HIFK:n juniorijoukkueet

  • 435 235
  • 1 484

Bobby_4

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Junnuleijonat
Itse toivon, ettei näitä U15 pelejä ja ennen kaikkea pelaajia vielä hirveästi keskustelupalstoilla hehkutella, vaikka saa niiden pelit toki tuoda hymyn kasvoille. Ovat kuitenkin vasta 13-14 -v lapsia ja kilpaurheilijan ura siintää vielä edessä.

Mutta siellä tehdään toki tärkeää työtä näiden poikien kanssa valmistamaan kilpaurheilijan uralle ja siinä @Ykkössentteri kin isosti mukana!
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara

Itse toivon, ettei näitä U15 pelejä ja ennen kaikkea pelaajia vielä hirveästi keskustelupalstoilla hehkutella, vaikka saa niiden pelit toki tuoda hymyn kasvoille. Ovat kuitenkin vasta 13-14 -v lapsia ja kilpaurheilijan ura siintää vielä edessä.

Mutta siellä tehdään toki tärkeää työtä näiden poikien kanssa valmistamaan kilpaurheilijan uralle ja siinä @Ykkössentteri kin isosti mukana!
Tämä on ihan hyvä huomio. Juuri viime viikonloppuna ihmeteltiin mitä yksi kesä voi U14 ikäisillä tehdä voimasuhteille kun pelaajien murrosikä ja kasvupyrähdykset tulee eri aikaan. Meillä jätkät olivat kasvaneet ja parilla meitä aiemmin liki riepotelleella vastustajalla ei. Eivät riepotelleet enää. Toki keväällä kaikki voi taas olla toisin ja varmaan onkin.
 
Viimeksi muokattu:

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Itse toivon, ettei näitä U15 pelejä ja ennen kaikkea pelaajia vielä hirveästi keskustelupalstoilla hehkutella, vaikka saa niiden pelit toki tuoda hymyn kasvoille. Ovat kuitenkin vasta 13-14 -v lapsia ja kilpaurheilijan ura siintää vielä edessä.

Mutta siellä tehdään toki tärkeää työtä näiden poikien kanssa valmistamaan kilpaurheilijan uralle ja siinä @Ykkössentteri kin isosti mukana!
Juu, niin ovat 14-vuotiaita. Mikko Kokkonen, näin esimerkkinä, pelasi miesten pelejä 15-vuotiaana.
Mä oon katellu lasten pelejä vuodesta - 92, eri rooleissa. Ja aina on pelimiehet erottunu. Jo lapsena.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu, niin ovat 14-vuotiaita. Mikko Kokkonen, näin esimerkkinä, pelasi miesten pelejä 15-vuotiaana.
Mä oon katellu lasten pelejä vuodesta - 92, eri rooleissa. Ja aina on pelimiehet erottunu. Jo lapsena.
Näin on. Joskus harvemmin tulee ”myöhäis ”heränneitä, joista ei olisi odottanut sen suurempia. Pääsääntöiseti tässä iässä alkaa jyvät erottumaan akanoista. Toki jotkut loistaa ja erottuu jo kiekkokoulussa. Suurin osahan kavereista jää harrastus asteelle sitten lopulta. Niin ja onhan niitä lupauksia ,jotka päättävät, ettei jaksa panostaa täysillä, kun tulee niin paljon muuta kiinnostavaa elämässä eteen ja lätkä jää.
 

Zentteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pienet seurat, Kärpät
Kyllä kaikenlaisia huomioita voi tehdä pienistäkin junnuista mutta, kuten aina, U13-U15 vaiheessa jyräävät ne kellä murrosikä auttaa. U20 vaiheessa puntit ovat hyvin tasoittuneet, aika moni kadonnut taka-alalle ja uusia nimiä noussut framille. Tämä kaava on toistunut parin dekadin aikana kun on saanut muutamaa ikäluokkaa kiekkokoulusta aikuisuuden kynnykselle seurata läheltä.
Toki pelimiehiä erottuu jo pienen kentän peleissä mutta helkkarin monta juttua pitää natsata jotta onnistuu vielä U20 vaiheessa.
Jos jotain on oppinut niin sen että alle pohjolaikäisestä ei voi varmuudella tietää mihin tie johtaa.
U12-14 "kärkipelaaja" saattaa päätyä suomisarjaan/ mestikseen ( jos ei jo lopettanut) ja näiden takaa joku hiipii taalaliigaan, esimerkkejä löytyy.

Mutta kun on riittävät lajitaidot, pelikäsitys, (työteliäs) oikea luonne ja MYÖHEMMIN myös fysiikka on hyvät saumat edetä jos ei taustavoimat höyryä hommaa pilalle.
U16 ikäluokassa saattaa olla pääkaupunkiseudulla pelaajia jotka kiertäneet kaikki Hifk/Jokerit/ Blues seurat kertaalleen jo läpi. Muualla ollaan hiukan maltillisempia.

Hifkin junnujoukkueet eivät juuri erotu etelän alueen seurojen massassa nuoremmassa pääsä, kunnes pelaajasiirrot alkavat siinä U13 jälkeen pikkuseuroista logopaitaan. Siirtyneet pelaajat ovat aika usein näitä aikaisin fyysisesti kehittyneitä yksilöitä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Lassi Alanen listasi Aitiossa Liiga-joukkueiden junioriputkia, HIFK ylsi ylivoimaiseksi ykköseksi. Viisi parasta: Näillä Liiga-seuroilla on laajin rintama nuoria suurlupauksia riveissään – yhteen pelaajaan kiinnittyy erityisen monet katseet | Aitio

Iso kasa ikäluokkiensa parhaimpia suomalaispelaajia (Vinni, Kiviharju, Nykyri, Somervuori, Kähkönen, Karjalahti, Syrjäläinen) ja siihen päälle vino pino ikäkausimaajoukkueiden vakiokasvoja.

Tappara on ainoa joukkue, joka pääsee kärkipelaajien laadussa edes lähelle HIFK:ta (Kotajärven ja Piiparisen kaltaisten pelaajien rekrytoimisen myötä).
 
Viimeksi muokattu:

MaV

Jäsen
Lassi Alanen listasi Aitiossa Liiga-joukkueiden juniotiputkia, HIFK ylsi ylivoimaiseksi ykköseksi. Viisi parasta: Näillä Liiga-seuroilla on laajin rintama nuoria suurlupauksia riveissään – yhteen pelaajaan kiinnittyy erityisen monet katseet | Aitio

Iso kasa ikäluokkiensa parhaimpia suomalaispelaajia (Vinni, Kiviharju, Nykyri, Somervuori, Kähkönen, Karjalahti, Syrjäläinen) ja siihen päälle vino pino ikäkausimaajoukkueiden vakiokasvoja.

Tappara on ainoa joukkue, joka pääsee kärkipelaajien laadussa edes lähelle HIFK:ta (Kotajärven ja Piiparisen kaltaisten pelaajien rekrytoimisen myötä).
Täällä keskustelussa junioriputkea arvioidaan usein Liiga-joukkueen näkökulmasta ja silloin IFK:n putki ei välttämättä näytä erityisen kovalta. Väittäisin, että lähes joka paikassa se putki on kuitenkin ainakin osittain poikki U20:n jälkeen. Siinä on uusi haaste, jota urheilujohdon pitäisi lähteä ratkaisemaan ja joka on erillään varsinaisesta junioritoiminnasta.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä junioriputki on sellainen, josta ehdottomasti pitäisi sitä kilpailuetua saada.

Itselleni on sellainen kuva siitä jäänyt, että se edareihin siirtyminen ei ole hyvin hoidettu ja se on se suurin ongelma. Siellä on ollut paljon hyviä pelaajia, jotka ovat siirtyneet tämän takia muualle. HIFK:n olisi tämä pitänyt tehdä paremmin. Sitten tasaisin väliajoin rahapulassa nostetaan kauhea kasa niitä edareihin ja juuri silloin ei välttämättä ole niin lahjakas ikäluokka menossa. Pitäisi olla suunnitelma, että rosterissa on joka syksy tilaa sille kasvulle ja lupaavimpia nuoria kierrätettäisiin edareissa pelaamassa. Samalla panostetaan siihen, että joukkueen kärki on ihan eliittiä ja vaikka sitten isolla rahalla. Mikäli juniorit sitten osoittautuvat kevättä ajatellen liian levyiksi, niin siirtorajalla kokeneempaa jyrää sisään. Niitä kolmos-nelosketjun pelaajia löytyy aina.
 
Suosikkijoukkue
Me olemme HIFK
Junnuissa tänään:

U15 AAA HIFK - Prizma (Lat) 13-4. HIFK sarjakärki
U16 SM Kalpa - HIFK 3-5. HIFK sarjassa kolmas
U18 SM Pelsu - HIFK 1-2. HIFK sarjassa kuudes
U20 SM Kollit - Sport 4-3 ja. HIFK sarjassa 11.
Edari Liiga.. No me kaikki tiedetään tilanne

Junnuissa U15-U20 yhteensä 25 peliä tässä kohtaa joista 17 voittoa ja 8 tappiota. Eteenpäin!
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Junnuissa tänään:

U15 AAA HIFK - Prizma (Lat) 13-4. HIFK sarjakärki
U16 SM Kalpa - HIFK 3-5. HIFK sarjassa kolmas
U18 SM Pelsu - HIFK 1-2. HIFK sarjassa kuudes
U20 SM Kollit - Sport 4-3 ja. HIFK sarjassa 11.
Edari Liiga.. No me kaikki tiedetään tilanne

Junnuissa U15-U20 yhteensä 25 peliä tässä kohtaa joista 17 voittoa ja 8 tappiota. Eteenpäin!
Taas ne kollit konttaa kaksinumeroisilla sarjasijoituksilla, nuoremmilla onneksi hyvä tahti.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Junnuissa tänään:

U15 AAA HIFK - Prizma (Lat) 13-4. HIFK sarjakärki
U16 SM Kalpa - HIFK 3-5. HIFK sarjassa kolmas
U18 SM Pelsu - HIFK 1-2. HIFK sarjassa kuudes
U20 SM Kollit - Sport 4-3 ja. HIFK sarjassa 11.
Edari Liiga.. No me kaikki tiedetään tilanne

Junnuissa U15-U20 yhteensä 25 peliä tässä kohtaa joista 17 voittoa ja 8 tappiota. Eteenpäin!

Mä sattumalta näin jonkun U15 pelin ja katsoin, et nyt on kova jengi meillä!
 

Bobby_4

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Junnuleijonat
Hieman työlästä verrata muiden joukkueiden pelaajien ikään, mutta melko nuori toi joukkue on edelleen.
Ei kovin työlästä, löytyy suoraan elitestä. Tosin tämä suora keskiarvo koko rosterista eikä ota kantaa ketkä oikeasti pelaavat.

Vanhin: Jukurit 18.91
Nuorin: Ässät 17:94

Poimintoja:
HIFK 18.31
Jokerit 18.44
K-Espoo 18.50
Tappara 18.27
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Mä sattumalta näin jonkun U15 pelin ja katsoin, et nyt on kova jengi meillä!
Sietääkin olla, koska suht aggressiivisesti värvättiin pelaajia täksi kaudeksi. Halleilla naureskellaan, että jengissä on neljä ketjullista pelaajia, joille on luvattu ykkösketjun paikka. :)
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sietääkin olla, koska suht aggressiivisesti värvättiin pelaajia täksi kaudeksi. Halleilla naureskellaan, että jengissä on neljä ketjullista pelaajia, joille on luvattu ykkösketjun paikka. :)
Nopeet syö hitaat. Onko tässä jotain uutta ja mullistavaa.Ykkösketjun paikkaa… enpä osta.
 
Suosikkijoukkue
Me olemme HIFK
Sietääkin olla, koska suht aggressiivisesti värvättiin pelaajia täksi kaudeksi. Halleilla naureskellaan, että jengissä on neljä ketjullista pelaajia, joille on luvattu ykkösketjun paikka. :)

Sattumalta tiedän sen verran, että joukkueessa on 14 hyökkääjää, joista 9 pelasi IFKssa jo viime kaudella eli 5 tuli ulkopuolelta. Näiden viiden pelaajan joukosta muutama kävi myös muiden joukkueiden jäillä, mutta valitsivat HIFKn, koska olivat tyytyväisiä täällä tekemisen laatuun kaikilta osin.

Mä olen ollut sen verran pitkään tässä hommassa mukana, että tiedän hyvin näiden halli- ja muiden paskapuheiden määrän tässä lajissa, ja jokainen järkevä ihminen osaa ehkä päätellä ketkä näitä puheita levittää. Mä olen hyvä omassa hommassani tuolla poikien kanssa ja se tieto riittää mulle.

Mun osalta tämä oli nyt tässä ainakin tästä aiheesta
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sattumalta tiedän sen verran, että joukkueessa on 14 hyökkääjää, joista 9 pelasi IFKssa jo viime kaudella eli 5 tuli ulkopuolelta. Näiden viiden pelaajan joukosta muutama kävi myös muiden joukkueiden jäillä, mutta valitsivat HIFKn, koska olivat tyytyväisiä täällä tekemisen laatuun kaikilta osin.

Mä olen ollut sen verran pitkään tässä hommassa mukana, että tiedän hyvin näiden halli- ja muiden paskapuheiden määrän tässä lajissa, ja jokainen järkevä ihminen osaa ehkä päätellä ketkä näitä puheita levittää. Mä olen hyvä omassa hommassani tuolla poikien kanssa ja se tieto riittää mulle.

Mun osalta tämä oli nyt tässä ainakin tästä aiheesta
Just näin. Muutoinkin tossa iässä sitä liikehdintää tapahtuu. Katotaan missä paras jatkaa, jos halutaan/ yritetään edetä ja edistää mahdollista alkavaa uraa.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Just näin. Muutoinkin tossa iässä sitä liikehdintää tapahtuu. Katotaan missä paras jatkaa, jos halutaan/ yritetään edetä ja edistää mahdollista alkavaa uraa.
Ei siinä siis mitään jos pelaajia siirtyy mutta esimerkiksi vuosia vastuuvalmentajana ollut Luttinen ei ole toiminut samalla tavalla 2009-syntyneiden kanssa kuin Railo 2010-syntyneissä muiden seurojen pelaajien suhteen. Halleilla toki naureskellaan aina kaikkea mutta eipä esim IFK:n 2009-syntyneiden jengistä vastaavaa ole kuulunut koskaan. IFK:n U15-kokoonpanossa on 12 pelaajaa, jotka eivät pelanneet IFK:ssa viime kaudella.

Eikä yläasteiässä mitään liikehdintää isossa kuvassa tapahdu ilman ”ruoho on vihreämpää” -haihattelua. Joillekin pelaajalle seuranvaihto toki on hyväksi mutta isossa kuvassa tätä ei voi pitää totuutena varsinkin, kun tullaan ikäluokkiin, joissa valmennus ei todennäköisesti jatka vuosittain saman ikäluokan kanssa, kuten tähän asti yleensä on ollut.
 
Viimeksi muokattu:

Bobby_4

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Junnuleijonat
Ok. Eli suht samoilla mennään muiden kanssa
Isojen liigaseurojen keskinäiset erot pieniä, mutta puolikkaan tai jopa kokonaisen vuoden ero keskiarvossa on jo melko merkittävä.

Se mitä noista keski-ikävertailuista voi todeta on, että pienillä liigaseuroilla perinteisesti ja nytkin keskimäärin vanhemmat joukkueet, kun ikäkärjessä ovat tässä järjestyksessä: Jukurit, RoKi, Kookoo, Saipa, HPK ja Sport.

Tämä näkyy siinä, että vanhemmilla rostereilla nämä pystyvät haastamaan paremmin ns. isot liigaseurat, jotka painottavat/peluuttavat enemmän ns. nuoria lupauksia. Vanhemmat ovat kuitenkin fyysisesti edellä, vahvempia kaskinkamppailuissa ja valmiimpia tuloksentekoon.

Pienemmillä liigapaikkakunnilla on tärkeämpää pärjätä U20:ssa, jotta voivat tarjota kilpailukykyisen ympäristön, jotta voivat onnistuneesti houkutella ja "palkata" nuoria lupauksia muualta. He eivät pysty tuottamaan kuitenkaan omia junioreita tarpeeksi. Ja omiksi junnuiksi voidaan tässä laskea isojen seurojen 50km säteellä keräämät junnut.

Mielikuva kolleista "nuorena joukkueena" johtuu siitä, että vaikka lähes kaikki lupaavammat pelaajat ovat nuorempia, niin rivimiehistöstä löytyy kuitenkin vanhempaa pelimiestä, jotka ihan ok U20-sarjaan, muttei liigaan tai pidemmälle tyrkyllä. Sama toki muilla isoilla.
 
Suosikkijoukkue
Me olemme HIFK
Kollit tällä hetkellä Nuorten liiga sijalla 10. 5 voittoa ja 5 tappiota kymmeneen peliin. Joukkueen kärkipelaajina pistepörssin top kympissä u18-ikäiset mj-pelaajat Matu Vanhanen 2+11 ja Jere Somervuori 4+7.

Kyseiset herrat ovat tottuneet ratkomaan pelejä kaikissa junnuikäluokissa ja uskon, että tekevät debyytin edarissa ensi kaudella mikäli täällä jatkavat. Eivät ole nelosketjun karvaajia ja marginaalipelaajia, vaan tulevaisuuden huippupelaajia. Siksi toivon, että saisivat reilun mahdollisuuden siinä roolissa, jossa ovat parhaimmillaan, kun aika on kypsä
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös