Nyt on jo mukavasti mennyt aikaa ja itse lähden niin maltilla liikkeelle, että tämän viikon kolmesta matsista 5 pinnaa on ok, sen yli plussaa. Laittaisin nimittäin voitonkin edelle sen, että kokeillaan koostumuksia. Kuhta-PW pitää saada vauhtiin. Hyökkääjistä Lennu (!), Micke, Ville, Ramu, Töykkälä ja Ahtola ovat antaneet kokonaisuudessaan sellaiset työnäytteet, että heillä on selkeät kiintiöpaikat. Tämä merkitsee esimerkiksi sitä, että MG-Ville -paria ei ole syytä hajottaa. Kolmikko Turo-Liivik-Wärn kuuluu mielestäni myöskin selkeästi pelaavaan kokoonpanoon. Valtava ero oli Liivikin ja Wärnin kovuudessa Bluesia vastaan kuin Pödellä & co:lla kilttejä jokereita vastaan. Blues oli pirun kova vastus, arvostan sieltä otettua 3 pinnaa enemmän kuin kotivoittoa narreista.
Hade, Kibe ja PW ovat olleet täysin yössä ja nyt, kun joukkueessa on syvyyttä, olisi jopa mukavastikin aikaa säätää näitä jotenkin paikoilleen. Vasta 2 matsia mennyt ja käsitykseni siitä, että 1-ketju pitäisi hajoittaa vaihtamalla Haden tilalle rouheampi kaveri, ainoastaan vahvistui perjantain jälkeen. Ykkösessä on nyt oikeasti liikaakin taiteilijoita ja taitoa ja olisin melko onnessani, jos vaikka tällaista kokeiltaisiin: 1) VP-MG-Lennu 2/3: Hade-PW-Kibe. Liiga on pirun pitkä ja turha tässä on 6/6 pisteen jälkeen kelailla esimerkiksi Kuhdan kauden olevan ohi. Olen absoluuttisen varma, että kun kausi etenee, Kuhta ketjuineen tulee ratkomaan HIFK:lle monta matsia. Sen verran pitää kuitenkin huomauttaa ko. luokan kaverista, että ei ole kyllä natsannut nyt yhtään mikään häneltä kahdessa matsissa. Kuhta on snaipperi. Kuhdan kaikki kaikessa on laukaus. Muuta on turha odotella ja yrittää. Kylmä totuus on se, että Kibe ei ole päässyt laukomaan ollenkaan. Mitä vittua hän tekee kulmissa vääntämässä? Koko ketjun balanssi on hukassa ja mielestäni Kojo on uhrannut kyseisen ketjun puolustamaan. Ei tämä sen kummempaa ole: kun Kibelle pelataan laukaisupaikkoja, hän tekee niistä maaleja erittäin isolla prosentilla. Nyt ei ole pelattu paikkoja ja Kibestä on tullut mieleen Jonatan Johansson Moldovassa. Pelaaja, joka elää siitä että saa pallon liikkeeseen / kiekon lapaan , on kieltämättä yksipuolinen, mutta tässä on myös hänen vahvuutensa ja näin pelaajaa pitäisi käyttää.
Vanha kunnon Lunkka. Mitä tässä muuta voi sanoa? Ja miten tämä poikkeaa viime syksystä? Ei mitenkään. Totesin jo ennen kauden alkua, että Lunkka on todennäköisesti parhaimmillaan taas kerran syksyllä, joten otetaan se vastaan, eikä keskitytä funtsimaan, että keväällä ei kuljekaan. Olen itse sillä kannalla, että tämä on todennäköistäkin. Näistä matseista heitetään samat 3p / voitto kuin joulukuustakin eteenpäin, joten pelatkoon se mv, jonka vire on parempi. Riksmania on pakko peluuttaa jo tällä viikolla, enkä ensimmäisestä tappiosta häntä vielä penkittäisi. 1-veskariksi hankitulle pitää antaa realistinen tilaisuus lunastaa tuo paikka. On täysin Juuson ongelma, jos hän saa sauman ja ryssii sen. Painukoon mun puolestani vittuun siinä tapauksessa. Lunkka pelatkoon, mutta HIFK joutuisi silloin toistamaan Noroset. Kauniisti sanottuna Lunkalle pitäisi sitten hakea backuppia kevääksi. Minä en uskalla mennä Janne ykkösenä pleijareihin, vaikka hän pelaisi hyvin tammikuuhun asti. Sorry Lunkka, tähän on tultu. Käsi sydämelle asetettuna jokainen meistä tuntisi pelkoa tällaisessa tilanteessa. Mutta ohi henkilöiden: HIFK:n pitää peluuttaa veskareita niin, että pisteiden kerääminen maksimoituu. Ainoa säätö tähän on se, että Riksmanin soveltuvuus ykköseksi pitää kuitenkin testata. Muuten hankinta on järjetön ja keväällä on jo liian myöhäistä nojata häneen: "syksyllä olit paska, mutta menepä nyt hoitamaan". 1-mv:n pelikunnon testaaminen ei kuitenkaan saa olla yhtä pitkä periodi kuin Housun aikaan!! Kalliin Riksmanin pitää pystyä vakuuttamaan viiden ottelun sisällä - sisältäen vielä senkin, että yhdestä huonosta matsista ei penkitetä. Katsotaan mitä oikeasti jää käteen viiden matsin täysvastuun jälkeen.