McMulligan
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit
Miten Hartwall konserni Jokereiden verojen maksamiseen liittyy? Tiedän että maksavat Arenan nimestä, mutta valaisetko minua lisää millä tavoin liittyvät suoraan Jokereihin ja erityisesti veroihin?
Eikös Jokerit ja taustayhtiö ole myöskin ollut tappiollinen viime vuosien ajan, joten eipä niistä valtiolle merkittäviä tuloja kerry. Normaalit ALV-käsittelyt ja palkkojen verotus tietysti.
Kirjoitin hieman epäselvästi, kun tarkoitin Jokereiden ja Hartwall Areenan taustalla toimivaa konsernia, jonka omistuksessa molemmat olivat.
Ymmärtänet varmasti, että työvoiman ansiotuloista on Suomessa maksettava veroja, kuten myös monesta muusta eriäisestä liiketoimintaan liittyvästä rahavirrasta. Olen itse siinä käsityksessä, että vaikka yhtiö ei itsessään tekisi voittoa, niin se ei riitä perusteeksi jättää verot maksamatta. Vai miten itse olet ajatellut esimerkiksi liigajoukkueiden sijoittuvan, jos aletaan miettimään paljonko heidän toiminnastaa on valtio saanut verotuloja, suoraan tai epäsuorasti (pelaajien palkat, luontaisedut, hallin oheismyynti, lipputulot ymsyms). Tietääkseni Jokerit on ainoa seura, joka omisti myös hallinsa ja näinollen työvoiman määrä on hieman toinen muihin seuroihin. Kyllä mä näkisin ihan perusteltuna, että veronmaksajana Puttosen on aivan turha yrittää asetella itseään tai liigaa Jokereiden yläpuolelle. On niistä rahoista Liigakin saanut verottajan lisäksi osansa, kuten myös Puttonen, eikä varmasti ollut historiassa Jokerit se pienin maksaja Liigankaan suuntaan, mitä tulee esim playoffpelien lipputulojen maksamisessa jaettuun pottiin. Sillon siis, kun onni lykästi ja joukkue ylipäätään pääsi playoff-peleihin asti.