HIFK:n mediaketju

  • 1 465 600
  • 5 826

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Pöhköstä tekstistä puhuin, en suinkaan haukkunut sinua pöhköksi. ;)

Eli on siis jotenkin kivempi päästää suoraan tulevia vetoja? Kukaan tuskin on sitä mieltä, että Atte on vetänyt huippukauden. Silti jotain rajaa näihin ylianalysointeihin. Katsotko koskaan esim. NHL-pelejä? Jos satut katsomaan, niin tarkkailehan maalivahtipeliä. Saatat yllättyä miten paljon kundit pelaa vastassa. Ja joo, kyllä ne liikkuu paremmin ja peli on erilaista — se nyt ei vaan poista sitä faktaa, että Aten on jatkossakin pelattava kaukana maalistaan. Tykkäsit siitä tai et. Perse verkossa kertoisi jo todella pahoista ongelmista itseluottamuksen suhteen.

Aten suurimmat ongelmat ovat tulleet siitä, että liikkuu maalilta pois liian kauas, jokaiseen ilmansuuntaan, eikä homma ole hallinnassa. Menee ns. vaistolla, mutta ne vaistot eivät nyt vaan tällä hetkellä ole oikein kohdillaan. Siksi sanoin, että pitäisi aloittaa ns. pakan rakentaminen alusta ja pysyä siellä maalilla, kunnes homma on taas hallussa. Sitten kun osaa sijoittua ja lukea peliä oikein niin voi tulla rohkeammin uloskin. Ulos voi tulla hallitusti tai riskillä. Atte tuntuu tekevän sen koko ajan riskillä, jonka myötä on koko ajan vaikeuksissa kun poistuu maaliltaan. Ja on sillä vastaantulolla edelleen joku rajakin. Kolme metriä maalista on jo ihan liikaa, olit kuinka hyvä tahansa. Olen kyllä nähnyt ja kokenut jääkiekkoa ihan tarpeeksi ja nähnyt vaikka mitä variaatioita maalivahtityöskentelystä. Täten olen tottakai nähnyt myös maalivahteja, jotka tulevat paljon vastaan ja tekevät sen helvetin hyvin. Atte ei kuitenkaan lukeudu tähän joukkoon tällä hetkellä, joten ehkä kannattaisi keskittyä nyt ihan perusasioihin. Attehan on ketterä ja nopea, joka on jo helvetin hyvä lähtökohta maalivahdille. Nyt kun saisi tuohon ketteryyteensä ja nopeuteensa mukaan myös pelisilmän, tiukkuuden ja hallinnan, niin ai että kun olisi kivaa seurattavaa. Hasek oli aikanaan tällainen pakkaus ja jääkiekkomaailma ei häntä taida unohtaa koskaan.

Mun mielestä mulla on ihan hyvä pointti mun ajatuksissa, mutta jostain syystä et vain halua sitä edes yrittää ymmärtää. Voit olla eri mieltä, mutta sen ei tarvitse tarkoittaa sitä että mun jutuissa ei ole mitään järkeä. Kyllä, kärjistän, mutta se johtuu siitä että vituttaa. Vähän sama kuvio kuin monella teillä on ollut koko kauden meidän urheilujohtajan kanssa. IFK:n maalivahtityöskentely on ollut surkeaa tällä kaudella ja se paistaa oikein räikeästi silmään, koska tilanne on ollut tätä ennen jo niin pitkään meillä täysin päinvastainen.

Edit: Pahoittelut omasta puolestani OT:sta. En edes tajunnut että tässä ollaan mediaketjussa.
 
Viimeksi muokattu:

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Hieno/tyylikäs toi Hesarin etusivun mainos :)

Jäin miettimään tuota mainosta että mihin perustui se että tuo vauva oli "IFK-vauva"? Siis oliko se vain vuoden ensimmäinen vauva ja jostain syystä oli päätetty että se on nyt sitten "IFK-vauva" vai onko takana jokin tarina joka on mennyt minulta ohi?
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
Pakko ruveta vähän vastarannankiiskiksi. Mielestäni jotenkin kovin väkisin väännetty ja haettu. Taustalla toki tietysti joku kaunis ajatuksen siemen, mutta ei jotenkin nyt lähtenyt. Muutenkin markkinoinnissa on omaan makuun otettu askeleita taaksepäin parina viime vuonna.Aikaisemin touhu on ollut enemmän kuin hallussa. Voi toki olla, että olen antipatioineni aikalailla yksin, mutta en ihmettelisi jos esimerkiksi #Bättrefolk ei ensi kaudella olisi kuin muisto vain.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jäin miettimään tuota mainosta että mihin perustui se että tuo vauva oli "IFK-vauva"? Siis oliko se vain vuoden ensimmäinen vauva ja jostain syystä oli päätetty että se on nyt sitten "IFK-vauva" vai onko takana jokin tarina joka on mennyt minulta ohi?

Eiköhän se ole vain kovaan IFK-faniperheeseen syntynyt lapsi, jolle ostettu tuo potkupuku suunnilleen silloin, kun raskaus ollut max puolivälissä. Eli perhe päättänyt hyvissä ajoin, että jälkikasvu saa kokea saman kannattamisen tuskan kun muutkin ;) Ja siis ensimmäinen IFK-käännytetty (tai ohjattu ennemminkin) vauva sinä yönä... tai sitten vanhemmat halusivat vaan huomiota, eikä kiekkoperheestä ole tietoakaan :D
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Eiköhän se ole vain kovaan IFK-faniperheeseen syntynyt lapsi, jolle ostettu tuo potkupuku suunnilleen silloin, kun raskaus ollut max puolivälissä. Eli perhe päättänyt hyvissä ajoin, että jälkikasvu saa kokea saman kannattamisen tuskan kun muutkin ;) Ja siis ensimmäinen IFK-käännytetty (tai ohjattu ennemminkin) vauva sinä yönä... tai sitten vanhemmat halusivat vaan huomiota, eikä kiekkoperheestä ole tietoakaan :D

Itselle jäi jotenkin sellainen fiilis että IFK oli tuon potkupuvun lahjoittanut kuten myös elinikäisen kausarin. SIksi kyselinkin että onko täällä jollain jotain faktaa asiasta, onko perhe edes IFK-faniperhe? vai vain joku sattumanvarainen perhe, joka voi kannattaa vaikka Tapparaa?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Harmi, ettei ollut kundi. Siinä olisi ollut se ykkösketjun sentteri seuraavalle mestaruuskaudelle 2036-37 :)

Tuohon mennessä naiskiekko on jo niin kovatasoista, että sinnekin kaivataan ykkössentteriä.

Itselle jäi jotenkin sellainen fiilis että IFK oli tuon potkupuvun lahjoittanut kuten myös elinikäisen kausarin. SIksi kyselinkin että onko täällä jollain jotain faktaa asiasta, onko perhe edes IFK-faniperhe? vai vain joku sattumanvarainen perhe, joka voi kannattaa vaikka Tapparaa?

Uskoakseni ei ole muita vaihtoehtoja kuin siellä ollaan päivystetty ja kysytty haluatteko osallistua tälläiseen. Eli sattumanvarainen perhe siinä mielessä.

Tietenkin puku nyt ainakin on IFK:lta sinne viety eikä perheen itse tuoma.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Tässä vielä IFK:n nettisivuillaan ja somessa julkaisema video seuran tuoreimmasta(?) kannattajasta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Pakko ruveta vähän vastarannankiiskiksi. Mielestäni jotenkin kovin väkisin väännetty ja haettu. Taustalla toki tietysti joku kaunis ajatuksen siemen, mutta ei jotenkin nyt lähtenyt. Muutenkin markkinoinnissa on omaan makuun otettu askeleita taaksepäin parina viime vuonna.Aikaisemin touhu on ollut enemmän kuin hallussa. Voi toki olla, että olen antipatioineni aikalailla yksin, mutta en ihmettelisi jos esimerkiksi #Bättrefolk ei ensi kaudella olisi kuin muisto vain.

Oikeastaan se miksi olen tykännyt tuosta Bättrefolk -kommentista alusta asti niin ei ole ruotsinkielinen syy (oma ruotsini aika heikko itseasiassa) tai jotenkin hienosteleva (ei ole sellaista taustaa) vaan se, että tuo on juuri sopivan provokatiivinen ja jopa ärsyttäväkin monen korvaan. Toki miinuksena että ehkä joidenkin omienkin korvaan, mutta herättääpähän enemmän tunnetta kuin vaan joku "stadilainen,taisteleva,HIFK" -iskulause.

Ihan hyviä on IFK:lla ollut nuo kampanjat ja mainokset. Sitä "joulukatua" vielä odottelen, jossa pitkä pätkä Nordenskiöldinkatua ja Urheilukatua on vedetty punavalkoisilla lipuilla. En tosin tiedä miten tuon käytännössä järjestäisi, mutta olisi aika hienon ja mahtipontisenkin näköinen.
 
Viimeksi muokattu:

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Oikeastaan se miksi olen tykännyt tuosta Bättrefolk -kommentista alusta asti niin ei ole ruotsinkielinen syy (oma ruotsini aika heikko itseasiassa) tai jotenkin hienosteleva (ei ole sellaista taustaa) vaan se, että tuo on juuri sopivan provokatiivinen ja jopa ärsyttäväkin monen korvaan.

Bättre Folk osuu erään ex-kansanedustajan kohdalla maaliin Twitterin perusteella.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta on vastenmielinen ajatus, että lapsi liitetään syntymästään jonkun joukkueen kannattajakuntaan. Lastahan pitää tietysti sitten vanhempana kuskata hallille ja sitten voidaan katsoa, että a) kiinnostaako laji ja b) sytyttääkö joukkue. Puhe HIFK-vauvasta on minusta yhtä typerää touhua kuin viattoman lapsen liittäminen ilman omaa päätöstä jonkun uskonnollisen yhteisön jäseneksi, mitä tietysti sitäkin tapahtuu kaiken aikaa. Joukkueen kannattaminen vaatii ihmiseltä aktiivisen päätöksen ja oma joukkue pitää voida itse valita.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Minusta on vastenmielinen ajatus, että lapsi liitetään syntymästään jonkun joukkueen kannattajakuntaan. Lastahan pitää tietysti sitten vanhempana kuskata hallille ja sitten voidaan katsoa, että a) kiinnostaako laji ja b) sytyttääkö joukkue. Puhe HIFK-vauvasta on minusta yhtä typerää touhua kuin viattoman lapsen liittäminen ilman omaa päätöstä jonkun uskonnollisen yhteisön jäseneksi, mitä tietysti sitäkin tapahtuu kaiken aikaa. Joukkueen kannattaminen vaatii ihmiseltä aktiivisen päätöksen ja oma joukkue pitää voida itse valita.

Olet oikeassa siinä mielessä, että veikkaan että jopa Jehovista taitaa päästä helpommin irti kun HIFK:sta :D

Mutta joo... jääkiekko ja urheilu/penkkiurheilu on välillä hyvinkin vakavia asioita kuten on huomattu, mutta noi mediajutut ja mainokset ym. otan kyllä hyvinkin kevyesti. Joko pidän niitä hyvinä tai jos en, niin en oikeastaan edes noteeraa. Suomessa ja Liigassa mainostaminen on hyvin laimeaa vrt. vaikka johonkin eurooppalaisiin futisseuroihin, jossa saattaa olla hirveä rumba ja hulabaloo jopa ihan yksittäisen pelinkin ympärillä. Se on ihan siistiä touhua sellanen.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Joukkueen kannattaminen vaatii ihmiseltä aktiivisen päätöksen ja oma joukkue pitää voida itse valita.

Tietenkin saa aktiivisesti päättää miten haluaa, mutta vauvasta asti ohjataan oikealle tielle. Eli, jos sinulla on vaikka kummilapsi, niin jokaisena syntymäpäivänä annetaan joku IFK-aiheinen lahja. Ja sitten vanhempana viedään peliin.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tietenkin saa aktiivisesti päättää miten haluaa, mutta vauvasta asti ohjataan oikealle tielle. Eli, jos sinulla on vaikka kummilapsi, niin jokaisena syntymäpäivänä annetaan joku IFK-aiheinen lahja. Ja sitten vanhempana viedään peliin.

Jättikö tuo aikaisempi viestini sellaisen mahdollisuuden, että minulla olisi kummilapsi?
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Olihan toi nyt tyylillä toteutettu ja onhan elinikäisen kausikortin rahallinen arvo todella huomattava joten vaikea tosta nyt on mitään negatiivista sanoa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mulla tulee tohon mainokseen jotenkin vastareaktio. Tällä kaudella IFK ei ole osannut tehdä mitään järkevää.
 

444

Jäsen
Lähettäisivätköhän mullekin elinikäisen kausarin, jos pukeutuisin tuollaiseen asuun? Ei tarvitse edes kalleimpia paikkoja, fanikulmaus käy ihan hyvin. Kyllä sillekin hintaa tulee, jos vaikka seuraavat 50 vuotta hallilla käy ilakoimassa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän rankempaa huumoria, mutta kyllä siinä taisivat vanhemmat nyt antaa lapselleen elinkautisen sekä paljon surua ja murhetta tuleville vuosille. Kyllä elämässä helpommallakin pääsee kuin ikuisena kausikorttilaisena. Varsinkin, kun hän ei myöskään ole ns. maksava asiakas, jolla olisi äänioikeus vastustaa ihan kaikkea seuraan liittyvää. Jos nyt jotain hyvää oikein hakemalla hakee, niin pärjää sitten paremmin muussa elämässä, kun oppii pienestä saakka pettymyksiin. ”Aina tulee uusi kausi”-sanonta opettaa.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Tietenkin saa aktiivisesti päättää miten haluaa, mutta vauvasta asti ohjataan oikealle tielle. Eli, jos sinulla on vaikka kummilapsi, niin jokaisena syntymäpäivänä annetaan joku IFK-aiheinen lahja. Ja sitten vanhempana viedään peliin.

Yksi kummilapsistani on parhaan ystäväni lapsi. Isä on vahva Jokeri-kannattaja, entinen kausikorttilainen. Entinen koska KHL ei oikein nappaa ja sitä myötä Jokeritkin on jäänyt melko taka-alalle.

Nyt 5-vuotias poika on alkanut pelaamaan fudista ja sain luvan viedä junnun ensi kesänä HIFK:n veikkausliiga-matsiin. Siitä lähtee!
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Bättre Folk osuu erään ex-kansanedustajan kohdalla maaliin Twitterin perusteella.

Itse asiassa; tuon twitter-kommentin paras osa on mielestäni kommentti, jossa mainitaan sana itseironia. Tuskin kukaan HIFK:ssa tai slogania suunnittelemassa ollut osasi odottaa, kuinka tosissaan osa ihmisistä ottaa tuon bättre folk-teeman. Toki nykyään taitaa olla muotia pahoittaa mielensä tarkoitushakuisesti huomion toivossa tai ymmärtää tahallaan väärin.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lähettäisivätköhän mullekin elinikäisen kausarin, jos pukeutuisin tuollaiseen asuun? Ei tarvitse edes kalleimpia paikkoja, fanikulmaus käy ihan hyvin. Kyllä sillekin hintaa tulee, jos vaikka seuraavat 50 vuotta hallilla käy ilakoimassa.

Toinen vaihtoehto on teettää itselleen one piece-mallinen puku HIFK-logoilla - tai kun tarkemmin ajattelee, kaksihan niitä pitää olla koska vierasmatseille tarvitaan oma.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös