytti aivan Turo Järviseltä. Tällaiseen menetykseen HIFK:lla ei ole varaa.
Olen linnun kanssa samoilla linjoilla; uskon esimerkiksi Pesoseen todella lujasti. Hän tulee olemaan keväällä kovassa iskussa. Jokela voi hyvinkin tehdä vallinit: epävakaa runkosarja, mutta pleijareissa toimii. Tähän vielä se, että Matikaisen kausi tuntuu olevan loppupainotteinen ihan syksystä alkaen: runkosarjan eka neljännes kuraa, sitten 2,0 pisteen toinen neljännes. Ehkäpä Petu meidän kaikkien "iloksi" aloittaa jo nyt treenaamisen pleijareita varten ja tammikuun puoliväliin asti edessämme on raskaan jalan HIFK ja me vetelemme ranteita auki. Ja sitten taas lähtee. Tai sitten ei. Tää on kaikesta huolimatta jännittävä kausi, haluan oikeasti nähdä tämän loppuun asti ja pidän edelleen jopa kannua mahdollisena. Shoot me, olen optimisti! Sanoin kuitenkin mahdollisena, en varmana. Pidän myös loppusijoitusta kuudes mahdollisena. Joten pakko tässä on venttailla ja toivoa. Ja se kirjoittaja, jonka mielestä HIFK:n pelitapa hajoaa paineessa - en voisi olla enemmän samaa mieltä. Mutta nyt meillä ainakin on pelitapa, joka hajoaa. Alkukaudesta HIFK hajosi ihan itsekseen ja siinä sivussa meillä ei ollut tunnistettavaa pelitapaakaan. Ja Ville-case; nyt on pelaajalla itsellään ongelmia, eikä täällä ole mitään syytä nähdä Petua syyllisenä. Näin todella läheltä kuinka Ville törsi Micken järkkäämän avopaikan ja näytti aivan Turo Järviseltä. Tällaiseen menetykseen HIFK:lla ei ole varaa.