No nyt osuit kyllä minun kannaltani pahaan paikkaan, täysin samaa mieltä! Enkä kiellä etteikö voi kaveri suomessa onnistua kuten Vesalainen. Nähtäväksi jää. Kyllähän tähän sopii Lyytinenkin toiseen suuntaan jos oikein aletaan perkaan...
Lyytinenhän on pelannut tällä kaudella Juolevin kanssa samassa joukkueessa tehden 16 otteluun 1+1=2 pistettä, tehotilaston ollessa niin ikään -6.
Et kai sä nyt tosissasi vertaa Vesalaista ja Juolevia ja heidän tilastojensa merkitystä? Ville tuntee Vesalaisen siviilissäkin erinomaisen hyvin ja vieläpä nimenomaan kaukalon ulkopuolelta, joten kaikkinensa Vesalaisen kohdalla kyse oli ihan jostain muusta kuin tilastoista. Vesalaisen paskat tilastot ja muut vaikeudet olivat HIFK:lle jättipotti ja Vessi olisi otettu kiljuen vastaan, vaikka sillä olisi ollut -72 kolmeen peliin. Ja tämä siksi, että riskit hänen kohdallaan olivat HIFK:n näkökulmasta varsin pienet, mutta mahdollisuudet erittäin suuret. Juolevin kohdalla näin ei ole, koska puolustuspelaaminen ei väitteistä huolimatta sakkaa. Ennemminkin tarvitaan takuuvarma suorittaja, jonka suurimmat riskit eivät liity terveysasioihin.
Ps. Mulle Juolevin tilastot Ruotsissa ovat täysin yhdentekeviä. High risk - high reward- pelaaja ja juuri nyt riski on HIFK:lle em. syistä liian suuri otettavaksi.
Missä kohdassa minä olen verrannut Juolevia ja Vesalaista pelaajina? Kommentoin ainoastaan viestiä, jossa Juolevin onnistumismahdollisuuksia Liigassa epäiltiin Ruotsissa tehtyihin (tai tekemättömiin) pisteisiin vedoten, että eipä vastaavat pisteet samasta sarjasta estäneet Vesalaisenkaan onnistumista Liigassa. Tulosta on tullut vähintäänkin kiitettävästi.
Mitä tulee Juoleviin, niin kunnossa ollessaan hän on taatusti kova tekijä liigatasolle. Edelleen nuori kaveri, joka vielä toissa kaudella pelasi NHL:n puolella. Toki loukkaantumisia ja vastoinkäymisiä on ollut yhdelle pelaajalle enemmän kuin riittävästi, mutta ilman niitä hänestä ei paljon liigajoukkueiden tarvitsisi haaveilla. Sanoisin, ja kuten itsekin viittasit, että Tapparalta aika klassinen high risk / high reward -hankinta, mutta kun kaikkia odotuksia ei ole laskettu yhden tai kahdenkaan kortin varaan, niin miksei. Näkisin, että Juolevin mahdollinen onnistuminen on ainoastaan plussaa kun kovan luokan tulitukea löytyy riittävästi mm. Leskisen ja Kemiläisen muodossa.
Olisiko IFK:n pitänyt hankkia yksi terveysmurheista kärsinyt pelaaja lisää rosteriin? Mielestäni ei, mutta tämä ei tarkoita etteikö alakerta kaipaisi täydennystä, aka klassista täsmähankintaa, viimeistään siirtorajalla. Kuten aiemmin kirjoitin, niin puolustuskaluston kiekollinen preesens on aika ohkainen Salinin alisuorittaessa rajusti ja Kiviharjun pudottua pitkälle sairaslomalle. Esim. Martinin loukkaantuminen olisi tälle joukkueelle täydellinen katastrofi (kop kop) eikä näin saisi olla.