Salama 15: Olet oikeassa, Kilpeläinen on hyväksi havaittu KAIKKIALLA MUUALLA paitsi täällä, jossa lähtökohtana on se, että ketään ei uskalla hankkia, koska emme voi olla absoluuttisen 120% varmoja, että hankinta on parempi kuin Janne / Juuso. Erityisesti Janne. Elämme siis seiskamiikan logiikalla. Pidetään mieluummin vm. -02 Corolla, koska emme voi olla absoluuttisen varmoja, että -09 Corolla olisi parempi. Emme voi olla tietenkään mistään varmoja, mutta voisimme hyväksyä sen tosiseikan, että -09 Corolla on hyvin todennäköisesti pidemmän päälle parempi kuin sinänsä mukavasti piiputtava -02 Corolla. Mun oli vain pakko mainita Kilpeläinen yhtenä esimerkkinä, jota täällä ylväästi pidettiin huonona valintana. Kilpeläisen lisäksi Hostikka on ollut mun mieleeni jo aiemmin.
Ioota Rhoo: Muistat aivan oikein. Olin esimerkiksi itse todellinen anti-Riksman viime syksynä tähän aikaan. Moni muistaa ainoastaan anti-Lunkkailuni, mutta olen tasapuolisen vittumainen ja ikävä jokaiselle huonolle HIFK-veskarille. Pidin Juusoa aivan hutina. Mutta huomaat itsekin noista luvuista, että Juuso Riksman on pakko tunnustaa tasokkaaksi maalivahdiksi tähän liigaan. Hänen huonona aikanaankin päästiin ysillä alkavaan prossaan ja ennenkaikkea vain vähän yli kahden menevään GAA:han. Unelmoin peliesitykset -ketjussa maalivahdista, jonka ei tarvitse olla pätkääkään kiinnostava, räiskyvä, ärsyttävä tai äidinvaistoja herättävä. Riittää, kun hän on huonoimmillaankin niitä miehiä, joiden GAA ei koskaan lipsu yli kolmen. +3 aluetta pidetään maalivahtien hautausmaana. Ja tämän olen kuullut tuntemiltani maalivahdeilta, en faneilta.
Meillähän saa usein yksittäinen onnistuminen / epäonnistuminen järjettömät mittasuhteet. Jos Lunkka pelaa seuraavaksi nollan, otan iloisena vastaan, mutta muistutan, että paljon iloisempi olen, jos hänen lukemansa kaunistuvat myös pitkässä juoksussa. Joku valopäähän kyseli multa aikanaan eikö mikään riitä, kun Housu pelasi yhden loisto-ottelun Bluesia vastaan. Olin tuolloin anti-Housu -toimikunnan aktivisti. Täähän on hyvin yksinkertainen kuvio: koko joukkue pelaa pitkää sarjaa ja niinpä jokaisen joukkueen jäsenenkin on pystyttävä pelaamaan pitkää sarjaa.