HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 021 088
  • 29 660

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Puhutaankohan me nyt eri asiasta. Jäbä.
Eikös nuorten lahjakkuuksien värvääminen tarkoita nimenomaan heidän kaappaamista kasvattajaseuroistaan vai miksi haluat sulkea ne pois? Vai kaipaatko nimiä Kolleista kaapattavista nuorista?

Mä en ymmärrä miks me edes väitellään tästä? Helppoa pistää vaan faktat tiskiin.

Väitit, että maakunnissa pelaa kovemmat ”signeeraukset”, mut mä en taas ole nähny kövempia signeeeauksia keneltäkään muulta jengiltä. Heitä se nimi niin saan nähdä kuka se oli?

Toki muualla voi olla paremmin onnistuneita junnuja, mutta signeerauksena eli just se Tobben duuni en ole nähnyt.

Jos meinaat, et muualla junnut pelaa paremmin, niin sehän taas ei ole Tobben vastuulla vaan valmennuksen.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Mä en ymmärrä miks me edes väitellään tästä? Helppoa pistää vaan faktat tiskiin.

Ehkä sun kannattaisi vetää vähän happea. Mulla on kaikki ok, olen tottunut siihen että organisaation, sen tekemisten tai valintojen arvosteleminen tai edes kyseenalaistaminen johtaa aina paskamyrskyyn. En edelleenkään halua vertailla meidän edellisten vuosien hankintoja muiden tämän vuoden pelaajiin. Jos tällaista vertailua haluat niin silloin on verrattava meidän omia edellisten vuosien hankintoja nykyisiin. Ja sieltä kun poimii vaikka nimet Hintz tai Heiskanen niin aika kova on pohja mitä parantaa.

Toiseksi Liigan tulokkaiden pistepörssin top30:een, enkä aio heidän nimiään tässä luetella, mahtuu tasan nolla meidän pelaajaa. Näin sen jälkeen kun nuorten pelaajien hankintaan on erityisesti panostettu.

Kolmanneksi ei pelaajien recrytoinnissa ole kyse edellisen vuoden saavutuksista vaan kyvystä nähdä tulevaan. Erityisesti nuorten lahjakkuuksien kohdalla nähdä potentiaali. Eikä näissä osumatarkkuus meillä päätä huimaa.

Jos kaipaat listaa Liigan tämän kauden parhaista nuorista lahjakkuuksista niin ensimmäisinä mieleeni tulee Helenius, Huuhtanen, Puutio, Hemming, Marjala, Hämeenaho, Koivunen, Jämsen ja Kaskimäki. Onhan niitä muitakin mutta nimiluettelon jatkaminen on turhaa, avainkysymys on; miten meillä näkyy panostus nuorten lahjakkuuksien haalimiseen suhteessa edellisiin vuosiin tai vastustajiin? Vastaan puolestasi. Ei mitenkään.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ehkä sun kannattaisi vetää vähän happea. Mulla on kaikki ok, olen tottunut siihen että organisaation, sen tekemisten tai valintojen arvosteleminen tai edes kyseenalaistaminen johtaa aina paskamyrskyyn. En edelleenkään halua vertailla meidän edellisten vuosien hankintoja muiden tämän vuoden pelaajiin. Jos tällaista vertailua haluat niin silloin on verrattava meidän omia edellisten vuosien hankintoja nykyisiin. Ja sieltä kun poimii vaikka nimet Hintz tai Heiskanen niin aika kova on pohja mitä parantaa.

Toiseksi Liigan tulokkaiden pistepörssin top30:een, enkä aio heidän nimiään tässä luetella, mahtuu tasan nolla meidän pelaajaa. Näin sen jälkeen kun nuorten pelaajien hankintaan on erityisesti panostettu.

Kolmanneksi ei pelaajien recrytoinnissa ole kyse edellisen vuoden saavutuksista vaan kyvystä nähdä tulevaan. Erityisesti nuorten lahjakkuuksien kohdalla nähdä potentiaali. Eikä näissä osumatarkkuus meillä päätä huimaa.

Jos kaipaat listaa Liigan tämän kauden parhaista nuorista lahjakkuuksista niin ensimmäisinä mieleeni tulee Helenius, Huuhtanen, Puutio, Hemming, Marjala, Hämeenaho, Koivunen, Jämsen ja Kaskimäki. Onhan niitä muitakin mutta nimiluettelon jatkaminen on turhaa, avainkysymys on; miten meillä näkyy panostus nuorten lahjakkuuksien haalimiseen suhteessa edellisiin vuosiin tai vastustajiin? Vastaan puolestasi. Ei mitenkään.

No me jauhetaan eri asiasta. Noista mainitsemistasi moni tulee vetää hyvän uran ulkomailla, mut Aron Kiviharju tulee todennäköisesti olemaan yksi kaikkien aikojen parhaista suomalaisista pakeista. Prospektina ihan eri levelillä eli se ”signeeeraus” ei jääny ihan piippuun.

Mut tottakai loukkaantumiset vaikuttaa ja muu. Mut Salmelainen on UJ. Ei ennustaja.

Mä oon aika fifty/sixty tosta Salmelaisesta. Kyllä näillä resursseilla olis pitäny pystyä parempiin sijoituksiin, mut noita huippujunnuja se on kyl naarannu aika huolella.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ja joo, meni keuhkoon meikällä. Vituttaa joulukuun pimeys. siis kelaan @Erkka Lapanen niin, et liigan tulokaspörssi ei hirveästi kerro prospektin laadusta. Ei muistaakseni Hinekään kovin korkeella ollut. Enemmän mä ajattelin, että se on hyvä meininki urheilujohtajalta, jos se saa signeerattua Halttusen ja Kiviharjun, joiden perässä puoli Suomea on. Sit onnistuuko se jäbä täällä on täysin onnen (loukkaantumiset) ja koutsien käsissä.

Halttunen oli esimerkiksi pitkään top-10 prospekti, mutta kun ei se oikein löytänyt paikkaansa meillä ja meidän jengi oli muutenkin ihan sekaisin Villen pelikirjan kanssa, niin lähti vähän huonosti ja oma draft numero tippu. Jossain Pelicanseissa Niemelän alla se olisi varmaan tykittäny jo viime vuonna Kangasniemen passeista, joka 15 kaappia ja olis menny 1. kierroksella.

Oon aika salee tosta vaikka en mäkään ennustaja ole.

Edit: Otetaan sen verran takasin, et Helenius on kyl aika kova prospekti. En sit tiedä miten se oltaisiin Tapparasta saatu tällaiseen pikkuseuraan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Avaatko tuota signeerausta nyt hiukan niin pysytään kaikki kärryillä?
Eikös tässä ollut vaan puhtaasti kyse siitä, että @C2 huutelija nosti framille Tobben ansiokkaat junnusigneeraukset muista seuroista HIFKhon ja piti vain ulkopuolelta tulevia signeerauksina, kun taas omat junnut eivät juuri vaadi UJlta peliliikkeitä heidän saamiseksi edustukseen. Ts. ne eivät ole signeerauksia per se.

@Erkka Lapanen taas näkee kaikki, myös omat, junnut signeerauksina ja pitää HIFKn nuorisotasoa kokonaisuutena kehnona vs. Mikkeli, Pelicans jne.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juhamatti Aaltosen sopimus purettu Tsekinmaalla, ilmeisesti jumboksi valahtanut joukkue haluaa säästää palkkakuluissa. Aaltonen kuitenkin suorittanut tapansa mukaan siellä reilun 0,6 pinnan keskiarvolla.

Olisko käyttöä, mene ja tiedä, sanoisin että Juhamatti ainakin täyttäisi sen paikan mitä Teissala ei ole kyennyt täyttämään.

Toki tuntuu aika epätodennäikösenä että Aaltonen meille päätyisi, ja pelkkää mutuilua tämä on.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Juhamatti Aaltosen sopimus purettu Tsekinmaalla, ilmeisesti jumboksi valahtanut joukkue haluaa säästää palkkakuluissa. Aaltonen kuitenkin suorittanut tapansa mukaan siellä reilun 0,6 pinnan keskiarvolla.

Olisko käyttöä, mene ja tiedä, sanoisin että Juhamatti ainakin täyttäisi sen paikan mitä Teissala ei ole kyennyt täyttämään.

Toki tuntuu aika epätodennäikösenä että Aaltonen meille päätyisi, ja pelkkää mutuilua tämä on.
Ei kiitos. On jo nähty ja ne parhaat vuodet ovat muutenkin väistämättä takanapäin. Saa pellailla jossain muualla. Eipä silti, ei varmasti ole muutenkaan HIFK:lle minkäänlainen vaihtoehto.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kiitos. On jo nähty ja ne parhaat vuodet ovat muutenkin väistämättä takanapäin. Saa pellailla jossain muualla. Eipä silti, ei varmasti ole muutenkaan HIFK:lle minkäänlainen vaihtoehto.
Joo edellisestä visitiistä ei jäänyt mikään paras maku mutta toisaalta se kausi alitti kaikki odotukset ja Aaltonen oli sen jengin paras pistemies runkosarjassa.

”Parhaat vuodet takanapäin” saanen olla vähän eri mieltä: Aaltonen on suorittanut koko uransa aika lailla samalla pistetasolla.

Vuodet toki käymässä vähiin eikä niitä ole kovin montaa jäljellä.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei mua haittaisi yhtään joku Juhiksen koeajallinen sopimus. Kehittyi tähän sarjaan vielä paljon kokonaisvaltaisemmaksi pelaajaksi, kuin mitä meiltä lähtiessään oli.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Ei mua haittaisi yhtään joku Juhiksen koeajallinen sopimus. Kehittyi tähän sarjaan vielä paljon kokonaisvaltaisemmaksi pelaajaksi, kuin mitä meiltä lähtiessään oli.
Mulle meinaa aina tulla jotain ihottumaa nykyään, kun kuulen tuosta kokonaisvaltaisemmaksi kehittymisestä. Tää nyt vaan yleisesti eli ei liity suoraan pellailijaan.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle meinaa aina tulla jotain ihottumaa nykyään, kun kuulen tuosta kokonaisvaltaisemmaksi kehittymisestä. Tää nyt vaan yleisesti eli ei liity suoraan pellailijaan.

No nyt kun mietin, niin olisi varmaan mulla sama jos joku muu olisi tuon kirjoittanut. Seison toki sanojeni takana!
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo edellisestä visitiistä ei jäänyt mikään paras maku mutta toisaalta se kausi alitti kaikki odotukset ja Aaltonen oli sen jengin paras pistemies runkosarjassa.

”Parhaat vuodet takanapäin” saanen olla vähän eri mieltä: Aaltonen on suorittanut koko uransa aika lailla samalla pistetasolla.

Vuodet toki käymässä vähiin eikä niitä ole kovin montaa jäljellä.

Aaltosen johtama ylivoima oli varmaan IFK:n historian paskinta. Siellähän oli varmaan 10 peliä ilman yv-maalia kun Hajumatti vähän leipoi kiekkoa ja veti selkä suorana koko kaksi minuuttia, eikä mitään tapahtunut.

On kyllä karmeat muistot pelaajasta, vaikka pisteitä jonkin verran tekikin. Loppukaudesta teki jo tiukkaa mahtua pelaavaan kokoonpanoonkaan kun oli niin miinusmerkkinen pelaaja.

Mikäs se oli se joku flegu-ruotsalainen, joka heilui hammastikun mittaisen mailan kanssa ja vähän pellaili Juhamatin kanssa. Oli melkoisen asennevammaista hommaa.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäs se oli se joku flegu-ruotsalainen, joka heilui hammastikun mittaisen mailan kanssa ja vähän pellaili Juhamatin kanssa. Oli melkoisen asennevammaista hommaa.

Mikael Johansson. Oli kyllä koominen näky sen säbämailan kanssa.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nuhiksen pitää olla joukkueensa stara isolla peliajalla, että tehoja syntyy. Meillä sitä roolia ei ole tarjolla, joten menköön maakuntiin pellailemaan.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Laitan tänne enkä kaverin omaan ketjuun, koska on Turun suunnalta ja välikäden kautta kuultu huhu, johon kannattaa siis suhtautua sellaisena:

Teissala ei päätynyt Peltosen koirankoppiin pelkästään pelillisistä syistä, vaan ei ole ilmeisesti aina aivan huippuammattilaisen tavoin osannut suhtautua odottamaansa pienempään rooliin IFK:ssa. Sometouhunsa liittynevät samaan (tämä taas oma mutu).

Turussa on paljon viihtynyt tepsikavereiden kanssa mutta tämä tieto toki täälläkin jo esillä ollut.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laitan tänne enkä kaverin omaan ketjuun, koska on Turun suunnalta ja välikäden kautta kuultu huhu, johon kannattaa siis suhtautua sellaisena:

Teissala ei päätynyt Peltosen koirankoppiin pelkästään pelillisistä syistä, vaan ei ole ilmeisesti aina aivan huippuammattilaisen tavoin osannut suhtautua odottamaansa pienempään rooliin IFK:ssa. Sometouhunsa liittynevät samaan (tämä taas oma mutu).

Turussa on paljon viihtynyt tepsikavereiden kanssa mutta tämä tieto toki täälläkin jo esillä ollut.

Varmaan näinkin, mutta kyllähän sitä kopitusta ainakin jonkin verran hidastaa se, jos kentälläkin tapahtuu asioita. Jos nyt nähdyn 0+3:n asemesta olisi nakuttanut alkukauteen esimerkiksi tuollaiset Kaskimäen kaltaiset 7+3 lukemat, niin varmaan toleranssi epäammattimaisuudelle voisi olla vähän suurempi.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Varmaan näinkin, mutta kyllähän sitä kopitusta ainakin jonkin verran hidastaa se, jos kentälläkin tapahtuu asioita. Jos nyt nähdyn 0+3:n asemesta olisi nakuttanut alkukauteen esimerkiksi tuollaiset Kaskimäen kaltaiset 7+3 lukemat, niin varmaan toleranssi epäammattimaisuudelle voisi olla vähän suurempi.

Omasta mielestä tässä se Teissalan haaste on. Peleissä tuntuu poikkeuksetta käyvän lämpöisenä ja kun tunne kontrollia ei ole niin saattaa se herkkyys myös hukkua. Pitää kasvaa ja tehdä ne pienet asiat hyvin ja siitä sitten ammentaa eteenpäin. Ei kukaan odota Teissalan voittavan pistepörssiä vaikka itse sitä tuntuu odottavan. Kun lopettaa puristamisen niin se tulos kyllä tulee. Nyt on vain kysymys, riittääkö IFK:n ja Teissalan oma kärsivällisyys.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Omasta mielestä tässä se Teissalan haaste on. Peleissä tuntuu poikkeuksetta käyvän lämpöisenä ja kun tunne kontrollia ei ole niin saattaa se herkkyys myös hukkua. Pitää kasvaa ja tehdä ne pienet asiat hyvin ja siitä sitten ammentaa eteenpäin. Ei kukaan odota Teissalan voittavan pistepörssiä vaikka itse sitä tuntuu odottavan. Kun lopettaa puristamisen niin se tulos kyllä tulee. Nyt on vain kysymys, riittääkö IFK:n ja Teissalan oma kärsivällisyys.
Odottaako edes voittavan? Minusta Teissala haluaa vain olla tuollainen vähän ylimielinen taiteilija, jolle jääkiekko on vain niin kivaa pelata ja on omanlaista kaveria sen ympärillä. Mahdollisuudet olisi vaikka mihin, mutta välittynyt sellainen lopullinen halu mennä tätä kohden. Sinällään ihan ok, mutta ei mun HIFK:ssa..toivottavasti jatkaa eteenpäin ja sinne Turkuun.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä nyt menee Teissalan ketjuun, mutta ehkä se tähän sopiikin? Pitää lainata itseäni viisaampaa, eli Henrik Dettmannin ajatusta Susijengin ideologiasta, jonka hän tiivistää lauseeseen ’syötä vapaalle pelaajalle’. Simppeli ohje pitää sisällään paljon.

Sillä, joka pitää hallussaan pelivälinettä, on vaihtoehtoja. Yrittää omaa ratkaisua, syöttää joukkueen parhaalle, tai syöttää sille, joka on vapaana. Vapaalle pelaajalle syöttö edellyttää sitä, että vastaanottava pelaaja hakee itselleen vapaan tilan. Sille, joka syöttää, se antaa mahdollisuuden kertoa, että ’luotan sinuun’, joka rakentaa luottamusta koko joukkueelle. Jos taas vapaalle pelaajalle ei syötetä, se kertoo päinvastaista, ja tilanteen jatkuessa syö koko joukkueen luottoa toisiinsa.

Syöttö on lahja.

Edit: Tämä ei mennytkään Teissalan ketjuun :)
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös