Mainos

HIFK:n mediaketju

  • 1 605 908
  • 6 496

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja jos Törmänen olisi Jokereiden palkkalistoilla IFK:n sijaan, hän kertoisi uskostaan KHL:n kiinnostavuuteen.

Aika näyttää, kummallakin seuralla on sama haaste saada ihmisiä katsomoon, yleisesti pk-seutulaisia kiinnostumaan seurasta enemmän ja kaavittua vaikean taloustilanteen myötä kutistuvilta sponsorimarkkinoilta tarvittava määrä yhteistyökumppaneita ja rahaa. Kilpailutilanne kiristyy IFK:n näkövinkkelistä ja nyt on aika kehittää toimintaa, ettei seura jää naapurin jalkoihin.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Joo haasteita riittää IFKssakin saada jengiä hallille. Viime kauden notkahdus katsojaluvuissa ei niinkään ollut ainoastaan menestymättömyyden ansiota vaan onhan esim. televisiointikin vienyt osan katsojista. Ei sinne hallille enää jakseta raahautua kun voi kotisoffalla katsoa pelin halvemmalla.

Mutta mielenkiinnolla odotan IFKn mainoksia taas näkyväksi katukuvassa. Aika hyviä ovat olleet mainoskampanjat noin yleensä viime vuosina.
 

Varjagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat & Toronto Maple Leafs
Epäilen, että hirveästi mikään Tanskan ylpeys ei kerää Nordikselle tai Tikkurilaan katsojia.

Se on kyllä harmi, kun ihmiset ei oo kiinnostunut siitä millaista lätkää muualla pelataan, European trophy-matsit oli mielestäni varsin viihdyttäviä. Oli kaksi ongelmaa: HIFK pelasi ihan paskaa lätkää ja ei voittanut juuri ketään ja toiseksi yleisöä oli vähän lukuunottamatta hävittyjä Jokerimatseja. Yleisöä ehkä kiinnostaisi enemmän, jos HIFK joskus voittaisi jonkun?

Noh, itseäni kyllä kiinnostaa CHL-matsit ja miten "Tanskan ylpeys" pelaa lätkää. Kausi alkaa harjoitusmatsilla HIFK-Blues Kauniaisissa ja jatkuu parjatuilla CHL-matseilla.
 
Viimeksi muokattu:

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Joo näin meilläkin sekä harkkamatsit että CHL matsit katsotaan ja nythän ne pelataankin Nordiksella joten Tixiin ei kenenkään tartte vaivautua.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Viime kauden notkahdus katsojaluvuissa ei niinkään ollut ainoastaan menestymättömyyden ansiota vaan onhan esim. televisiointikin vienyt osan katsojista. Ei sinne hallille enää jakseta raahautua kun voi kotisoffalla katsoa pelin halvemmalla.

Aika huono tekosyy. Jokainen ottelu on ollut mahdollista katsoa kotisohvalta kaudesta 2009-10 alkaen ja silti esim. kaudella 2011-12 IFK:n katsojakeskiarvo oli ilman Talviklassikkoakin 700 kovempi kuin viime kaudella.

IFK on kaksi edelliskautta ollut alemman keskikastin joukkue, mutta lippujen hinnat ovat sarjan kärkipäätä. Tämä on suurin syy yleisömäärien laskuun.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
IFK on kaksi edelliskautta ollut alemman keskikastin joukkue, mutta lippujen hinnat ovat sarjan kärkipäätä. Tämä on suurin syy yleisömäärien laskuun.

Näinhän se on, joukkue on paitsi ollut tuloksellisesti surkea niin se on myös ollut paperilla sitä. Kiinnostavia pelaajia ei ole pahemmin ollut ja organisaatio on ollut aivan sekaisin ja valmentajaa on lähtenyt ja tullut. Ja tähän kaikkeen kun lisätään ne hinnat vielä ni morjens! Nytkin joukkueesta vietiin pari kirkkainta tähteä pois, toivottavasti tilalle saadaan edes lähelle samantason ukkoja pari kappaletta.

Mutta CHL kiinnostaa myös täällä päin ja varmasti allekirjoittanut käy sen matsin tai pari katsomassa jos vain aikaa on.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Aika huono tekosyy. Jokainen ottelu on ollut mahdollista katsoa kotisohvalta kaudesta 2009-10 alkaen ja silti esim. kaudella 2011-12 IFK:n katsojakeskiarvo oli ilman Talviklassikkoakin 700 kovempi kuin viime kaudella.

IFK on kaksi edelliskautta ollut alemman keskikastin joukkue, mutta lippujen hinnat ovat sarjan kärkipäätä. Tämä on suurin syy yleisömäärien laskuun.

Tekosyy tai ei, kyllä se jotenkin tuntuu aika suurelta joukolta se joka jokaikinen pelipäivä vinkuu netissä ilmaisia katselulinkkejä ja yhtä moni niitä myös tarjoaa. Itsekin myönnettävä että vieraspelit näkee ihan kivasti ilmaiseksi nykyään.

Ja kyllä varsinkin nuoria uusia potentiaalisia hallille tulijoita menetetään juurikin näiden korkeiden lippuhintojen takia, eikä se keskikastin joukkueena oleminen asiaa auta, mutta kyllä mä osan kohdalla epäilen että vaikka lippu annettaisiin ilmaiseksi niin kynnys on korkea raahautua paikan päälle, ainakin arkipäivänä.

Me vanhat patut jaksetaan maksaa näitä ylikorkeita kausarihintoja, koska hallille meno on kuulunut perinteisiin jo nuoruudesta asti. Me muistellaan miten lapsena jo käytiin hallilla.

Nuoret ja uudet katsojat, joilla mahdollisuus seurata pelejä nyt toisella tapaa, menetetään juurikin näin eikä ne sitten vanhempanakaan mene hallille kun se ei koskaan ole ollut mikään perinne.

Mutta tosiaankin Garden hanke toisi toivottavasti mahdollisuuden tarjota erihintaisia lippuja junnuille, opiskelijoille, muihin yhteistyöseuroihin kuuluville junnuille (ja miksei vaikka työttömille ja eläkeläisillekin).

Tässä nykyisessä hallissa katsojaluvut tulevat ensikin kaudella laskemaan, koska moni vanha kausarin haltijakin on saanut tarpeeksi näistä vuosien perseilyistä ja ovat jättäneet uusimatta lippunsa. Ja pakko sanoa että itselläkin se käy joka kausi mielessä. Kallista on ja hinta- laatusuhde ei kohtaa.

Toki mielenkiintoinen voittava joukkue saa aina satunnaisia lisäkatsojia jos sattuu menestystä tulemaan. Joten alkukauden ottelut näyttänevät suunnan missä mennään ensi kaudella. Mutta jos runkosarja menee penkin alle ja sääleihin jäädään niin sitten ei mekään enää jatketa poffikausarilla taikka sitä seuraavan kauden kausarilla. Mennään sitten Gardeniin kun se päivä koittaa.

Ensi kaudella me tulemme käymään enemmän Kollien pelejä katsomassa, jonka Liiga-kausari mahdollistaa ilmaiseksi. Viime kaudella kävimme kait kokonaista kaksi peliä katsomassa ja oli kyllä niin aneemista katsottavaa että ei huvittanut mennä. Toivottavasti siellä nyt puhaltaa uudet tuulet ja saamme nähdä viihdyttävää hyvää peliä ja nähdä uusia tulevia tähtipelaajia.
 

Andrew

Jäsen
Ja kyllä varsinkin nuoria uusia potentiaalisia hallille tulijoita menetetään juurikin näiden korkeiden lippuhintojen takia, eikä se keskikastin joukkueena oleminen asiaa auta, mutta kyllä mä osan kohdalla epäilen että vaikka lippu annettaisiin ilmaiseksi niin kynnys on korkea raahautua paikan päälle, ainakin arkipäivänä.

Voi olla, että lippujen hinnat on yksi syy, mutta toinen syy mikä minulle tulee mieleen, kun juttelen nuoremman sukupolven kanssa on jalkapallo. Tuntuu, että jalkapallo on nykyisin pääkaupunkiseudulla selkeä ykköslaji. Jääkiekkoa seurataan sivu silmällä.

Tähän syynä voi olla hyvinkin jääkiekon kallis hinta harrastuksena jonka seurauksena, kun ei itse harrasteta lajia niin kiinnostus katsojana lajia kohtaan myös pienenee.

Tai sitten yksinkertaisesti, joka sukupolvella on omat juttunsa ja nuorempaa sukupolvea ei vaan jääkiekko kiinnosta samalla tavalla.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nuoria pääkaupunkiseudun asukkaita ei kiinnosta kansallinen urheilu, siinä ehkä se isoin juttu. Suomalaiset seuraavat kyllä isoja kansainvälisiä urheilutapahtumia televisiosta, mutta jonkun paikallisen urheiluseuran aktiivinen seuraaminen on lopulta aika pienen piirin hommaa, vaikka iso osa porukasta osaa kyllä nimetä suosikkijoukkueen.

