HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 6 910 587
  • 29 168

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
No tämähän on aika pitkälti unelmointiketju myös.

Mä en toisaalta näe siinä mielessä MaGin sopimusta Liigaan aivan utopistisena, että esimerkiksi Juho Lammikko pelasi 23-vuotiaana NHL:ssä huomattavasti omaan rooliinsa käyttökelpoisempana pelaajana, kuin Markus Granlund kuluneella kaudella — jonka pelit tarunhohtoisessa näyttävät nyt tällä erää pelatuilta.

Granlundin uralle väistämättömältä näyttää paluu Eurooppaan hakemaan uutta nostetta, kun aikaakin vielä hieman olisi. Joo, varmasti saa kovempaa liksaa Sveitsissä ja KHL:ssä, mutta miksi Lammikko ei sitten mennyt Sveitsiin tai KHL:ään? En mä jaksa uskoa siihenkään, että MaG saa suorilta käsin vapaalipun johonkin hyvät puitteet omaavan ruplaliigan porukan ykkösketjun keskelle. En nyt puhu Granlundin IFK -sopimusta tässä todeksi, mutta ei se minun mielestäni niin mahdotonta ole, kuin moni antaa täällä ymmärtää.

Kyllähän tuossa jengissä on selkeä Markuksen mentävä paikka ykkösen keskellä, eikä mikään 1+1 -lappu ulkomaan klasuulilla olisi välttämättä kummallekaan osapuolelle pöllömpi ajatus. Tiedossa selkeä työrauha, tuttu ympäristö, ja todellinen paikka näyttää että siellä on vielä paukkuja reservissä. Ei varmaan Markuksen itseluottamuskaan — saati peli-ilo ole kolmen viimeisimmän sesongin jäljiltä parhaimmillaan ja kyllä Stadi olisi varmasti niiden eheyttämiselle tässä vaiheessa uraa parhaimpia, ellei paras paikka.

Kuten sanoin, en aio ”speak it into existence”, mutta on tähän sarjaan rustattu huomattavan paljon epätodennäköisemmiltä ja mahdottomammilta tuntuneita sopimuksia. Minä haaveilen tämän eurooppalaisen huippuorganisaation esittelevän Markus Granlundin IFK:n pelaajana ennen tulevan kauden alkua, enkä suostu tästä haaveesta luopumaan ennen kuin läski leidi laulaa.

Mitä noihin muihin senttereihin tulee, niin Euroopassa on kyllä vapaana keskikaistan kavereita, jotka ovat ainakin tähän asti kiinnostaneet minua Kunykia enemmän. Pelaajan tilanteen ja tason olen huomioinut suurinpiirtein, että on edes ”minkäänlaista mahdollisuutta tänne näissä olosuhteissa haaveilla”, tässä muutama joka tuli suht nopeasti mieleen;

Markus Ljungh
Justin Azevedo
Petri Kontiola, ehkä.
Joonas Nättinen
Francis Paré
Roman Horák

Lisäksi Aleksi Saarela voisi olla todella mielenkiintoinen haku Pohjois-Amerikan puolelta. Toisaalta jotenkin ajatuksena melko etäinen, että tuollaiseen hankintaan juuri IFK:n kohdalla palaset loksahtaisivat kohdalleen. Lisäksi jotenkin oletusarvoisesti odotan IFK:n olevan tässä tilanteessa jonkun varmemman low risk, high reward -tyyppisen kortin perässä.

Samaa mieltä tästä. Monien nuorten pelaajien arvomaailma on toinen kuin 10 vuotta sitten. En yhtään ihmettelisi jos joku on tienannut muutaman miljoonan ja peli ei kulje, niin miksei tulisi takaisin Liigaan hakemaan itseluottamusta. Useampi pelaaja pitää välivuosia ja haluaa olla perheensä kanssa, eikä raha välttämättä motivoi kaikkia enää samalla tavalla. Markuksen paluu IFK:hon olisi helppo ratkaisu hänelle. Varma paikka ykkösessä ja tieto siitä että IFK hoitaa fasiliteetit kuntoon asuntoa myöten. Samalla saisi olla tutussa kaupungissa ja matkustaa vähemmän. Vaikka Pikkaraista on kovasti kritisoitukin, niin näen että tuo IFK:n viime kauden pelitapa olisi aika sopiva Markukselle. Siinä saa vapauksia ja mennään hyvällä vauhdilla hyökkäyksiin ja saa pelata reagointipeliä jossa molemmat Granlundit on aikalailla vahvoilla.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin se varmasti meni. Haataja on kokenut kaveri ja osaa varmasti valita itselleen sopivimman organisaation ja valmentajan. Eikä Haataja välttämättä ole ainoa, joka välttelee Pikkaraisen valmennukseen tulemista. Veikkaan, että ainoa skenaario, jossa Haataja voisi meillä vielä esiintyä olisi Ahokkaan siirtyminen IFK:n valmentajaksi.

Rivien välistä oli jossain Haden haastattelussa luettavissa, että homma toimii Kouvolassa ensisijaisesti sen takia, että on joukkueen tärkein pelaaja ja tarjolla on sitä kautta noita mahdollisia pelillisiä vapauksia. Eniten peli- ja ylivoima-aikaa tarjolla.

Tiedän, että meillä on erikaltaisia ajatuksia Pikkaraisesta, eikä se minua haittaa. Kysyisin kuitenkin sellaista, että mistä olet saanut sellaisen käsityksen, että on olemassa liigatason pelaajia jotka tietentahtoen välttelevät Pikkaraisen valmennusta? Olen saanut käsityksen, että varsinkin ihmisenä on valmentajarintamalla huomattavasti liigakartan pidetyimpiä kavereita.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
...Tiedän, että meillä on erikaltaisia ajatuksia Pikkaraisesta, eikä se minua haittaa. Kysyisin kuitenkin sellaista, että mistä olet saanut sellaisen käsityksen, että on olemassa liigatason pelaajia jotka tietentahtoen välttelevät Pikkaraisen valmennusta? Olen saanut käsityksen, että varsinkin ihmisenä on valmentajarintamalla huomattavasti liigakartan pidetyimpiä kavereita.

Komppaan kyllä tätä. Ymmärtääkseni Pikkaraisella on hyvä maine pelaajien keskellä. On kuunteleva ja yksilölähtöinen koutsi. Toki on Kangasniemi, joka ei nyt ilmeisesti sopinut Pikkaraiselle. Toki Pikkarainen yritti Kangasniemeäkin herätellä antamalla monessa pelissä todella paljon peliaikaa.

@PPK mikään ei siis viittaa siihen, että pelaajat yleisesti välttelisivät Pikkaraista. Viime kaudella Leskinen valitsi kaikkien rakastaman Mannerin sijaan Pikkaraisen ja vielä jäi ylimääräiseksi vuodeksi. Sallisella oli varmasti ottajia Ruotsissa ja muualla. Jäi vuodeksi. Aika todennäköisesti vielä pienemmällä tienestillä valiten nimenomaan HIFKn ja Pikkaraisen eikä rahaa.

Lambert ja Jääskä jäivät... oikeastaan kaikki ketä haluttiin pitää jäivät Paajasta ja Turusta lukuunottamatta. Ja näillä molemmilla on liiga nähty ja mestaruus voitettu. M.Keränen ja J.Järvinen olisi ehkä olleet järkevät pitää, mutta saatiinko hinta/laatusuhteeltaan sitä mitä tilattiin? Tuskin ovat halpoja ja ovat aika palkkasotureita, kun katsoo monta jengiä niillä on ollut viimeisen 5 vuoden aikana (Keräsellä kuusi ja Järvisellä kolme). Tuntuvat vain hakevan sitä mistä saa eniten liksaa.

En ole tyytyväinen tämän kauden tulokseen. Erityisesti niihin ulospuhallusmatseihin ja varsinkin niiden suureen määrään. Mutta musta täällä Jatkiksessa on aikalailla yritystä vain kaataa kaikki Pikkaraisen niskaan. Ja sekään ei ole musta oikein.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Onhan Hade huikea pelimies ja persoona, mutta jotenkin ei sopinut Selinin pelityyliin vaan silloin oltaisiin vaadittu enemmän jalkoja joukkueelta. Pikkarainen tuntuu vaativan tuota nopeutta vielä enemmän joten tuskin Hade sopisi tuohonkaan muottiin kun se nopeus ei ole se miehen vahvuus. Viihtyy Kouvolassa myös enemmän kuin hyvin.

Pakarisen ja Enlundin kohdalla elättelen vielä jotain pienen pientä toivonkipinää. Molemmat olisivat tervetulleita vahvistuksia. Tiedän, että Kärpillä on heittää esimerkit Puljujärvi ja Lammikko, mutta silti Markus Granlund kuulostaa melko utopistiselta hankinnalta. Salmelainen on tehnyt selväksi, että haluaa pelaajia jotka todella haluavat HIFK:hon, raha ei saa olla se prioriteetti numero yksi, mutta Granlundin kohdalla joutuisi kukkaron nyörejä avaamaan varmasti enemmänkin.

Pahaa pelkään kuitenkin, että sieltä tulee vain Paajasen korvaaja enää ja tämäkin on joku hasbeen kaveri. Samaan aikaan naapurissa skulaavat Pakarinen ja Enlund tai jopa MaG, hyi...
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Kiinnostaisi tietää millainen mahtaa olla IFK:n vetovoima tällä hetkellä (jos ei tätä yleistä maailmantilannetta mietitä) pelaajien ja agenttien keskuudessa? Näkevätkö hekin IFK:n "ikuisena kutosena" vai millainen konsensus vallitsee? Useasti haastatteluissa pelaajat ylistävät IFK:n osaavaa organisaatiota ja puitteita, mutta kuinka paljon noissa puheissa on sitä että palkka saattaa olla hiukan parempaa kuin maakunnissa, Helsingissä on kiva olla ja nasta asunto hyvältä paikalta järjestyy jne. Toisaalta kuinka paljon sitä urheilullista puolta painotetaan että nähdäänkö IFK paikkana johon tullaan kehittymään, voittamaan mestaruuksia jne.

Tämä siis peilattuna sitä vasten että menestystä täällä ei liikaa kuitenkaan ole totuttu kokemaan, ja useasti kovat odotuksen vaihtuvat karuihin pettymyksiin keväällä (varmasti myös pelaajissa). Viimeisimpänä esimerkkinä nyt vaikka päättyneen kauden mestarisuosikiksikin kaavailtu nimivahva joukkue joka kuitenkin hädin tuskin pääsi lopulta sijalle 6. Miten tuollaisen kauden jälkeen IFK nähdään tuolla kun sopimusten rustaamisia yms. mietitään... Olisi äärimmäisen nasta tietää!

Tänhetkistä rosteria kun katselee niin Sallinen ja Leskinen ainoat "tähtipelaajat" jotka valinneet pidemmän tien täällä, sitten siellä on paljon tota "suojatyö"-osastoa jos ilkeästi haluaa sanoa plus vielä tulossa olevat/junnut. Eikä tuoreista hankinnoista kukaan nyt kuitenkaan mikään kaappaus sillä tavalla ole. Ja Leskisen, Sallisen, Dykin sopparitkin vain 2021 saakka joten selkeästi ei pitkiin soppareihin haluta sitoutua (joka toki varmasti yleismaailmallista ja hyvinkin järkevää, eikä sinänsä liity IFK:hon mitenkään)...

Tää pohdinta nyt lähti omassa mielessä oikeastaan tuosta Kunykin päätymisestä Kärppiin joka snadisti harmittaa!
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Onhan Hade huikea pelimies ja persoona, mutta jotenkin ei sopinut Selinin pelityyliin vaan silloin oltaisiin vaadittu enemmän jalkoja joukkueelta. Pikkarainen tuntuu vaativan tuota nopeutta vielä enemmän joten tuskin Hade sopisi tuohonkaan muottiin kun se nopeus ei ole se miehen vahvuus. Viihtyy Kouvolassa myös enemmän kuin hyvin.

Samaa mieltä tästä. Haastatteluista tuolloin kaksi vuotta sitten kävi ilmi, että Haataja halusi itse palata Kouvolaan, joten en usko paluun olevan todennäköinen.

Jarno Kultanen totesi hiljattain Haden tilanteesta:

— Haataja pohtii varmasti tarkasti, mitä hän haluaa tulevilta pelivuosilta, Kultanen toteaa.

Noin ylipäätänsä IFK:n olisi parempi katsoa ennemmin eteenpäin kuin taaksepäin hankinnoissa.
 
Viimeksi muokattu:

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noin ylipäätänsä IFK:n olisi parempi katsoa ennemmin eteenpäin kuin taaksepäin hankinnoissa.

Olipa kauniisti ja osuvasti sanottu. Näin sen juuri tulisi mennäkin — varsinkin mikäli Salmelaisen filosofiaan ja ulostuloihin on luottaminen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@RedDawn , HIFK:n tämän hetken vetovoimasta voisi ehkä jotakin kertoa se, että Jere Sallinen valitsi reilu vuosi sitten HIFK:n, vaikka ottajia olisi varmasti ollut muuallakin. Ehkä vielä kuitenkin enemmän kertoo nykyhetki: Sama Jere Sallinen valitsi Salmelaisen ja Pikkaraisen HIFK:n, vaikka hänen sopimuksensa olisi mahdollistanut ulkomaille lähdön ja voisin kuvitella, ettei hänelle tekisi tiukkaakaan saada sopimusta ulkomaisiin sarjoihin ja luultavasti vielä kovemmalla liksalla ja/tai muilla eduilla. Voi hyvin olla, että HIFK:hon jäämisen taustalla on myös yksityiselämään liittyviä asioita ja valintoja, mutta nähdäkseni Jere Sallinen ei ole kertaakaan viimeisen vuoden aikana antanut ulospäin sellaisia signaaleja, että HIFK:ssa jokin olisi erityisen huonosti. Jere Sallisesta ei myöskään oikein tule palkkasoturi- tai oman edun tavoittelu-vibat muutenkaan. Itse näkisin niin, että Sallisen jatko antaa varsin hyvän signaalin siitä, että HIFK:hon voi ja kannattaakin edelleen tulla, jos seura sopimusta tarjoaa. Kovin paljon nimekästä liikehdintää ei ole ollut yhtään kenelläkään pl. ulkomaiset seurat, jotka pääasiassa suuremmalla palkalla naaraa muiden liigojen huiput vuosi toisensa perään.

Fakta on se, että myös muualla tehdään hyvää duunia ja pelaajia tulee aina menemään myös muihin seuroihin. Pitkät sopimukset istuvat yleisesti ottaen melko huonosti parhaassa iässä oleville pelaajille, vaikka tokihan pitkiä sopimuksia voisi tarvittaessa tehdä erilaisilla ulkomaan optioilla. Loukkaantumisten sattuessa tai jonkun muun asian mennessä pieleen, seura voi kuitenkin ottaa taloudellisesti pahastikin takkiin ja usein pidempiä sopimuksia tehdään vain parhaille ja kalliimmille pelaajille. Kaikessa on siis hyvät ja huonot puolensa. Kristallipallosta olisi taas hyötyä.
 

S.T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Tampa Bay
En mä jaksa uskoa siihenkään, että MaG saa suorilta käsin vapaalipun johonkin hyvät puitteet omaavan ruplaliigan porukan ykkösketjun keskelle.
En tiedä mitä roolia Salavat Ufa vuoden 2011 varaukselleen kaavailee, mutta pitivät oikeudet itsellään tarjoamalla qualifying offerin muutama päivä sitten.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tietämättä yhtään mikä kaverin tilanne on (paitsi että sopimus loppui tähän kauteen), niin minä haaveilen Joonas Kemppaisesta. Voi olla haihattelua, mutta olen aina digannut ja olisi minusta just sitä, mitä tuohon kaivattaisiin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hegu

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tietämättä yhtään mikä kaverin tilanne on (paitsi että sopimus loppui tähän kauteen), niin minä haaveilen Joonas Kemppaisesta. Voi olla haihattelua, mutta olen aina digannut ja olisi minusta just sitä, mitä tuohon kaivattaisiin.
Kärppien osiossa on myös Kemppaisesta haaveiltu ja ilmeisesti Kärpät ovat häntä kosiskelleetkin, mutta siellä on myös kerrottu SKA:n tarjonneen jatkoa.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meillekkin huhuttu Kunyk meni sitten Kärppiin. Olis kyllä ollut erittäin hyvä lisä IFK:n hyökkäykseen. Monipuolinen ja tunnollinen sentteri kyseessä, lisäksi hyvä aloittaja.
Juuh, niin ne toiset osaa ostella senttereitä markkinoilta, ja toiset taas eivät. Olikohan edes mottipäinen tuo soppari, koska valitsi huippuvalmennuksen sijaan kärpät.
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
Juuh, niin ne toiset osaa ostella senttereitä markkinoilta, ja toiset taas eivät. Olikohan edes mottipäinen tuo soppari, koska valitsi huippuvalmennuksen sijaan kärpät.
Haha! Huvittaa että ykkössentteri "on hakusessa". Oon kuullut ton joskus aiemminkin.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Näin se varmasti meni. Haataja on kokenut kaveri ja osaa varmasti valita itselleen sopivimman organisaation ja valmentajan. Eikä Haataja välttämättä ole ainoa, joka välttelee Pikkaraisen valmennukseen tulemista. Veikkaan, että ainoa skenaario, jossa Haataja voisi meillä vielä esiintyä olisi Ahokkaan siirtyminen IFK:n valmentajaksi.
Mulla on semmonen fiilis sun kirjoitusten pohjalta, että olet rakastunut Pikkaraiseen. Et malta olla tuomatta rakkautesi kohdetta esille joka helvetin viestissä. Rakkaudesta se hevonenkin potkii!

Ps. boldaukset omia
 
J

Just-Ice-Hockey

Jotenkin tämä ykkössentteri tilanne kuvastaa hyvin IFK:ta ja Kärppiä organisaatioina. Toisella on melko varma 40-50 pisteen mies ykkösen keskelle kun taas toinen hakee ässäarvasta jättipottia. Huolestuttavinta imo tuossa Paajasen lähdössä on se, että Salmelainen tuntuu tulleen yllätetyksi täysin housut kintussa. Tuntuu, että mitään varasuunnitelmia ei ollut olemassa sen varalta, että Paajanen päättäisi käyttää oikeuttaan lähteä ulkomaille.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Jotenkin tämä ykkössentteri tilanne kuvastaa hyvin IFK:ta ja Kärppiä organisaatioina. Toisella on melko varma 40-50 pisteen mies ykkösen keskelle kun taas toinen hakee ässäarvasta jättipottia. Huolestuttavinta imo tuossa Paajasen lähdössä on se, että Salmelainen tuntuu tulleen yllätetyksi täysin housut kintussa. Tuntuu, että mitään varasuunnitelmia ei ollut olemassa sen varalta, että Paajanen päättäisi käyttää oikeuttaan lähteä ulkomaille.

Rehellisyyden nimissä. En oikein itsekkään missään vaiheessa uskonut, että Paajanen saa diilin ulkomailta. Ei se nyt ihan niin loistelias ollut ja oli siis 6.sijoittuneen joukkueen ykkössentteri. Enemmän olin varma, että lähtijöinä on Turunen ja Sallinen.

Salmelainen ja Paajanen oli haastiksen mukaan käyneet pitkän keskustelun keskenään jälkeenpäin ja Salmelaista selkeästi painoi tää asia.

Ei Paajanenkaan halua poltella siltoja HIFKn kanssa. Kyllä pelaajat yleensä viestittää ajoissa, että onko tavoite lähteä vai pelata vielä täällä.

Mun veikkaus on, että Paajanen on itse ollut vielä helmi-maaliskuussa sitä mieltä, että pelaa vielä vuoden ja se ajatus on ollut Salmelaisella tiedossa. Sitten yhtäkkkiä tuleekin tarjous Leksandilta, josta ei halua kieltäytyä: Raha ja yhdistelmä uutta haastetta. Ehkä vähän masentaa toi korona-asia ja haluaa jonkun iloisen asian elämään. On kuitenkin 27. Tuotahan se kielii jos vikana päivänä ilmoitetaan.
 
J

Just-Ice-Hockey

Rehellisyyden nimissä. En oikein itsekkään missään vaiheessa uskonut, että Paajanen saa diilin ulkomailta. Ei se nyt ihan niin loistelias ollut ja oli siis 6.sijoittuneen joukkueen ykkössentteri. Enemmän olin varma, että lähtijöinä on Turunen ja Sallinen.

Salmelainen ja Paajanen oli haastiksen mukaan käyneet pitkän keskustelun keskenään jälkeenpäin ja Salmelaista selkeästi painoi tää asia.

Ei Paajanenkaan halua poltella siltoja HIFKn kanssa. Kyllä pelaajat yleensä viestittää ajoissa, että onko tavoite lähteä vai pelata vielä täällä.

Mun veikkaus on, että Paajanen on itse ollut vielä helmi-maaliskuussa sitä mieltä, että pelaa vielä vuoden ja se ajatus on ollut Salmelaisella tiedossa. Sitten yhtäkkkiä tuleekin tarjous Leksandilta, josta ei halua kieltäytyä: Raha ja yhdistelmä uutta haastetta. Ehkä vähän masentaa toi korona-asia ja haluaa jonkun iloisen asian elämään. On kuitenkin 27. Tuotahan se kielii jos vikana päivänä ilmoitetaan.

Varmasti asiat ovat edenneet jota kuinkin esittämälläsi tavalla. Ei Paajasen lähdön prosentit kovin korkeat omissakaan kirjoissa olleet. Kysymys on kuitenkin siitä, että voiko IFK:n uj pelata tilanteen niin, että on olemassa riski siitä, että joukkue on vailla ykkössentteriä eikä uj:lla tunnu olevan aavistustakaan mistä suunnasta lähteä uutta kaveria tuohon rooliin etsimään.

Paajasen otteista olen kanssasi aika lailla eri mieltä. Mieshän oli viime kaudella mainio, suorastaan erinomainen.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Varmasti asiat ovat edenneet jota kuinkin esittämälläsi tavalla. Ei Paajasen lähdön prosentit kovin korkeat omissakaan kirjoissa olleet. Kysymys on kuitenkin siitä, että voiko IFK:n uj pelata tilanteen niin, että on olemassa riski siitä, että joukkue on vailla ykkössentteriä eikä uj:lla tunnu olevan aavistustakaan mistä suunnasta lähteä uutta kaveria tuohon rooliin etsimään.

Paajasen otteista olen kanssasi aika lailla eri mieltä. Mieshän oli viime kaudella mainio, suorastaan erinomainen.

Enemmän mua vaivaa toi riski Lundellin kanssa. Lundell on jäädessään mitä luultavammin ensi keväänä tän sarjan top-3 sentteri. Mitä jos kundi päättääkin lähteä? En siis usko, että lähtee, mutta ihan oikeasti siihen riskiin ei olla varauduttu? Ajattelen siis samoin kuin sä. Kyllä mä itse toivoin, että se Kunyk olisi hoidettu meille ihan vain jo paikkaamaan noita mahdollisia riskejä.

Ok. Samalla täytyy tietenkin muistaa, että jos helmikuussa selviää pelaajille (sana kulkee), että Kunyk on tulossa. Niin sellaiset sentterit jotka on tottuneet pelaamaan saattaakin lähteä sen takia. Nyt oli sekä Paajasella että Lundellilla tiedossa se, että sekä yli- että alivoima aikaa on tulossa. Ja viimeisellä minuutilla kun puolustetaan maalin johtoa tai jahdataan maalin tappiota, he ovat kentällä. Ja tiedossa oleva vastuu on aina yhtenä tekijänä näissä päätöksissä. Jos on tiedossa, että Kunyk on tulossa, niin toki vastuu vähenee.

Se voi siis käynnistää "siinä tapauksessa lähden" -ajatusketjun. Varsinkin jos muualla maksetaan enemmän.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Varmasti asiat ovat edenneet jota kuinkin esittämälläsi tavalla. Ei Paajasen lähdön prosentit kovin korkeat omissakaan kirjoissa olleet. Kysymys on kuitenkin siitä, että voiko IFK:n uj pelata tilanteen niin, että on olemassa riski siitä, että joukkue on vailla ykkössentteriä eikä uj:lla tunnu olevan aavistustakaan mistä suunnasta lähteä uutta kaveria tuohon rooliin etsimään.

Paajasen otteista olen kanssasi aika lailla eri mieltä. Mieshän oli viime kaudella mainio, suorastaan erinomainen.

Mistä tiedät ettei Salmelaisella ole aavistustakaan mistä sentteriä alkaa hankkimaan? Kyllä itse käsitin asian niin, että prosessi on käynnissä ja asian kanssa tullaan julki sitten kun selviää milloin päästään harjoittelemaan.
 
J

Just-Ice-Hockey

Enemmän mua vaivaa toi riski Lundellin kanssa. Lundell on jäädessään mitä luultavammin ensi keväänä tän sarjan top-3 sentteri. Mitä jos kundi päättääkin lähteä? En siis usko, että lähtee, mutta ihan oikeasti siihen riskiin ei olla varauduttu? Ajattelen siis samoin kuin sä. Kyllä mä itse toivoin, että se Kunyk olisi hoidettu meille ihan vain jo paikkaamaan noita mahdollisia riskejä.

Ok. Samalla täytyy tietenkin muistaa, että jos helmikuussa selviää pelaajille (sana kulkee), että Kunyk on tulossa. Niin sellaiset sentterit jotka on tottuneet pelaamaan saattaakin lähteä sen takia. Nyt oli sekä Paajasella että Lundellilla tiedossa se, että sekä yli- että alivoima aikaa on tulossa. Ja viimeisellä minuutilla kun puolustetaan maalin johtoa tai jahdataan maalin tappiota, he ovat kentällä. Ja tiedossa oleva vastuu on aina yhtenä tekijänä näissä päätöksissä. Jos on tiedossa, että Kunyk on tulossa, niin toki vastuu vähenee.

Se voi siis käynnistää "siinä tapauksessa lähden" -ajatusketjun. Varsinkin jos muualla maksetaan enemmän.

Pitkälti samalla tavalla nähdään tämä tilanne. Pakko kuitenkin todeta, että en ole millään tavalla Kunykia meille vinkumassa. Salmelaisen lausumat Paajasen lähtöön ja korvaajan hankkimiseen liittyen sen sijaan ottivat korvaan ja pahasti. Paajasen lähdön myötä ollaan tilanteessa missä IFK ei millään kestä Lundellin mahdollista poistumista.
 
J

Just-Ice-Hockey

Mistä tiedät ettei Salmelaisella ole aavistustakaan mistä sentteriä alkaa hankkimaan? Kyllä itse käsitin asian niin, että prosessi on käynnissä ja asian kanssa tullaan julki sitten kun selviää milloin päästään harjoittelemaan.

Missä mä olen sanonut, että Salmelaisella ei ole aavistustakaan mistä sentterinä alkaa hankkimaan? Jos prosessi tullaan käynnistämään, ollaan jo myöhässä.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Missä mä olen sanonut, että Salmelaisella ei ole aavistustakaan mistä sentterinä alkaa hankkimaan? Jos prosessi tullaan käynnistämään, ollaan jo myöhässä.

Tästä eri mieltä. Nyt on aivan poikkeuksellinen tilanne. Tuolla on ihan perhanasti pelaajia vapaana, jotka olivat päättäneet odottaa kesään ennen kuin tekevät ensi kauden päätöksiä.

Aiemmin HIFK ei ole näihin päässyt käsiksi, koska näistä pelaajista taistellaan eniten. Mutta nyt laman myötä hyviä maksajia ja siten kisaajia tulee olemaan vähemmän.

Sen lisäksi on suuri mahdollisuus, että Pohjois-amerikasta lähtee porukkaa enemmänkin. Siellä korona vain tuntuu pahenevan ja kohta siellä ollaan ehkä jopa kymmenen tuhannen kuoleman päivätahdissa. Voi hyvinkin joku eurooppalainen kiekkoilija päättää, ettei tosiaan lähde sinne mihinkään bussiliigaan kokeilemaan ”jos” pääsis NHLään. Eli tuollaisia Lammikkoja voi olla enemmänkin vapaana.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Missä mä olen sanonut, että Salmelaisella ei ole aavistustakaan mistä sentterinä alkaa hankkimaan? Jos prosessi tullaan käynnistämään, ollaan jo myöhässä.

Etkö sen tuossa lainaamassani viestissä todennut:

eikä uj:lla tunnu olevan aavistustakaan mistä suunnasta lähteä uutta kaveria tuohon rooliin etsimään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös