Pesonen maikkarin nettisivuilla mainitsi, että joukkue on tässä eikä hankintoja enää tule.
HIFK-pomo Janne Pesosen mukaan alkavan kauden joukkueeseen ei ole odotettavissa enää merkittäviä muutoksia.
www.mtvuutiset.fi
On kyllä käsittämätöntä, että tuolla pakistolla lähdetään kauteen ja tulevaan jokavuotiseen loukkaantumissumaan.
Pesonenhan ei tossa sano, että joukkue on tässä.
Pesonen sanoo:
”– Isoja muuveja ei enää varmasti kyllä tehdä. Sitäkin tarkemmalla syynillä olemme yhdessä muun porukan kanssa miettineet, että mitä palasia tuossa vielä on, joita pitäisi vielä miettiä.
– Mitään täsmähankinnan tyyppisiä puutteita meillä ei ole. Luotto runkoon on vahva. Jo viime kaudella joukkueessa oli paljon hyvää. Vahva usko on, että siitä saadaan vielä enemmän irti, Pesonen sanoo.”
Itse tulkitsen ton niin, että jos tarjolle tulee makupala, niin voidaan ottaa, mutta nyt mennään tällä vähän, mutta jos joku junnu ei suoritakaan, niin sen tilalle voi tulla joku.
Voi myös tulkita, että jatkosoppari vaikka Sundin kanssa on mahdollinen.
Mutta toi on musta se ydinviesti:
” Pesonen ei osannut ottaa kantaa, onko MTV:n uutisoima tieto vaikuttanut hänen pelimerkkeihinsä nykyisen ja tulevien joukkueiden rakentamisessa.
– Hyvin vaikeaa sanoa, kun en tiedä mitään arvioita aikaisemmasta. Olen operoinut sillä budjetilla, minkä olen saanut. Se ilmoitetaan varmasti sitten aikanaan, Pesonen kuittaa kysymyksen.”
Eli ei kiellä eli toisin sanoen uutinen on jossain määrin täysin mahdollinen, että Salmelainen on syöny jo etukäteen tän kauden pelimerkit.
Eli eihän tässä voi Pesosta suolata, jos rahaa ei siis ole.