Mä en oo kovin pahoillani Keken mahdollisesta lähdöstä. Hyvä jätkä, kiekon kanssa kova kaveri ja IFK:n mies, mutta mielestäni meidän ykköspakin täytyy olla parempi kuin mihin Keke nykyään pystyy. Eivätköhän Tobbe & Ville löydä meille jopa jotain parempaa.
No, ei se nyt kauhean kova HIFK:n mies ole, jos on pelannut Jokereissa ja menossa mahdollisesti Tapparaan...
Tämä ei liity lainaamaani kirjoittajaan, vaan yleisesti, mutta en myöskään ihan ymmärrä, miksi jatkuvasti jauhetaan syksyllä tehtävistä sopimuksista, kun tilanne ei tällä hetkellä ole sellainen, pikemminkin päinvastoin. Nämä kokeneet ketut voi myös karkeasti laskea kahteen kategoriaan: ne, jotka ensisijaisesti haluavat jatkaa nykyisessä seurassaan ja ne, jotka mittaavat narkkina-arvonsa vasta keväällä tai jopa loppukesästä. Ensimmäisen ryhmän kaiffareilla painaa usein siviilisyyt (perhe) enemmän ja jälkimmäisellä esim. mahdollisuus kokonaan omatoimiseen kesätreeniin, rahaa kertynyt taskunpohjalle sen verran, että on varaa elää epävarmuudessa ja käytännössä lähes varma diili vielä myöhemmin. Toki korona on vaikuttanut nyt näihinkin se on selvä. Syksyllä ei ole tehty sopimuksia kuin varmaan ihan murto-osa aiemmasta. Ja jos Kousankin ensi kauden diilistä vasta huhutaan ja/tai neuvotellaan, niin mitään diiliä ei ole tehty syksyllä.
Kousa tekee ajoittain paljon pisteitä yv:llä, mutta on toistuvasti ollut joukkueensa huonoimpia
puolustajia ja omissa soi liian usein tasakentällisin. Hän on myös ”nimekäs”, joten ei mikään halpa kaiffari. Rehellisyyden nimissä on myönnettävä, että Kousa paransi puolustuspeliään kuin sika juoksuaan tällä kaudella, mutta itse sain n. 1,5 kautta suomeksi sanottuna vittuuntua katsomossa niiden alokasmaisten, ylimielisten ja täysin turhien puolustuspään virheiden vuoksi.
Jos hinta on kohdillaan, en vastusta Kousan jatkoa, mutta en usko tässä kohtaa kysyntä ja tarjonta kohtaavat. Tai muotoillaan niin, että Kousan pitäisi varmasti pelata huomattavan halvalla, jotta HIFK vielä sopimuksen hänen kanssaan tekisi. Muutenhan sopimus olisi varmasti jo tehty. Itse näen, että HIFK etsii nyt ensisijaisesti muuta, mutta jos Kousa on myöhemmin vielä vapaana ja HIFK:lla ”Kousan” paikka täyttämättä, jatko ei ehkä ole poissuljettu.