HIFK:n peliesitykset kaudella 2009-10

  • 521 474
  • 1 969

Stigu

Jäsen
HIFK vyörytti lyhyillä syötöillä peliä Jokereiden alueelle ja kaikkein hienointa oli se, että HIFK on hyvin roolitettu joukkue. Liivik-Töykkälä-Petrell ketju ei juuri yrittänyt lyhyillä sisään, vaan keskialuen yli ja kiekko harkiten päätyyn ja oikea aikaisesti perään. Hirveitä mylläköitä Jokereiden alueella. Me like. Ei kaikkien ketjujen tarvitse pelata samalla kaavalla, vaan omilla vahvuuksilla. ....

Nieminen on läpiajoihin liian pieni, kuten oppi-isänsä Sakke...

Ykkösketjua, kun HIFK:lla ei ole..

Tuossa, Apassin kiteyttämänä, ne tärkeimmät omatkin fiilikseni IFK:n tämän kauden pelistä. Joukkue on tosiaankin hienosti roolitettu, luistin kulkee, ja se kuuluisa lyhytsyöttöpeli toimii todella ihailtavasti. Mutta kun valittaa pitää, niin mielestäni IFK:n suurimmat puutteet ovat tällä hetkellä:

1) Passiivinen, kiekoton peli
Johtoasemia hukataan liian usein (esim. Jyp-, Ilves-pelit), kun peliä ei osata rauhoittaa tarpeeksi.

2) Aktiivinen, kiekollinen peli kilpikonnapuolustusta vastaan (eilinen peli)
Tässä suurin syypää on mielestäni IFK:n ykköskentässä. Sieltä puuttuu nyt juuri sitä kokemusta, kokoa ja kovuutta, jolla ne tarvittavat maalit survotaan vaikka väkisin. Hirso on ykköskentän kamaa, mutta hänen ongelma on se, että hän ei yksin nosta ketjun muiden pelaajien tasoa, vaan pikemminkin vaatii rinnalleen oikeat pelaajat. Wärnistä ei ykköskentän pelaajaksi ole. Luttisesta uskon olevan jos toisella puolella on Haataja. Eli ainakin itse odotan Haatajan tuovan pelastuksen tuohon ykköskentän aneemiseen peliin.

3) Veskari.
Nieminen pelasi eilen hienon pelin, mutta kyllä ainakin itse olen huolissani hänen koostaan (vaikka esim. vaimonikin toistaa usein, ettei koolla ole väliä). Itse olisin paljon tyytyväisempi, jos Hattu esim. lihoisi kauden aikana tuollaiset 20 kiloa, niin peittäisi edes muutaman prosentin enemmän tuosta maalista.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Jos osat olisivat vaihtuneet eilisessä pelissä, narrit olisi ollut hallitsevampi osapuoli ja IFK olisi keskittynyt vain sumputtamaan ja rikkomaan, mutta IFK olisi vienyt kolme pinnaa esim. numeroin 1-0 tai 2-0, minkä arvosanan antaisit joukkueelle? Itse en kovin kummoista numeroa myöntäisi, voitosta huolimatta.

Sellaista kiekkoa en koskaan halua nähdä HIFKin toimesta, se on suora perseen näyttö maksavalle yleisölle. Arvosana olisi tuollaisesta voitosta 4, en arvostaisi pätkääkään.
 

Carlos

Jäsen
Sveitsin lehmänpaskan-haju sekoittanut pään. Akkamaisinta tekstiä pitkään aikaan. Over and out.

Se mikä Sveitsissä haisee/haisi ei ole lehmänpaskaa, mutta se ei varmaan kylläkään kiinnosta kaltaisiasi vittumarkoja.

Se mitä Suomessa taas tulee tapahtumaan lähivuosien aikana on jotain mikä varmasti sinuakin kiinnostaa. Voi tosin olla ettet tule siitä muuta ymmärtämään kuin vatsassa kurnivan nälän tunteen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Se mitä Suomessa taas tulee tapahtumaan lähivuosien aikana on jotain mikä varmasti sinuakin kiinnostaa. Voi tosin olla ettet tule siitä muuta ymmärtämään kuin vatsassa kurnivan nälän tunteen.
Oo, se on kaiken muun hyvän lisäksi talousasiantuntijakin! Toivottavasti ennustajana tienaa sen verran, ettei itellä tule nälkä tulevina nälkävuosina.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
No niin. Tuli sitten nähtyä ENSIMMÄINEN peli HIFK;lta sitten maaliskuun, vai milloin se iso ja ilkeä TPS meidät nyt lomille lähettikään keväällä.

