freelancer
Jäsen
Stigu: Itse näen kevään niin, että Nokka on vähän opiskellut Volvonsa tekniikkaa ennen ratkaisevia startteja. Itse tilanteessahan hän ei kaiva manuaalia, vaan vääntää avainta, kunnes se katkeaa. Mutta sen verran hänelle on mennyt jakeluun, että miehen huhutaan käyneen Suomi24:n "Volvo käyntiin pakkasella" -sivuilla.
Ikävä viilata pilkkua sinänsä loistavaan vertauskuvallisen tekstisi osalta.
Ei sen Nokan ole varmaan tänäkään vuonna tarvinnut avata sitä Volvon manuaalia, koska IFK:n johto ajelee Mersuilla. Ja lisäksi Nokan auto seisoo yöt parkkihallissa ja siksi ei tarvitse osata käynnistää autoa pakkasilla. Joten pahaa pelkään, että miten osaisi ratkoa ongelmia edelleenkään pelien aikana. Kalpa-peli viimeisimpänä esimerkkinä, kun vastustaja lähtee karvaamaan todella syvältä IFK:n puolustusalueelta. IFK:n pakkikalusto on tälläisessä tilanteessa todella paniikissa, kun vastustaja luo painetta IFK:n puolustajille.
IFK on vahvimmillaan, kun pelaa itse aktiivista karvauspeliä vastustajan päädyssä. IFK:n on haastettava vastustaja agressiivisella karvauspelillä ja siirrettävä pelin painopiste vastustajan puolustusalueelle taitavan hyökkääjistönsä/hyökkäyspelin turvin. Tällöin vastustaja ei pääse haastamaan IFK-puolustusta IFK:n puolustusalueella, jossa IFK on jatkuvasti pulassa vastustajan saadessa pelin IFK-päätyyn. Tämä tuleekin olemaan suurin kysymysmerkki pudotuspeleissä. Aktiivisen karvauspelin pelaaminen on todella kuluttavaa ja nähtäväksi jää uskaltaako IFK lähteä pelaamaan tällä tyylillä playoffeissa ja onko luistelukunto riittävä tälläisen pelityylin toteuttamiseen koko playoffien ajaksi.
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: