HIFK:n mediaketju

  • 1 468 368
  • 5 834

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Klikkasinpa tuota Jatkoajan banneripaikalla olevaa HIFK Fans -banneria mielenkiinnosta nähdä kuinka naapurissa hommat hoidetaan. No päädyin sivulle jossa kerrottin ainoastaan että "Avataan 1.5. kaudelle 2013-14.". Ja nyt on 23. toukokuuta.

Pistäkääs joku toimistolle viestiä että fiksaavat tuon tai vetävät bannerin vek. Nyt menee hyvä yritys ihan hukkaan.
 

444

Jäsen
Ei sitä voi enää pelastaa. Itsehän laitoin kaksi viikkoa sitten samaiseen paikkaan viestin, että haluaisin ostaa kausikortin ensi kaudelle. Ilmeisesti naamakerroin ei miellytä tai ovat ottaneet Nybykältä asiakaspalveluohjeita, mutta lopputulos on että minkäänlaista vastausta ei ole tullut.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Tuo kausikorttijuttu on käsitämätöntä jos ei kuulu mitään vastausta. Laitoitko siis sähköpostia? vai täytitkö jonkun lomakkeen sivuilta (en tiedä onko siellä sellaista?)

Mitä tuohon Fanisivustoon tulee niin sehän ei ole officen ylläpitämä vaan fanien itsensä, eli toimistolla tuskin voivat asialle tehdä mitään.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mun mielestä se fanisivusto on lakkautettu, vähäisen käytön takia. Jos siis nyt on kyse tällaisesta jatkoaika-tyylisestä keskustelufoorumista missä oli Fan Clubin keskustelusivut?

Mulla se oli kirjanmerkeissä säästettynä ja jokunen aika sitten sitä klikkasin ja vastaukseksi tuli että se on lakkautettu, joten poistin sen.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Mun mielestä se fanisivusto on lakkautettu, vähäisen käytön takia. Jos siis nyt on kyse tällaisesta jatkoaika-tyylisestä keskustelufoorumista missä oli Fan Clubin keskustelusivut?

Mulla se oli kirjanmerkeissä säästettynä ja jokunen aika sitten sitä klikkasin ja vastaukseksi tuli että se on lakkautettu, joten poistin sen.

öö.. en tiedä mistä puhut mutta nämä sivut ainakin ovat hengissä: HIFK Fan Club

Mutta esim fan clubiin liittyminen tulevalle kaudelle onnistuu 1.5. alkaen väitetään sivulla, mutta sitten se liittymislomake uupuu.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Joo, tuo sivusto ja sieltä klikkaa se keskustelu, tulee viesti että "Pahoittelut, mutta tämä keskustelufoorumi on suljettu."

En nyt tiedä viitattiinko tässä bannerijutussa tähän ollenkaan, kunhan huomasin jossain vaiheessa että tämä foorumi oli suljettu. Siellä ei oikein juttu luistanut vissiin.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mutta esim fan clubiin liittyminen tulevalle kaudelle onnistuu 1.5. alkaen väitetään sivulla, mutta sitten se liittymislomake uupuu.

Tästähän tiedotettiin jo viimeisimmässä fanikirjeessä:

LIITTYMINEN HIFK FAN CLUB-JÄSENEKSI KAUDELLE 2013-14 Fan Clubin kotisivuille HIFK Fan Club ollaan parhaillaan tekemässä kokonaisvaltaista muutosta, jonka tavoitteena on tarjota enemmän sisältöä jäsenillemme. Kaikki liittyneet saavat oman faniprofiilin, jota pyrimme käyttämään mahdollisimman monipuolisesti. Tekninen rakentaminen on vielä hiukan kesken, joten jäsenyyden uusiminen on mahdollista vasta hieman myöhemmin kesäkauden aikana. Ilmoitamme kaikille viime kauden jäsenille heti, kun uusi sovellus on käytettävissä. Siihen saakka voit pitää yhteyttä muihin IFK-kannattajiin vaikka Fan Clubin Facebook-sivuston kautta http://www.facebook.com/HIFKFanClub

Tietenkin tuo 1.5. alkaen pitäisi korjata ja laittaa linkki vaikka tähän informaatioon sen liittymislomakkeen sijasta.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Tästähän tiedotettiin jo viimeisimmässä fanikirjeessä:

Kappas, luin vain tuon sähköpostiin tulleen version ja siitä puuttuu nuo "toiselle sivulle" menevät jutut kokonaan. Jotenkin kuvittelin että netistä olisi luettavissa sama kirje kuin tuo sähköpostiin tullut, mutta netissä olikin sivun verran enemmän tekstiä, liekö tarkoitus vaiko ATK tehnyt tepposet.
 

444

Jäsen
Tuo kausikorttijuttu on käsitämätöntä jos ei kuulu mitään vastausta. Laitoitko siis sähköpostia? vai täytitkö jonkun lomakkeen sivuilta (en tiedä onko siellä sellaista?)

Mitä tuohon Fanisivustoon tulee niin sehän ei ole officen ylläpitämä vaan fanien itsensä, eli toimistolla tuskin voivat asialle tehdä mitään.

HIFK Fansille laitoin sähköposti saamieni ohjeiden mukaisesti. Toki olen ennalta kausikortiton, joten varmaan pitäisi katsoa ensin uusivien yms. tilanne. Joka tapauksessa on itsestään selvää, että hyviin tapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen; edes muodossa "Hei, kiitos viestistäsi jne jne..."
Jos taas kompetenssi ei riitä sähköpostin sujuvaan käyttämiseen, niin sitä osoitetta ei ihan oikeasti kannata kirjoittaa mihinkään julkisiin dokumentteihin.

Mutta tässä vaiheessa oikeastaan aivan sama. Voin yhtä hyvin ostaa kanavapaketin ja tuijottaa kaikki 60 peliä telkkarista kotisohvalla halvempaa kaljaa litkien. Mukavaahan peleissä on paikan päällä ja tunnelma hyvä, kun itse osallistuu sen luomiseen. Siltikään en katso hetkeäkään ylimielistä ja huonotapaista käytöstä yhdeltäkään taholta, vaikka se sitten loppujen lopuksi olisikin minulta itseltäni pois. Pitäköön tunkkinsa.
 

Scharnhorst

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Homma näyttää toimivan kuin Neuvostoliitossa parhaina päivinään. Olen nyt tässä tilannut tuota The Newsletteriä™ sähköpostiini tasaiseen tahtiin siitä asti kun sen tilaaminen mahdollistettiin The Kotisivuilla™. Kolmeen eri osoitteeseen olen yrittänyt ja vielä tähän päivään mennessä ei ole yhtä ainoata kappaletta The Newsletteriä™ minulle herunut.

Alkaa jo elämänilo loppumaan tämän odottelun kanssa, mutta en aio luovuttaa.

Yritin samalla etsiä tietoa tuosta uudesta maalivahdistamme Antti Raannasta, mutta ei löytynyt sivustolta vahvistusta sille että olisi muka lähdössä jonnekkin NHL-jengiin. Media taas harhaanjohtaa suurta yleisöä. Uskon vasta kun Nyppis on tullut ulos Officen™ ovesta ja kertonut miten tilanne on, siihen asti minulla ei ole "mitään konkreettista syytä"™ uskoa uutisia Antin lähdöstä enhooällään.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yritin samalla etsiä tietoa tuosta uudesta maalivahdistamme Antti Raannasta, mutta ei löytynyt sivustolta vahvistusta sille että olisi muka lähdössä jonnekkin NHL-jengiin.

Samaa päivittelin Raanta ketjussa. Narrien puolelle oli jo eilen juttu ja haastattelu liittyen Filppulan siirtoon. Kyllä näin merkittävästä siirrosta joku juttu kannattaisi laittaa jo senkin takia, että virallisesti kuultaisiin plan B ja sitä vartenhan ne nettisivut, facebookit, ja twitteritkin ovat.

HIFK:ssa ei vain ole tapana puhua keskeneräisistä asioista, eikä myöskään ikävistä asioista. Aina kun HIFK:n ympärillä tapahtuu jotain negatiivistä, niin siitä annetaan jossain vaiheessa joku turha yhden lauseen tiedote.

HIFK magazineäkään ei ole pystynyt lukemaan moneen vuoteen kun siitä aivopesusta meinaa laaatta lentää.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
HIFK magazineäkään ei ole pystynyt lukemaan moneen vuoteen kun siitä aivopesusta meinaa laaatta lentää.

Mulla oli toi sama pitkään, mutta viimeisen vuoden olen lehteä taas tilannut ja jotenkin tuntuu että sen taso olisi parantunut, enää kaikki ei ole maailman parhaita. Tai sitten itse olen taantunut lehden tasolle.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Tai sitten itse olen taantunut lehden tasolle.

Vuodessa ehtii tapahtua paljon ja ehkä aivopesu on tehnyt tehtävänsä? Peru tilaus ja luepa lehteä vaikka puolen vuoden päästä uudestaan, niin saatat huomata eron ;)

HIFK magazine on lähes sama asia kuin P-Korean propaganda videot. Kuinka paljon tämä laatulehti edes maksaa nykyään, 30€ per numero (hinta siis 8 €:a)? Mistään ajankohtaisista jutuistahan ei tuossa lehdessä kirjoitella.
 
Viimeksi muokattu:

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Vuodessa ehtii tapahtua paljon ja ehkä aivopesu on tehnyt tehtävänsä? Peru tilaus ja luepa lehteä vaikka puolen vuoden päästä uudestaan, niin saatat huomata eron ;)

HIFK magazine on lähes sama asia kuin P-Korean propaganda videot. Kuinka paljon tämä laatulehti edes maksaa nykyään, 30€ per numero (hinta siis 8 €:a)? Mistään ajankohtaisista jutuistahan ei tuossa lehdessä kirjoitella.

Ei helv. tätä oon pelännytkin, oon siis taantunut lehden tasolle.
Kyllä musta tossa on jotain ajankohtaistakin, siis esim. pelaajahaastatteluita ja just hieman avattu joukkueen kasaamista ja sen tilannetta (tosin siinä tapahtuu niin nopeasti että painettu lehti on aina myöhässä). Mutta sitten on mielenkiintoisia historiajuttuja ja muuta taustajuttua, esim. missä ja miten pelipaidat tehdään yms.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllä täytyy ihmetellä tätä hiljaisuutta. Esko Seppänen ja Filip Saxén twiittailee ohjeita IFKlle tiedottamiseen, mutta ei vieläkään kuulu esim. tiedotetta että Raanta on poistunut muille maille.

Mikä idea oli Nyban sinne twitteriin änkeä kun sen yksi ja ainoa twiitti on tervetuloa suomeen MacLeanille? Sen jälkeen ei mitään? Vähän aktiivisuutta nyt sinne offisiin, kohtahan ne lyö siellä ovet säppiin kuukaudeksi ja painelee lomille.
 

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
Tää tiedottaminen, tai sen puuttuminen on ihan naurettavaa! Siinä samassa kun IFK luulee olevansa omana kukkona tunkiolla, kaivaa se omaa kuoppaansa tällä perseilyllä faneja ja mediaa kohtaan. Pitäisi kausikortteja myydä ja kuitenkaan sopimuksista ja siirtyvistä pelaajista ei kukaan tiedota mitään. Miksi näitä ei voi julkaista? Eikös se The Newsletter ole juuri sitä varten tehty? Tai näin luulin. NHL:ssäkin jossa liikkuu hiukan isommat fyrkat ja salaisuudet ovat hiukan toista luokkaa niin sielläkin kerrotaan faneille ja medialle kuitenkin jatkuvasti esim. nettisivuilla pelaajasiirroista ja seurataan lähes päivittäin mitä tapahtuu missäkin. Ja kuuluhan juuri pelaajasiirrot ja joukkueen muutokset olennaisena osana jääkiekkojoukkueen seuraamiseen ja fanitukseen. Minkä ihmeen takia IFK on tehnyt tästä urheilun seuraamisen yhdestä peruselementistä kuin jotain Neuvostoliiton ja USA:n välistä kylmää sotaa.
 

Harkins#33

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ville Peltonen, Rem Murray, DEFC #18
Tää tiedottaminen, tai sen puuttuminen on ihan naurettavaa! NHL:ssäkin jossa liikkuu hiukan isommat fyrkat ja salaisuudet ovat hiukan toista luokkaa niin sielläkin kerrotaan faneille ja medialle kuitenkin jatkuvasti esim. nettisivuilla pelaajasiirroista ja seurataan lähes päivittäin mitä tapahtuu missäkin. Minkä ihmeen takia IFK on tehnyt tästä urheilun seuraamisen yhdestä peruselementistä kuin jotain Neuvostoliiton ja USA:n välistä kylmää sotaa.

Koska siellä tätä nykyajan SoMea ei oteta tosissaan ja nämä tiedottamisasiat yms. joukkueen tapahtumista kertovat jutut ja niiden puute ovat täydellisten amatöörien käsissä. Siellä pitäisi oikeasti herätä tajuamaan se, että ihmiset haluavat tietää, ihmiset haluavat kuulla, ihmiset haluavat elää joukkueen ja sen pelaajien mukana.

Mielestäni on aivan täysin käsittämätöntä, että nämä kaksi Sosiaalisen Median suurinta Twitter ja Facebook on jätetty täysin hyödyntämättä. Turhanpäiväistä liirumlaarumia, silloin tällöin joku päivittää kansikuvan Facebookiin, tai lisää kuvan uudesta pelaajasta väärällä nimellä kaikkien nähtäväksi, ei vaatisi paljoa oikeasti ottaa hyötyäkin irti noista palveluista.

Ja tuo kotisivuasia, siihen ei tajunta riitä sitten millään. Silloin kun nämä "uudet hienot sivut" julkaistiin, pyydettiin faneilta/sivuilla kävijöiltä kehitysideoita sivuja koskien, mikä mielestäni oli eteenpäin menemistä sinällään, mutta kun tuntuu siltä, että siihen kyselyyn se sitten jäikin. Sivuilla ei juuri ole tapahtunut mitään merkittävää kehitystä sitten niiden julkaisun.

Ensinnäkin jo se, että perinteisiin ja juuriin kuuluu kaksikielisyys, niin minkä hemmetin takia HIFK nimisen jääkiekkojoukkueen kotisivut ovat vain ja ainoastaan suomeksi? Lisäksi mielestäni sivujen täytyisi olla suomen ja ruotsin kielen lisäksi myös englanniksi. Sieltä tulisi löytyä kattava seuran historia, ihan sieltä alusta tähän päivään, kuvineen, pelaajalistoineen, kausiyhteenvetoineen etc. kaikilla edellä mainituilla kielillä. Lisäksi joukkueen tämän hetkisen kokoonpanon tulisi löytyä sieltä ja olla nimenomaan tämän hetkinen ajan tasalla oleva kokoonpano. Jokaisesta pelaajasta tulisi olla kattava kuvaus uransa ajalta, pisteineen päivineen ja edelleen kaikilla noista kolmesta kielestä.

Matsiennakot tulisi myös löytyä noilla kielillä, kattavasti koskien sen hetkistä tilannetta, sen hetkisiä voimasuhteita ja myös mahdollisesti edes linkin muodossa aiemmat kohtaamiset pidemmältä aikaväliltä, eli kattavat laadukkaat matsiennakot ja tämä sama jatkumona myös otteluraportteihin.

Yhteenvetona tästä kaikesta, jos on seuran johdossa amatöörejä, on niitä myös tämän suuntaisissa asioissa, alkaen kotisivuista loppuen sosiaaliseen mediaan, ihmisiä joita ei kiinnosta panostaa tärkeisiin Tämän Päivän asioihin, nykyaikaan, seuran kehittymiseen, ehkä kansainvälistymiseen ajatellen tulevaa, todellisia amatööripuuhastelijoita.

Hävettää!
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ensinnäkin jo se, että perinteisiin ja juuriin kuuluu kaksikielisyys, niin minkä hemmetin takia HIFK nimisen jääkiekkojoukkueen kotisivut ovat vain ja ainoastaan suomeksi? Lisäksi mielestäni sivujen täytyisi olla suomen ja ruotsin kielen lisäksi myös englanniksi. Sieltä tulisi löytyä kattava seuran historia, ihan sieltä alusta tähän päivään, kuvineen, pelaajalistoineen, kausiyhteenvetoineen etc. kaikilla edellä mainituilla kielillä. Lisäksi joukkueen tämän hetkisen kokoonpanon tulisi löytyä sieltä ja olla nimenomaan tämän hetkinen ajan tasalla oleva kokoonpano. Jokaisesta pelaajasta tulisi olla kattava kuvaus uransa ajalta, pisteineen päivineen ja edelleen kaikilla noista kolmesta kielestä.

Hävettää!

Kas, enpä ole edes huomannut että sivut ovat ainoastaan på finska.

Kaikesta muusta ihan samaa mieltä, eritoten tuosta viimeisestä. Jopa minä (ei niin taitava tekniikan ihmelapsi) osaisin sivuduunina ylläpitää tuollaista sivustoa kolmella kielellä.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Mikä idea oli Nyban sinne twitteriin änkeä kun sen yksi ja ainoa twiitti on tervetuloa suomeen MacLeanille? Sen jälkeen ei mitään? Vähän aktiivisuutta nyt sinne offisiin, kohtahan ne lyö siellä ovet säppiin kuukaudeksi ja painelee lomille.

Mentiin perse edellä puuhun. Sitten kun tajuttiin, että tämä ei toimi niin kutsuttiin SoMe "ammattilaisia" apuun.
Hyvä esimerkki tuli tänään Twitterissä kun Harkimo kommentoi Tyrväisen sopimusta ja siitä, että on iloinen Antin pelatessa Jokereissa. Samanlaisia 140 merkin analyyseja voisi Nybari laittaa Twitteriin jos osaisi.

En tiedä twiittaako Harkimo henkilökohtaisesti, mutta sillä ei ole mitään merkitystä koska Hjalmarin twitter feed toimii erinomaisena tiedotuskanavana.
 

Helmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mentiin perse edellä puuhun. Sitten kun tajuttiin, että tämä ei toimi niin kutsuttiin SoMe "ammattilaisia" apuun.
Hyvä esimerkki tuli tänään Twitterissä kun Harkimo kommentoi Tyrväisen sopimusta ja siitä, että on iloinen Antin pelatessa Jokereissa. Samanlaisia 140 merkin analyyseja voisi Nybari laittaa Twitteriin jos osaisi.

En tiedä twiittaako Harkimo henkilökohtaisesti, mutta sillä ei ole mitään merkitystä koska Hjalmarin twitter feed toimii erinomaisena tiedotuskanavana.

Niinno, Harkimo twiittas että on iloinen kun A.Tyrväinen pelaa jokereissa 'ensi vuonna' ja sai muutaman kommentin tästä ensi vuodesta. Jos Nybari olisi tehnyt saman kämmin vaikka Puustisen kohdalla niin täällähän olis jauhettu tätä taas loputtomiin.. Eihän Hjallis ole jokereita kommentoinut kun ihan muutamalla twiitillä muutenkaan.

Valtasen avautuminen taas oli ihan oikein, iltalehdellä on paljon lukijoita ja edelleen ihmiset mieltää helposti totuudeksi sen mitä lehdestä lukee. Aika pieni osa porukasta huomaa/tajuaa tän toimittajan henkilökohtaiset antipatiat Summasta kohtaan.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Niinno, Harkimo twiittas että on iloinen kun A.Tyrväinen pelaa jokereissa 'ensi vuonna' ja sai muutaman kommentin tästä ensi vuodesta. Jos Nybari olisi tehnyt saman kämmin vaikka Puustisen kohdalla niin täällähän olis jauhettu tätä taas loputtomiin.. Eihän Hjallis ole jokereita kommentoinut kun ihan muutamalla twiitillä muutenkaan.

Pointti olikin siinä, että Harkimo kommentoi vaikkakin uskon, että feediä hoitaa enemmänkin herran poika kuin Hjalmari itse. Ja samanlaisia pystyisi Nuýbondas laittamaan halutessaan, mutta varmasti vielä ollaan sen verran lapsen kengissä SoMe maailmassa, että mennään eteenpäin kuin heikoilla jäillä. Ei oiken tiedetä mitä kerrotaan ja miten kerrotaan.

Valtasen ulostulo taas todistaa kuinka tärkeä Linnanvallin palkkaaminen oli. Nyt näytetään, että mustamaalaamiselta viedään siivet välittömästi. Toiseksi Linnanvallilla oli varmasti ensi käden tietoa miksi Jalonen tuolle linjalle oli lähtenyt. Todella hyvä vastaus tuohon sontaan.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Ensinnäkin jo se, että perinteisiin ja juuriin kuuluu kaksikielisyys, niin minkä hemmetin takia HIFK nimisen jääkiekkojoukkueen kotisivut ovat vain ja ainoastaan suomeksi? Lisäksi mielestäni sivujen täytyisi olla suomen ja ruotsin kielen lisäksi myös englanniksi.

Samaa olen ihmetellyt. Mielestäni tosin sivut saisivat olla vaikkapa vain espanjaksi tai tanskaksi, kunhan sisältö vastaisi tämän vuosituhannen vaatimuksia. Jotenkin noita IFK:n sivuja lukiessa alkaa aina vituttaa, vaikka siellä olisi jokin hyväkin uutinen.
 

cauphaap

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Homma näyttää toimivan kuin Neuvostoliitossa parhaina päivinään. Olen nyt tässä tilannut tuota The Newsletteriä™ sähköpostiini tasaiseen tahtiin siitä asti kun sen tilaaminen mahdollistettiin The Kotisivuilla™. Kolmeen eri osoitteeseen olen yrittänyt ja vielä tähän päivään mennessä ei ole yhtä ainoata kappaletta The Newsletteriä™ minulle herunut.

Täällä sama juttu eli olen 2 kertaa tilannut Newsletterin eikä ole vielä näkynyt ???
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Carey Wilson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK-kotisivulla lukee Newsletteriin liittyen 'Haluatko kurkistaa esiripun taakse?'. Kyllä HIFK:n tapauksessa kyse on RAUTAESIRIPUSTA.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös