Kyllä minäkin kirjoitin, että konsensus on sen rightin laiturin ja rightin pakin osalta. Tai no, itse olen kyllä sitä mieltä että tarvitaan kaksi tällaista oikean puolen laituria, ja tärkeämpi niistä on se ykkösketjun pelintekijälaituri. Vähemmän tärkeä on se kakkosketjun maalintekijä, sillä kyllä siihen löytyy jo Dyk.
Kakkosketjun vasempaan laitaan tarvitaan pelintekijä, siitäkin lienee periaatetasolla konsensus, muttei toki siitä että kuka tähän paikalle sopisi.
Saarisen osalta pidän vielä yhden puolustuspuheenvuoron, sillä en lainkaan koe että olen enemmistössä häntä haluamassa, vaan itse asiassa melko vähemmistössä. Hän kärsi toki pari isoa loukkaantumista tässä viime vuosina, mutta viimeisen 7 kauden aikana hänellä on vain kerran jäänyt kausi alle 34 peliin ja vain kaksi kertaa alle 44 peliin (kolmella kaudella 59, 57 ja 54 peliä). Kunnossa ollessaan hän on takuuvarma lähes piste per peli pelaaja, nopeus ei ole kärsinyt ja 35 vuotiaana ei suinkaan ole vielä mikään ikäloppu.
Näin hyvin peliä näkeviä ja peliä rakentavia, nopeita luistelijoita ja taistelevia syöttökoneita ei yksinkertaisesti ole. Se on joko Saarinen tai sitten joku nuorempi, "terveempi", potentiaalinen mutta auttamattomasti huonompi ja kokemattomampi.