HIFK:n mediaketju

• 1 597 639
  • 6 470

Gabrieli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Newcastle
Melkoiset vaihtoehdot kohdassa, jossa itsellä nousi tie pystyyn. Miten kulutat enimmäkseen vapaa-aikaasi? A) katsomalla audiovisuaalisesta vastaanottimesta urheilua, B) katsomalla urheilua paikan päällä, C) urheilemalla itse vai D) en mitään näistä. Vastasin C.

Mulla on ollut HIFK:n kausikortti kohta kaksi vuosikymmentä, ja käyn kaikissa kotimatseissa, joihin vain pääsen. Sen lisäksi katson jokaisen HIFK:n vierasmatsin (ja ne kotimatsit joihin en pääse) streamaten pelin, joko suorana tai jälkilähetyksenä. Mutta silti, kyllä minun aikani enimmäkseen kuluu omissa urheiluissa! Miksi vaihtoehtona ei ollut "kaikki edellämainituista"?

Käsittämätön kysely. Näköjään Peltosen pelikirja saatu tuotua myös akateemiseen maailmaan...
Moniin kohtiin pysty valitsemaan useamman, ainakin itse pystyin.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Olen ikäryhmässä 30-40 kausikorttilainen, kiinnostunut urheilusta paikan päällä ja olen työskennellyt media- ja markkinointikentässä. En kelvannut.

Kaveri kokeili, hän on ikähaarukassa 20-25 ja työtausta samanlainen. Ei kelvannut.

En ymmärrä, mitä tuolla rajauksella haetaan. Halutaan kriittiset vastaukset pois?

Gabrieli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Newcastle
Olen ikäryhmässä 30-40 kausikorttilainen, kiinnostunut urheilusta paikan päällä ja olen työskennellyt media- ja markkinointikentässä. En kelvannut.

Kaveri kokeili, hän on ikähaarukassa 20-25 ja työtausta samanlainen. Ei kelvannut.

En ymmärrä, mitä tuolla rajauksella haetaan. Halutaan kriittiset vastaukset pois?
Mulle ei tullut mitään vastausta mistään, olisiko pitänyt tulla joku sähköposti ym? :D

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On tuo todella outoa jos iän, asuinpaikan tai ammatin jne. perusteella esikarsitaan jengiä pois (esim. tuo omakin esimerkki ensimmäisestä yrityksestäni). Mitä helvettiä? Luulisi, että varsinkin tässä kyselyssä diversiteetti ja monipuolisuus sekä ammatillinen osaaminen olisi rikkaus.

Kysely tunnistaa feikkiheikit, muttei kaikkia. Itse pääsin loppuun saakka. Hauskin kysymys oli mitä jääkiekkojoukkueita tunnet. Aika pitkä lista olisi tullut jos kaikki olisi luetellut

Purkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Veikkaisin, että ottaa tietystä demografiasta aina määrätyn verran vastaajia.
Jostain ryhmistä on sitten paljon innokkaita vastaajia ja menee nopeasti täyteen, jostain toisista taas sitten ei.

Battlefield

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyseltiin että miten käytän vapaa-aikaani ja vastasin että "mieluiten urheilua paikan päällä tai striimiä katellen", sit meni poikki.

Ehkä tähän ei haettu IFK-faneja?

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kysely tunnistaa feikkiheikit, muttei kaikkia. Itse pääsin loppuun saakka. Hauskin kysymys oli mitä jääkiekkojoukkueita tunnet. Aika pitkä lista olisi tullut jos kaikki olisi luetellut

Tätä mäkin ihmettelin, kun siinä kysyttiin, että mitä jääkiekkojoukkueita tunnet. Mä pääsin onneksi itse vastaamaan tohon kyselyyn, eli eipä loppunut kysely ainakaan iän, postinumeron tai muunkaan antamani vastauksen takia.

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
Selkeästi päästää eteenpäin kun valitsee vain vaihtoehdon että seuraa paikanpäällä urheilua. Minkä tahansa muun valinnan kun tekee, päättyy kysely.
Kyllä minä liikuin "tappiin asti" se jälkeen kun valitsin sekä paikanpäällä että televisiosta.

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Kyllä minä liikuin "tappiin asti" se jälkeen kun valitsin sekä paikanpäällä että televisiosta.
Joo tässähän tosiaan pystyi valitsemaan useamman kuin yhden vaihtoehdon.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Se on toi media- ja markkinointikenttä, mihin se stoppaa. Näillä aloilla työskentelevät eivät ole ihan samalla viivalla muiden kanssa. Plus, että ei myöskään haluta, että henkilö pääsee hyödyntämään tiettyjä ilmi tulevia asioita työelämässä. Varmasti infoa vuotaa ulos nytkin, mutta se on kuitenkin hyvin eri asia kuin jos olisi omakohtaisesti kokenut/kuullut/nähnyt.

Musta olisi hyvä, jos tässä tutkimuksessa tehtäisiin oma ryhmänsä esim. kausikorttilaisille, joilla nimenomaan on työkokemusta media- ja markkinointialoilta. Jonkilainen verrokkiryhmä siis. Uskon, että tästä ryhmästä saataisiin oikeasti paljon hyvää dataa jatkojalostettavaksi. Kysymyksiähän voi myös esittää niin, ettei "anna" mitään sellaista, mitä jonkun on helppo hyödyntää duunissaan.

Mä nimenomaan uskon, että HIFK haluaa myös kriittisiä ajatuksia. Tosin niiden kriittisten ajatusten pitää sitten oikeasti sisältää jotain käyttökelpoista eikä vain turuilta ja toreilta huutelua, miten se ja tämä ei tiedä mistään mitään ja itse tekisin kyllä kaiken paremmin. Sitä parempi, mitä paremmin osaisi ratkaista sen kritiikin aiheena olevan asian. Mutta aika harvalla on riittävästi oikeaa tietoa, jotta voisi haasteita tuosta noin vain ratkoa.

Itse olen esim. huomannut jälkikasvun kanssa hallilla käydessäni, että heidän odotuksensa ottelutapahtumasta poikkeavat monen kaverinsa odotuksista. Meillä ovat käyneet pienestä pitäen Nordiksella, joten ovat oppineet talon tavoille. Nordiksella ei heidän mielestään kuulu soida poppi, vaikka sitä itse luukuttavatkin. Ja kaverinsa ovat ihmeissään siitä, että soi niin paljon vanhaa musaa. Toisaalta, eivät ole suhtautuneet asiaan varsinaisesti negatiivisestikaan, mutta nämä ovatkin oikeasti fiksuja nuoria. Ja ymmärtävät perinteiden päälle.

Olen huomannut, että mä olen itse asiassa nykyisin paljon avarakatseisempi kuin jälkikasvu, mitä tulee muutoksiin ottelutapahtumassa. Olen valmis hyväksymään, että jotain asioita pitää varmaankin muuttaa, mutta ehkä muutoksia pitäisi ajaa sisään hiljakseen. Jälkikasvu taas on sitä mieltä, että landehalleissa muutokset ja jos ei Nordis kelpaa, onhan niitä muitakin halleja :D. Arvostan sinänsä kyllä asennetta, koska toihan on HIFKlaisuuden syvin muoto, mutta kyllähän tuosta paistaa varmaan vähän myös sellainen nuoren ehdottomuus. Ja tiedän myös, että vastaavia nuorisolaisia on muitakin, mutta kaikkia yhdistää se, että ovat pienestä asti omaksuneet Nordiksen hengen. Mä olen itse tykännyt näistä pelaajien alkulämpösoittolistoista myös siksi, että sieltä voi tulla mitä vain. Saa omatkin fanit vähän siedätyshoitoa erilaisuudelle. Tietääkseni kukaan ei ole vielä menehtynyt siihen, että jonkun pelaajan soittolistalla on erilaista musiikkia kuin mihin Nordiksella on totuttu, vaikka moni alkushokissa meinasi melkein pullaansa tukehtua.

Veikkaan, että esim. tähän tunnelma-asiaankin paneudutaan tuossa tutkimuksessa. Mielenkiintoista olisikin tietää, että onko sillä katsojan iällä oikeasti merkitystä vaikkapa musiikin suhteen? Vai onko ennemminkin katsojan oma "musiikkitausta" ja Nordis-aktiviisuus määrittävämpi tekijä? Ja missä menee raja sen suhteen, paljonko seuran pitää oikeasti huomioida katsojien mielipiteitä. Ja ketkä katsojat ovat lopulta arvokkaampia kuin toiset. Musiikkihan liittyy myös aika isosti HIFK:n identiteettiin ja se on muovautunut sellaiseksi vuosikymmenien aikana.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Se on toi media- ja markkinointikenttä, mihin se stoppaa. Näillä aloilla työskentelevät eivät ole ihan samalla viivalla muiden kanssa.
Halutaan kehittää seuran imagoa ja brändiä, muttei haluta kuunnella niitä, joilla voisi olla ammatin puolestakin jotain annettavaa?

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Halutaan kehittää seuran imagoa ja brändiä, muttei haluta kuunnella niitä, joilla voisi olla ammatin puolestakin jotain annettavaa?

Vaikutat ottavan asian hyvin henkilökohtaisesti. Laita toimistolle palautetta. Jos sulla on oikeasti ammatin puolesta annettavaa, niin kannattaa ehdottomasti laittaa ideat eteenpäin. Ei maksa mitään avata anonyymia sähköpostiosoitetta ja pistää ideoita menemään.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Vaikutat ottavan asian hyvin henkilökohtaisesti. Laita toimistolle palautetta. Jos sulla on oikeasti ammatin puolesta annettavaa, niin kannattaa ehdottomasti laittaa ideat eteenpäin. Ei maksa mitään avata anonyymia sähköpostiosoitetta ja pistää ideoita menemään.
En missään nimessä ota henkilökohtaisesti. Tuntuu vain erikoiselta tuo valinta, koska mielestäni IFK:n suurimmat heikkoudet koskevat nimenomaan 20-30 vuotiaiden kannattajien houkuttelua ja sitouttamista sekä nykyisessä mediamaailmassa toimimista.

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Ammattilaisten mielipiteet ovat turmeltuja, kun he kuvittelevat osaavansa kaiken. En minäkään omalla alallani haluaisi kuulla muiden alaihmisten viisasteluja, jos olisi mahdollisuus kuulla aidon asiakkaan näkemys.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Ammattilaisten mielipiteet ovat turmeltuja, kun he kuvittelevat osaavansa kaiken. En minäkään omalla alallani haluaisi kuulla muiden alaihmisten viisasteluja, jos olisi mahdollisuus kuulla aidon asiakkaan näkemys.
Aidon asiakkaan? Läpi elämäni olen käynyt otteluissa ja omistanut kausikortin siitä lähtien, kun täytin 18 vuotta. Kulutan aktiivisesti myös IFK:n muita lajeja, osallistun kannattajatoimintaan satunnaisesti jne. Itse mieluusti nimenomaan omaa työtäni ajatellen haluaisin ehdottomasti kuulla sellaisia tyyppejä, jotka a) ovat kiinnostuneita asiakkaita b) tuntevat media- ja markkinointikenttää ja c) kuuluvat ikähaarukkaan, jonka osalta yrityksellä on selkeästi haasteita. Toki lisäisin ehdottomasti tuohon d) potentiaaliset asiakassegmentit, jotka eivät vielä kuluta tuotettani.

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Aidon asiakkaan? Läpi elämäni olen käynyt otteluissa ja omistanut kausikortin siitä lähtien, kun täytin 18 vuotta. Kulutan aktiivisesti myös IFK:n muita lajeja, osallistun kannattajatoimintaan satunnaisesti jne. Itse mieluusti nimenomaan omaa työtäni ajatellen haluaisin ehdottomasti kuulla sellaisia tyyppejä, jotka a) ovat kiinnostuneita asiakkaita b) tuntevat media- ja markkinointikenttää ja c) kuuluvat ikähaarukkaan, jonka osalta yrityksellä on selkeästi haasteita. Toki lisäisin ehdottomasti tuohon d) potentiaaliset asiakassegmentit, jotka eivät vielä kuluta tuotettani.

Anteeksi osallistuminen tähän keskusteluun. Mutta @Hokipedia antoi kyllä ihan hyvät perustelut.
Mutta eikös se ole niin että jos joku keksii hyvän suunnitelman, työtavan tai jne. Niin se ei käy ellei isoin johto ole sitä keksinyt.
No tämä tästä minun osaltani.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy