Puhtaasti uteliaisuuttani on pakko kysyä, että mitkä ensi kauden talousongelmat? Tuntuu vähän oudolta, että joku olisi tällaista lähtenyt etukäteen ennustamaan varsinkin kun kuluvan kauden kotiottelut ovat olleet melko hyvällä prosentilla loppuunmyytyjä. Talousongelmia voi toki syntyä leväperäisellä budjetilla, joten toivottavasti sellaiseen ei päädytä.
No kyllä se vähän jostakin kielii, jos ja kun jossakin jo vinkattiin siitä, että joukkueesta pelaajia lähtee osin jo merkittävästi pudotettavan pelaajabudjetin vuoksi, joka eiis tälläkään kaudella ymmärtääkseni ollut se suurin.
Toki, olen itse puhellut aina sen puolesta, että mun puolesta pelaajien palkkaa voidaan laskea hyvinkin (jopa Suomessa), mutta varsinkin maailmalla, joten ehkä siinä mielessä ok.
Olisi kuitenkin voinut kuvitella, että HIFKn mahdollisesti parantuneessa taloustilanteessa, olisi budjetti enemmänkin säilyttänyt tasonsa kuin laskenut.
Mutta myönnettäköön nyt sitten, että oli mahdollisesti väärää verbaliikkaa, ja että joko osa huipusta laskee nyt palkkaansa, tai sitten pidetään ne halvat, ja otetaan lisää halpoja kalliden tilalle.
No jotakin kertonee sekin, kun nähdään että ketkä lopulta joukkueesta poistuvat.
Kuitenkin tuntuu oudolta, että jo nyt ollaan julkisesti tiedotettu, että olisiko siellä lisotilla jotakin halpaa tarjolla, kun ajateltiin tiputtaa satoja tuhansia budjetista. Ja tämä erityisesti, kun ei näytä oikein se junnupuolikaan juuri mitään tuottavan.
Mutta juu, ehkä se on vaan tosiaankin sitä aiemmin nähdystä (tälläkin kaudella) leväperäisestä budjetista luopumista. Kunhan tosiaankin ihmettelin. Kuitenkin ihmetellään sitten enmmän, kun tämä kausi on taputeltu, ja seuraava selviää.