Hienoa!
Pakko olla täsmäilmoitus Jatkoajan HIFK-osion kirjoittajille.
HIFK pelaa kauden ensimmäisen ottelunsa huomenna, mutta kotisivuilta ei löydy päivitettyä pelaajalistaa. Mukana vielä pelaajia, jotka siirtyneet viime kauden jälkeen muihin jengeihin.
Itse saisin teetettyä paremmat kotisivut HIFK:lle parissa päivässä 4-5 kausarilla.
Vanha sivustopohja pois. Uusi pohja teetetään ammattilaisella tai ammattilaiseksi opiskelevalla kausaripalkalla. Raportit ja ennakot suomeksi ja ruotsiksi. Siihen löytyisi heti jätkä. 2. kausari siihen. 3. kausari menisi HIFK-aiheisia juttuja kirjoittavalle HIFK-toimittajalle. 4. kausari kuvaajalle. Päälle vielä kotisivujen päätoimittaja joka saisi korvauksen menetetystä vapaa-ajasta.
Eli toimiva sivupohja ensin. Sitten historiiikit ja muut kuntoon. Ei tämä mitään rakettitiedettä ole prkl.
Fan Clubin nettisivut ovat saaneet jälleen uuden ulkoasun. Pientä viilattavaa vielä löytyy, mutta kommentteja voi lähettää esimerkiksi osoitteeseen webmaster(a)hifkfans.com tai jos on kirjoitusoikeudet sivujen keskustelupalstalle, niin tähän ketjuun.
Itse saisin teetettyä paremmat kotisivut HIFK:lle parissa päivässä 4-5 kausarilla.
Vanha sivustopohja pois. Uusi pohja teetetään ammattilaisella tai ammattilaiseksi opiskelevalla kausaripalkalla. Raportit ja ennakot suomeksi ja ruotsiksi. Siihen löytyisi heti jätkä. 2. kausari siihen. 3. kausari menisi HIFK-aiheisia juttuja kirjoittavalle HIFK-toimittajalle. 4. kausari kuvaajalle. Päälle vielä kotisivujen päätoimittaja joka saisi korvauksen menetetystä vapaa-ajasta.
Eli toimiva sivupohja ensin. Sitten historiiikit ja muut kuntoon. Ei tämä mitään rakettitiedettä ole prkl.
kö ja ja ja..... niin ei kukaan muu
Yhden henkilön pitää siis hoitaa koko viestintä siinä kun markkinointia hoitaa neljä henkilöä. Aika mahdotonta eikä onnistukaan homma on lähinnä palokuntahommaa..
Ei kai kukaan oleta, että HIFK itse hoitaisi nettisivut tai vaikkapa mainoskampanjat? Ulkoistettuja hommiahan nuo ovat, kuten missä tahansa muussa firmassa.
Nettisivuja hoitava pulju ei vaan ole nyt ajantasalla, joten kannattaisi varmasti miettiä palvelun ostamista joltain muulta taholta.
Ei ulkoistaminen ole sitä että jollekin puljulle sanotaan että hoitakaa homma ja unohdetaan asia toimistolla kokonaan.
Sille puljulle pitää kertoa koko ajan mitä se tekee milloinkin tai jättää tekemättä. Toimistossakin pitää jonkun olla koko ajan periaatteessa tietoinen mitä maailmalla tapahtuu alalla. Pitäisi kierrellä ainakin suuremmissa messuissa katsomassa mihin suuntaan ala on menossa. jonkun pitäisi toimistollakin miettiä millaiset sivut ovat rakenteeltaan. (Kuinka paljon asiaa esim aloitussivulla on. Kuinka paljon alasivuja on jne. ) Sivujen päivitys ei saa olla sen puljun vastuulla vaan toimistossa pitäisi olla joku joka päivittää niitä sivuja aktiivisesti. Muuten niitä sivuja päivittää kuka milloinkin ja miten sattuu virka-aikana.
Sille puljulle pitää toimiston kertoa minkä väriset sivut ovat ja miltä niiden tulee näyttää. Pulju ei suinkaan kerro toimistolle miltä ne näyttävät niinkuin nyt tuntuu olevan. Muutenhan meille myydään vaikkapa sellainen sivujen alusta kalliilla jonka tukeminen itse asiassa lopetetaan ensi kuussa.
Toimistolla pitää olla periaatteessa töissä hemmo joka voisi sivubisneksenään pyörittää sitä puljua.
Ei kai kukaan oleta, että HIFK itse hoitaisi nettisivut tai vaikkapa mainoskampanjat? Ulkoistettuja hommiahan nuo ovat, kuten missä tahansa muussa firmassa.
Nettisivuja hoitava pulju ei vaan ole nyt ajantasalla, joten kannattaisi varmasti miettiä palvelun ostamista joltain muulta taholta.
Lähinnä tuo kausaripalkka tuli mieleeni siitä että esim HPKn otteluraporttien kirjoittaja saa palkkionsa kausarina + jotain muuta ei rahapalkkiota.
-Tinke-80
Juu eikä ole ainoa seura joka tarjoaa kausaripalkkioita, mutta kyllä nämä asiat pitäisi tehdä ainakin mun mielestä tehdä kunnolla ja palkata ammattilaiset hommiin.
Eli joku esim Jatkoajan toimittaja kausaripalkalla ei käy? Mielestäni resurssien tuhlausta maksaa raporttien kirjoittajalle rahapalkkaa kun päteviä saa kausaripalkalla. Hyvänä esimerkkinä Jatkoaika.com toimitus.
-Tinke-80
Jatkoaika pohjautuukin täysin harrastetoimintaan ja toimittajien omaan aktiivisuuteen ja innokkuuteen. HIFK on urheiluseura ja Osakeyhtiö niin kyllä heidän pitäisi hoitaa nettisivuihin liittyvät asiat kunnolla. Ja kyllä parasta jälkeä saa, kun maksetaan ihan oikeata palkkaa tekijöille.
Sehän olisi orjatyövoimaa, jos HIFK maksaisi kausarilla henkilölle joka ylläpitäisi ja päivittäisi HIFK:n nettisivuja useita kertoja päivässä.
Mutta siitä kai ollaan yhtämieltä että nykyinen sivusto on kaikkea muuta kuin toimiva.
Eli joku esim Jatkoajan toimittaja kausaripalkalla ei käy? Mielestäni resurssien tuhlausta maksaa raporttien kirjoittajalle rahapalkkaa kun päteviä saa kausaripalkalla. Hyvänä esimerkkinä Jatkoaika.com toimitus.
-Tinke-80
Kyllä HIFK hoitaa itse nettisivujen päivitykset yms kuten myös lähes kaikki muutkin Sm-liiigaseurat. Tomi Natrihan siellä taitaa olla HIFK:n toimituspäällikkönä.
Tätä en tiennytkään. Milloin Natri on siirtynyt HIFK:n palkkalistoille? Aiemmin Tomi Natri Productions hoiti nettisivut ja edelleen TNP:n nettisivut kertovat, että HIFK on vain yksi asiakas muiden joukossa. Voi toki olla, että tieto on jäänyt sivuille päivittämättä.