Tähän asti mennyt ihan ok. Taitaa tulla "välikausi".
Olen koko ajan sanonut, että tämän kauden miehistö oli kyllä laadukkain sitten mestaruuskausien -98 ja -11. Itse asiassa pakistonsa suhteen tämä hopeajengi pesi mielestäni jopa mestaruusnipun -11. Tosin mestaruuden voittanut joukkue oli kyllä tietenkin parempi kuin hopealle jäänyt, näin voisi bubiwalleniusmaisesti tämän jaanailla loppuun tai sitten jättää itsekunkin päätettäväksi oliko joukkue kuitenkin jopa parempi kuin keväällä -11? Niinpä olen myös sopeutunut siihen, että ihan vastaavaa nippua ei kyllä tulla saamaan kasaan ensi kaudeksi. Näin se menee ja näin sen kuuluukin mennä silloin, kun yritetään tosissaan. Lohduttavaa on se, että Kärpät ja Tappara ovat näyttäneet, että menestyä voidaan myös vähän huonommilla nipuilla, kunhan pidetään kiinni omasta identiteetistä.
HIFK:n identiteetti on nyt Stögö-lätkä, sillä mennään. Tietenkin mua miellyttäisi enemmän rouheampi HIFK, mutta paskaako tässä napisemaan, kun Stögö-lätkäkin on viihdyttävää ja sillä voi pärjätä. Kaikki on myös suhteessa vastustajiin. Kärpät ja Tapparakin tulevat muuttamaan miehistöään, eivät välttämättä parempaan suuntaan. Mulla on tietynlainen luottamus siihen, että ensi kaudellakin pärjätään - ja samaan aikaan tiedostan kuitenkin hieman haikeasti sen, että saamme kyllä odottaa taas pitkään, ennenkuin jalkeilla on kuluneen kauden tasoinen nippu.