HIFK:n maalivahdit kaudella 2011-2012

  • 341 824
  • 1 132

scholl

Jäsen
En tiedä oliko Ahlqvist edes lupaus. Olin katsomassa Nordic Trophya oliko se Linköpingiä vastaan silloin, kun hän tuli IFK:hon. Sanoin kaverilleni, että toi jätkä ei osaa torjua ollenkaan ja sitten siihen tuli joku kaverini ex-työkaveri kehumaan kuinka huippulupaus Ahlqvist on. Minä en sitä uskonut silloin, enkä usko nytkään. Jos valmennus on kunnossa niin silloin pitää ottaa sellaisia eteenpäin haluavia, lahjakkaita pelaajia. Ei sellaisia, joilta lahjakkuuskin puuttuu. Laaksoharjulla, Aku Limnellillä, Marc Mobergilla ja Ahlqvistilla oli tämä lahjojen puute, joka esti tähdeksi syttymisen.

Nyt tuo lunkkalaisuus alkaa olla jo jonkinlainen skientologiaan verrattava uskonto tai kultti, kun hän on kuulemma hoitanut viime kaudella jo valmennushommatkin ja ollut uskottu mies.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt tuo lunkkalaisuus alkaa olla jo jonkinlainen skientologiaan verrattava uskonto tai kultti, kun hän on kuulemma hoitanut viime kaudella jo valmennushommatkin ja ollut uskottu mies.

Nytkö tämä vasta on Sinulle avautunut? Jokaisen pitää uskoa johonkin. Itsehän uskon ainoastaan itseeni ja Jan Lundelliin. Janne on sentään Suomen Mestari. Muun muassa...

Mielestäni oli erityisen erikoista, että IFK päästi viime kaudella The Sakarin otoilemaan Sheddenin jengiin. Olisiko TPS tehnyt Urpo Ylösen kanssa näin? Voisiko TPS ystävällisesti tällä kaudella ottaa mallia maalivahtiasioiden edelläkävijästä, Helsingin IFK:sta, ja laittaa Ylösen Pendoliinoon lähettää hänet maalivahtiemme avuksi? Voin osallistua matkakustannuksiin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Toivon, että kaikilla IFK:n veskareilla ,eritoten Jannella, olisi joku "uskottu mies", joka ymmärtää mv-asioista paljon ja osaa olla oikeanlaisena tukena. IFK ei näköjään tätä tukea ole halukas antamaan, mikä on aivan käsittämättömän pyllystä.

Olipa hyvin sanottu. Ja tiedätkö - mua vituttaa eniten se, että nykytilanne ei johdu siitä, että HIFK:ssa ei tajuttaisi maalivahtien sielunelämän tärkeyttä. Tyhmyydenhän voisi antaa anteeksi. Mutta näin se ei mene. HIFK:ssa tiedetään, että näin ei kuuluisi vetää, mutta HIFK:ssa ollaan niin saatanan ylimielisiä, että asian annetaan olla ja luotetaan tsägään.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:ssa tiedetään, että näin ei kuuluisi vetää, mutta HIFK:ssa ollaan niin saatanan ylimielisiä, että asian annetaan olla ja luotetaan tsägään.

Tämähän se on aivan erityisen älykästä, onhan HIFK suorastaan Rouva Fortunan ehdoton suosikki! "Sattumalla on merkitystä urheilussa"...
 

Stigu

Jäsen
kiitos seisoi.......homolla tavalla.......pyllystä.

Kummallakohan nyt on pervo-vaihe päällä, kun BOL:n tekstin seasta erotin selkeästi nuo sanat: a) minulla vai b) BOL:illa? Pahaa pelkään, että a) .

No, anyway, olen itsekin funtsannut tuota tämän kauden veskarihäslinkiä, ja olen kyllä BOL:in kanssa samaa mieltä. IFK:n johto sokaistui veskareiden suhteen viime kauden riskinoton onnistuttua: tasaisen varma kakkonen pelasi tasaisen varman kakkosen elkein runkosarjan ja Epätasaisen varma ykkönen oli varmassa kunnossa pleijareissa. Jos se onnistui viime kaudella, miksei onnistuisi nytkin, varsinkin kun ottaa huomioon IFK:n "epäonnen" veskaririntamalla viimeisten 20 vuoden ajalta? Tuo olettamus on hieman sama kuin ajattelisi että heitettyään arpakuutiolla kutosen, seuraava heitto toisi jotenkin helpommin sen kutosen. Mielestäni IFK:lla on samat riskit veskareiden suhteen kuin viime kaudella: Lunkka on hyvä kakkonen mutta hänestä ei enää ikinä tule hyvää ykköstä. Riksman on hyvä ykkönen niin kauan kuin selkä kestää.

Ongelmallisinta tuossa tilanteessa on se, että se lähtee purkautumaan vasta sitten kun IFK hankkii kunnon veskarivalmentajan. Kun veskarivalmentajaa (pl. Lunkka) ei ole, on Riksman-Lunkka kaksikko mielestäni varsin pätevä veskarikaksikko: ainakaan kummankaan ei enää tarvitse oppia uusia temppuja, kunhan pitävät nykyvirettään yllä.
 

scholl

Jäsen
mutta HIFK:ssa ollaan niin saatanan ylimielisiä, että asian annetaan olla ja luotetaan tsägään.

Väärä ylimielisyys on tyhmyyttä, joka ilmenee silloin, kun ei nähdä omia heikkouksia. Oikea ylimielisyys on sitä, että nauretaan naurettaville jutuille. Frankin asenne "Minähän en Naisten kympillä ruusuja jakele" on oikeata ylimielisyyttä ja sellaisiin juttuihin IFK:n pitää keskittyä, eikä valmennusasioiden laiminlyöntiin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tämähän se on aivan erityisen älykästä, onhan HIFK suorastaan Rouva Fortunan ehdoton suosikki! "Sattumalla on merkitystä urheilussa"...

Näin on lausunut itse The Sir Pena ja katsokaa hänen HIFK-pokaaliensa määrää!

Niin, on todellakin myös olemassa reipasta ja aivan oikeanlaista ylimielisyyttä, kuten scholl yllä toteaa. Siihen kuuluu mm. se, että ei paskaa nakata ketä pelaajia muilla on. Ei ruikuteta kenenkään perään. Hankitaan sen sijaan itselle just ne sopivat sällit. Sitten on kiva mennä pressin eteen ja kun sieltä kysytään: "Aiotteko kiinnittää erityishuomiota tänään Donskoihin?" , vastataan: "Mikä ihmeen Don Skoj? Jopa on kaveria nimellä paiskattu, onko se espanjalainen?"
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
58: Olen yhtä dorka kuin sinä. Minäkin ajaisin Norjaa pikapikaa sisään. Tappara on hyvin vaisu nippu tällä kaudella ja sitä vastaan olisi hyvä aloittaa.

Minäkö dorka, prkl? No, taidan olla kun olen vsta -68 HIFKiä fanittanut..

Eniveis, Norja maaliin huomenna ja jos alle seitsemän päästetyn selviää niin sehän on mennyt hyvin.

Ja sen minä vaan sanon, että vaikka aika friikki olenkin, niin melko hyvin tässä matkan varrella olen nämä veskarisekoilut huomannut jo hyvissä ajoin; mm. tyrmäsin Pitkähousun heti kättelyssä ja niinhän siinä kävi. Samaten epäilin meidän ECHL-veskarin, Stathosin pollan kestävyyttä Stadin valoissa toisella kaudella varsinkin kun kesällä oli jo tiedossa että kaverilla riitti muitakin "harrasteita" useammassa eri osoitteessa. Rahat pois jne. Miinuksina omalta kohdaltani koen Vokounin sekoilun pleijareissa ja Riksmanin yllättävän hyvät otteet viime keväänä kannua haaliessa.

BOLko se sanoi olevansa Lunkka-uskovainen ja niin olen minäkin, siinä on hiano mies eikä mikään jarkkoruutu.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Maalivahtiosio ei todellakaan ole mitenkään päin katsottuna ennallaan. Viime kevät: ykköseksi hankittu Riksman pelasi päästäen alle 2 maalia ja joukkueessa oli mv-koutsi. Tämä syksy: Riksman aukoo selkä pipinä ovea, 2-mv on päästänyt 4 maalia per matsi

Mua hämää tää asetelma: vertaat viime kevättä ja tätä syksyä keskenään, ikään kuin se olisi noin yksinkertaista. Eikö olisi reilumpaa verrata tätä syksyä viime syksyyn? Silloinkin lähdettiin kauteen Lunkan torjuntavastuulla, kun Juuso oli telakalla ja tuli kentälle vasta neljännen ottelun puolivälissä. Itse asiassa kahdessa ensimmäisessä ottelussa Juuso ei ollut edes luukkuvahtina. Noh, viime kausi aloitettiin kahdella suoralla voitolla: Narrit ja Bleg. Sen jälkeen voitettiin Sputnikit rankkareilla ja hävittiin Ipalle tennislukemin. Kahden pelin jälkeen maaliero oli 7-3, mutta neljän ottelun jälkeen 11-11. Nyt kahdessa matsin jälkeinen maaliero on 9-8, mutta jos kahdessa seuraavassa ottelussa päästetään enintään kolme maalia ja otetaan 5-6 pinnaa, ollaan viime kauden tahdissa.

Muilta osin mulla ei ole oikeastaan mitään lisättävää täällä käytyyn mv-keskusteluun. Sitä mäkin odotan kuin kuuta nousevaa, että IFK:lla olisi a) ihan oikea täysipäiväinen mv-valmentaja ja b) ykkösmaalivahti, jolla ei olisi Juuson sairaskertomusta ja loukkaantumisherkkyyttä. Petun pelikirjasta en sano mitään, kun olen nähnyt vasta yhden ottelun. Jätetään se partaterien nieleskely kuitenkin vähän myöhemmäksi ja annetaan jengille vielä pari matsia aikaa näyttää, onko niistä mihinkään, vai onko tämäkin kausi jo hävitty.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Mua hämää tää asetelma: vertaat viime kevättä ja tätä syksyä keskenään, ikään kuin se olisi noin yksinkertaista. Eikö olisi reilumpaa verrata tätä syksyä viime syksyyn?
- - -

No verrataan sitten. Lundell valmistautui viime syksyyn kuin viimeiseen kauteensa ja kaikkensa antavana, oli laittanut itsensä likoon sillä mielellä että se kausi on viimeinen ja hän haluaa olla kunnolla auttamassa joukkuetta.

Ja niin olikin. Alkukaudella pelasi toudella hyvin ja jossain välissä äkkinäisemmät jo arvelivat että Jannella mennään päätyyn saakka. No sitten tuli Riksmanin vuoro ja hyvin hän paikkansa hoiti ja samalla mestaruuden kotiin.

Tälle kaudelle Janne oli valmistautunut siihen että vaikkei nyt ihan naulaan hokkareita heitä, niin voi alkaa jäähdytellä ja keskittyä noihin veskarivalmennushommiin. Ilmeisesti joku diili meni toimistolla puihin, kun Jannelle jo sanottiin että valmistaudu nyt kuitenkin sillä mielellä että pelaat jatkossakin. Uskoisin, jä tämä on nyt puhdasta spekulointia, että toimistolla ajateltiin että kun, kun Riksmanilla on jatkuvasti noita selkävaivoja niin hänelle olisi hankittu tasapäiseksi kilpailijaksi joku nouseva tähti tai paluumuuttaja. Se meni puihin ja nyt ollaan tässä. Oletusarvona että Juuso lopettaa liigassa tämän kauden jälkeen.

Siis vielä rautalangasta. Janne ei ole yhtä hyvässä kunnossa ja yhtä valmis peleihin kuin vuosi sitten. Käy vaikka kysymässä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin on lausunut itse The Sir Pena ja katsokaa hänen HIFK-pokaaliensa määrää!

Sir Penasta tulee myös mieleen nämä nihkeämmät kauden aloitukset. Itsekin olin kerrassaan loistava itseni kusettaja "Kyllähän tässä on hyvin vielä aikaa", "Joulun jälkeen ollaan kovakuntoisin jengi. Katsokaapa, IFK on voittanut nyt 10 matsia peräkkäin, kohta ollaan jo ihan pleijariviivan tuntumassa" sekä tietenkin legendaarinen "Tosipelit pelataan keväällä". Helvetin hyvin meni, kuten tietenkin Sir Penan pokaalien määrästä voi tulkita.

Maalivahtien osalta IFK:lla ei todellakaan ole minkäänlaista aihetta ylimielisyyteen. Päinvastoin. IFK:n tulisi nöyränä ottaa oppia näiltä "kaikenmaailman pikkuseuroilta", jotka vuodesta toiseen pitävät huolen siitä, että framille nousee uusia kassareita. IFK:lla on viimeisimpänä näyttönä Jani Nieminen, jonka kanssa meni lopulta lusikat jakoon ilman sen suurempia mainetekoja. Siinäkin tarinassa oli kyllä alunperin monet tähdet kohdillaan. Lopussa ei vain sitten kiitos seissyt. Unkarin Porakoneen tarina on tietysti aivan poikkeuksellisen upea tähtitarina, mutta lopputulema nyt joka tapauksessa on se, että Timo ei joukkueessa jatka. Varmasti itse lähtenyt vetämään vielä, kun on ehtinyt. Suomen Mestari kuitenkin.

Naapurin Jokruilla on viime vuosilta vähän samanlaisia kokemuksia kuin meillä. Poikkeuksena on se, että siellä sentään edes yritetään jotain. Meillä leikitään vähän turhan suuria visionäärejä ja retroillaan jonnekin 60-luvulle, missä sedät "vapaa-ajallaan" leikki savusukeltajia.

Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla arvon UTJ-Nybondaksen ajatuksia ihan julkisesti, että minkä takia tällainen tie on valittu. Ja ennen kaikkea saada kuulla, mikä tekee tästä valinnasta paremman kuin tämän perinteisen " Palkataan maalivahtivalmentaja, annetaan hänelle hyvää materiaalia, työrauha ja jonkin verran aikaa kehittää maalivahdeista kovin luokan veskareita, jonka jälkeen kerätään siirtokorvauksilla hyvät hillot". Näillä rahoilla voidaan sitten ostella nimekkäitä kenttäpelaajia tai hei, nyt mä keksin, lähteä vaikka Barcelonaan katsomaan jalitsua!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis vielä rautalangasta. Janne ei ole yhtä hyvässä kunnossa ja yhtä valmis peleihin kuin vuosi sitten. Käy vaikka kysymässä.

En mä tätä ole kiistänytkään tai epäillytkään. Ja mikäli näin tosiaan on, niin pullat ei todellakaan ole hyvin uunissa. Mä tuossa yllä kuitenkin yritin vertailla koko joukkueen esitystä viime syksynä ja tänä syksynä. Ilmeisesti se olisi pitänyt tehdä peliesitysketjussa.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Mä tuossa yllä kuitenkin yritin vertailla koko joukkueen esitystä viime syksynä ja tänä syksynä. Ilmeisesti se olisi pitänyt tehdä peliesitysketjussa.

Mulla on ilmeisesti lukihiäröi, kun luin viestistäsi: "Mua hämää tää asetelma: vertaat viime kevättä ja tätä syksyä keskenään, ikään kuin se olisi noin yksinkertaista. Eikö olisi reilumpaa verrata tätä syksyä viime syksyyn? Silloinkin lähdettiin kauteen Lunkan torjuntavastuulla, kun Juuso oli telakalla ja tuli kentälle vasta neljännen ottelun puolivälissä. Itse asiassa kahdessa ensimmäisessä ottelussa Juuso ei ollut edes luukkuvahtina."

Nytkin lähdetään kauteen Lunkan torjuntavastuulla, kun Juuso on telakalla jne. Nyt vaan Janne on treenannut kevyemmin kuin vuosi istten.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on ilmeisesti lukihiäröi,

Ei vaan mulla on ajatushärö, taisin saada tartunnan Nordiksella lauantaina. Yritin kai mahduttaa liian monta ajatusta pariin lauseeseen ja hukkasin punaisen langan, jos sellaista oli missään vaiheessa, jonnekin matkan varrelle.

Yritetään vielä kerran: Kahdeksan päästettyä maalia kauden kahdessa ensimmäisessä ottelussa ei ole hyvä merkki, mutta kahden ottelun jälkeen en vielä suostu hakkaamaan päätäni itkumuuriin. Nyt pari voittoa, joissa päästetyt maalit minimiin, ja ollaan viime kauden tahdissa. Se on selvää, että kausi pitäisi päästä aloittamaan huippukuntoisella ykkösveskalla, eikä puolikuntoisella kakkosveskalla, mutta hei, tää on meidän IFK!
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Itselleni tuli mieleen sellainen asia, että olisiko mahdollista, että Janne olisi itseasiassa jo viime kaudella lopulta hoitanut suuren osan veskakoutsauksesta Saken ollessa välillä pidempiäkin jaksoja näillä konsulttireissuillaan Sveitsissä?

Satavarmaa on, että viime kaudella Janne veti treenejä ainakin Norjalle sen lyhyen visiitin aikana. Ihmeellistä tai maailmaa mullistavaa? No ei. Kunhan kerroin.

Norjan suhteen tarkoitus on, että ainakin alkuun pelaa pääasiassa muualla, mutta treenaa Jannen ja IFK:n kanssa.

Ensi kaudella Janne on luultavasti päätoiminen maalivahtivalmentaja, tai mistä sen tietää kun on kyse IFK:sta.

Niin onkin.
 
Viimeksi muokattu:

Falcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä nämä maalivahtihölmöilyt ovat joukkueenjohdon syytä. Ensi kaudella Janne on luultavasti päätoiminen maalivahtivalmentaja, tai mistä sen tietää kun on kyse IFK:sta. Joka tapauksessa tilanne on se, että maalivahtikalusto menee todennäköisesti uusiksi ensikaudella. Juuson selänkestämisestä ei ole takuita ja Janne lopettaa.

Nuoret, lupaavat ja kunnianhimoiset maalivahdit taas eivät tule organisaatioon, jossa maalivahtivalmennusta ei hoideta ammattimaisesti. Tämä tulisi nyt joukkueenjohdon jo viimeinkin ymmärtää. Ylimielisyydestä tässä ei ole kyse, vaan puhdasta tyhmyydestä.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maalivahtihölmöilyt ovat pomminvarmasti joukkueenjohdon syytä, ja itse olen sitä mieltä että jengin kasaamiseen pätee seuraava sääntö: koko jengin tulee olla kauden alussa hienosäätöä vaille valmis. Maalivahtiosasto on niitä minkä pitäisi olla valmis jo kesällä ilman mitään Draper-hölmöilyjä. Mutta koska HIFK on vetänyt jo pitkään enemmän tai vähemmän sekaisella kuviolla mv-osastolla vaikuttaa tämä taas enemmän kuin hämärältä.

Mutta ei mv-kuvio ole ihmeemmin heikentynyt viime kaudesta. Marginaalimuutoksia. Pora ulos ja mr. Norway sisään, yhdistetty jojo/mvkoutsi Lindfors ulos ja Lundellille Saken rooli.

Itse asiassa, ja nyt tulee taas isoa jossittelua, jos HIFK olisi lähtenyt kauteen seuraavalla mv-kokoonpanolla:

Maalissa: Riksman
Luukulla: Norway
Ja Lundell mv-koutsikursseilla

--> eteenpäinmeno olisi ollut mitattavissa kilsoissa. Varsinkin kun jonkun hiomalaikan olisi löytänyt tammikuussa aivan varmasti.

Ei tolla nyt Jupiteriin oltaisi päästy, mutta kuitenkin selkeä parannus edeltävään kauteen. Ja viime kausi osoitti että Riksman-Lundell (+ Sakke ja Pora) riitti.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Itse asiassa, ja nyt tulee taas isoa jossittelua, jos HIFK olisi lähtenyt kauteen seuraavalla mv-kokoonpanolla:

Maalissa: Riksman
Luukulla: Norway
Ja Lundell mv-koutsikursseilla

Ihan vakavissasi olet sitä mieltä, että täysin liigakokematon Norja handlaa kyllä homman aina kun (ei siis jos, vaan kun) Juuso potee mahatautia tai selkäflunssaa ollen useamman viikon viltissä?

Mä luotan enemmän tässä Janneen kakkosena. Mestaruudesta kamppailevalla joukkueella - jonka ykkös-mv:llä on 100 % varmuudella ajoittaisia terveysongelmia - ei vain voi olla kakkosena jamppaa, jonka liigakokemus on tasan nolla. Tilanne voisi olla toinen, jos meillä olisi ykkönen joka sairastaa vain joskus ja jouluna.
 

Tintti_vaan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heki, Pelicans
Tähän viestiketjuun tulleista viesteistä päätetellen teillä saattaa olla todellinen ongelma. Koska Pelsuilla on ( taas kerran ) veskareita enemmän kuin lääkäri määrää, Petuhan voisi soittaa Nupelle ja vuokrata Kuuselan !
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan vakavissasi olet sitä mieltä, että täysin liigakokematon Norja handlaa kyllä homman aina kun (ei siis jos, vaan kun) Juuso potee mahatautia tai selkäflunssaa ollen useamman viikon viltissä?

...

Tilanne voisi olla toinen, jos meillä olisi ykkönen joka sairastaa vain joskus ja jouluna.
Tilanteen pitäisi tosiaankin olla se, että ykkönen sairastaa vain joskus ja jouluna. Katsotaan nyt paljon Juuso tulee sairastamaan ja pelaamaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mä tuossa yllä kuitenkin yritin vertailla koko joukkueen esitystä viime syksynä ja tänä syksynä. Ilmeisesti se olisi pitänyt tehdä peliesitysketjussa.

En näe oikeasti itsekään kauheasti mieltä verrata viime kevättä ja tätä syksyä, mutta tartuin täkyyn, jonka veli / veljet m&t heitti todetessaan, että samoissa mennään. Kyllä mä mainitsinkin, että kahden matsin jälkeen on turha vedellä hillittömiä johtopäätöksiä ja totesin, että m&t avasi sen oven, josta menin sisään. Siitä ei päästä kuitenkaan mihinkään, että kenelläkään ei olisi mitään sitä vastaan, jos HIFK:n viime kevään mv-peli olisi jatkunut tänä syksynä sellaisenaan.

58; Hienoa, että joku ei Lunkka-vainoajan maineessa olevakin uskaltaa sanoa ääneen, että nähdyn perusteella Janne on huonontunut viime syksystä. Hänen aikansa "luotettavana 2-maalivahtina" menee pikkuhiljaa ohi, sillä tietääkseni Arkkiatriakin koskevat samat fysiikan lait kuin meitä muitakin.

Ja verrataanpa viime syksyyn, vaikka en sitäkään osta, että aina pitää verrata syksyä syksyyn ja kevättä kevääseen:
-kahden ekan matsin jälkeen viime syksynä HIFK:lla oli 6 pistettä. Jan Lundell pelasi molemmat matsit (HIFK-Jok 5-3 ja Blues-HIFK 0-2). Lunkan torjuntaprossa kahteen (kyllä, otos on pieni mutta verrataan sitten viime syksyyn) ekaan matsiin oli 95,2% ja GAA 1,5
-kahden ekan matsin jälkeen tänä syksynä HIFK:lla on 3 pistettä. Jan Lundell on pelannut myöskin nyt molemmat matsit torjuntaprossalla 87% ja GAA 4,04
-kahdessa ekassa matsissa viime syksynä HIFK teki 7 maalia, keskiarvo 3,5 per ottelu
-kahdessa ekassa matsissa tänä syksynä HIFK teki 2 maalia enemmän eli 9 häkkiä, keskiarvo 4,5

Maalien päästäminen....siitä lähtee kaikki tässä lajissa. Valitettavasti se vain on näin ja siksi organisaation pitäisi tehdä kaikkensa maalien päästämisen minimoimiseksi. Hyvän, meritoituneen maalivahtivalmentajan hankkiminen tuntuisi äkkiseltään aika järkevältä idealta.

No, tänään kolmas kerta, enkä tiedä kuka HIFK:n maalilla on, mutta maaleja pitää päästää vähemmän. HIFK:lla oli viime syksynä 8 pistettä 3 matsin jälkeen ja nyt voitaisiin päästä jo kuuteen. Pakkien pitää lopettaa vastustajan hyökkääjille syöttäminen. Näitä maaleja on tehty HIFK:lle 2 kpl. Ja maalivahti saa torjua myös näistä ikävistäkin virheistä. Yhtään gamesaveria ei Lunkalta ole vielä nähty ja viime syksynä hän pelasi Espoossa loistavasti pitäen nollan. Katseet kääntyvät pipiin ykkösveskaamme. Ei Janne nyt maailman tappiin asti kykene olemaan "luotettava 2-maalivahti". Hän haluaa itsekin siirtyä seuraavalle askelmalle eli veskarivalmentajaksi.
 

scholl

Jäsen
Ihan vakavissasi olet sitä mieltä, että täysin liigakokematon Norja handlaa kyllä homman aina kun (ei siis jos, vaan kun) Juuso potee mahatautia tai selkäflunssaa ollen useamman viikon viltissä?

Mä luotan enemmän tässä Janneen kakkosena.

Kyllähän Antti Niemikin oli kokematon ja haki vauhtia Mestiksestä kunnes pääsi Lahteen ja myöhemmin Chicagoon. Ei Norjan tarvitse handlata hommaa aina, vaan aluksi riittää, että handlaa homman silloin, kun tasoerot ovat tyyliin satanolla. Jotkut Saipa-matsit ja vastaavat Norjan pitää pystyä handlaamaan. On ihan turha palkata pelaajaa, joka ei saa yhtään edes vastuuta. Täällä vaaditaan, että nuoria kenttäpelaajia ajetaan sisään, mutta veskareissa pitäisi luottaa nelikymppisiin joka matsissa myös heittopusseja vastaan, jotten vain tapahtuisi niin ettei veskari handlaisi.

Toki nyt joukkueella on vain 3 pistettä, joten riskejä ei kannata ottaa, mutta vähän ajan päästä kun IFK on sarjan kärjessä, on pakko alkaa ajaa Norjaa sisään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuso veti heti nollapelin palattuaan tolppien väliin ja IFK:n päästettyjen maalien keskiarvo putosi jo maltilliseen 2,7:ään. Tappara ei tainnut olla kovin ihmeellinen harjoitusvastustaja, mutta ehti Juuso sentään parikymmentä kertaa kiekon tielle ja nollapeli on aina nollapeli. Nyt myös Lunkka saa aikaa treenata, kun Juuso kantaa torjuntavastuun. Ehkä tämä tästä.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
...nollapeli on aina nollapeli.

Juuri näin !!

Vähän samanlainen peli kuin Bluesia vastaan, mutta tällä kertaa kenttäpelaajien selkä ei noussut ihan niin pahasti pystyyn selkeässä johtotilanteessa ja Tappara oli kyllä vaisu... Ihan hyvin mun silmääni Juuso pelasi eikä mistään vammoista ollut kyllä jälkeäkään!
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ihan hyvin mun silmääni Juuso pelasi eikä mistään vammoista ollut kyllä jälkeäkään!

Tämä on pomminvarmaa. Jos edes pienen pientä riskiä olisi ollut runkosarjan 3. ottelussa, niin Janne olisi ollut tolppien välissä. Selvittiin säikähdyksellä ja toivotaan, ettei uusiakaan vammoja tule.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös