Jermu: Voi ziisus - TOTTA MUNASSA se mv, joka torjui kaikki rankkarit, voitti sen mv:n joka päästi yhden maalin. Rankkarikisa on mitä klassisin veskarien välinen kisa. Vai onko siinä veskarin osuus 5% ? Tee palvelus ja vastaa käsi sydämellä ilman pohdiskelua:
1) Jos Lunkka olisi eilen ollut se, joka torjui kaikki rankkarit, joka ainoa täällä olisi kiitellyt Jannea siitä, että hän hoiti pinnat himaan? Oma vastas: Kyllä ja niin olisi pitänytkin onnitella.
2) Kenelläkään täällä ei olisi ollut ongelmia todeta Lunkan vieneen veskarikisaa Kilpeläiseltä, eikös näin? Oma vastaus: Ei todellakaan olisi ollut - itsestäänselvä asia.
Järjetöntä saivarrella, että veskari on duuninsa tehnyt, kun 65 minsaa on täynnä. SM-liigan sääntöjen mukaan näin ei ole. Vai pitäisikö kapujen kohdata keskiympyrässä ajassa 65:00 ja todeta että tämä oli tässä? Ei. Silloin alkaa pisteiden lopullinen jakaminen. Kukaan maalivahti ei saa mitään erivapauksia imuihin 60 minsan jälkeen. Sori, ei voi auttaa, säännöt menevät näin. Ja pleijareissa ei HIFK:n harmiksi tosiaankaan vedellä rankkareita, vaan jauhetaan jatkoaikaa, joka on ollut Lunkalle selvästi huonompi sektori kuin rankkarit. Mulle olisi kelvannut eiliseltä 2 pistettä ennemmin kuin 1 piste. Samoin niistä edellisistäkin jatkoaikamatseista. On tilastollisesti harvinaista, että joukkue ja mv ryssii peräkkäin noin monta pelin ratkaisuvaihetta ja pleijareissa about kaikki ottelut tulevat olemaan tiukkoja ja jokainen maali ratkaisee. Tämä ei ole minun keksimääni tai toivomaani tapaa hakea ratkaisua, näin on jääkiekon säännöt aikanaan sorvattu ja joukkue, joka vetää 2-tason veskalla pleijareissa, antaa aika karun tasoituksen vastustajalle. Täällä loppuisi kuin seinään maalivahtipeliin laadittavat omat säännöt, jos HIFK joskus saisi pirun hyvän veskarin, joka naulaa vastustajat viimeistään jatkoajalla / rankkareissa. BOL ja moni muu onkin todennut saman kuin minä: Janne ei riitä, ollaan Juuson ja hänen tervehtymisensä varassa ja sorry vaan, kun on pelko perseessä tämän takia.
m&t: Jep, sinä se olit ja mielestäni mullakin on ollut samat säännöt veskareille siitä lähtien. Kun matsissa lätkitään peliajalla luokkaa 2 maalia yhteensä, on päivänselvää, että yksi imu on kohtalokas ja se joukkue, jolla on varmempi maalivahti, vie voiton sitä todennäköisemmin, mitä pidempään pelikello nakuttaa.
Mitä tilastoihin tulee, niin eiväthän ne vielä ole valmiit, kausi on kesken. PW voi saada ihan kivasti pojoja, mutta paljonkohan selvästi pelintekemisessä parempi Hirso saisi, jos hän pelaisi Villen kanssa kimpassa? Hirsoa ei korvattu ja Hirso yritettiin puhua takaisin kauden jälkeen, mutta liian myöhään. Mulle kelpaisi Hirso tai hänen tasoisensa sentteri edelleen. Lennu on todennäköisesti puhki - helvetti, kun kaveri ei ehdi edes taklaamaan! Itse peluuttaisin Järvisen Turrea vakituisesti kokoonpanossa, kaverilla on kokemusta ja av-pelaaminen on edelleen liigan eliittiä. Muuten kombinaatio on hyvä - jopa ilman sisääntulevaa "Hirsoa". Pitää vaan suoraviivaistaa peliä ja laukoa enemmän, kyllä noilla käsillä maaleja tulee.