HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 6 969 446
  • 29 433

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olispa huhuja. Kaipaan jotain millä spekuloida! Olisi myös mielenkiintoista kuulla Tobiakselta mitä vielä haetaan. Parin muun jengin uj:t on tälläistä tietoa antanut julkisuuteen.
 

VJH1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän tuossa ole Muulin osalta joku semmoinen kuvio, että tarjous on parista paikasta ja tahto jäädä IFK:n, mutta se on reilusti pienempi tarjous.

Nyt sitten neuvotellaan, saadaanko soppari, joka miellyttää molempia, vai jatkuuko matka Turkkuseen tms.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Alkaa kyllä houkuttaa tämä brittien maaliruisku Liam Kirk. 21 vuotta ikää ja OHL:stä haettu kehitysaskeleet. Jännä nähdä, minne kaveri päätyy ja kelpaisi itselleni IFK:hon.

 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Alkaa kyllä houkuttaa tämä brittien maaliruisku Liam Kirk. 21 vuotta ikää ja OHL:stä haettu kehitysaskeleet. Jännä nähdä, minne kaveri päätyy ja kelpaisi itselleni IFK:hon.


Minusta tuonne tarvitaan vasempaan laitaan ja vasemmalta laukovia enää yksi Saarinen, nopea syöttelijä. Jos maalintekijää haetaan, tulisi se oikeaan laitaan Paajaselle tulitueksi ja tämän Saarisen jakeluista nauttimaan. Ja olisi optimaalisesti oikealta laukova, toisin kuin Kirk.

Sinänsä kyllä hauskaa, että tuosta linkistä kävi ilmi hänen olevan kotoisin Maltbystä. Eli mallaskylästä. Lisäksi, jos hän vielä joskus pelaa kapteenina jossain, lienee Captain Kirk päivän hauskin ajatus.
 
Viimeksi muokattu:

kypärä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta tuonne tarvitaan vasempaan laitaan ja vasemmalta laukovia enää yksi Saarinen, nopea syöttelijä. Jos maalintekijää haetaan, tulisi se oikeaan laitaan Paajaselle tulitueksi ja tämän Saarisen jakeluista nauttimaan. Ja olisi optimaalisesti oikealta laukova, toisin kuin Kirk.

Sinänsä kyllä hauskaa, että tuosta linkistä kävi ilmi hänen olevan kotoisin Maltbystä. Eli mallaskaupungista. Lisäksi, jos hän vielä joskus pelaa kapteenina jossain, lienee Captain Kirk päivän hauskin ajatus.
Tänään vain 2+1.. 7+2 koko saldo ja maalipörssin kärki. Ei paha
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Eiköhän tuossa ole Muulin osalta joku semmoinen kuvio, että tarjous on parista paikasta ja tahto jäädä IFK:n, mutta se on reilusti pienempi tarjous.

Nyt sitten neuvotellaan, saadaanko soppari, joka miellyttää molempia, vai jatkuuko matka Turkkuseen tms.

Hyvä ajatus ja hetken mietittyäni pidän tätä todennäköisempänä skenaariona.

Eli tosiaan haluaisi jäädä IFKhon, mutta tyyliin Tepsukat yrittää ryöstää isommalla liksalla. Sitten agentti hilaa IFK-liksan Tobiaksen kipurajaan tai siirrytään Aurajoen rannalle. TPS-huhu on syntynyt, kun joku ukko seuran sisällä on sanonut jollekin pelaajan faijalle, että Åsten tullee IFKsta. Siinä on vain ollut murretta seassa ja pelaajan faija on alunperin Tornionjokilaaksosta ja ymmärtänyt, että knakit on jo muussissa.

Sillä en näe oikein mitään syytä olla julkistamatta Muulin diiliä. Juurikin hyvin menneiden pleijareiden jälkeen siirron tai jatkosopparin julkistaminen olisi saanut parhaan näkyvyyden ja varmasti TPS olisi tämän käyttänyt hyväkseen jos olisi voinut.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Muulin tilanne on mielenkiintoinen.
Mun veikkaus on että hyvin menneiden pleijareiden jälkeen hiukan kilpailutetaan sopimusta, taitaa olla hänen viimeisiä mahdollisuuksia uralla saada hiukan enemmän liksaa.

Mites muuten tuo Karvinen? En tunne miestä yhtään, pelaako samasta paikasta, nelosen raatava rouhija agitaattori. Menee jo salaliittoteorioiden puolelle mutta mahtuuko Karvinen ja Muuli samaan ketjuun?
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Muulin tilanne on mielenkiintoinen.
Mun veikkaus on että hyvin menneiden pleijareiden jälkeen hiukan kilpailutetaan sopimusta, taitaa olla hänen viimeisiä mahdollisuuksia uralla saada hiukan enemmän liksaa.

Mites muuten tuo Karvinen? En tunne miestä yhtään, pelaako samasta paikasta, nelosen raatava rouhija agitaattori. Menee jo salaliittoteorioiden puolelle mutta mahtuuko Karvinen ja Muuli samaan ketjuun?

Karvinen ihan puhtaasti nelosen jätkä. Sinänsä olisikin tärkeää nyt saada Åsten kiinnitettyä, koska puhtaita ja laadukkaita nelosen jätkiä ei ole kuin Väänänen ja Karvinen. Ymmärän toki Salmelaistakin, jos Åstenin palkkapyyntö on lähtenyt ihan laukalle, mutta pitää pystyä myös näkemään se merkitys, mikä näillä omilla jätkillä joukkueen menestykselle, kun halua jäällä tarvitaan.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Minulla tuli mieleen, että Karvisen hankinnalla varauduttiin Åstenin lähtöön, mutta toisaalta voihan hän olla myös Keräsen paikko.

Totta puhuen itse toivoisin hieman kiekollisempaa nelosketjua Åsten - Väänänen - Karvinen.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Emmä kyllä jäis suremaan jos Åsten vaihtaa maisemaa, mutten myöskään halua nähdä Muulin vaihtavan seuraa liigan sisällä. Jos ulkomaille lähtee niin taputtaisin selkään ja toivottaisin hyvät jatkot. Hieno mies ja pelaa aina logolle mutta siihen se jääkin, jääkiekkoilijana lopulta melko huono yhtä pleijarisarjaa lukuunottamatta. Ennemmin peliaikaa jollekin tulevaisuuden lupaukselle (esim. Heljanko, Teissala, Hede) Väänäsen ja Karvisen vierellä. Jos jostain kymppitonnista on kiinni liigan sisäisessä siirrossa, niin sitten kättä lompakkoon toki.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Minulla tuli mieleen, että Karvisen hankinnalla varauduttiin Åstenin lähtöön, mutta toisaalta voihan hän olla myös Keräsen paikko.

Totta puhuen itse toivoisin hieman kiekollisempaa nelosketjua Åsten - Väänänen - Karvinen.

Näin mäkin sitä olen ajatellut.

Ja ei tuo Åsten - Väänänen - Karvinen ole kovin kiekollinen nelonen.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muulin kanssa yhä keskustelut kesken t. Tobbari fanilivessä.

Eli ei ole Muulilla mihinkään lappua vielä.

Joukkueesta yleisesti sanoi ettei ole valmis, yhä etsitään pelaajia.

Yhtä sentteriä etsitään, 1-2 laituria (riippuu siitä jatkaako viime kauden pelaajista osa) ja yksi pakki.
 
Viimeksi muokattu:

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Muulin kanssa yhä keskustelut kesken t. Tobbari fanilivessä.

Eli ei ole Muulilla mihinkään lappua vielä.

Joukkueesta yleisesti sanoi ettei ole valmis, yhä etsitään pelaajia.

Yhtä sentteriä etsitään, 1-2 laituria (riippuu siitä jatkaako viime kauden pelaajista osa) ja yksi pakki.

Konsensus on siis hyvä officen ja jatkoajan palstan välillä. Olen liikuttunut.

Eli rightin pakki ja laituri ja AB mahdollisesti edelleen kuvioissa sekä Sallinen.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Eli tämä tarkottaisi sitä, että Hirvonen olisi lähtökohtaisesti laitahyökkääjä. Tämä on fiksua, että löytyy näitä sentterinä pelaamaan kykeneviä enemmänkin kokoonpanosta. Hirvonen vielä käsitykseni mukaan melko hyvä aloittamaan noin nuoreksi pelaajaksi.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Pappa Larionovia ei aikoinaan saatu IFK:hon, mutta olisiko Igor Larionov II käyttöä Nordiksella? Ylellä juttu hänestä. Pelasi viime kaudella vissiin kuusi ottelua Kunlunin KHL joukkueessa, ennenkuin korona iski päälle.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Konsensus on siis hyvä officen ja jatkoajan palstan välillä. Olen liikuttunut.

Eli rightin pakki ja laituri ja AB mahdollisesti edelleen kuvioissa sekä Sallinen.

Ei sovi unohtaa Saarista. AB toki toisi sitä pelinrakennusta mitä Saarinenkin, mutta Sallinen toisi aivan eri avuja. Konsensus lienee etabloitu rightin pakin ja laiturin osalta, mutta jos näistä kolmesta mainitusta (Broadhurst, Sallinen, Saarinen) on pakko valita vain kaksi, on se kyllä vaikea valinta. Saarisen lukitsen, mutta sitten on kyllä vaikea sanoa tarvitaanko Paajasen lisäksi toista kapteeni-työmyyrä-johtajaa vai Hirvosen tilalle parempi ja valmiimpi lättysentteri (ja Hirvonen laidalle).

Yhtä sentteriä etsitään, 1-2 laituria (riippuu siitä jatkaako viime kauden pelaajista osa) ja yksi pakki.

Tästä sanamuodosta voisi itse asiassa johtaa, että vain laiturit riippuvat jatkavista, eli toisinsanoen Saarinen ja Sallinen ovat kai ne joiden kanssa vielä on mahdollista neuvottelua käynnissä, ja yhtä sentteriä etsitään eli sentterin (AB:n) kanssa ei ole neuvottelua käynnissä.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Röda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Möyrivä IFK
Olen edelleen vahvasti erimieltä tästä palstan ehkä jopa konsensuksesta Jesse Saarisen pitämiseksi. Ensi kauden alkaessa 36v, 2 IFK-kautta hyvin vahvasti loukkaantumisten sävyttämää ja oletettavasti rahakasta pahvia edelleen hakeva pelaaja. Onko Saarinen muka ollut nämä IFK vuodet niin maaginen, ettei hänen liksallaan olisi mahdollista saada vähemmän loukkaantumisherkkää ja nälkäisempää kaveria tilalle? Siitähän tässä pitäisi olla kysymys. Saarisen pitäminen syö budjettia ja on valinta jonkun toisen pelaajan hankkimatta jättämiselle, ei mikään taivaasta putoava lahja. Edelleen kaikki me muistamme, kuinka vitun usein täällä on jouduttu kärvistelemään, kun puolet jengistä on ennen joulua vesijuoksussa. Miksi siis ottaa valtavaa riskiä yhä uudelleen ja "ampua itseään jalkaan", jos vaihtoehtojakin on?

Eri asia olisi, jos Saarinen olisi esim yli piste per peli tekevä pelaaja ja liian hyvä Liigaan. Silloin tälläinen riskinotto voisi olla nieltävissä. Nyt puhutaan kuitenkin ihan hyvästä 2. kentän laiturista, joka on iäkäs ja loukkaantumisherkkä. Ei pitäisi olla korvaamaton.
 
Viimeksi muokattu:

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen edelleen vahvasti erimieltä tästä palstan ehkä jopa konsensuksesta Jesse Saarisen pitämiseksi. Ensi kauden alkaessa 36v, 2 IFK-kautta hyvin vahvasti loukkaantumisten sävyttämää ja oletettavasti rahakasta pahvia edelleen hakeva pelaaja. Onko Saarinen muka ollut nämä IFK vuodet niin maaginen, ettei hänen liksallaan olisi mahdollista saada vähemmän loukkaantumisherkkää ja nälkäisempää kaveria tilalle? Siitähän tässä pitäisi olla kysymys. Edelleen kaikki me muistamme, kuinka vitun usein täällä on jouduttu kärvistelemään, kun puolet jengistä on ennen joulua vesijuoksussa. Miksi siis ottaa valtavaa riskiä yhä uudelleen ja "ampua itseään jalkaan", jos vaihtoehtojakin on?

Eri asia olisi, jos Saarinen olisi esim yli piste per peli tekevä pelaaja ja liian hyvä Liigaan. Silloin tälläinen riskinotto voisi olla nieltävissä. Nyt puhutaan kuitenkin ihan hyvästä 2. kentän laiturista, joka on iäkäs ja loukkaantumisherkkä. Ei pitäisi olla korvaamaton.


Nyt kun ajattelee asiaa tuolta kantilta, niin tämä on kyllä ihan täysin relevantti ajatus.

Vähän on itsellenikin syntynyt ehkä vauhtisokeutta Jepen suhteen, kun on parhaimmillaan kuitenkin niin loistava pelaaja ja vielä todella sympaattinen ja täyspäinen kundi. Samaan hintaan kuitenkin onkin varmasti mahdollista saada (?) nuorempi ja ehjempi saman profiilin pelaaja.

Harmittaa toki, ettei Jepelle saatu Stadissa ganisteria käsivarsille, mikäli jatkosopimusta ei olla tekemässä.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Olen edelleen vahvasti erimieltä tästä palstan ehkä jopa konsensuksesta Jesse Saarisen pitämiseksi. Ensi kauden alkaessa 36v, 2 IFK-kautta hyvin vahvasti loukkaantumisten sävyttämää ja oletettavasti rahakasta pahvia edelleen hakeva pelaaja. Onko Saarinen muka ollut nämä IFK vuodet niin maaginen, ettei hänen liksallaan olisi mahdollista saada vähemmän loukkaantumisherkkää ja nälkäisempää kaveria tilalle? Siitähän tässä pitäisi olla kysymys. Saarisen pitäminen syö budjettia ja on valinta jonkun toisen pelaajan hankkimatta jättämiselle, ei mikään taivaasta putoava lahja. Edelleen kaikki me muistamme, kuinka vitun usein täällä on jouduttu kärvistelemään, kun puolet jengistä on ennen joulua vesijuoksussa. Miksi siis ottaa valtavaa riskiä yhä uudelleen ja "ampua itseään jalkaan", jos vaihtoehtojakin on?

Eri asia olisi, jos Saarinen olisi esim yli piste per peli tekevä pelaaja ja liian hyvä Liigaan. Silloin tälläinen riskinotto voisi olla nieltävissä. Nyt puhutaan kuitenkin ihan hyvästä 2. kentän laiturista, joka on iäkäs ja loukkaantumisherkkä. Ei pitäisi olla korvaamaton.

Viittasin konsensuksella rightin laituriin ja pakkiin. Saarisesta olen samaa mieltä.

Sallinen ja rightin laituri ja pakki sisään niin jengi on valmis. Sitten vielä vaikka myöhemmin 1 sentteri ja laituri niin on syvyyttä ja leveyttäkin.
 

Röda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Möyrivä IFK
Viittasin konsensuksella rightin laituriin ja pakkiin. Saarisesta olen samaa mieltä.
Joo en viestissäni ollenkaan ottanut kantaa sinun viesteihisi. Tarkoitukseni oli konsensuksella sanoa sitä, että palstalla moni tuntuu näkevän Saarisen järkevänä jatkona mistä olen siis erimieltä.

Sallinen ja rightin laituri ja pakki sisään niin jengi on valmis. Sitten vielä vaikka myöhemmin 1 sentteri ja laituri niin on syvyyttä ja leveyttäkin.
Tästä samaa mieltä. Toki käy minulle myös sentteri rightin laiturin ja rightin pakin lisäksi.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Viittasin konsensuksella rightin laituriin ja pakkiin.

Kyllä minäkin kirjoitin, että konsensus on sen rightin laiturin ja rightin pakin osalta. Tai no, itse olen kyllä sitä mieltä että tarvitaan ykkösketjuun se oikean puolen pelintekijälaituria. Vähemmän tärkeä on se joidenkin kaipaama kakkosketjun maalintekijä, sillä kyllä siihen löytyy jo Dyk.

Kakkosketjun vasempaan laitaan tarvitaan pelintekijä, siitäkin lienee periaatetasolla konsensus, muttei toki siitä että kuka tähän paikalle sopisi.

Saarisen osalta pidän vielä yhden puolustuspuheenvuoron, sillä en lainkaan koe että olen enemmistössä häntä haluamassa, vaan itse asiassa melko vähemmistössä. Hän kärsi toki pari isoa loukkaantumista tässä viime vuosina, mutta viimeisen 7 kauden aikana hänellä on vain kerran jäänyt kausi alle 34 peliin ja vain kaksi kertaa alle 44 peliin (kolmella kaudella 59, 57 ja 54 peliä). Kunnossa ollessaan hän on takuuvarma lähes piste per peli pelaaja, nopeus ei ole kärsinyt ja 35 vuotiaana ei suinkaan ole vielä mikään ikäloppu.

Näin hyvin peliä näkeviä ja peliä rakentavia, nopeita luistelijoita ja taistelevia syöttökoneita ei yksinkertaisesti ole. Se on joko Saarinen tai sitten joku nuorempi, "terveempi", potentiaalinen mutta auttamattomasti huonompi ja kokemattomampi.
 
Viimeksi muokattu:

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllä minäkin kirjoitin, että konsensus on sen rightin laiturin ja rightin pakin osalta. Tai no, itse olen kyllä sitä mieltä että tarvitaan kaksi tällaista oikean puolen laituria, ja tärkeämpi niistä on se ykkösketjun pelintekijälaituri. Vähemmän tärkeä on se kakkosketjun maalintekijä, sillä kyllä siihen löytyy jo Dyk.

Kakkosketjun vasempaan laitaan tarvitaan pelintekijä, siitäkin lienee periaatetasolla konsensus, muttei toki siitä että kuka tähän paikalle sopisi.

Saarisen osalta pidän vielä yhden puolustuspuheenvuoron, sillä en lainkaan koe että olen enemmistössä häntä haluamassa, vaan itse asiassa melko vähemmistössä. Hän kärsi toki pari isoa loukkaantumista tässä viime vuosina, mutta viimeisen 7 kauden aikana hänellä on vain kerran jäänyt kausi alle 34 peliin ja vain kaksi kertaa alle 44 peliin (kolmella kaudella 59, 57 ja 54 peliä). Kunnossa ollessaan hän on takuuvarma lähes piste per peli pelaaja, nopeus ei ole kärsinyt ja 35 vuotiaana ei suinkaan ole vielä mikään ikäloppu.

Näin hyvin peliä näkeviä ja peliä rakentavia, nopeita luistelijoita ja taistelevia syöttökoneita ei yksinkertaisesti ole. Se on joko Saarinen tai sitten joku nuorempi, "terveempi", potentiaalinen mutta auttamattomasti huonompi ja kokemattomampi.

Jos tämä rightin laituri olisi peliätekevä niin sittenhän leftin ukoksi kävisi Sallinen.

Jännä tuo sentteri siinä mielessä että mihin sitä on kaavailtu? Rotaatioon 4. keskelle vai 1-3 ketjuihin?

Nyt on 12 hyökkääjää joten sentteri, rightin laituri ja Sallinen niin meillä olisi vain 15 hyökkääjää. Vielä on tilaa junnulle tai muulle hankinnalle.

Ja miten 4. laita? Haetaanko sinne myös pelaajaa vai jatkaako Åsten..
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Kyllä minäkin kirjoitin, että konsensus on sen rightin laiturin ja rightin pakin osalta. Tai no, itse olen kyllä sitä mieltä että tarvitaan kaksi tällaista oikean puolen laituria, ja tärkeämpi niistä on se ykkösketjun pelintekijälaituri. Vähemmän tärkeä on se kakkosketjun maalintekijä, sillä kyllä siihen löytyy jo Dyk.

Kakkosketjun vasempaan laitaan tarvitaan pelintekijä, siitäkin lienee periaatetasolla konsensus, muttei toki siitä että kuka tähän paikalle sopisi.

Saarisen osalta pidän vielä yhden puolustuspuheenvuoron, sillä en lainkaan koe että olen enemmistössä häntä haluamassa, vaan itse asiassa melko vähemmistössä. Hän kärsi toki pari isoa loukkaantumista tässä viime vuosina, mutta viimeisen 7 kauden aikana hänellä on vain kerran jäänyt kausi alle 34 peliin ja vain kaksi kertaa alle 44 peliin (kolmella kaudella 59, 57 ja 54 peliä). Kunnossa ollessaan hän on takuuvarma lähes piste per peli pelaaja, nopeus ei ole kärsinyt ja 35 vuotiaana ei suinkaan ole vielä mikään ikäloppu.

Näin hyvin peliä näkeviä ja peliä rakentavia, nopeita luistelijoita ja taistelevia syöttökoneita ei yksinkertaisesti ole. Se on joko Saarinen tai sitten joku nuorempi, "terveempi", potentiaalinen mutta auttamattomasti huonompi ja kokemattomampi.
Aivan nappiin kommentoitu. Kuulun samaan vähemmistöön. Jessestä tietää mitä saa, enkä myöskään ymmärrä noita loukkiväitteitä. Vastaavan nuoremman pelaajan saa varmaan kalliimmalla. Ja sitten voi tietenkin arvalla yrittää.
Teissala saattaa olla syöttökone, mutta kolmoseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös