HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 099 200
  • 30 173

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Juuri näin, kätisyydet ei ole pakiston tärkein juttu. Esimerkiksi pelaaja x ei voi nousta kätisyytensä ansiosta pakkihierarkiassa avainroolin esim Salin. Jos peliesitykset ei sitä puolla.

Salinhan nimenomaan voi nousta kätisyytensä ansiosta helpommin avainrooliin, kun oikealta laukovia ei hänen lisäksi ole kuin Motin. Aika helposti muodostunee ykköspariksi Melart-Salin, mutta jos olisikin toisinpäin että Salin olisi left ja Sund right, niin eiköhän silloin ykköspari olisi Melart-Sund, kun taas Salinin ohi hierarkiassa vasemmalla puolella menisi todennäköisesti myös Lepistö, ja Salin olisikin kolmosparissa.

Harmittaa vietävästi, että Pokka meni ohi.

Itse pyörin Tapparalaisten palstoilla kukaan siellä ei ole edes kuullut tästä Lindbohm-huhusta.


Voi toki tapahtua, mutta en todellakaan usko tähän juttuun

Lainasit minua mutta taisi jäädä kommentoimatta lainaukseen koska viestisi ei koske lainkaan sitä mitä minulta lainasit.
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Salinhan nimenomaan voi nousta kätisyytensä ansiosta helpommin avainrooliin, kun oikealta laukovia ei hänen lisäksi ole kuin Motin. Aika helposti muodostunee ykköspariksi Melart-Salin, mutta jos olisikin toisinpäin että Salin olisi left ja Sund right, niin eiköhän silloin ykköspari olisi Melart-Sund, kun taas Salinin ohi hierarkiassa vasemmalla puolella menisi todennäköisesti myös Lepistö, ja Salin olisikin kolmosparissa.
Mun mielestä ei nimenomaan pidä pakkipareja valita täysin kätisyyksien puolesta, toki tämä on vain mun mielipide. Salinin ensi kauden tasosta ei kukaan tiedä todellisuudessa mitään ja voi hyvin olla ettei kehitystä tule miltei ollenkaan. Mun mielestä, jos todella halutaan mestaruudesta pelata niin ykköspakkipariin ei voi kaavailla junnua kenen suoritustasosta ei ole minkäänlaisia takeita, junnut kun kehittyy niin yksilöllisesti jokainen eri aikoihin. Melartinkin viime kauden taso oli kokonaisuudessaan aivan maksimissaan kolmosparin pakin tasoa. Nää on toki vain mun mielipiteitä, mutta jos HIFK haluaa tosissaan mestaruudesta pelata niin puolustus tarvitsee selkeän kiekollisen liiderin ja taustavielusteina sitten on Lepistö, Sund ja Salin. Siinä olisi kerrankin kiekollisesti laaja ja jämäkkä puolustus samaan aikaan, joka kestäisi myös loukkaantumisia.

Edit : kirjoitusvirhe
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

DelJampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Norwich City
Salinhan nimenomaan voi nousta kätisyytensä ansiosta helpommin avainrooliin, kun oikealta laukovia ei hänen lisäksi ole kuin Motin. Aika helposti muodostunee ykköspariksi Melart-Salin, mutta jos olisikin toisinpäin että Salin olisi left ja Sund right, niin eiköhän silloin ykköspari olisi Melart-Sund, kun taas Salinin ohi hierarkiassa vasemmalla puolella menisi todennäköisesti myös Lepistö, ja Salin olisikin kolmosparissa.

Harmittaa vietävästi, että Pokka meni ohi.



Lainasit minua mutta taisi jäädä kommentoimatta lainaukseen koska viestisi ei koske lainkaan sitä mitä minulta lainasit.
Lainasin sinun viestiäsi vahingossa
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei mun mielestä pidä nimenomaan pakkipareja valita täysin kätisyyksien puolesta, toki tämä on vain mun mielipide. Salinin ensi kauden tasosta ei kukaan todellisuudessa tiedä mitään ja voi hyvin olla ettei kehitystä tule miltei ollenkaan. Mun mielestä, jos todella halutaan mestaruudesta pelata niin puolutuksen ykköspakkipariin ei voi kaavailla junnua kenen suoritustasosta ei ole minkäänlaisia takeita, junnut kun kehittyy niin yksilöllisesti jokainen eri aikaan. Melartinkin viime kauden taso oli kokonaisuudessaan aivan maksimissaan kolmosparin pakin tasoa. Nää on toki vain mun mielipiteitä, mutta jos HIFK haluaa tosissaan mestaruudesta pelata niin puolustus tarvitsee selkeän kiekollisen liiderin ja taustavielusteina sitten on Lepistö, Sund ja Salin. Siinä olisi kerrankin kiekollisesti laaja ja jämäkkä puolustus samaan aikaan, joka kestäisi myös loukkaantumisia.

Olen samoilla linjoilla. Ideaalitilanteessa kaikella tavalla hyvässä pakkiparissa toinen on R ja toinen L, mutta eihän se suinkaan aina niin mene. Enkä usko, että valmennus hirttäytyy pelkästään kätisyyksiin.

Salinista samaa mieltä, ettei voida laskea hänen varaansa mitään. Itse olen ajatellut niin, että Salin on lähtökohtaisesti 3. parin pakki, jonka ensisijainen tavoite on saada kaikki 60 peliä täyteen. Jos esitykset sitten muuta edellyttävät, se kaikki on vain pelkkää plussaa. Mutta kyllä meikäläisenkin kirjoissa 1-2 pakkiparin rooli vastuunkanto- ja tuloksentekonäkökulmasta pitäisi lyödä muiden harteille. Se on henkisesti myös erinomainen tilanne, kun pääsee vain haastamaan muita. Erinomaisen kauden voi pelata myös kolmospakkiparista ja sehän olisi nimenomaan valtavan hienoa, jos meillä olisi sielläkin puolustaja, joka tekee pisteitä. Pakkiparien peliajatkin ovat aika lähellä toisiaan 5-5-pelissä. Suurimmat erot tulevat sitten erikoistilannepelaamisessa tai jos pelin kulku vaatii jotain muuta.
 

Incognito

Jäsen
Mun mielestä, jos todella halutaan mestaruudesta pelat Melartinkin viime kauden taso oli kokonaisuudessaan aivan maksimissaan kolmosparin pakin tasoa. Nää on toki vain mun mielipiteitä, mutta jos HIFK haluaa tosissaan mestaruudesta pelata niin puolustus tarvitsee selkeän kiekollisen liiderin ja taustavielusteina sitten on Lepistö, Sund ja Salin.

Tästä olen vähän eri mieltä. Ei IFK:lla 2011 pakistossakaan ollut päättyneen kauden Melartia parempaa puolustajaa kolmosparissa.

Ymmärrän pettymyksen Melartin suorituksiin jos odotukset olivat taivaissa kiekollisen pelin suhteen. SHL:ssä kuitenkin kaksi 12 maalin kautta ja siellä YV:llä hyvää tulosta. Melart kuitenkin 23 pisteellä kellotti uransa parhaat tehopisteet aikuisten sarjassa. Ymmärrän kyllä sen, että ykkösparissa pitäisi tuloksen olla kovempaa. Ongelma oli mielestäni roolistuksessa. Melartilla pitäisi olla vielä kiekollisempi puolustaja parinaan. Silloin Melart pääsisi vielä enemmän pelaamaan vahvuuksillaan. Nyt Melart joutui kantamaan pakkiparissaan liian paljon vastuuta myös kiekollisessa roolissa.

Se mikä kauden aikana jäi aika vähälle huomiolle, niin Melart oli todella hyvä omassa puolustuspäässä. Ihan älyttömän kova kaksinkamppailuissa ja paineen alta lähdöissä IFK:n paras puolustaja.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tapparalla oli kaudella 22-23 kaksi rightin puolen pakkia+Kulonummi. Kaudella 21-22 Tapparalla oli yksi rightin puolen pakki.

Vegas voitti juuri Stanley Cupin kahdella rightilla ja meidän viime mestaruusjoukkueessa ainoa oikealta ampuva oli Kousa.

Jos Lindbohm olisi saatavilla, niin kyllä minä siihen laittaisin fygee enkä Komaroviin.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Ymmärrän pettymyksen Melartin suorituksiin jos odotukset olivat taivaissa kiekollisen pelin suhteen. SHL:ssä kuitenkin kaksi 12 maalin kautta ja siellä YV:llä hyvää tulosta. Melart kuitenkin 23 pisteellä kellotti uransa parhaat tehopisteet aikuisten sarjassa. Ymmärrän kyllä sen, että ykkösparissa pitäisi tuloksen olla kovempaa.

Omasta mielestäni Melartin kohdalla voitettiin viime kaudella jo paljon siinä, että hänelle saatiin ehjä kausi alle. Pitää muistaa, että ottelumäärät olivat kahdella edeltävällä kaudella 23 ja 38. Itsellä ainakin oli pelko takaraivossa viime kauden alussa, että niinkö tässä käy, että Melart tulee takaisin ja on jatkuvasti sivussa. Nyt pelasi 59 peliä runkosarjaa ja pudotuspelit päälle. On täysin ymmärrettävää, jos kahden rikkonaisen kauden jälkeen ei ole ihan super iskussa. ja mahtuihan Melartin kauteen erittäin hyviäkin jaksoja. Nyt ehjä kausi ja tuleva kesä alle, niin odotukset ovat täysin eri.
 

welldone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, JoKP, rautaliiga, Bruins, Napoli
Komarov on pelaajatyyppinä sellainen ettei voi laskea muualle, jos liigaan tulee, mutta riski piilee siinä onko liigan "kaikilla pitää olla kivaa"-tyyliin mahdollista sopeutua ettei kadota itseään massaan.
 

DelJampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Norwich City
Vegas voitti juuri Stanley Cupin kahdella rightilla ja meidän viime mestaruusjoukkueessa ainoa oikealta ampuva oli Kousa.

Jos Lindbohm olisi saatavilla, niin kyllä minä siihen laittaisin fygee enkä Komaroviin.
Ja jos Lehtera parkkeeraa YV:lle vasemmalle puolelle, niin ne YV:n pakit ovat lahtokohtaisesti lefteja (Lepisto ja Sund) - nain uskon etta pelataan ( YV voisi esim olla Lehtera, Vesalainen, Rask, Nattinen ja Lepisto)
Jos Lehtera jaa oikealle, niin YV:ssa on todennakoisesti enemman R kuin L pelaajia

5 vs 5 pelissa ei juuri ole paljoakaan valia ovatko pakit R vai L, ei ainakaan kotoisessa Liigassa

Meksikon latkamaajoukkueessa oli pari vuotta sitten 11/16 kenttapelaajista rightin puolen kavereita, mika on aika hammentava tilasto
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Meksikon latkamaajoukkueessa oli pari vuotta sitten 11/16 kenttapelaajista rightin puolen kavereita, mika on aika hammentava tilasto
Villehän voisi kokeilla tuota, että vain kuudellatoista kenttäpelaajalla on maila. Siinä olisi Grönborgin ihmeissään, kun Muuli ja Tale painaisivat päälle ilman mailoja, eikä tuo suuremmin noiden tehopisteisiinkään varmaan vaikuttaisi. HIFK voisi olla tässä Liigan edelläkävijä.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Komarov on pelaajatyyppinä sellainen ettei voi laskea muualle, jos liigaan tulee, mutta riski piilee siinä onko liigan "kaikilla pitää olla kivaa"-tyyliin mahdollista sopeutua ettei kadota itseään massaan.
Lindbohm on mielestäni vielä enemmän pelaaja, ketä ei voi laskea muualle jos on saatavissa.

Nyt on 2 pakkia rotaatiossa mutta hyökkääjiä 5. Toki useampi hyökkääjä voi pelata lainalla mutta pelkään että Komarov on myös high risk - high reward osaston pelaaja. Näkisin että läikkyy yli ja pahimmillaan haitaksi joukkueelle jos ei ala peli rullata eikä löydä paikkaansa.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ja jos Lehtera parkkeeraa YV:lle vasemmalle puolelle, niin ne YV:n pakit ovat lahtokohtaisesti lefteja (Lepisto ja Sund) - nain uskon etta pelataan ( YV voisi esim olla Lehtera, Vesalainen, Rask, Nattinen ja Lepisto)
Jos Lehtera jaa oikealle, niin YV:ssa on todennakoisesti enemman R kuin L pelaajia

5 vs 5 pelissa ei juuri ole paljoakaan valia ovatko pakit R vai L, ei ainakaan kotoisessa Liigassa

Meksikon latkamaajoukkueessa oli pari vuotta sitten 11/16 kenttapelaajista rightin puolen kavereita, mika on aika hammentava tilasto

Veikkaan, että Salin saa paljon YV-aikaa ensi kaudella.

Voi olla, että Lepistö on yhdessä YVssä viivalla yksin ja toinen pelaa niin, että on Salin ja Sund.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Lindbohm on mielestäni vielä enemmän pelaaja, ketä ei voi laskea muualle jos on saatavissa.

Nyt on 2 pakkia rotaatiossa mutta hyökkääjiä 5. Toki useampi hyökkääjä voi pelata lainalla mutta pelkään että Komarov on myös high risk - high reward osaston pelaaja. Näkisin että läikkyy yli ja pahimmillaan haitaksi joukkueelle jos ei ala peli rullata eikä löydä paikkaansa.

Täysin samaa mieltä. Komarov tuohon hyökkäykseen on "nice to have", kun taas Lindbohm puolustukseen on "must have".
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Lindbohm on mielestäni vielä enemmän pelaaja, ketä ei voi laskea muualle jos on saatavissa.

Nyt on 2 pakkia rotaatiossa mutta hyökkääjiä 5. Toki useampi hyökkääjä voi pelata lainalla mutta pelkään että Komarov on myös high risk - high reward osaston pelaaja. Näkisin että läikkyy yli ja pahimmillaan haitaksi joukkueelle jos ei ala peli rullata eikä löydä paikkaansa.
Lindbohmista aivan samaa mieltä. Jos vain on saatavissa, niin mottipäistä tarjousta eteen. Olisi juuri sitä, mitä tuosta pakistosta vielä uupuu.

Nyt siellä pakistossa on neljä kiekollista kaveria eli Sund, Lepistö, Salin ja Kiviharju, muutama fyysisempi kaveri eli Melart ja Motin ja muutama yleispuolustaja eli Kotkansalo ja Motin.

Sellainen kokonaisvaltainen paketti, eli riittävän fyysinen, riittävän kiekollinen ja riittävän yleispätevä ykköspakkiparin kaveri vielä puuttuu ja Lindbohm olisi juuri tällainen.

Itse laittaisin Komaroviin mahdollisesti ajatellut rahat suoraan Lindbohmin tarjoukseen ja toteaisin päälle, että näitä etuja et muualta saa.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Lindbohmista aivan samaa mieltä. Jos vain on saatavissa, niin mottipäistä tarjousta eteen. Olisi juuri sitä, mitä tuosta pakistosta vielä uupuu.

Nyt siellä pakistossa on neljä kiekollista kaveria eli Sund, Lepistö, Salin ja Kiviharju, muutama fyysisempi kaveri eli Melart ja Motin ja muutama yleispuolustaja eli Kotkansalo ja Motin.

Sellainen kokonaisvaltainen paketti, eli riittävän fyysinen, riittävän kiekollinen ja riittävän yleispätevä ykköspakkiparin kaveri vielä puuttuu ja Lindbohm olisi juuri tällainen.

Itse laittaisin Komaroviin mahdollisesti ajatellut rahat suoraan Lindbohmin tarjoukseen ja toteaisin päälle, että näitä etuja et muualta saa.

Lindbohm menisi mielestäni Melartin edelle ja pelaisiko Melart jopa paremmin 2. parissa?

Ja jos Lepistö, Sund ja Salin olisivat kaikki paskalla tsägällä pois niin Melart tai Kotkansalo menee tarvittaessa viivalla. Kotkansalo ei ole siinä optimi ratkaisu mutta ei huonoin mahdollinenkaan.

Lindbohm - Sund
Melart - Salin
Lepistö - Motin
Kotkansalo

Kiviharju, Luhanka, Lehmus

Kiviharjulle helposti, jos kunnossa kestää niin 40 matsia ja loput dominoi Kolleissa ja maajoukkueessa.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Komarov on pelaajatyyppinä sellainen ettei voi laskea muualle, jos liigaan tulee, mutta riski piilee siinä onko liigan "kaikilla pitää olla kivaa"-tyyliin mahdollista sopeutua ettei kadota itseään massaan.

Kyllä voi laskea muualle. Ässät olisi Komarovilla se sopivin paikka. Meillä ikämiehiä jo ihan riittävästi.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Ei mun mielestä pidä nimenomaan pakkipareja valita täysin kätisyyksien puolesta, toki tämä on vain mun mielipide.

Olen samoilla linjoilla. Ideaalitilanteessa kaikella tavalla hyvässä pakkiparissa toinen on R ja toinen L, mutta eihän se suinkaan aina niin mene. Enkä usko, että valmennus hirttäytyy pelkästään kätisyyksiin.

Niin. Ei niin. Olen ymmärtänyt monesta viestistä, ettei kätisyyksillä muka olisi juuri mitään väliä. Minä yritän väittää, että on väliä. En väitä, ettei millään muulla ole mitään väliä. Minusta tämä tuntuu olkiukolta heittää se niin päin, että "ei pareja valita pelkästään kätisyyksien perusteella". Ei tietenkään, mutta niillä on kuitenkin x määrän merkitystä. Ääripäämielipiteet ovat kummatkin virheellisiä, totuus on siellä jossain välissä, ja olisi hedelmällisempää olla vertailematta kumpaankaan ääripäähän.

Olen ollut ymmärtävinäni, että Sund pystyy paremmin kuin moni muu pakki pelaamaan "väärällä" puolella. En tiedä miten onnistuu Lepistöltä? Mutta mahdollisia pareja olisi siis kenties Lepistö - Sund tai Lindbohm - Sund, kenties ei kuitenkaan Lindbohm - Lepistö?

Jos Motin on kauan poissa pelikiellosta johtuen, kuka "luuta" pystyy pelaamaan "väärällä" puolella? Ja onko niitä omassa päässä solideja pakkeja edes kovin montaa? Melart, Luhanka, kenties Kotkansalo?

Itse olisin huomattavasti huojentuneempi, jos hankinta olisi oikealta ampuva "Lindbohm"***, eikä vasemmalta ampuva oikea herra Lindbohm ilman heittomerkkejä. Koska silloin ratkaistaisiin kaksi pakiston ongelmaa yhdellä iskulla, eikä vain toista niistä.

*** (Lisäys: sellainen parhaiden päivien Ross Lupaschuk, Ivan Majesky, Pasi Saarinen tai Teemu Laakso)
 
Viimeksi muokattu:

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Niin. Ei niin. Olen ymmärtänyt monesta viestistä, ettei kätisyyksillä muka olisi juuri mitään väliä. Minä yritän väittää, että on väliä. En väitä, ettei millään muulla ole mitään väliä. Minusta tämä tuntuu olkiukolta heittää se niin päin, että "ei pareja valita pelkästään kätisyyksien perusteella". Ei tietenkään, mutta niillä on kuitenkin x määrän merkitystä. Ääripäämielipiteet ovat kummatkin virheellisiä, totuus on siellä jossain välissä, ja olisi hedelmällisempää olla vertailematta kumpaankaan ääripäähän.

Olen ollut ymmärtävinäni, että Sund pystyy paremmin kuin moni muu pakki pelaamaan "väärällä" puolella. En tiedä miten onnistuu Lepistöltä? Mutta mahdollisia pareja olisi siis kenties Lepistö - Sund tai Lindbohm - Sund, kenties ei kuitenkaan Lindbohm - Lepistö?

Jos Motin on kauan poissa pelikiellosta johtuen, kuka "luuta" pystyy pelaamaan "väärällä" puolella? Ja onko niitä omassa päässä solideja pakkeja edes kovin montaa? Melart, Luhanka, kenties Kotkansalo?

Itse olisin huomattavasti huojentuneempi, jos hankinta olisi oikealta ampuva "Lindbohm"***, eikä vasemmalta ampuva oikea herra Lindbohm ilman heittomerkkejä. Koska silloin ratkaistaisiin kaksi pakiston ongelmaa yhdellä iskulla, eikä vain toista niistä.

*** (Lisäys: sellainen parhaiden päivien Ross Lupaschuk, Ivan Majesky, Pasi Saarinen tai Teemu Laakso)

Ihan oikea kela.

Mä funtsin niin, että mitä jäbii tänne on mahdollista saada? Onks Stadiin tarjolla sekä Rightin että Leftin Lindbohm? Jos olis, niin heti kiinni siihen oikealta ampuvaan.

Mut kun huhujen perusteella tuntuu siltä, että Lindbohmia kovempaa pakkia ei ehkä ole tarjolla, niin sit otan mieluummin vasemmalta ampuvan Lindbohmin, kuin jonkun AHL-arvan.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä mistä tämä Lindbohm -> Tappara/IFK huhu on lähtenyt vai onko se pelkkää mutuilua, mutta kyllä jotenkin pidän erittäin epätodennäköisenä, että Lindbohm tässä vaiheessa uraa tulisi Suomeen pelailemaan, ellei sitten jotkut perhesyyt paina vakaakupissa just silleen että perhe haluu nimenomaan Suomeen.

Mutkun Sveitsissä maksetaan tuplasti ja sielläkin on useimmilla perheillä kiva olla jne. ja Ruotsissakin maksetaan paremmin ja ottajia on jne.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Lindbohmia kovempaa pakkia ei ehkä ole tarjolla

Mutkun Sveitsissä maksetaan tuplasti ja sielläkin on useimmilla perheillä kiva olla jne. ja Ruotsissakin maksetaan paremmin ja ottajia on jne.

Teissalan suhteen aiemmin olin valmis maksamaan ylihintaa, jotta saa hyökkäykseen (mielestäni) juuri oikeanlaisen palan. Jos Teissala olisi päästetty Turkuun, samanlainen pala (viihdyttävä, todella iso potentiaali ja upside, hemmetin taitava hiomaton timantti ja vielä vähän arvaamaton tulisielu) olisi ollut vaikea hankittava ja jos sellaisen olisi jostain löytänyt, olisi se olisi varmasti ollut Teissalan ylihintaanikin kalliimpi ratkaisu. Ja epävarmempi.

Nyt on vähän samanlainen kela tuon pakiston puuttuvan palasen kanssa. Maksaisin tästäkin (oletettavasti) pakiston viimeisestä palasesta taas ylihintaakin, jotta saisi juuri sen oikean "rightin puolen Lindbohmin", eli IFK:na kilpailisin tämän yhden hankinnan osalta niiden Brynäsien ja Bernien kanssa, vaikkei koko joukkueen ja budjetin osalta ole mahdollisuuksia niin tehdäkään. Tämän hankinnan kun tekee oikein ja kunnolla, on se ylihinta kuitenkin pieni osa kokonaisbudjettia, eikä pelaajia varmasti haittaa että kaveri on vähän ylipalkattu, jos hän on vahvistus, joka paperilla voisi auttaa kaikkia saavuttamaan mestaruuden. Säästö minkä saa kun ostaakin vain jonkun "ihan jees" mutta ei aivan sitä juuri oikeanlaista palaa, voi kostautua siten ettei sitten käännykään meille se joku seitsemänteen peliin mennyt sarja, tai että saadaan huonommalta sijalta vaikeampi vastustaja jo ensimmäiselle kierrokselle, tai menetetään kotietu puolivälieriin tai välieriin, tai että pomppiikin tolpasta ulos eikä sisään tai toisinpäin, riippuen millä puolella kenttää. Kliseisesti tämä yksi hankinta voi hyvin olla ero finaalipaikan ja puolivälierätappion välillä, jos voikin moni muu asia myös tehdä tämän eron (kuten loukkaantuminen tai useampi, tarttuva tauti joka iskee herkemmin tai nopeammin pääkaupungissa tai ihan vain se kuuluisa tuuri).

Yksi huippuhankinta jäljellä, joten toivoisin että se yksi, toivottavasti viimeinen, hankinta tehdään all-in mentaliteetilla. Tämän jälkeen ei pitäisi olla muita valuvikoja kuin mahdollisesti Karhunen, sekä riskeinä ennalta arvaamattomat loukkaantumiset (kuten Kotkansalo viime kaudella, erotuksena loukkaantumisherkkiin riskeihin) ja miten sellaiset saadaan paikattua. Tuohonkin on jo hyökkäyksen osalta varauduttu kun on melko hyvä reservi ja erilaisia pelaajia, enemmän kuin neljä sentteriä etc. Pakistossa on vielä vajausta niin oikealta ampuvien pakkien, varmojen mutta riittävän kiekollisten all-round puolustajien sekä reservin/syvyyden osalta.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Onko tietoa, kuka olisi uusi kapteeni? Itse henkiläkohtaisesti veikkaan Raskia.
Ei. Ja korostan että huhuna esitän vielä asian.

Oma arvaukseni on että jos ja kun huhu pitää paikkansa nelikosta Rask, Melart, Motin ja Pakarinen löytyy.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ei. Ja korostan että huhuna esitän vielä asian.

Oma arvaukseni on että jos ja kun huhu pitää paikkansa nelikosta Rask, Melart, Motin ja Pakarinen löytyy.
Motin? Jos Tallberg on joukkueen nelosketjun laituri jonka panos on vähintäänkin kyseenalainen, niin Motin on sitä samaa puolustuksessa. Motin kapteeniksi olisi ojasta allikkoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös