HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 108 894
  • 30 185

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
Ok ei siinä. Ihmetyttää tämä tietäjien tulo yhtäkkiä keskuuteen maaliskuusta eteenpäin. Viestiesi anti siitä lähtien ollut pelkkää "tiedän että hyvää on tulossa mutten paljasta" ja muuta lällälläätä. Totuudesta ei kukaan tiedä mitään ja et ole pystynyt jo vuotaneiden nimien osalta tuomaan mitään muuta pöytään, kuin "tiedän että kaikiiie riitä" Satun olemaan lähellä toimijoita. Erittäin vakuuttavaa. Osaltani tässä
En ikävä kyllä paljasta, koska se saattaisi mahdollisesti jopa vaarantaa mun anonyymiteettini. Jatkossa täytyy olla huhujen suhteen varovaisempi, koska ainakaan mun tarkoitukseni ei todellakaan ollut vedättää ketään.
Samat fiilarit kuin BOLilla. Näköjään tällainen setämieskin saattaa vielä innostua elämän valtatiellä kuulopuheista, kun kannattamansa joukkueen ympärillä pyörii riittävä määrä hyvää pöhinää. Täytyy myös olla varovaisempi kuulemiensa huhujen jakamisessa. Tai ehkä Laurikaisen kanssa neuvoteltiin, mutta ei päästy maaliin - who knows - silti pahoittelut harhaan johtavasta viestinnästä.

Karhusen hankintaa, kun on pureskellut vuorokauden, niin ajattelen, että tässä piilee sittenkin aika mielenkiintoinen mahdollisuus. Parin edellisen kauden aikana maisema on vaihtunut varmasti palkkapussin perässä, eikä osoitteita ole kelattu siltä kantilta ovatko uran kannalta sopivia. Nyt kaverilla selkeästi halu sitoutua koko kaudeksi ja laittaa vielä kerran näytöt pöytään. Ei auta kuin toivoa, että onnistuu! Riksman oli saman ikäinen, kun tuli torjumaan nakkikattilan himaan.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Parin edellisen kauden aikana maisema on vaihtunut varmasti palkkapussin perässä, eikä osoitteita ole kelattu siltä kantilta ovatko uran kannalta sopivia. Nyt kaverilla selkeästi halu sitoutua koko kaudeksi ja laittaa vielä kerran näytöt pöytään. Ei auta kuin toivoa, että onnistuu! Riksman oli saman ikäinen, kun tuli torjumaan nakkikattilan himaan.

Kyllä hän on itse sanonut, että nimenomaan olisi halunnut pysyvyyttä jo monta vuotta. Valtavat loukkaantumismäärät ja heikot otteet ovat vain realisoituneet niin, että tarjolla on ollut vain pätkätöitä. Viime vuonna ei oikein niitäkään.
 
Viimeksi muokattu:

Sillisalaatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mun mielestä kiekollisuus on jo hyvä, tietenkin aina voi olla parempi ja puuttuuhan tästä se Kemiläinen/Gregoire tyylinen pakki. Mut jos mietitää lähtökohtii viime vuoteen nii nyt on Lepistö, Salin, Sund(?), ja ehkä jopa Kiviharju. Verrattuna viime vuoden Lyytinen, Melart, Rantakari. Mut leveyttä viel tarvitaa ja mä haluisin kyl meiän oman kasvatin Kåssun jatkavan IFK:ssa, tois leveyttä ja kilpailua Motinille Stay at home-pakin paikasta.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mun mielestä kiekollisuus on jo hyvä, tietenkin aina voi olla parempi ja puuttuuhan tästä se Kemiläinen/Gregoire tyylinen pakki. Mut jos mietitää lähtökohtii viime vuoteen nii nyt on Lepistö, Salin, Sund(?), ja ehkä jopa Kiviharju. Verrattuna viime vuoden Lyytinen, Melart, Rantakari. Mut leveyttä viel tarvitaa ja mä haluisin kyl meiän oman kasvatin Kåssun jatkavan IFK:ssa, tois leveyttä ja kilpailua Motinille Stay at home-pakin paikasta.

Mä heitän edelleen vähän löylyä, että Salinista tulee huikea.

Jäbä breikkaa tällä kaudella ja tekee vuoden päästä NHL-diilin. Hemmetin kylmäpäinen ja pihapeli tapahtumassa näki, että kropassa on jo habaa.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Mä heitän edelleen vähän löylyä, että Salinista tulee huikea.

Jäbä breikkaa tällä kaudella ja tekee vuoden päästä NHL-diilin. Hemmetin kylmäpäinen ja pihapeli tapahtumassa näki, että kropassa on jo habaa.
Ehdottomasti, potentiaali on huikea, ei nuorta miestä huimaa. On annettava iso mahdollisuus alkuun, sitten jos vaikuttaa että pakisto jää vajaaksi, jouluksi joku AHL-arpa sisään.
 

Sipilpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ikävä kyllä paljasta, koska se saattaisi mahdollisesti jopa vaarantaa mun anonyymiteettini. Jatkossa täytyy olla huhujen suhteen varovaisempi, koska ainakaan mun tarkoitukseni ei todellakaan ollut vedättää ketään.
Ymmärrän. Eikä tarkoitukseni siis ollut vittuilla tai lällätellä. Toivottavasti ei tarvitse jossitella kauden mittaan, eikä varsinkaan keväällä.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Tämä on vain omaa mietiskelyä, siellä on aika monta viime kaudella SHL:ssä pelannutta suomalaispakkia vielä ilman sopimusta - Tony Sund, Ville Pokka, Petteri Lindbohm ja Elmeri Eronen

Pokkaa itse toivoin kun kuukausi sitten ilmoitettiin tämä 5.6. ajankohta eli mm-kisojen jälkeen. Jos Sundin ja Pokan välillä olisi pitänyt valita, olisin kyllä huomattavasti mielummin hankkinut Pokan. Ja edelleen mahtuisi mukaan! Olisi jopa täydellinen palanen, vaikkei sitten olisikaan yhtään sellaista Lancasteria tai Gregoirea, mutta olisi paljon all-round pakkeja joilla riittävästi kiekollisuutta.

Mutta onko Salmelaisella Pokkaa?

Kaikki tietää mitä saadaan ja mä pistän mun kirjoitusaliaksen pantiksi, että Karhunen pelaa paremmin ensi kaudella kuin pelasi viime kaudella.

Olen itsekin uusi kirjoittaja enkä ole kuin pari vuotta tänne kirjoitellut, mutta sinähän olet vasta tämän vuoden puolella saanut kirjoitusoikeudet etkö niin, joten rehellisesti sanottuna minkä arvoinen tuo pantti nyt on? On myös täysin mahdollista pelata paremmin ensi kaudella kuin viime kaudella, ja silti pelata surkeasti. Lähtötaso on sen verran alhainen.

Joo, nyt taas medialukutaitoa esiin, toverit. Media tekee vain duuniaan, kun se paljastelee seuran uutisia etukäteen. Ei ole seuran vika, jos sen uutiset eivät olekaan breaking news enää julkistushetkellä. Eikä IFK ole mitään hypeä rakennellut, vaan ainoastaan ilmoittanut pitävänsä tiedotustilaisuuden 5.6.2023.

On se seuran vika että laittaa tiedotustilaisuuden kesälle eikä esim. juuri ennen MM-kisoja tai niiden aikaan. Eivät ne enää ole breaking news, koska aikaa on kulunut, ei siksi että jotain mielikuvitushypeä on joissain medioissa oletettavasti rakennettu.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Olen itsekin uusi kirjoittaja enkä ole kuin pari vuotta tänne kirjoitellut, mutta sinähän olet vasta tämän vuoden puolella saanut kirjoitusoikeudet etkö niin, joten rehellisesti sanottuna minkä arvoinen tuo pantti nyt on? On myös täysin mahdollista pelata paremmin ensi kaudella kuin viime kaudella, ja silti pelata surkeasti. Lähtötaso on sen verran alhainen.

Aina lyö vetoa vain sen verran mitä sulla on varaa menettää! Neitsyyttä en voi enää pistää pantiksi. Exä vei kämpän erossa niin aika vähän on mitä pistää pöydälle..

On se seuran vika että laittaa tiedotustilaisuuden kesälle eikä esim. juuri ennen MM-kisoja tai niiden aikaan. Eivät ne enää ole breaking news, koska aikaa on kulunut, ei siksi että jotain mielikuvitushypeä on joissain medioissa oletettavasti rakennettu.

Mäkin ihmettelin tota ajankohtaa, mutta menihän se läpi aika huikeesti. Jokainen iso media on tykittäny useamman pitkän artikkelin. Jäi Laschit ja Pelsut aika jyrän alle.

Kyllä toimisto oli tässä pvm valinnassa oikeassa.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
On se seuran vika että laittaa tiedotustilaisuuden kesälle eikä esim. juuri ennen MM-kisoja tai niiden aikaan. Eivät ne enää ole breaking news, koska aikaa on kulunut, ei siksi että jotain mielikuvitushypeä on joissain medioissa oletettavasti rakennettu.
Mä luulen, että myöhäinen syy tiedotustilaisuuden ajankohdalle oli puhtaasti se, että sitä valmisteltiin siinä se muutama kuukausi kaikkine puitteineen ja krumeluureineen, ja voi pojat minkälainen spektaakkeli sieltä tulikaan. Oli kuitenkin sitonut varmasti hurjan määrän työtunteja ja mediaosaamista useilta eri tahoilta, päällimmäisenä toki IFK:n organisaation oma tapahtumajärjestäjä Red Events..
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Oli kuitenkin sitonut varmasti hurjan määrän työtunteja ja mediaosaamista useilta eri tahoilta, päällimmäisenä toki IFK:n organisaation oma tapahtumajärjestäjä Red Events..
Ja vielä kun juontaja ja seuran mediavastaava oli kiinni MM-kisojen tapahtumaohjaajana.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Olisi se juontaja voinut seistä kuvassa vasemmalla, ettei pelaajien olisi tarvinnut olla selin kameraan kävellessään pöydän ympäri. Ja olisivat voineet kävellä tuoleille kasvot kameraan päin.
Eikä mitään hius-styleä ollut harkittu.
Tosi tuhnu, ammattitaidoton tilaisuus kaikin puolin.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Toki ovat jokaisella kaudella pyrkineet / kuvitelleet olevansa kilpailukykyinen joukkue( viime kaudella tiesivät jo syksyllä puuttuvan muutama palasen, jota eivät saaneet täytettyä).
Jokaisesta kaudesta on otettu oppi ja nyt se kenties kantaa hedelmää.

Kuvitelleet ovat, mutta että tiesivät "jo" syksyllä? Ymmärsivät vasta syksyllä olisi oikeampi muoto. Siitä kaudesta kun Suomela meni ohi (18-19) ei otettu oppia edes kaudeksi 19-20 vaan vasta kaudeksi 20-21 otettiin oppia, ja sitten oli hyvä keskikaista Broadhurstin, Paajasen ja Koivistoisen kanssa, mutta sitten se oppi taas unohdettiin ja viime kausi mentiin taas hirvittävällä keskikaistalla, kunnes se sama oppi taas opittiin uudelleen tälle kaudelle. Kiekollisen pakiston merkitystä ei vieläkään ole opittu.

Aina lyö vetoa vain sen verran mitä sulla on varaa menettää! Neitsyyttä en voi enää pistää pantiksi. Exä vei kämpän erossa niin aika vähän on mitä pistää pöydälle..



Mäkin ihmettelin tota ajankohtaa, mutta menihän se läpi aika huikeesti. Jokainen iso media on tykittäny useamman pitkän artikkelin. Jäi Laschit ja Pelsut aika jyrän alle.

Kyllä toimisto oli tässä pvm valinnassa oikeassa.

Tykkäykseni koski tuota ensimmäistä osuutta. Toisesta osuudesta olen eri mieltä. En ole nähnyt juurikaan medianäkyvyyttä, enemmän Tappara sai näkyvyyttä kun julkisti omat isot diilinsä.

Tarkoitus tällä myöhäisellä ilmoituksella on saada lehdistön ym. jakamaton huomio

No ei tainnut ihan onnistua. Oikeastaan missään ei ole puhuttu lätkästä Suomen puolivälierätappion jälkeen, ja jos jotain mainintoja on kuullut se on ollut vain jokerit sitä ja jokerit tätä. Yhdenkään ihmisen en ole kuullut puhuvan IFK:sta koko tällä viikolla.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Kuvitelleet ovat, mutta että tiesivät "jo" syksyllä? Ymmärsivät vasta syksyllä olisi oikeampi muoto. Siitä kaudesta kun Suomela meni ohi (18-19) ei otettu oppia edes kaudeksi 19-20 vaan vasta kaudeksi 20-21 otettiin oppia, ja sitten oli hyvä keskikaista Broadhurstin, Paajasen ja Koivistoisen kanssa, mutta sitten se oppi taas unohdettiin ja viime kausi mentiin taas hirvittävällä keskikaistalla, kunnes se sama oppi taas opittiin uudelleen tälle kaudelle. Kiekollisen pakiston merkitystä ei vieläkään ole opittu.
Tässä kiteytyy hyvin se, ettei IFK tunnu ikinä oppivan virheistään, ja sama on jatkunut halki vuosikymmenten. Jos jokin toimii, kohta se ei taas toimi. Hyvänä esimerkkinä maanantain lehdistötilaisuus, jossa kävi ilmi, että kaikki ammattimaiseen median hyödyntämiseen liittyvä oli unohdettu, vaikka esim. mainonnassa on lähimenneisyydessä onnistuttu vähintään kohtalaisesti.

Kun katsoo menneisyyteen, voi miettiä, miten on mahdollista, että kevään 98 superjoukkueen jälkeen meillä oli muutaman vuoden kuluttua puikoissa Pena ja rosterissa lähinnä skeidaa. Tai miten on mahdollista, että kevään 2011 huippujoukkueen jälkeen meillä oli pian valmentajana Soppa ja "kaikki sentterit paskoja paitsi änärin Perreault"? Ei opita ikinä, ei.

Ensi kaudeksi jalkeilla on todella kova nippu, mutta jos kaikki menee niin kuin ennenkin, muutaman vuoden päästä tarjolla on taas keskinkertaisuutta. Olen äärimmäisen mielelläni väärässä tässä asiassa, mutta se vaatisi, että IFK ihan oikeasti joskus oppisi, eikä sitä ole tapahtunut ennenkään.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tykkäykseni koski tuota ensimmäistä osuutta. Toisesta osuudesta olen eri mieltä. En ole nähnyt juurikaan medianäkyvyyttä, enemmän Tappara sai näkyvyyttä kun julkisti omat isot diilinsä.

Mä kelasin, etten jaksa jaagaa, mutta rupes kiinnostaa ja oot muuten väärässä. Kelasin nopeesti netin läpi noilla hakukoneilla.

Tappara Iltalehti:


HIFK Iltalehti:


4-2 Stadin punaisille
Ja aiemmin julkaistut

Tappara Ilta-sanomat:


HIFK Ilta-Sanomat

Stadin punainen kyykyttää kirvesrintoja 4-3 vaikka ei edes julkaissut uutta päävalmentajaa, joka herättäisi niitä juttuja.

Ja samasta tilaisuudesta oli toki näitä Salmelaisen jubailuja:

YLE TAPPARA


YLE HIFK


Stadin pedot vie taas Kirvesrintoja 3-2

Hesari:

Hesari ei tainnut julistaa pelaajajulkistuksesta yhtään artikkelia. En ainakaan löydä niiden sivuilta.
Pääkoutsista kyllä:

HIFK sai neljä artikkelia julkistuksesta, joista 3 pelaajista ja 1 Salmelaisesta.

Jatkoaika löytyy täältä iisisti.

HIFKn julkistus 5 artikkelia
Tapparan julkistus 3 artikkelia.

Tän selvempää murskavoittoa kuin tää päivämäärä julkistus tuskin saadaan kaulalossa Tapparasta, joten nautitaan nyt tästä.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuvitelleet ovat, mutta että tiesivät "jo" syksyllä? Ymmärsivät vasta syksyllä olisi oikeampi muoto. Siitä kaudesta kun Suomela meni ohi (18-19) ei otettu oppia edes kaudeksi 19-20 vaan vasta kaudeksi 20-21 otettiin oppia, ja sitten oli hyvä keskikaista Broadhurstin, Paajasen ja Koivistoisen kanssa, mutta sitten se oppi taas unohdettiin ja viime kausi mentiin taas hirvittävällä keskikaistalla, kunnes se sama oppi taas opittiin uudelleen tälle kaudelle. Kiekollisen pakiston merkitystä ei vieläkään ole opittu.



Tykkäykseni koski tuota ensimmäistä osuutta. Toisesta osuudesta olen eri mieltä. En ole nähnyt juurikaan medianäkyvyyttä, enemmän Tappara sai näkyvyyttä kun julkisti omat isot diilinsä.



No ei tainnut ihan onnistua. Oikeastaan missään ei ole puhuttu lätkästä Suomen puolivälierätappion jälkeen, ja jos jotain mainintoja on kuullut se on ollut vain jokerit sitä ja jokerit tätä. Yhdenkään ihmisen en ole kuullut puhuvan IFK:sta koko tällä viikolla.
kuten tuossa edellä kommentoitiin kyllä se näkyvyys oli ihan korkeinta mahdollista Suomen mediassa, että tavoite täytetty!
Mitä tulee taas tuohon syksy asiaan tulee niin ilmaisuni ei ollut ehkä selkeä.
Tiesivät hyvissä ajoin, että lähtevät kauteen vajaalla joukkueella. Tarkoituksena oli täydentää joukkuetta onnistumatta siinä. Näin se vaan menee.
Eikös nyt kuitenkin olla opittu, kuten pointtini oli.
Siksi tässä oli hyvä järjestää lehdistötilaisuus , jossa esitellä oikeasti valmis joukkue.
Viime kaudelle tilaisuutta ei ollut syytä järjestää edellä mainitusta syystä.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
kuten tuossa edellä kommentoitiin kyllä se näkyvyys oli ihan korkeinta mahdollista Suomen mediassa, että tavoite täytetty!
Mitä tulee taas tuohon syksy asiaan tulee niin ilmaisuni ei ollut ehkä selkeä.
Tiesivät hyvissä ajoin, että lähtevät kauteen vajaalla joukkueella. Tarkoituksena oli täydentää joukkuetta onnistumatta siinä. Näin se vaan menee.
Eikös nyt kuitenkin olla opittu, kuten pointtini oli.
Siksi tässä oli hyvä järjestää lehdistötilaisuus , jossa esitellä oikeasti valmis joukkue.
Viime kaudelle tilaisuutta ei ollut syytä järjestää edellä mainitusta syystä.
Mitä vielä narreihin tulee niin sen näkyvyyden kanssa on ihan turha lähteä kilpailemaan… eiköhän ne pyöri mediassa tasaisesti koko kesän, syksyn…
Meidän lehdistötilaisuus oli varmasti viimeinen liiga joukkueista ja siksi jää monelle mieleen. Muut joukkueet käsitelty.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
kuten tuossa edellä kommentoitiin kyllä se näkyvyys oli ihan korkeinta mahdollista Suomen mediassa, että tavoite täytetty!
Olen eri mieltä tuosta näkyvyydestä. En ole edelleenkään kuullut kenenkään puhuvan IFK:sta missään. Puhuvat sodasta, inflaatiosta, makkarasta, hyttysistä, tekoälystä, natosta, bidenin mokailuista, jenkkien velkakriisin täpärästä välttämisestä, kryptoista, säästä, ilmastosta. Mutta eivät puhu jääkiekosta ja jos puhuvat, niin se on 100% jokereista.

Eikös nyt kuitenkin olla opittu, kuten pointtini oli.
Siksi tässä oli hyvä järjestää lehdistötilaisuus , jossa esitellä oikeasti valmis joukkue.
Viime kaudelle tilaisuutta ei ollut syytä järjestää edellä mainitusta syystä.

Ei olla opittu. Salmelaisen isoin heikkous on ollut puolustus. Toki keskikaistakin on jätetty surkeaksi muutaman kerran, mutta myös rakennettu loistavaksi pari kertaa, joten siinä heittelee edes takaisin. Pakistoa ei kertaakaan ole rakennettu loistavaksi, ja se on edelleen puutteellinen. Joukkue ei siis ole sen osalta valmis. Lihavoin tuosta tekstistäsi ne kohdat jotka ovat epätosia.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen eri mieltä tuosta näkyvyydestä. En ole edelleenkään kuullut kenenkään puhuvan IFK:sta missään. Puhuvat sodasta, inflaatiosta, makkarasta, hyttysistä, tekoälystä, natosta, bidenin mokailuista, jenkkien velkakriisin täpärästä välttämisestä, kryptoista, säästä, ilmastosta. Mutta eivät puhu jääkiekosta ja jos puhuvat, niin se on 100% jokereista.



Ei olla opittu. Salmelaisen isoin heikkous on ollut puolustus. Toki keskikaistakin on jätetty surkeaksi muutaman kerran, mutta myös rakennettu loistavaksi pari kertaa, joten siinä heittelee edes takaisin. Pakistoa ei kertaakaan ole rakennettu loistavaksi, ja se on edelleen puutteellinen. Joukkue ei siis ole sen osalta valmis. Lihavoin tuosta tekstistäsi ne kohdat jotka ovat epätosia.
Ihankuinka vaan. Pimennossa olet olllut, jos et mediassa Suomen tasolla julkistuspäivönä ja sitä seuraavana nähnyt puhuttavan Hifk.sta. Jokikinen lehti, YLE, maikkari jne uutisoivat näkyvästi.
Eihän se näkyvyys sitä tarkoita, että siitä pitäisi vielä tänään keskustella.
Lehdistötilaisuudella haluttiin se paras näkyvyys , jota SUOMESSA voi saada. JÄÄKIEKON osalta muutamaan päivään ei juurikaan muusta uutisoitu, kuin Hifk.sta.
Jos julkistus olisi ollut aikaisemmin, siinä olisi ollut muiden jengien julkistuksia mm-kisoja ym.
Nyt jäljellä oltiin vain me.
Toki Jokerit niinkuin jo aikaisemmin totesin on ja pysyy otsikoissa ihan syystäkin.
Nyt tuskin puhutaan enää muusta tai muista.
Loppu kaneetiksi kuitenkin jäi :
Hifk on mestarisuosikki!
joka saattoi jäädä jokusen mieleen ihan vaan niiltä parilta päivältä.
Ihan virallisestikkin Hifk oli tarkkaan harkinnut ajankohdan lehdistötilausuudelle, joka todettiin olevan näkyvin tuolloin.
Itse tilaisuuden ei tarvitse olla mikään spektaakkeli( saa olla) vaan ajankohta on ja oli se joka saa itseasian jäävän mieleen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sveitsin NLA ja EHC Biel-Benne on Ville Pokan uusi seura.

Tämä oli vain ja ainostaan odotettu ratkaisu. Seura olisi toki voinut olla joku muukin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Dev
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös