Vastaillaan nyt vaikka ifk-osiossa ollaankin...
Tähän on kyllä pakko yhtyä. Kyllä tuollainen palvelu kelpaisi meillekin. Itse joukkueen fanina, voisit ottaa meille stadilaisille selvää että onko homman takana yksi vai useampi tyyppi, nimittäin tuo on helkkarin hyvää toimintaa.
Säilynojan Keke palkkasi vuosi sitten Keurulaisen Iiron Jokereiden täysipäiväiseksi tiedottajaksi. Aiemmin Iiro oli tehnyt näitä hommia vain osa-aikaisesti joten ymmärrettävää että kirjoitusten määrä on kasvanut paljon. Iiro hoitaa siis nuo uutiset ja treeniraportit nettisivuille, Twitterin aktiivisen päivittämisen ja Facebookin. Facebookissa lisäksi muutama muu jamppa päivittelemässä ja sen osa-alueet on periaatteessa vähän jaettu. Iiron lisäksi on palkattu kuvaaja kuka ottaa kuvia nettisivuille ja Facebookiin jossa onkin gallerioita treeneistä, matseista ym.
Lisäksi markkinointiosaston Pete Ruohonen on ymmärtänyt sosiaalisen median mahdollisuudet. Jokerit lähti kehittämään Facebookiaan vuonna 2010 ja nykyään se on tärkeä osa markkinointia, esim. tuo viime vuoden "Minä-me-Jokerit" -kamppanja kehitettiin FB:n kautta. Ja onhan noita pelaajajulkistuksia ym. myös siellä hoidettu. Jokereiden aktiivisella Facebookin käytöllä saa nykypäivän nuoret aika hyvin myös koukutettua mukaan.
Nettisivut kun tulevat ulkoasultoon vielä kohta kuntoon niin aika hyvin on tämä osasto Jokereissa päivitetty 2010-luvulle.
Jokerit.comista sanottakoon, että en nyt nostaisi sitä miksikään oppikirjaesimerkiksi. Punainen teksti sinisellä taustalla sattuu silmään, ja fanituotemyymälästä ei pääse pois ilman väkivaltaa. Värimaailma on muutenkin ihan pyllystä (tekninen termi). Vaikka Jokereiden värit ja muu ilme muuten ovat nykyään korkeaa tasoa, ne eivät käänny kovin onnistuneesti suoraan tuohon tarkoitukseen. Nämä asiat nyt tulivat äkkiä siellä Teillä vastaan, jätän syväanalyysin insinöörismiehille.
Tämäkin asia tulee muuttumaan ensi kaudella. Uudet sivut on tekeillä ja juuri noihin mainitsemiisi asioihin on puututtu. Lisäksi verkkokauppa tulee uudistumaan täysin.
edit: Lisätään vielä positiivisiin asioihin fanien kuuntelu ja heidän kanssa keskustelu. Tuntuu siltä että toimisto vie asioita siihen suuntaan mihin fanit toivovat ja haluavat. Pyytävät palavereihin ja meiliä/puheluita vaihdetaan viikottain. Esimerkiksi voi sanoa että pyysivät maanantaiksi 20 kannattajaa Areenalle tsekkaamaan suunnitteluversioita uusista fanituotteista. Niistä sai antaa palautetta ja Jokerit kehittelevät taas sitten siitä eteenpäin.