HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 211 236
  • 30 544

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kunnon kiukkumaakari joka on joka kevät katsomossa kun alkaa playoffit (TPS, SaiPa), lisäksi otteet heittelee täysin laidasta laitaan kauden aikana. Ei mitään käyttöä ja ei kyllä kelpaa yhdenkään ukon korvaajaksi tänne.

Yllättävän vähän on muuten kassakaapissa soppareita jos siellä on vaan viiden julkaisemattoman pelaajan paperi. Bäckström, Salmela, Eronen ja mahdollisesti Järvisen jatkodiili? Kuka lienee sitten viides? O'Byrne?

Puustinen?
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Mistä nämä Pihlström-fantasiat on peräisin? Onko oikeasti ollut neuvotteluissa vai vain haaveunta? Jos on tulossa täytyy totisesti toivoa että nimi on jo paperissa ilman mitään KHL-pykäliä. Pelaa nimittäin kisoissa sillä energialla että saa varmasti ryssä tarjouksia, ja täällä jäädään taas nuolemaan näppejä. Teemu Eronen ei ole vielä tehnyt sopimusta minnekään, tai ei ainakaan mitään mitä voi vielä julkaista.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Kunnon kiukkumaakari joka on joka kevät katsomossa kun alkaa playoffit (TPS, SaiPa), lisäksi otteet heittelee täysin laidasta laitaan kauden aikana. Ei mitään käyttöä ja ei kyllä kelpaa yhdenkään ukon korvaajaksi tänne.

Yllättävän vähän on muuten kassakaapissa soppareita jos siellä on vaan viiden julkaisemattoman pelaajan paperi. Bäckström, Salmela, Eronen ja mahdollisesti Järvisen jatkodiili? Kuka lienee sitten viides? O'Byrne?
HIFK:lla on 21 julkaistua sopimusta. Jos Nybondas sanoi niiden olevan 25, on mielestäni 25-21=4 edelleen, ainakin minun koulun aikaisen matematiikkani mukaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
@Lemieaux : Eikös nimenomaan se, että me ahnehditaan joka kaudelle aina vaan parempaa joukkuetta ole aivan samanlainen analogia kuin kvartaalikapitalismin jatkuva voiton kasvattaminen? Voisi sitä lätkässäkin alkaa sopeutua siihen, että less is more ja antaa ainakin tietyille jätkille mahdollisuus kasvaa rooliinsa? Jos HIFK paukuttaa jatkuvasti pelaajabudjettinsa tappiin ja kasvattaa summaa koko ajan, HIFK on kuin mikä tahansa uusliberalistisuutta toteuttava ahne yritys, joka osallistuu pyramidihuijaukseen? < En mä ihan vakavissani ole :), haluaisin vaan nähdä uuden 1-senan ja äijäpitoisen pakiston.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
@JHag : Sinänsä ihan validi analogia, mutta kulkeehan tämä paremman joukkueen vaatiminen kuitenkin kokonaisen kauden, eikä kolmen kuukauden, mittaisissa sykleissä. Lisäksi, jos kvartaalitaloudessa toimivan firman osakkeenomistajat haluavat sijoitukselleen lyhyellä aikavälillä maksimaalisen tuoton, eikö tämä vertautuisi IFK:n osalta myös sponsoreiden haluihin, pääsylipputuloihin ja muuhun talouteen liittyvään, eikä suoranaisesti urheilullisen menestyksen vaatimiseen fanien taholta? Mut jooh. Tarkoitus ei ole vaikuttaa tosikolta, mutta olen, joten sellaisena myös näyttäydyn (Hicks-viittaus, aivan oikein).

Mä voin näin parin kaljan jälkeen kertoa salaisuuden; en mäkään kovin usein ihan vakavissani ole. Kunhan välillä tylsistyttää ja mikäs sen parempi lääke tylsyyteen kuin keskusteluun kannustava pikkuinen provo, etenkin jos tekstinpätkään salakavalaa sarkasmia saa sujautettua ja sen alitajuntaisilla ajatuksensiemenillä impregnoitua.
 
Viimeksi muokattu:

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Mielenkiintoista, että ihan käytäville asti kantautuu huhuja, jotka ovat olleet luettavissa tämänkin palstan useammasta ketjusta jo muutaman viikon. No, näinhän se välillä menee.

Mutta; Eronen on profiilipelaaja Liigaan ja täyttäisi arvioni mukaan ison roolin ensi kauden puolustuksessa. Epäilen vahvasti että Eroselle on ottajia mm. Ruotsista ja muistakin Euroopan kovista sarjoista.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Mielenkiintoista, että ihan käytäville asti kantautuu huhuja, jotka ovat olleet luettavissa tämänkin palstan useammasta ketjusta jo muutaman viikon. No, näinhän se välillä menee.

Mutta; Eronen on profiilipelaaja Liigaan ja täyttäisi arvioni mukaan ison roolin ensi kauden puolustuksessa. Epäilen vahvasti että Eroselle on ottajia mm. Ruotsista ja muistakin Euroopan kovista sarjoista.

Muistan kyllä että Erosta ollaan huhuiltu aiemminkin, mutta mielestäni huhu on paljon vakavammin otettava jos Jatkoaika uutisoi siitä. Ja viimeisimmistä Eros-huhuista on tainnut vierähtää tovi jos toinenkin?

Varmasti on ottajia muissakin sarjoissa, kuten oli esimerkiksi Järviselle ennen mennyttä kautta. Ja Zaborskylle ennen edellistä. Ja niin edelleen.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hiukan erikoista, että kaikki muut joukkueet pystyvät julkistamaan sopimuksia uusien(kin) pelaajien kanssa, muttei IFK. Tepsillä ylihuomenna massiivinen, jossa tulee todennäköisesti julki myös Bonon sopimus sinne (ikävä kyllä).

Turhaa nyt julkistaa mitään, kun MM-skabat ja Patrik Laineen finnivoiteet, tyttöystävä, auto, uusi hammasharja jne vievät tällä hetkellä kaiken huomion.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mitä jos se HIFK:hon huhuiltu Salmela onkin Anssi?

@Lemieaux - hienoa rajoja rikkovaa ajattelua sulta, vaikka kaikesta en samaa mieltä olekaan. Lätkähän on vain pieni osa elämää.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä jos se HIFK:hon huhuiltu Salmela onkin Anssi?
Entä jos kyseessä on molemmat Salmelat? Upgradettiin Kyrpäisen veljekset...
Mä olen aika Lemiöön linjoilla eli IFK-fanit tyytyvät aika vähään. Kaikille huudetaan korvaajia, Lennu pitää hankkia jne.. Pitää muistaa kuitenkin realiteetit. Hinta-laatu suhde pelaajassa on tärkeintä ja se, että joukkueen kaikkiin rooleihin löytyy parhaat miehet. Nyt esim. 3.-4. kentän laituriin lyötiin Lennun muodossa iso summa rahaa kiinni ja se väistämättä näkyy muiden osa-alueiden kasaamisessa. Kyllä niihinkin voidaan löytää parhaat miehet, mutta kaikille paikoille ei voi maksaa korkeimpia palkkoja liigassa, vaikka Ifk:n tapauksessa pystytäänkin tarjoamaan liigan top3 palkat...
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Mahtaako tämä Salmela-huhu olla nyt tämä sama huhu, jonka bongasin joskus huhtikuun alkupuolella Ilves-puolelta ensi kauden joukkueen rakennusta koskevasta ketjusta ja linkkasin se silloin tänne:

HIFK:ta on sisäpiireissä eniten veikattu Salmelan uudeksi seuraksi. Tosin Saku ei itse ole tuota suostunut vahvistamaan.

Tässä siis nimenomaan puhuttu Saku Salmelasta, mutta perus jatkoaikatyyliin huhu näyttää alkaneen elää omaa elämäänsä ja Salmelakin vaihtui jossain vaiheessa Anssiksi.
 

Lehmus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Puti marssi juuri äsken vastaan Nordenskiöldinkadun ja Topeliuksenkadun seutuvilla roudaten mailojaan ja sini-puna-valkoista CCM:n lätkäkassia. Herralla oli mese parkissa kadun varrella, johon sulloi kamat ja lähti ajamaan Nordenskiöldinkatua pohjoiseen. Eli juurikin hallin(?) suuntaan.

Oiskohan tuosta tulkittavissa jotakin?
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
@Lehmus, ilman muuta on! Eli oli jo kerännyt kamansa mutta kutsu tuli takaisin. Ja olihan Pudi risteilylläkin. Meidän mies!
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Minä en ainakaan ole sekoittanut näitä Salmeloita keskenään. En ole varma onko tuo Anssi huhu tullut jostain minun tekemistä hahmotelmista tänne meidän osioon. Itse hahmottelin Anssin tuonne koska, jossain oli huhu että, Suomen kisa joukkueessa pelaa meidän ensi kauden puolustaja. Ei sinne omien pähkäilyiden jälkeen jäänyt jälelle muita kuin Anssi Salmela. Mutta tosiaan korostan että, kyseessä on huhusta lähtenyt mutu.
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Eliteprospects.com - Robin Jacobsson

Onko tässä meille ensi kauden Aulien/genen korvaaja? Järvisen jatkaessa rupeaa pakiston liha pitoisuus lähennellä sitä mitä sen kuuluukin olla. Grillforssin kaveriksi spratar svenska! Ei muuten mitkään paskat tehot viime kaudella allsvenkanissa, toki herää kymysys, riittääkö taso?

Linkki viel eliteen jos se jollekkin jäi epäselkeeksi.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Itse hahmottelin Anssin tuonne koska, jossain oli huhu että, Suomen kisa joukkueessa pelaa meidän ensi kauden puolustaja. Ei sinne omien pähkäilyiden jälkeen jäänyt jälelle muita kuin Anssi Salmela.

Sama täällä. Veskarin lisäksi huhuiltiin miehistössä olevan myös yksi pakki. Mutta eiköhän tuo Teemu Eronen knockaa sen huhun kumoon. Saku Salmela tulee. Nyt just on kyllä aika kesälomamoodi jo päällä, voisin hyvin elää sitenkin, että katsotaan sitten syksyllä keitä siellä pelaa.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla alkoi tulla just tänä aamuna sellainen epätoivo tän pelaaja-asian suhteen. Tähän asti mennyt ihan ok. Taitaa tulla "välikausi".
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Perse edellä puuhun mennään ja pahasti, jos edes harkitaan tällaista lähes 30 vuotiasta divarijyrää Ruotsista korvaamaan Generousia ja Aulieta!

Saku Salmelan lisäksi tulevat puolustajat ovat toivottavasti nimimiehiä!

Niin Genehän oli meillä seiska pakki, eli hänen korvaajaksi voisi tulla. Aulieta ei tietenkään korvaa mitenkään, mutta kyllähän tuo seiska pakkina menisi. Av spesialisti, ja allsvenska tehojen puolesta luulisi sen ensimmäisen helpon tulevan lapaan hyvällä prosentilla.

Tämä siis mutua ja huhua ei mikään virallinen.

Järvinen
Taimi
Eronen
Grillfors
Teppo
S.Salmela
Jacobsson

+ Karjalainen, Heikkinen.....

Onko Markus Nemeläinen ensi kaudella meillä vai kanadassa?

E: lisätty tarkenne ennen puolustajien nimilistaa
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tähän asti mennyt ihan ok. Taitaa tulla "välikausi".

Olen koko ajan sanonut, että tämän kauden miehistö oli kyllä laadukkain sitten mestaruuskausien -98 ja -11. Itse asiassa pakistonsa suhteen tämä hopeajengi pesi mielestäni jopa mestaruusnipun -11. Tosin mestaruuden voittanut joukkue oli kyllä tietenkin parempi kuin hopealle jäänyt, näin voisi bubiwalleniusmaisesti tämän jaanailla loppuun tai sitten jättää itsekunkin päätettäväksi oliko joukkue kuitenkin jopa parempi kuin keväällä -11? Niinpä olen myös sopeutunut siihen, että ihan vastaavaa nippua ei kyllä tulla saamaan kasaan ensi kaudeksi. Näin se menee ja näin sen kuuluukin mennä silloin, kun yritetään tosissaan. Lohduttavaa on se, että Kärpät ja Tappara ovat näyttäneet, että menestyä voidaan myös vähän huonommilla nipuilla, kunhan pidetään kiinni omasta identiteetistä.

HIFK:n identiteetti on nyt Stögö-lätkä, sillä mennään. Tietenkin mua miellyttäisi enemmän rouheampi HIFK, mutta paskaako tässä napisemaan, kun Stögö-lätkäkin on viihdyttävää ja sillä voi pärjätä. Kaikki on myös suhteessa vastustajiin. Kärpät ja Tapparakin tulevat muuttamaan miehistöään, eivät välttämättä parempaan suuntaan. Mulla on tietynlainen luottamus siihen, että ensi kaudellakin pärjätään - ja samaan aikaan tiedostan kuitenkin hieman haikeasti sen, että saamme kyllä odottaa taas pitkään, ennenkuin jalkeilla on kuluneen kauden tasoinen nippu.
 

Ralph

Jäsen
Eliteprospects antaa ymmärtää, että Niemeläisen ensi kauden seura on HIFK.
Johtuu siitä, että hänellä on sopimus voimassa HIFK:n kanssa, mutta oli viime kaudella lainalla Kanadassa. Eiköhän se selviä taas samoihin aikoihin kuin viime vuonna, että jatkaako Niemeläinen Kanadan puolella.
 

The Loft

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, VfB Stuttgart, QPR
Johtuu siitä, että hänellä on sopimus voimassa HIFK:n kanssa, mutta oli viime kaudella lainalla Kanadassa. Eiköhän se selviä taas samoihin aikoihin kuin viime vuonna, että jatkaako Niemeläinen Kanadan puolella.

No höpö höpö. Ettekö te kundit ole oppineet, että jos jotakin lukee netissä, on sen oltava totta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös