Mun mielestä tässä kohtaa ei pidä haukkua pelaajia vaan Karavaanaria. Ainakin omat fiilikseni näiden em. pelaajien sainauksen yhteydessä oli:
1. Auvitu: Meidän uusi "junnuprospekti"
2. Honkaheimo: Au vitu? (ranskaa ja tarkoittaa : Mitä vittua?)
Kyllä mä syytän Karavaanaria erittäin pitkälti. Jotenkin musta tuntuu, että jengi koottiin välivuotta silmällä pitäen, mutta Stögön alaisuudessa puolentusinaa hyökkääjää on ottanut aimo askeleen kohti parrasvaloja. Yhtäkkkiä jengi olisikin periaatteessa pakistoa (ja kakkosveskaria) vaille mitalitaistoon sopiva. Hieman liian myöhäistä, sanon ma. Paskat on jo housuissa noiden seitsemän puolustuksen kääpiön muodossa. Selvästi muuten näkyy myös, että vanhana junnuvalmentajana Karavaanari on halunnut nostaa omia junnupakkeja tuonne pakistoon. Käsittämättä, että noiden pakkien aika ei ole vielä, jos sitten koskaan.
Minäkin syytän Tomppaa tästä pakiston rakenteesta, mutta minusta voi myös kritisoida niiden pelaajien otteita, jotka on palkattu joukkueeseen tulosvastuuseen. Auvitu palkattiin, minun ymmärtääkseni, joukkueeseen kärkiparien kiekolliseksi puolustajaksi, eikä hän ole onnistunut roolissaan edes välttävästi. Honkaheimo palkattiin, minun ymmärtääkseni, isähahmoksi, joka pystyisi rauhoittamaan ja pelaamaan varmaa perupeliä, mutta Honkaheimo on ollut kentällä ollessaan aivan katastrofaalisen surkea. Olitko se sinä, joka kuvaili Honkaheimoa ''curlingkiekoksi''? Minusta tuo on aika osuva kuvaus Honkaheimosta tällä hetkellä. Surkean pakistomme syypää on siis Tom Nybondas, eikä pelaajat, mutta minusta huonosti suoriutuvia avainroolin pelaajia sopii kritisoida ja kehua, jos siihen löytyy aihetta. Vastaavasti Taipalus ja Grillfors ovat olleet nappihankintoja.
Joukkueenrakennus tosiaan indikoi välivuoden puolesta, mutta HIFK-organisaation toiminta taas viestii pakokauhun mukana tuomasta jäätymisestä. Samaa seesteistä skeidaa vuodesta toiseen, jossa ainoa näkyvä muutos on lippujen hintojen nousu. Esirippujen takana työstetään varmasti Gardenin rakennusta, mutta kyllä siksikin aikaa pitäisi keksiä jotain viihdearvoa kannattajille. Nyt tuntuu siltä, että kaikki odottavat jotain, mutta kukaan ei tiedä mitä, eikä sitä miten se pitäisi toteuttaa. Aika on pysähtynyt.