Ottelu oli jatkoa Jokeriottelulle, ainoa ero tänään oli se, että juurikin edellisen ottelun jälkeen manaamani suoraviivaisuuden puute oli tänään korjattu juuri oikeaan suuntaan, hyökkäyspäässä suunta oli huomattavasti tiistaita enemmän maalille. Karvauspeli oli juuri yhtä hyvää, kuin Jokeripelissä ja kokonaisuudessaan paketti oli aivan loistavasti kasassa läpi ottelun ja koska peruspaketti on noin hyvin kasassa, se mahdollistaa HIFK-tyylisen pelaamisen, jokainen tilanne vietiin loppuun ja peli oli mukavan fyysistä. Tässä kohtaa KJ näyttää kyllä pitkää nenää niille, jotka olivat viime kauden jälkeen toivottamassa miehelle tervemenoa, hienoa työtä KJ ja koko joukkue!
Nostetaan esille taas muutamia pointteja:
- Clarke on kyllä todella erikoinen pelaaja, tänään ei ollut todellakaan näkyvin puolustaja ja silti 1+3. Jotenkin tuntuu, että aina sattuu ja tapahtuu (varsinkin omassa päässä), kun Dale on kentällä.
- Sitten yksi alkukauden positiivisimmista yllättäjistä, puolustuksen suurin positiivinen yllättäjä, Martti Järventie. Voi jumalauta, että olen oppinut pitämään jätkän tyylistä! Melko simppeliä peliä, hazardeja ei yhtään ja tänään oli omassa päässä paras pakkimme, niittasi mm. Sami Kapasen seinään, kun Sami oli saanut rullattua hyvän vauhdin, siihen ei joka jätkä pysty. Olen ehdottomasti positiivisesti yllättynyt!
- Ramstedt on vieläkin ylimielinen kiekon kuskailija, joskin oli mennyt parempaan suuntaan. Ramu nousi jo suosikkieni joukkoon, mutta viime otteluiden (etenkin Jokeripelin) ylimieliseltä vaikuttava tyyli kuskailla kiekkoa päämäärättömästi kuskaamisen ilosta ei sytytä minua. MG:llä on pelissään aina selvä suunnitelma ja päämäärä, Ramulla taas päämääränä tuntuu ajoittain olevan pelkkä omien taitojen esittäminen.
- Lennu on äijä! Laukomalla ei tuntunut tulevan maaleja, niin piti kuljettaa se kiekko häkkiiin. Muutenkin pidän erittäin paljon ketjun Liivik - Töykkälä - Lennu pelistä, juuri tuollainen ketju sytyttää koko joukkueen pelaamaan, raastaa ja taistelee. Vaikka samaan aikaan olen sitä mieltä, että Lennu ehkä hieman hukkaan meneekin tuossa ketjussa, niin silti hän on oleellinen osa tuota hienoa ketjua. Toisaalta Lennun lienee turha valittaakaan mitään, kuitenkin herra kellotti joukkueen hyökkääjistä kolmanneksi suurimmat minuutit, tällä hetkellä KJ vaan priorisoi hänet tärkeänä osana alivoimapelaamista & puolustuspelaamista.
- Dahlmania en näe kyllä Haatajan paluun jälkeen osana joukkuetta, kaverista tulee fiilis, että on parannettu versio Kimmo Salmisesta, huippukavereiden kanssa pystyy melko hyviin pisteisiin, mutta omasta pelaamisesta puuttuu päämäärä ja viimeinen silaus. Sopisi varmasti paremmin kuin hyvin johonkin joukkueeseen, jossa tarvitaan kakkos-kolmosketjun korkean työmoraalin pelaajaa, mutta tällä hetkellä olen edelleen sitä mieltä, että meille ei tarvita tuohon rooliin yhtään ylimääräistä senttiä maksavaa pelaajaa.