Miksi IFK:lla ei ole näin kattavaa hiistoriikkia sivuillaan? Ohessa linkki Ipan sivuille hopea-vuodesta 1997-1998
ILVES.COM
Onko HIFK:n historiassa muka jotain erityistä?
hifk.fi on kaikella tavalla täysin ala-arvoinen kyhäelmä, kun otetaan huomioon, että HIFK:lla on suomalaisista urheilubrändeistä käsissään se kaikkein kiinnostavin. En tiedä, mikä on toimiston excuse tämän asian suhteen, mutta jos verrataan esim. muihin liigaseuroihin, IFK ei ole tässäkään joukossa edes keskitasolla. Ja väitän, että liigaseuroista aika helvetin moni vetää IFK:ta pienemmillä resursseilla.
Kyse onkin asioiden arvostamisesta. Nettisivut ovat ennen kaikkea faneille suunnattu kanava. Yksittäinen fani tuo huomattavasti vähemmän rahaa kuin yksittäinen bisneskatsoja. Jos nettisivut olisivat ennen kaikkea näille yrityskatsojille suunnattu juttu, väitän, että sivujen taso olisi huomattavasti nykyistä korkeampi. IFK-fanit ovat itse omalla käytöksellään osoittaneet, että meille riittää vähempikin. Sen sijaan, että sitä kunnioitettaisiin ja arvostettaisiin, onkin käynyt päinvastoin. "Antaa niiden mussuttaa, kyllä ne katsomoon kuitenkin tulevat ja lippunsa maksavat"-asenne paistaa mielestäni läpi, kun katsotaan hifk.fi:tä ja sen sisältöä. Itsekin olen elävä esimerkki tästä, koska vaikka mä täälläkin mussutan milloin mistäkin, mä raahaudun silti joka ikiseen matsiin ja maksan kiltisti sen, mitä pyydetään. Ai miksikö? No, siksi, että HIFK koukuttaa pahasti, enkä aio tästä uskonnostani luopua.
Mielestäni oli hienoa, että esim. VIP-pakettien ostajille tarjottiin punaiset pipot. Mutta eikös olisikin ollut vielä hienompaa, jos ne olisi tarjottu ihan tavallisille tallaajille? Aivan varmasti suurempi osa muistaisi ja ymmärtäisi käyttää sitä pipoa ihan arkenakin ja laittaa sen päähän, kun tulee Nordikselle. Totta helvetissä se jotain maksaa, mutta kaikki markkinointi maksaa. Mä esim. olisin voinut olla niin ystävällinen, että olisin jättänyt oman piponi ottamatta, koska multa löytyy jo kaikenlaista HIFK-kamaa yllin kyllin. Mutta aika monella ei tilanne ole sama.
Jälleen kerran tuli todistettua lauantaina, että kyllä IFK:lla sitä kannattajapohjaa on vaikka kuinka paljon. Pitäisikö vaihtelun vuoksi panostaa vähän enemmän näihin taunotasalakkeihin? Nettisivuilla nyt voisi aloittaa, se kun ei oikeasti tule edes kalliiksi.