ElmerMoody
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- ✦ IFK ✦
Pöhköstä tekstistä puhuin, en suinkaan haukkunut sinua pöhköksi. ;)
Eli on siis jotenkin kivempi päästää suoraan tulevia vetoja? Kukaan tuskin on sitä mieltä, että Atte on vetänyt huippukauden. Silti jotain rajaa näihin ylianalysointeihin. Katsotko koskaan esim. NHL-pelejä? Jos satut katsomaan, niin tarkkailehan maalivahtipeliä. Saatat yllättyä miten paljon kundit pelaa vastassa. Ja joo, kyllä ne liikkuu paremmin ja peli on erilaista — se nyt ei vaan poista sitä faktaa, että Aten on jatkossakin pelattava kaukana maalistaan. Tykkäsit siitä tai et. Perse verkossa kertoisi jo todella pahoista ongelmista itseluottamuksen suhteen.
Aten suurimmat ongelmat ovat tulleet siitä, että liikkuu maalilta pois liian kauas, jokaiseen ilmansuuntaan, eikä homma ole hallinnassa. Menee ns. vaistolla, mutta ne vaistot eivät nyt vaan tällä hetkellä ole oikein kohdillaan. Siksi sanoin, että pitäisi aloittaa ns. pakan rakentaminen alusta ja pysyä siellä maalilla, kunnes homma on taas hallussa. Sitten kun osaa sijoittua ja lukea peliä oikein niin voi tulla rohkeammin uloskin. Ulos voi tulla hallitusti tai riskillä. Atte tuntuu tekevän sen koko ajan riskillä, jonka myötä on koko ajan vaikeuksissa kun poistuu maaliltaan. Ja on sillä vastaantulolla edelleen joku rajakin. Kolme metriä maalista on jo ihan liikaa, olit kuinka hyvä tahansa. Olen kyllä nähnyt ja kokenut jääkiekkoa ihan tarpeeksi ja nähnyt vaikka mitä variaatioita maalivahtityöskentelystä. Täten olen tottakai nähnyt myös maalivahteja, jotka tulevat paljon vastaan ja tekevät sen helvetin hyvin. Atte ei kuitenkaan lukeudu tähän joukkoon tällä hetkellä, joten ehkä kannattaisi keskittyä nyt ihan perusasioihin. Attehan on ketterä ja nopea, joka on jo helvetin hyvä lähtökohta maalivahdille. Nyt kun saisi tuohon ketteryyteensä ja nopeuteensa mukaan myös pelisilmän, tiukkuuden ja hallinnan, niin ai että kun olisi kivaa seurattavaa. Hasek oli aikanaan tällainen pakkaus ja jääkiekkomaailma ei häntä taida unohtaa koskaan.
Mun mielestä mulla on ihan hyvä pointti mun ajatuksissa, mutta jostain syystä et vain halua sitä edes yrittää ymmärtää. Voit olla eri mieltä, mutta sen ei tarvitse tarkoittaa sitä että mun jutuissa ei ole mitään järkeä. Kyllä, kärjistän, mutta se johtuu siitä että vituttaa. Vähän sama kuvio kuin monella teillä on ollut koko kauden meidän urheilujohtajan kanssa. IFK:n maalivahtityöskentely on ollut surkeaa tällä kaudella ja se paistaa oikein räikeästi silmään, koska tilanne on ollut tätä ennen jo niin pitkään meillä täysin päinvastainen.
Edit: Pahoittelut omasta puolestani OT:sta. En edes tajunnut että tässä ollaan mediaketjussa.
Viimeksi muokattu: