HIFK:n mediaketju

  • 1 469 816
  • 5 844

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Onkin tosiaan mielenkiintoinen juttu tulevatko nämä kaksi herraa paikalle. Itse olisin ehkäpä jopa valmis päästämään heidän tilaisuuteen, olihan heillä iso rooli tuolloin.
Ja ei, en tosiaan ole valmis antamaan anteeksi varsinkaan kyykkylle, mutta silti olisin valmis päästämään hänet tilaisuuteen. Jereä vastaan en koe oikeastaan kovinkaan suurta antipatiaa.

En itse asiassa itsekään koe mitään antipatiaa Jereä kohtaan, olisin ollut jopa valmis toivottamaan hänet tervetulleeksi IFK:hon useamman kerran viimeisen 10 vuoden aikana, kun pelillisesti oli tarvetta juuri hänenkaltaiselle puolustajalle. En olisi fanittanut, mutta en olisi buuannut. Itse asiassa Jereä kohtaan olen enimmäkseen tuntenut vain sääliä. Kusi jonkun verran omien muroihin, mutta oli kyllä väärin minulta lokeroida hänet yhdessä kyykyn kanssa samaan mustien lampaiden kategoriaan. Aivan eri ihmiset, aivan eri kohtalot ja aivan eri kokoluokan muroonkusemiset kyseessä.

Toivottavasti Jeren kohdalla yleisön reaktio ei ole laimeita taputuksia vihamielisempi (itse taputtaisin kyllä ihan rehdisti), mutta sen toisen kohdalla vihellyskonsertti. Tai itse asiassa siitähän se sais vain kiksit, ehkä hiirenhiljaisuus ja selänkääntö olisi toimivampi mielenilmaisu.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Onko näin, mä olin aika varma, ettei kutsuta tai ainakaan tule ;) Itse en niin välittäisi, kuten Jerestäkään, mutta muistetaan nyt, että tämä on nimenomaan tuon mestarijoukkueen juhla. Siellä kasvettiin kauden aikana yhtenäiseksi nipuksi ja saavutettiin lopulta suurta pelaajien muodostaessa samalla kestäviä siteitä. Ja nämä molemmat herrat olivat osa tuota joukkuetta ja siten ymmärrän, jos paikalla ovat. Saattaishan tuo vähän muutakin porukkaa ihmetyttää, jos isossa roolissa olleita kavereita ei kutsuttaisi edes.

Jos ovat, niin en buuaa tai muuta, mutta käsien läpsytys kyllä lakkaa niiksi hetkiksi, kun näitä kavereita esitellään.

Joo sama täällä, yksi kyykkääjä ei saa juhlaa pilattua vaikka haluaisikin. Taputukset vaan väliin siinä kohtaa esittelyä.

On tää edelleen aikamoista, kun ysärin alusta käyty hallilla hyvinkin aktiivina, ja sinä aikana vaan 4 kertaa oltu finaaleissa (1997,1998,2011,2016). Tästä parisataa kilsaa ylöspäin, ja siellä on vedelty nyt kuudet finaalipelit putkeen :o Noo, meillä on hyvä alku tässä, kun sijat 2,4,3 viimeiseen kolmeen vuoteen. Ei huono sekään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Toivottavasti te kaikki ne mitkä ette salli Ruudun saapumista juhliin olitte itse hallissa 11.4.1998.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
4 kertaa oltu finaaleissa (1997,1998,2011,2016)

Ei oltu 1997, vaan 1999. Peräkkäiset vuodet kuitenkin.

Toivottavasti te kaikki ne mitkä ette salli Ruudun saapumista juhliin olitte itse hallissa 11.4.1998.

Kaikki? Oliko @mixu :n lisäksi muita jotka eivät salli? @SOF1969 sanoi vain viheltävänsä. Itse sallin hänen saapumisensa, vaikken siitä pidä. Ja toivoisin, että hänelle osoitetaan, ettei hän ole erityisen tervetullut. Olin paikalla sekä 11.4.1998 että 18.4.2011.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Jarkko Ruudun takia menetettiin 99 mestaruus ja sen jälkeinen aika on mitä on. Harvinaisen vastenmielinen henkilö. Hävettää että tuo on koskaan kantanut punaista paitaa. Jätesäkki vailla vertaa.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Vaikken itsekään Jarkko Ruutua minään sankarina pidä, niin kyllä sellainen historian uudelleen kirjoittaminen ja "epämieluisten" ihmisten poistaminen historiasta kokonaan tuntuu enemmän moskovalaiselta touhulta, kuin stadilaiselta touhulta. Ja oli tilanne mikä tahansa, niin kyllä se Ruutu kuitenkin oli osa -98 mestaruusjoukkuetta ja sillä tavalla hänelle buuaaminen, nimenomaan osana mestaruusjoukkuetta tuntuisi siltä, että samalla tulisi buuanneeksi skidisti myös mestaruusviirille. Väärin voitettu, yms. En mä ainakaan niin haluaisi tehdä. Eli jos ko. pelaajat satutaan kuuluttamaan yksitellen pelissä, niin kyllä itsekin Ruutun kohdalla haluaisin sitten koittaa noudattaa sitä viisasta neuvoa, että jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin älä sano mitään. Eli seisoisin vain hiljaa tuon yksittäisen kuulutuksen kohdalla.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Sitä, että ei ole äänioikeutta jonkun pelaajan saapumisesta, jos ei itse ollut pelissä.
Erikoinen näkemys, itse olin paikalla, nuorempi poikani ei ollut edes syntynyt silloin, pitäisikö hänen näin ollen jopa hurrata kovaäänisesti kun mätis esitellään?
Itse en ollut paikalla 1939-44, mutta en silti tee mitään yhteistyödiilejä ryssien kanssa, toiminko siis väärin?
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Vaikken itsekään Jarkko Ruutua minään sankarina pidä, niin kyllä sellainen historian uudelleen kirjoittaminen ja "epämieluisten" ihmisten poistaminen historiasta kokonaan tuntuu enemmän moskovalaiselta touhulta, kuin stadilaiselta touhulta. Ja oli tilanne mikä tahansa, niin kyllä se Ruutu kuitenkin oli osa -98 mestaruusjoukkuetta ja sillä tavalla hänelle buuaaminen, nimenomaan osana mestaruusjoukkuetta tuntuisi siltä, että samalla tulisi buuanneeksi skidisti myös mestaruusviirille. Väärin voitettu, yms. En mä ainakaan niin haluaisi tehdä. Eli jos ko. pelaajat satutaan kuuluttamaan yksitellen pelissä, niin kyllä itsekin Ruutun kohdalla haluaisin sitten koittaa noudattaa sitä viisasta neuvoa, että jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin älä sano mitään. Eli seisoisin vain hiljaa tuon yksittäisen kuulutuksen kohdalla.


Erittäin hyvä pointti. Jos joku pelaaja ei toimi tavalla joka koetaan seuran arvojen mukaiseksi, ei ratkaisu ole ruveta itsekin pelleksi. Vähän samaan tapaan kuin silmä silmästä on tuhon tie oikeusjärjestelmän pohjana.
 

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
Tää on kyllä mielenkiintoinen keissi. Tavallaan musta faneilla on myös oikeus toimia tässä faneina, jos yhtään saatte kiinni mitä meinaan. Eli kyllä me tiedämme, että tuo jengi ei tuossa tilanteessa muistele mitään muuta kuin yhteistä taivalta. Jääkiekko on ammatti, ja kukaan noista herroista tuskin millään tavalla henkilökohtaisesti kantaa kaunaa toisilleen. Fanien viimeisin muisto tapauksista Jere ja Jarkko on kuitenkin varsin erilainen. Eivätkä nämä kaksi tule yllättymään, jos vastaanotto olisi astetta viileämpi. Varsinkaan kyykkyrottan kohdalla. Tähän perussuomalaisiin kosiskeltuun mediapersoona Jereen taas suhtaudun lähinnä huumorilla.

Toki näihin suhtautumisiin varmasti vaikuttaa myös ikä. Itse olin vuonna 1998 1v, eli olen lähinnä päässyt näkemään, kun tarinoiden sankarit ovat pelanneet äärimmäisen oksettavasti entistä seuraansa vastaan, tai sössineet itsensä ulos ammattilaistasolta lähes totaalisesti.

Joka tapauksessa samaa mieltä kuitenkin siitä, että parempi vaan pistää vaikka jäätävä hiljaisuus pystyyn, jos pelaajia kuulutetaan. Turha legendaariselle ja monien todistelemalle rakkaalle jengille on mitään buuailla tai viheltää.
Vielä kun Tim Thomas lentäisi paikalle.
 
Viimeksi muokattu:

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Vaikken itsekään Jarkko Ruutua minään sankarina pidä, niin kyllä sellainen historian uudelleen kirjoittaminen ja "epämieluisten" ihmisten poistaminen historiasta kokonaan tuntuu enemmän moskovalaiselta touhulta, kuin stadilaiselta touhulta. Ja oli tilanne mikä tahansa, niin kyllä se Ruutu kuitenkin oli osa -98 mestaruusjoukkuetta ja sillä tavalla hänelle buuaaminen, nimenomaan osana mestaruusjoukkuetta tuntuisi siltä, että samalla tulisi buuanneeksi skidisti myös mestaruusviirille. Väärin voitettu, yms. En mä ainakaan niin haluaisi tehdä. Eli jos ko. pelaajat satutaan kuuluttamaan yksitellen pelissä, niin kyllä itsekin Ruutun kohdalla haluaisin sitten koittaa noudattaa sitä viisasta neuvoa, että jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin älä sano mitään. Eli seisoisin vain hiljaa tuon yksittäisen kuulutuksen kohdalla.
Älä nyt viitsi , mestaruudet tulee ja menee. Tämä jätesäkki oli yksi suuri syyllinen kun Villeen käyntiin kiinni. Ruudun takia ei mitään voitettu 98 mutta paljon hävittiin 99.
 
Suosikkijoukkue
IFK, respektit suomalainen Jokerit
Vaikken itsekään Jarkko Ruutua minään sankarina pidä, niin kyllä sellainen historian uudelleen kirjoittaminen ja "epämieluisten" ihmisten poistaminen historiasta kokonaan tuntuu enemmän moskovalaiselta touhulta, kuin stadilaiselta touhulta. Ja oli tilanne mikä tahansa, niin kyllä se Ruutu kuitenkin oli osa -98 mestaruusjoukkuetta ja sillä tavalla hänelle buuaaminen, nimenomaan osana mestaruusjoukkuetta tuntuisi siltä, että samalla tulisi buuanneeksi skidisti myös mestaruusviirille.

Juurikin näin. Olin katsomassa Tampereella ainoaksijäänyttä finaalia, enkä ole saanut kyseistä peliä saanut pyyhittyä mielestäni, vaikka Jaken narripestin varmistuttua olin varma, ettei J.Ruutu kuulu millään tavalla muistoihini.

Jerguksen kanssa on vähän sama. Vaikka mielenosoituksellisesti paidan poltinkin Jaffalan pihalla, punainen kolmonen kuuluu myös 1998-sankaritarinan päärooleihin.
 
Suosikkijoukkue
IFK, respektit suomalainen Jokerit
Sieltähän se sitten tuli. Thänks, Ölly. Edelleen, -98 jengi on jokaisen taputuksen arvoinen. Jopa Jakke, palkkasoturi Thomas, mestaruussormuksen kaupannut Sane, Turun tyhmimmäksi haukuttu power forward, Bluesin Hyge ja koko menestyksen mahdollistanut savolainen urheilutoimenjohtaja.

Tuo jengi on edelleen täysin järjetön. Parempaa ei Liigaan ikinä tule.
 

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
Erikoinen näkemys, itse olin paikalla, nuorempi poikani ei ollut edes syntynyt silloin, pitäisikö hänen näin ollen jopa hurrata kovaäänisesti kun mätis esitellään?
Itse en ollut paikalla 1939-44, mutta en silti tee mitään yhteistyödiilejä ryssien kanssa, toiminko siis väärin?
Toimit.
Tosin en usko Venäjäläisten yritysten kolkuttelevan ovellasikaan ihan koko ajan, joten mielipiteelläsi ei varmaan ole väliä.
Nykyisellä Venäjäläisellä on ihan yhtä vähän tekemistä toisen maailmansodan kanssa kuin sinullakin.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Ruudun takia ei mitään voitettu 98

Tuo ei ole kyllä totta. Rudi oli kaikessa hulluudessaan erinomainen tuolloin ja isossa osassa tätä voittavaa joukkuetta. Vaikea antaa herralle anteeksi näitä myöhempiä juttuja, mutta oli aika kun fanit rakastivat häntä.

Itsellenikin -98 mestaruus oli ensimmäinen jonka todistin paikan päältä ja en kyllä unohda noita aikoja ja tuota jengiä ikinä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tuo ei ole kyllä totta. Rudi oli kaikessa hulluudessaan erinomainen tuolloin ja isossa osassa tätä voittavaa joukkuetta. Vaikea antaa herralle anteeksi näitä myöhempiä juttuja, mutta oli aika kun fanit rakastivat häntä.

Itsellenikin -98 mestaruus oli ensimmäinen jonka todistin paikan päältä ja en kyllä unohda noita aikoja ja tuota jengiä ikinä.

Nyt sulla on joku väärä lainaus :D Tollasta en ky sanonu (ylempänä se viesti, johon pääsee tolla nuolellakin lainauksestasi).
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Nyt sulla on joku väärä lainaus :D Tollasta en ky sanonu (ylempänä se viesti, johon pääsee tolla nuolellakin lainauksestasi).

No et tosiaan. Pahoittelut! Mitenhän ihmeessä tuo tapahtui? @mixu n viestiä oli tarkoitus lainata ja kyseinen lausahdus tuli häneltä eikä sinulta.

Nyt en tiedä että editoinko tuota aiempaa viestiä vai jätänkö noin, jotta näkyy mistä sekoilusta tässä puhutaan.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Toivottavasti te kaikki ne mitkä ette salli Ruudun saapumista juhliin olitte itse hallissa 11.4.1998.
No miksi olisi pitänyt juuri siinä pelissä olla? Onhan kausi ja mestaruus muutakin kuin se viimeinen peli. Itse en ollut, yritys oli toki kova, mutta lippua en saanut lippupalvelusta, eikä opiskelijalla ollut varaa mustan pörssin pilettiin ;)
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
No et tosiaan. Pahoittelut! Mitenhän ihmeessä tuo tapahtui? @mixu n viestiä oli tarkoitus lainata ja kyseinen lausahdus tuli häneltä eikä sinulta.

Nyt en tiedä että editoinko tuota aiempaa viestiä vai jätänkö noin, jotta näkyy mistä sekoilusta tässä puhutaan.

No worries, toi on joku tekninen homma kun nythän muistin että mullahan on joskus käyny sama.
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Laitoin tännekin siitä, kun viime vuonna tsekkilehti teki ison jutun Calounista. Kaikki aika hänellä menee hallilla kotikonnuillaan valmennuspuuhissa ja vaikea uskoa hänen pystyvän irtaantumaan kesken kauden. Sen verran sitoutunut siihen ja motivoitunut hän oli, mutta toisaalta on kai siellä kakkoskoutsikin, jos pienet juhlat pitäisi välissä.

Kysäisin asiasta eräältä tsekkiläiseltä frendiltäni joka sattuu olemaan Calounin kanssa Slovanin organisaatiossa hommissa. Eli Jan ei ole tulossa, mutta ovat kuulemma tehneet siellä jonkun tervehdysvideopätkän IFK:n kannattajille. Toivottavasti näyttävät myös hallin screeniltä.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Älä nyt viitsi , mestaruudet tulee ja menee. Tämä jätesäkki oli yksi suuri syyllinen kun Villeen käyntiin kiinni. Ruudun takia ei mitään voitettu 98 mutta paljon hävittiin 99.

No ei niitä mestaruuksia kyllä ihan liukuhihnalla tule, että niihin osaisi suhtautua jotenkin välinpitämättömästi. Kyllä itsekin toivoisin, että sitä saisi IFK:n mestaruutta juhlia vielä kymmeniä kertoja, mutta tällä nykyisellä (kerran 10-15 vuoteen) tahdilla ja omilla elämäntavoillani pääsen ehkä näkemään sellaiset pari kolme juhlaa vielä.

Mutta ei siis luoda väärää mielikuvaa, en pidä Jarkko Ruutua minään sankarina, eikä siis tarkoitus mitenkään puolustella häntä ja monissa muissa tilanteissa voisin katsoa hänen arvostelunsa sopivaksi (vaikken itse ole päivääkään pelannut kiekkoa ammatikseni), mutta en sellaisessa yhteydessä, jossa juhlitaan HIFK:n mestarijoukkuetta.

Ja se, mitä sanoin historian pyyhkimisestä, niin kyllähän hän NHL uransa aikana oli vielä monelle IFK kannattajalle sellainen pelaaja, jonka toivoi pelaavan punaisissa. Eli sellaisessa mielikuvitustilanteessa, jossa änäripelaajia olisi pääsyt vapaasti valitsemaan, niin siinä missä narri kannattajat olisivat varmaan yksimielisesti valinneet ekana Selänteen ja sitten katselleen muita, niin kyllä varmaan monelle IFK kannattajalle Ruutu olisi ollut se ensimmäinen pelaaja ja sitten vasta oltaisiin alettu katselemaan, että mitä muita Crosbeja ja Gretzkejä siellä neppailee suomalaisten ja muiden IFK taustaisten kanssa. Sehän teki hänen NHL uran jälkeisestä valinnastaan niin vaikean hyväksyä. Toisella valinnalla hän olisi noussut tietyn ihmisryhmän silmissä suorastaan puolijumalalliseen asemaan. Siis tyyliin johonkin sellaiseen asemaan, mihin esim. Juhani Tamminen, puheidensa perusteella haluaisi nousta. Mutta NHL uran jälkeen tekemillään valinnoilla päätyi vähän sellaiseksi persona non grataksi.
 

Stigu

Jäsen
Tuo jengi on edelleen täysin järjetön.
Kyllä. Ja osoituksena tuosta järjettömyydestä: Jengissä on aika monta yksinkertaista Suomen mestaria, mm. juurikin Jarkko Ruutu.

Toi Ruudun case on kyllä mielenkiintoinen. Itse olen sitä mieltä, että hänelle, kuten kaikille tuon kauden pelaajalle, pitäisi osoittaa suosiota yhtenä joukkueen jäsenenä. Aplodin eli läpytyksen ongelmana on, että ulkopuolisen havainnoitsijan on vaikea tulkita vivahde-eroja aplodeissa ja aplodeissa.

Tämän takia ehdotan kaikille tilaisuuteen menijöille jompaa kumpaa seuraavista tavoista osoittaa suosiota J.R:lle (kannattaa sopia ajoissa yksi ja sama menetelmä):

1. Aplodeeraa, mutta kyykkää samalla. Tätä voi vielä höystää vierustoverin jalkojen halailulla ja oletettujen piilolinssien etsimisellä hallin lattialta
2. Ei aplodeeraa, vaan huutaa: "Kannatan Jarkko Ruutua mestaruusjoukkueen jäsenenä, mutta ihmisenä ja henkilönä hän on täysi mulkku, eikä ansaitsisi minkäälaista huomiota HIFK:n taholta!"

Tuo ykkönen on ehkä helpompi toteuttaa. Kakkosen etuna on se, että meille suomalaisille tuppisuille tuo olisi mainio tapa hieman piristää jäykähköä katsomokulttuuria. Mutta se täytyisi sitten harjoitella hyvin, ettei mene pelkäksi kakofoniaksi.
 

Taikajim

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Luleå
Onko tässä Ruudun tarinassa jotain tvistejä mitä ei hänen kirjassaan mainita ja mistä en ole tietoinen.

En vaan oikeen vieläkään ymmärrä, kuinka tuosta peltoskeissistä jaksaa olla vihanen edelleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös