Minä se vaan olen ikävän looginen ja pidän samat säännöt molemmille maalivahdeillemme. Pitää pelata hyvin koko 60 minuuttia. En näe yhtään mitään hyvää veskareissa, jotka ovat taivaallisen maagisia ja ihmisinäkin ihania - 2 erän verran. Lunkalle tämän on katsottu riittävän ja hänelle annetaan ikiaikainen oikeus kompuroida kolmas erä, koska hänhän saa masentua, jos hänen hyvin pelaamansa 2 ensimmäistä erää eivät riitä? On ihan ookoo tulla kolmanteen ja päästää kaveri ohi. Ei vittu ole. Ei Lunkalle, eikä Riksmanille, joka teki tämän sitten lauantaina. Mun puolesta HIFK:n maalivahti voi olla Brodeur tai Joulupukki, mutta hänelle ei tule koskaan riittämään pelkästään tunnollinen harjoittelu ja kiva inhimillisyys + hyvin pelatut 2 ensimmäistä erää. Hoitakaa jostain 2 täydellistä psykopaattia, ihmisvihaajaa ja äärimmäisen huonoa pukukoppipelaajaa, jotka kusevat kavereidensa kypäriin heti kun silmä välttää, kunhan he ovat maagisia veskareita. Joukkue hyötyy. Ja hei, Riksman antoi 59,47min verran mahdollisuuden voittoon, ei tästä hei häntä voi syyttää, ei tätä missään tapauksessa maalivahtiin hävitty ja blaablaablaa...
Loppuun outouksia mv-tilastosta, pyytäisin näistä videoclippikerhon erityisistunnon:
1. Maalivahtitilaston ykkönen (!) on Riksman, 2 ottelua , 95,38%, GAA 1,5
2. Maalivahtitilaston 18. ja viimeinen järjestykseen laitettu veskari on Lunkka, 86,7%, GAA 4,04.
Tästä voisi päätellä, että Riksmanin kanssa HIFK:lla on toivoa kerätä pisteitä ja Lundellin & Riksmanin välinen tasoero on aivan hyytävän hirvittävä. HIFK:n ykkösellä on liigan parhaat tilastot, HIFK:n kakkosella on liigan paskimmat tilastot. On väärin jubista nyt vain Riksmanin selästä ainoana mv-osion ongelmana. Aivan yhtä merkittävä ongelma on se, että HIFK:lla ei ole mitat täyttävää 2-maalivahtia. Äkkiä veskariostoksille, muuten ei hyvä heilu. Enkä minä ole iloinen Riksmanin tai Lunkan hävitessä, mulla ei ole muuta toivetta kuin se, että HIFK voittaa. HIFK tarvitsee Riksmanin rinnalle veskarin ja tämä jos kielletään officella, niin tulossa on äärimmäisen vaikea kausi.