Helsinki ei ns. pysähdy, jos IFK:lla, Jokereilla, HJK:lla tai millä tahansa paikallisella joukkueella on ottelu, eikä edes mestaruuksien voittaminen(IFK 11, HJK tyyliin joka vuosi jne.) näy katukuvassa tai johda sen suurempaan kansallisjuhlaan kaupungilla.

Se on se iso haaste jokaiselle alueen seuroista; saada ihmiset oikeasti kiinnostumaan seurasta ja urheilusta. Urheiluseurat eivät ole Helsingissä samalla tavalla iso osa kaupungin/alueen identiteettiä kuin monissa muissa maissa ja verrattavissa kaupungeissa.
 
Viimeksi muokattu:

SuperKakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja New York Rangers
Nyt täytyy kompata. Omat lapset vasta 9 ja 10, mutta lähipiirin tenavia katellessa ja tuttujen lapsia kuunnellessa, niin näin asiat tuntuu skidisti olevan. Maailma on avoin ja lähipiiri pieni. Iso osa pikkuskloddejakin on käyny jo ja vaikka missä ja kaverien sukujuuria löytyy Somaliasta Tshetsheniaan. Ei enää ihan samaa tunnetta tunnu löytyvän oman kaupungin joukkuetta kohtaan kuin ennen. Toki globalisaatio ja kapitalismi ja blaablaablaa, mutta ylipäänsä oikeesti tuntuu, et lapset ei niin voimakkaasti kiinny lähijoukkueisiinsa tai edes -ympäristöönsä näiden monien syiden johdosta. Iso syy toki myös Suomen sisäinen ilmeisesti varsin aktiivinen muuttoliike.

Tähän vahva sama. Tuntuu julmalta, mutta huomaa itsellänikin tapahtuvan näin.

Toistuvasti tulee matkustettua (niin duuni kuin vapaa-ajan) ja oltua ulkomailla eri paikoissa kuukausitolkulla vuodessa.

Nykyään jotenkin IFK ei enää sytytä samalla tavalla kuin aiempina vuosina kun oli tasaisesti Helsingissä.
Toki sekin vaikuttaa, että Madison Square Garden on muodostunut lähes tutummaksi ympäristöksi kuin Nordis viime aikoina tai Saksalainen jalkapallokulttuuri on juurtunut selkärankaan Saksassa asumisen myötä.

Surullinen on tilanne, jossa (okei jalkapallo esimerkki, mutta menkööt) esim. FC Barcelona omaa kannattajakunnan globaalisti ympäri maailman vahvemmin kuin HJK omaa edes Helsingin tietyissä osissa.
Jääkiekossa homma ei Suomessa ainakaan toistaiseksi ole vielä noin polarisoitunut, mutta pelkään pahoin näin tapahtuvan tulevaisuudessa.
Tosiaan globalisaatio sekä tiedonvälitys sitä myötä tuo esimerkiksi juuri New York Rangersin ottelut kotisohvalle kun New Yorkissa fyysisesti ei ole.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt niitä mainoksia on alkanut tippua katukuvaan. Hesarin varrella, Lintsin spårapysäkillä bongattu punainen mainos, jossa iso ja pieni vaakunalogo vierekkäin ja alla teksti "isältä pojalle, ädiiltä tyttärelle" sekä "en gång - alltid".

Tsämppiöns-liigaa tuossa ei mainita mitenkään, mutta josko sellaisiakin mainoksia ilmestyisi jonnekin päin Stadia. Olisi ainakin syytä, jos aiotaan saada halliin muitakin kuin elinkautisia.
 
H

HHude93

Ensiviikolla pamahtaa HIFK:n CHL aiheisia mainoksia, ajoitus mietitty tarkkaan ja perusteellisesti.
Ensiviikolla HIFK:lla alkaa CHL kotipelit ja Jokereilla KHL kotipelit.
Joten HIFK tulee taistelemaan samoista satunnais-katselijoista Jokereiden kanssa europeleissä.
Saa ottaa talteen!
 

Mikehunt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kyröskosken Pärske
Ensiviikolla pamahtaa HIFK:n CHL aiheisia mainoksia, ajoitus mietitty tarkkaan ja perusteellisesti.
Ensiviikolla HIFK:lla alkaa CHL kotipelit ja Jokereilla KHL kotipelit.
Joten HIFK tulee taistelemaan samoista satunnais-katselijoista Jokereiden kanssa europeleissä.
Saa ottaa talteen!

En käsitä mitä järkeä olisi pyörittää kahta erillistä kampanjaa samanaikaisesti. Molempien tehtävänä olisi kuitenkin pyrkiä aktivoimaan satunnaiskatsojia hallille. Jatkoaikalaiset ja muut elinkautiset sieltä itsensä löytävät joka tapauksessa, oli dösäreillä mainoksia tai ei.

En itse ole mikään markkinointiguru, mutta jokseenkin erikoista olisi, että muutaman päivän viivellä käynnistetään kaksi "erillistä" kampanjaa. No otin talteen, katsotaan mitä "ensi viikolla" käy.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tsämppiöns-liigaa tuossa ei mainita mitenkään, mutta josko sellaisiakin mainoksia ilmestyisi jonnekin päin Stadia. Olisi ainakin syytä, jos aiotaan saada halliin muitakin kuin elinkautisia.

Esimerkiksi Nordenskiöldinkadun bussipysäkiltä voi bongata CHL-aiheisen mainoksen ja noita aiemmissa viestissä kuvailtuja mainoksia on ympäri stadia. Milloinhan muuten on lehdessä ensimmäinen kuva töhritystä mainoksesta - jos vanhat merkit paikkaansa pitävät, ei mene montaa päivää?
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Nyt niitä mainoksia on alkanut tippua katukuvaan. Hesarin varrella, Lintsin spårapysäkillä bongattu punainen mainos, jossa iso ja pieni vaakunalogo vierekkäin ja alla teksti "isältä pojalle, ädiiltä tyttärelle" sekä "en gång - alltid".

Joo tänään näin ton mainoksen Pasilassa, ja täytyy sanoa että on kyllä hyvä ja ytimekäs mainos. Siinä lähtee ajatukset liikkeelle nopeasti, joten se on fiksusti suunniteltu. Myös tuo logojen asettelu oli hyvin ajateltu. Tällaista sen mainonnan pitää olla: purevaa ja yksinkertaista.
 

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
Vaikka itsekin aikaisemmin valittelin, että missä ihmeessä ne mainokset oikein viipyy, niin eihän tämä parempaan aikaan olisi voinut tulla. Jokerien super hyper KHL kampanjan jälkeen tämä IFK:n "paluu perusasioihin" tyylinen kampanja toimii kuin häkä. On kyllä todella tyylikkäitä.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Esimerkiksi Nordenskiöldinkadun bussipysäkiltä voi bongata CHL-aiheisen mainoksen ja noita aiemmissa viestissä kuvailtuja mainoksia on ympäri stadia. Milloinhan muuten on lehdessä ensimmäinen kuva töhritystä mainoksesta - jos vanhat merkit paikkaansa pitävät, ei mene montaa päivää?

No tuskin. Nähtäväksi jää, ovatko töhryt tällä kertaa kyrillisillä kirjaimilla.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka itsekin aikaisemmin valittelin, että missä ihmeessä ne mainokset oikein viipyy, niin eihän tämä parempaan aikaan olisi voinut tulla. Jokerien super hyper KHL kampanjan jälkeen tämä IFK:n "paluu perusasioihin" tyylinen kampanja toimii kuin häkä. On kyllä todella tyylikkäitä.

Kyllä vaan, mainokset tulivat, yllätys yllätys, pari viikkoa ennen Liigan alkua. Yleisesti ottaen mainontaan ja erityisesti sen osuvuuteen ja ajankohtaisuuteen liittyvät asiat ovat HIFK:ssa hyvällä mallilla. Yksinkertainen on tässä kohtaa hyvinkin toimivaa.
 

Skeleton Crew

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PHI, BMG
Nyt niitä mainoksia on alkanut tippua katukuvaan. Hesarin varrella, Lintsin spårapysäkillä bongattu punainen mainos, jossa iso ja pieni vaakunalogo vierekkäin ja alla teksti "isältä pojalle, ädiiltä tyttärelle" sekä "en gång - alltid".

Täällä kaukana, Kehä 3:n pohjoispuolella löytyy myös tuollaisia. Duunimatkalla tuli bongattua pari dösäpysäkeiltä. Hyvä, että meitä maalaisiakin muistutetaan
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Näitä Isältä pojalle -mainoksiahan onkin nyt melkein joka toisella dösärillä ynnä muissa kadunvarsitelineissä ja hyvä niin. Tulee kyllä erittäin hyvä mieli noista mainoksista, kun ovat taas kerran niin tyylikkäästi tehtyjä ja kuten todettu, niin ajankohtakin on sikäli varsin ok, että tällä viikollahan ne kotimatsit vasta alkaa.

Tietysti harmittaa, kun naapurillla ja KHL:llä on tuossa mainostuksessa parin kuukauden etumatka, mutta kaalikeittoliigan puuhamiehillä tuota rahaa on taskunpohjalla sen verran, että sitä riittää pistettäväksi koko kesän mittaiseen mainoskampanjaan. CHL-mainoksia taas en ole bongannut muualta kuin Tuusulanväylän varrelta Tammistosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös