Mulla on sellainen fiilis, missä toivon olevani väärässä, että meillä on alkanut ja jatkuu pelillinen alamäki.
Itse olin tuota mieltä ennen joulutaukoa. JYP-pelin voitto oli siihen rakoon aika helvetin kova työnäyte. Kalpa pelin tappiosta huolimatta olin näkemääni aika tyytyväinen. HIFK hävisi sen pelin täysin pelaajien henkilökohtaisiin mustiin hetkiin, eli edes valmennus ei auttanut tässä. Itse pelissä esimmäinen erä oli aika tasainen, mutta kahta viimeistä erää HIFK vei ja Kalpa ei meinannut päästä yhtään mihinkään. Vieraspeliksi oli aika kovaa dominointia. HIFK:n miinukseksi se, että kun Kalpa harvoin sai keikon HIFK:n päähän pyörimään niin pahaltahan se näytti: Miehet olivat hukassa ja ihmeellisesti se kiekollinen mies pääsi aina siihen maalin kulmalle pyörähtämään. Kun Kovanen otti sen vitun tyhmän kakkosen, niin kysessä oli vain Kalpan yksittäinen hyökkäys, eikä edes kauhean vaarallinen sellainen. HIFK:lla oli ennen ja jälkeen 2-3 maalin täydellinen kiekkokontrolli.
Oli muuten helvetin hieno katsoa YV:llä HIFK:n kiekon ylöstuontia, jossa kiekkoa aina haetaan pääsääntöisesti vasemman kautta yli siniviivan. Peltosen 1-1 maalissa näki hienosti kuinka paljon sitä on harjoiteltu ja syöttötarjontaa löytyy useammallekin pelaajalle. Kalpan paketti aukesi täysin, kun koko nelikko odotti syöttöä alemmaksi laitaa, kuten se kuvio yleensä pelataan, mutta Peltonen olikin karannut jo siniviivalle. Jos vastustaja pitää vasemman kiinni, niin HIFK pelaa joko keskustan kautta tai lyö kiekon päätyyn. Todella vaikea pelata pois.