Minun täytyy sanoa että olen erittäin mielissäni näkemästäni "ilmeestä". HIFK dominoi eilen peliä täysin. Kiekko liikkui, välillä liiankin hyvin, oli vauhtia, taklauksia. Yritystä ja itseluottamusta oli jampoilla, hyvä niin, sillä sellaista en ole vähään aikaan Nordiksella nähnyt!

Mutta, ei niin paljon hyvää etteikö jotain huonoakin. Mitä sviddua Max Wärn tekee Kimin rinnalla?? Ei mitään. Jos olisin KJ kokeilisin mielummin Dahlmania vaikka, sillä Wärn ei saa sisään mistään paikoista! Olen hymyillyt kun olen lukenut aikaisempia juttuja täällä Södestä ja Clarkesta. Mutta nyt näin omin silmin että aika hasardipariskunta ovat. Kanki ja Järventie sen sijaan ovat liigan parhaimpiin kuuluva pakkikaksikko!

Nieminen hyvä, mutta hävisi paremmalleen rankuissa, ei voi mitään.

Kyllä se tästä. Ihan hyvillä fiiliksillä.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Simon täällä odotti minun kommenttejani joten laitetaan nyt jotain. Ihmeen hyvin on mennyt tähän asti, paremmin mitä odotin. Joku Ahtola jonka halusin jyrkästi kesällä pois on ollut liekeissä mutta katsotaan nyt mitä jatko tuo tullessaan. Maalivahti peli on edelleen keskinkertaista ja rankuissa tullaan häviämään monta pistettä tällä kaudella mikäli Nieminen on maalissa. Toivottavasti Lundell on sitten keväällä maalissa sillä silloin ei ole enää varaa antaa turhia voittoja vastustajalle. Maalintekijää joukkue kaipaa mutta odotellaan nyt sitä Haatajaa. Jos ja kun pelimerkkejä on jäljellä niin ne voi sitten sijoittaa puolustajaan tai maalivahtiin. En kyllä usko että maalivahtia hankitaan kun luotetaan Niemiseen mutta kyllä eilinenkin osoitti sen että tosipaikassa Nieminen häviää lähes aina vastustajan maalivahdille. Mutta kaiken kaikkiaan paljon paremmin on mennyt kuin odotin ja siitä kiitos kakkosketjulle sekä Petteri Wirtaselle.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Simon täällä odotti minun kommenttejani joten laitetaan nyt jotain. Ihmeen hyvin on mennyt tähän asti, paremmin mitä odotin. Joku Ahtola jonka halusin jyrkästi kesällä pois on ollut liekeissä mutta katsotaan nyt mitä jatko tuo tullessaan. Maalivahti peli on edelleen keskinkertaista ja rankuissa tullaan häviämään monta pistettä tällä kaudella mikäli Nieminen on maalissa. Toivottavasti Lundell on sitten keväällä maalissa sillä silloin ei ole enää varaa antaa turhia voittoja vastustajalle. Maalintekijää joukkue kaipaa mutta odotellaan nyt sitä Haatajaa. Jos ja kun pelimerkkejä on jäljellä niin ne voi sitten sijoittaa puolustajaan tai maalivahtiin. En kyllä usko että maalivahtia hankitaan kun luotetaan Niemiseen mutta kyllä eilinenkin osoitti sen että tosipaikassa Nieminen häviää lähes aina vastustajan maalivahdille. Mutta kaiken kaikkiaan paljon paremmin on mennyt kuin odotin ja siitä kiitos kakkosketjulle sekä Petteri Wirtaselle.

Aika laittaa rasti seinään, sillä olen samaa mieltä mixun kanssa. IFK:n peli-ilme on kokonaisuudessaan hyvä ja ketjukoostumuksetkin ovat suht hyvässä formussa, mutta uhkakuvia on muutamia. Haatajan paluuta kaukaloihin odotellaan ja toivottavasti meillä loksahtaisi Luttinen-Hirschovits-Haataja kohdalleen. Itse kaipaan edelleen sitä hyvää peruspuolustajaa (Mikko Jokela, anyone?) ykköseen Clarken pariksi. Söde kolmoseen Kurvin kanssa.

Ja tietysti on se maalivahtikysymys. Itse lupasin katsovani tämän viikon pelit (eilinen ja lauantain vierasmatsi) erityisen tarkasti maalivahtipelaamisen kannalta, mutta eilen jälleen oli kirkkaasti nähtävillä Niemisen puutteet. Kieltämättä kaveri on hyvä maalivahti, mutta eilen aivan luokattoman huono rankkareissa. Sama pätee aina läpiajoissa, Nieminen ei vaan riitä. Jos meillä olisi Juuso Riksman, kusisin tällä hetkellä hunajaa. Riksman-Nieminen olisi liigan eliittikaksikko. IFK tulee tarvitsemaan maalin suulle jonkun isokokoisemman ja rauhallisemman maalivahdin, jos keväällä halutaan taistella mitaleista.
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitäs mieltä olette paperiHesarin oliko Heikki Miettisen kirjoittamasta "otteluraportista"? Itse kun en peliä nähnyt, niin vaikee on siitä mitään sanoa. Ihmetyttää vaan, että esim. täältä löytyvät matsikuvaukset jne. poikkeavat aika pahasti Miettisen linjasta. Hesari ei ilmeisesti ainakaan halua enempää väkeä Nordikselle.

StevieY
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Mitäs mieltä olette paperiHesarin oliko Heikki Miettisen kirjoittamasta "otteluraportista"?

Sinänsä ei yllätä, että Miettinen kirjoitti mitä kirjoitti. Hänen "asiantuntemuksensa" jääkiekon suhteen on tasan nolla ja eilisen ottelun raportointi kertoi kaiken olennaisen.

Kuten täällä on lukuisia kertoja kirjoitettu, HS:n urheilutoimituksen toimittajat (esimiehenään A. Pusa) ovat järkyttäviä, eivätkä tiedä jääkiekosta kerta kaikkiaan mitään. Esko Seppänen UL:stä kertoo UL:n sivuilla totuuden eilisestä matsista. Hän on asiantuntija.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitäs mieltä olette paperiHesarin oliko Heikki Miettisen kirjoittamasta "otteluraportista"?

Kuten kirjoitin jo otteluketjuun, niin kirjoitus oli aivan järkyttävää skeidaa, jopa ottaen huomioon Hesarin lätkätoimituksen normaali taso. Todennäköisesti Heikki Miettinen on istunut kaljalla koko matsin, ja varsinaisen peliajan päätyttyä 0-0, on hänelle ollut helppoa matsia näkemättä sysätä vastuu kotijoukkue IFK:lle. Vaikka todellisuudessa IFK sentään pelasi lätkää eilen, toisin kuin vierasjoukkue.

Tosiaan Esko Seppänen näki matsin "hieman" eri tavalla kuin Heikki Miettinen, Seppäsen näkemys vastasi aika pitkälti omaani ja varmaankin suurimman osan katsojista.
 

Callahan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eri matsi

Taisi Hesarin toimittaja olla eri matsissa. Tietenkin jos toimittaja oli eka kertaa lätkämatsissa.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Tuliko muuten kenellekään mieleen eilisestä matsista Suomi - V-Venäjä viime kevään mm-kisoista? Toinen pelasi kilpparia ja toinen iski päätänsä siihen muuriin ja lopulta se kilpparia pelannut voitti matsin rankkareilla.
Aika pilkälti olen tyytyväinen Hifkin eiliseen esitykseen vaikka matsi hävittiin. Peliä tosin saisi yksinkertaistaa hieman, yritettiin liian hienoa, sellaista mihin eivät taidot riittäneet. Toivottavasti Kalpa-matsissa ei yritetä liian hienoa enää.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Jep, se että HS/Miettinen leimasi HIFK:n yksin syypääksi HIFK-Jokerit pelin tylsyyteen, on käsittämätön näkemys. Minustakin tosin HIFK pelasi niin kuin piti, vain 1. erässä, jossa olisi pitänyt iskeä niistä paikoista, jotka saatiin, 1-2 maalia. 2. erästä alkaen myös HIFK pelasi varovaisemmin kuin 1. erässä ja jäi pyörimään pitkiä vaihtoja nurkasta toiseen, eikä maalille nouseminen onnistunut kulmapelin jälkeen. Painostus oli näennäistä pitkät tovit.

Jokerit onnistui pitämään Ramstedtin ketjun eilen pimennossa. Kun katsoo tilastoista ketjujen laukaisumääriä, niin ne olivat eilen seuraavat: Hirsot 11, Ramstedtit 3, Töykkälät 6 ja Wirtaset 4. Pakkipareista Söde-Clarke sai aikaan 7 laukausta, kuten myös Järventie-Kankaanperä. Ahonen-Kurvinen laukoi yhteensä 2 kertaa. Granlundin ja Ramstedtin ainoat laukaukset menivät vielä ohi maalin ja vain Ahtola laittoi kerran Riksmanin torjumaan vetonsa. Meidän eniten pisteitä tehnyt Ramstedtin ketju pelasi eilen ainakin kolme kertaa ykkösylivoimana, mutta ei kyennyt kuin yhteen laukaukseen kohti Riksmania tällä kertaa, siinä iso osaratkaisu nollille jäämiseen, kun muut ketjut eivät nyt nousseet esiin maalinteossa, vaikka esim. Wirtasella, Töykkälällä ja Petrellillä oli loistavia paikkoja maalintekoon ja Luttinen kilautti 1. erässä tolppaa.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Mutta, ei niin paljon hyvää etteikö jotain huonoakin. Mitä sviddua Max Wärn tekee Kimin rinnalla?? Ei mitään. Jos olisin KJ kokeilisin mielummin Dahlmania vaikka, sillä Wärn ei saa sisään mistään paikoista!

Kieltämättä samaa eilen kyselin. Wärn on tuolle ketjulle tällä hetkellä hidaste, minä ehdotin hänen paikalleen Petrelliä tekemään tilaa. Toki samankaltainen pelaaja, kuin Luttinen, mutta parempi se kuin Wärn. Wärnin aika vielä tulee, mutta nyt hän hidastaa pahasti ketjun peliä. Toki Luttisellakin eilen tärisi ja Haataja tulee kohta Wärnin paikalle, mutta silti lähtisin Lennulla liikkeelle.

StevieY: Mielipiteeni löytyy myös otteluketjusta, olihan käsittämätön kirjoitus. Tosin juuri sunnuntaina Miettinen oli päästetty turkuun HJK:n matsiin ja sieltäkin tuli taas sellaista tekstiä, ettei ihmetytä. Mutta oli kyllä käsittämätöntä tekstiä, jolla "media" ei ainakaan jääkiekon asemaa paranna. Tuostahan jäi sellainen Carlosmainen kuva, että peli oli ihan paskaa eikä IFK:n hommasta tule mitään. Vaikka olotila matsin jälkeen tappiosta huolimatta oli harvinaisen onnellinen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Wärn on tuolle ketjulle tällä hetkellä hidaste, minä ehdotin hänen paikalleen Petrelliä tekemään tilaa. Toki samankaltainen pelaaja, kuin Luttinen, mutta parempi se kuin Wärn.
Kolmannen erän lopullahan ylivoimassa nähtiin Lennu Maxin tilalla sekä Dalla Jerryn tilalla. Näin taisi tosin tapahtua vain siinä yhdessä yv-tilanteessa, eikä sekään johtanut toivottuun tulokseen. Wärnillä ei oikein kädet riitä kiekon pitämiseen tai pelin rauhoittamiseen ahtaassa paikassa, tekee liikaa hätäisiä ratkaisuja ja menettää kiekkoja.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Mitä sviddua Max Wärn tekee Kimin rinnalla?? Ei mitään. Jos olisin KJ kokeilisin mielummin Dahlmania...

Ja miksei Dahlmanille anneta vastuuta? Heebo hakee pelipaikkaa cry-outilla ja saa jämäminuutteja... Mieleen vaan tuli, että onkohan Dahlman edes Nokan jatkosuunnitelmissa ollenkaan, koska miten helvetissä annat näyttöjä snadeilla minuuteilla...
No, kai sitä vois muutakin ihmetellä, mutta ainakin joskus olen sisäistänyt, että juuri cry-outilla koitetaan lunastaa jatkopahvi/ antaa näyttöjä, että olen juuri se, ketä tarvitsette...
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ja miksei Dahlmanille anneta vastuuta? Heebo hakee pelipaikkaa cry-outilla ja saa jämäminuutteja... Mieleen vaan tuli, että onkohan Dahlman edes Nokan jatkosuunnitelmissa ollenkaan, koska miten helvetissä annat näyttöjä snadeilla minuuteilla...
No, kai sitä vois muutakin ihmetellä, mutta ainakin joskus olen sisäistänyt, että juuri cry-outilla koitetaan lunastaa jatkopahvi/ antaa näyttöjä, että olen juuri se, ketä tarvitsette...

Kannattaa varmaan ottaa huomioon se seikka, että Dahlman oli ollut juuri klesana. Mun mielestä ihan selkeä juttu aloittaa pienemmällä peliajalla. Jos la-pelissä pelaa vielä jämäminuuteilla, niin sitten voidaan ihmetellä tätä try-outin järkevyyttä.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta näytti, että nelonen tuli kentälle ekaa kertaa vasta jossain ensimmäisen erän puolivälissä. Oli erikoistilannepelaamista jäähyjen johdosta ja hillitön prässi päällä, joten Nokka reagoi niin, että peluutti kahta ensimmäistä ketjua. Lopussa Nokka tiivisti rivejä ja pudotti mm. Jerryn pois ylivoimasta, jota ihmettelin. Jerryn kiekonhallintataidot ovat huikeasti parantuneet viime kaudesta, pystyi mm. pitämään kiekkoa kahdesta jokeripelaajasta huolimatta, eikä siltikään saanut kiitosta peliajan muodossa? Sen rinnalla vähän jurppi Ramstedin loppumaton peliaika, vaikka tulosta ei tullut.

Mutta plussaa oli siis se, että Nokka reagoi pelin sisällä.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Tämä muuten on se ongelma jonka M&T näki kauan ennen kauden alkua ja jota itsekin beesasin. Tarkotan sitä, että meillä on sen yhden akuutin puhtaan maalintekijän tarve(ennen kauttahan tämä oli se peliärakentava-laituri mutta MG on Nordiksen Messias tässä joten tarve muuttui selkeäksi maalinsylkijäksi).

Ai niinkö se meni? :) Olen toki iloinen siitä että te muutkin, kuten sinä ja m&t, olette loppukesän ja viimeistään syksyn aikana alkaneet näkemään tämän maalintekijän puutteen, mutta kyllä minä siitä olen paasannut keväältä asti. Sinänsä ei nyt mitään ihmeellistä, sillä olen "vielä yhtä maalintekijää" halunnut aika monena vuonna, ei niitä vain ole tullut.. :)

12.6. "Näkisin, että IFK on tarvinnut risteilystä asti (ja tarvitsee edelleen samat) 3-4 vahvistusta: ... 1-2 taitavaa, luisteluvoimaista ja kokenutta laituria, joissa aimo annos johtajuutta. Tarvitaan kaksi, jos ne ovat tasoa Kuhta/JMA, yksi riittää jos se on esim. VPeltonen. "Vesce", "Murray", "Salmelainen" tms kelpaisi myös." (ne kaksi muuta vahvistusta olivat muuten Ropponen tmv mv-valmentaja sekä rightin kova pakki, ja olen edelleen samaa mieltä)

1.7. "Kakkoskentän laiturinpaikka on ehkä se kaikkein kriittisin tällä hetkellä, siihen laatikkoon on saatava käsiä, jalkoja ja maalintekotaitoa."

23.7. "Tuohon olisi pakko saada vielä joku maalintekijä, jolla on johtajuutta ja kokemusta voittamisesta."

8.10. eli nyt: "Me tarvitaan maalintekijä, saisi kovin mielellään olla right" :P
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No elä ny housuus päästä vaikka nimi jäi mainitsematta :) on vaan toi m ja t helpompi+nopeempi kirjottaa ku teikäläisen. That's all :) Siitäkin huolimatta meillä on maalintekijän mentävä aukko jonka vois täyttää vielä syksyn aikana..
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
No elä ny housuus päästä vaikka nimi jäi mainitsematta :)

Nyt kun promillet alkaa laskemaan takaisin normitasolle huomaan itsekin postaukseni turhuuden... Sama se kuka sano eka, hyvä että suurin osa edes nyt huomaa nämä puutteet. Toivottavasti Nybarikin näkee.

Housuihini en päästä, mutta reisillehän tää meni. Ainaki pikkulauantaikekkulit meni. Öitä :)
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joukkueella ei todellakaan ole akuuttia maalintekijän puutetta. Ennen Jokeri-peliä oli maaleja syntynyt liigan keskiarvoa kovemmalla tahdilla ja tämä siitä huolimatta, että liigan eliittimaalintekijöihin lukeutuva Haataja on ollut sivussa. Kyse oli yhdestä ottelusta, jossa vastustaja lähti sumputtamaan laadukkaalla materiaalilla - nähdynlainen tulos on odotettavissa tuolloin aina silloin tällöin. Tilanne on sama kuin mv-ketjussa eli HIFK:n kahden varsinaisella peliajalla hävityn matsin jälkeen ketjuun tulee jotain 8 sivua per kerta lisää tekstiä ja kerrotaan kuinka kannattaa katsoa liigan torjuntaprossatilastoa mistä Nieminen löytyy keskitasolta,kuten oli odotettua tms ja voittojen jälkeen ketjuun tulee pari uutta viestiä. Nyt muuten kannattaa taas tsekata ko. tilasto, koska Nieminen on yli 3 ottelua pelanneista 4 kärjessä - meillä on siis liigan top 4 vahti vai kannattaako päätelmiä ehkä tehdä loppujen lopuksi isommasta otannasta?
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Nyt muuten kannattaa taas tsekata ko. tilasto, koska Nieminen on yli 3 ottelua pelanneista 4 kärjessä - meillä on siis liigan top 4 vahti vai kannattaako päätelmiä ehkä tehdä loppujen lopuksi isommasta otannasta?

Isommassa otannassa voidaan sanoa, että HIFK on ollut todella huono koko 2000-luvun ajan materiaalin/resursseihin nähden. Ei ole ollut suurtakaan merkitystä kuka siellä maalissa on töhöillyt, kun hommat on jo vedetty muutenkin vituiksi.

Tällä kaudella pullat tuntuu olevan kohtuu hyvin uunissa ja siellä ne odottavat vielä viimeistä silausta. Tämä voisi tarkoittaa esim. Haatajan paluuta kokoonpanoon ja pelisuoritusta viimeisten kausien tasolla + uusi puolustaja, joka varmistaisi/paikkaisi Clarken koomailut.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Nieminen joutui torjumaan Jokereita vastaan 65 minuutin aikana ehkä n. kaksi kertaa kunnon maailipaikan ja erityisesti Ossi Saarisen laukauksen torjunta 3 metristä ylivoimalla oli hieno pelastus, n. 5 minuuttia ennen varsinaisen peliajan loppua. Lopulta Jani oli ihan pihalla voittomaalikisassa Hentusta ja Pirnestä vastaan. Ehkä Jani voitti meille pisteen ti-pelissä Jokereita vastaan ja siiitä kiitokset. Muu joukkue ja KJ hävisivät 2 pistettä, kun tekivät Riksmanista ja Jokerien sumppupuolustuksesta sankareita, unohtamatta boring-Aravirtaa. HIFK on päästänyt omiin yhteensä 2 maalia + yhden voittokisamaalin neljässä kotipelissä Nordiksella ja tietysti tällaisella puolustus- ja mv-pelillä olisi pitänyt saada 12, eikä 10 pistettä, mutta olen tyytyväinen kokonaisuutena HIFK:n alkukauteen ja erityisesti parantuneeseen peli-ilmeeseen jäällä. Näyttää, että joukkueessa ei ole nyt yhtään vapaamatkustajaa ja se tekee mahdolliseksi oikean menestymisen myös keväällä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös