BOL: Musta tuntuu, että Janne on kuitenkin ihan oikeasti vain tavallinen ihminen. Ei käsittämätön yliolento, joka sankarillisesti ajaa vaikka Zambonia, jos niin käsketään ja jos näin tapahtuu, meidän kaikkien tulee nousta ylistämään Lunkkan mieletöntä uskollisuutta organisaatiolle. Eiköhän Janne syö, juo ja paskanna, kuten muutkin ja eiköhän hänelläkin ole hyviä ja huonoja puolia? : D
Ketä maalivahtia arvostetaan suomalaisten veskarien keskuudessa? En oikeastaan tiedä, eikä mua kauheasti kiinnostakaan. Sen tiedän, että useassa joukkueessa on mv-valmentajana entinen huippumaalivahti ja kukaan näistä ei ole pitänyt Jannea niin huikeana, että olisi halunnut hänet omaan joukkueeseensa pelaamaan. Lunkka on kakkosmaalivahti tyypillisimmillään, jos jotain pitää veikata muiden ajatuksista. Kakkosmaalivahti, joka parhaimmillaan pelaa hyvin ja tämän edellytys on se, että joukkueella kulkee muutenkin. Nenä Jalosen asiantuntemuksen nimeen vannovilla pitäisi tulla mieleen, kuinka hän on peluuttanut tärkeimmissä otteluissa eli pleijareissa? Nenä ei ole peluuttanut Lunkkaa ainoassakaan playoffottelussa. Olisiko tässä kohtaa hyvä paikka 38-vuotiaalle kaverille pistää hokkarit naulaan? Kyllä olisi. Itse olen absoluuttisen varma siitä, että Janne haluaa opiskella mv-valmentajaksi ja mielestäni HIFK on hänelle velkaa sen, että näin tapahtuu. Mä antaisin Lunkalle nyt vuoden virkavapaata ja rahaa opiskeluun & rundaamiseen. Mahdollisimman paljon pelejä ympäri maailmaa, junnujen ja Mestis-kaverien tsekkaamista ja aivot täysin tyhjäksi HIFK:n kuluvasta kaudesta.
Mitä ykkösveskaan tulee, niin luotan hänen suhteensa samaan, mihin luotan muutenkin: markkinatalouteen ja kysyntään & tarjontaan. On äärimmäisen todennäköistä, että juuri ne pelaajat, joita halutaan moniin joukkueisiin, ovat parhaita pelaajia. Minä haluan, että HIFK:ssa pelaa liigan kuumin ja halutuin 1-sentteri, kuten pelaakin. Ja haluaisin myös kovasti, että HIFK:ssa olisi joskus liigan kuumin maalivahti. Lisäksi HIFK tarvitsee tasokkaan 2-maalivahdin, josta mun unelmissani kasvatetaan tulevaa ykköstä. Itsekin olen ottanut hieman oppitunteja niiltä, jotka ovat oikeasti sisällä maalivahtivalmennuksessa, eikä joukkoon kuulu Salama 15 poislukien ainuttakaan tänne kirjoittavaa henkilöä. Olen antanut kertoa itselleni paljon sellaista, minkä näen puuttuvan nykyisestä HIFK:sta. Mv-valmentajan tulisi olla niin sisällä liigaveskareiden pelityyleissä, että hän osaa luetella vaikka unesta herätettynä kulloisenkin vastustajaveskarin heikot kohdat. Pelaa siellä maalissa vastustajan ykkönen, kakkonen tai kolmonen. Kuvitelkaa itse, pystyykö omassa joukkueessaan pelivastuussa oleva kaveri tekemään tällaista scouttausta? Mv-valmentaja valmistaa pelaavan veskariin jokaiseen otteluun ja valmistautuminen alkaa jo matsia edeltävänä päivänä. Maalivahdilla pitää olla "turvallinen" olo, kun hän luistelee maaliin klo 18.30 ja siitä ei hyvä heilu, jos kaveri on psyykannut itse itsensä. Ei muunkaan joukkueen tarvitse jäädä ilman valmennuksen tukea ja osa tätä tukea on vastustajaa koskeva faktatieto. Riksman tulee ilmeisesti suoraan maaliin ja välillä menee hyvin, välillä ei.